Oamenii, printre care se aflau si copii de trei ani, aveau programat zborul la ora 2.45, in noaptea de luni spre marti. „In jurul orei 4 am fost anuntati ca, din cauza cetii, cursa, care aducea oameni din vacanta, a trebuit sa aterizeze la Budapesta.

Nu stiu de ce ne-au mintit, deoarece aici a fost senin pana la ora 5”, ne-a declarat Iulian Puscoiu, un tanar care mergea in luna de miere.

„In jurul orei 4.30 s-a facut verificarea pasagerilor, dar am fost intorsi in sala de asteptare. Care ceata? Era senin, se vedea luna. Ni s-a dat un numar de urgenta, dar nu a raspuns nimeni”, a spus si Ciprian Cismas. Alta turista, Anica Merisescu, a intocmit o lista cu toti pasagerii, pentru a deschide o actiune in instanta impotriva Kartago, pentru daune.

„A fost foarte frig, curent, noi suntem imbracati pentru tarile calde. Multi au dormit cu capul pe mese, unii stateau in picioare, deoarece nu sunt scaune destule”, s-a plans ea.

Reprezentantul Kartago, Monica Pop, care la ora 9.00 le-a adus pasagerilor cate-un sandvici, a explicat dimineata ca, de cum se ridica ceata, avionul va sosi. Ceea ce nu s-a intamplat. Potrivit directorului aeroportului, David Ciceo, la ora 11.00 erau deja conditii de zbor, iar distanta Budapesta - Cluj-Napoca se face in 35 de minute.

Ciceo a confirmat spusele calatorilor referitoare la faptul ca, noaptea, cerul a fost senin. „Daca avionul nu intarzia, puteau decola. Fenomenul de inversiune termica si ceata s-a produs abia pe la 5”, ne-a declarat Ciceo.

Integral in Gandul