Pentru urmatorii trei-cinci ani de zile

Tintele Rompetrol: cifra de afaceri de 40 miliarde dolari si 20% din piata de retail din Bulgaria

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 27 septembrie 2007, 0:00



Grupul Rompetrol vrea ca in urmatorii cinci ani de zile sa ajunga la o cifra de afaceri de 30-40 miliarde dolari prin achizitii agresive in special in Vestul Europei, a declarat joi, vicepresedintele de retail Rompetrol, Eric Kish, citat de NewsIn.

Prezent la deschiderea primei statii din Sofia care beneficiaza de conceptul Hey ( magazin, restaurant si punct de internet), oficialul Rompetrol a anuntat ca grupul vrea sa-si majoreze cota pe piata de retail din Bulgaria de la 12 %, in prezent, la 20 %, in maxim trei ani de zile.

Vicepresedintele de retail Rompetrol a anuntat ca pentru acest an grupul tinteste o cifra de afaceri de sapte miliarde dolari, iar pentru urmatorii 3-5 ani o cifra de circa 30-40 miliarde dolari, lucru care necesita achizitii strategice. Kish a mentionat implicarea Rompetrol in procesul de privatizare a companiei NIS din Serbia si a indicat vestul Europei ca tinta pentru viitoarele achizitii.

Fara a preciza o cifra exacta, Eric Kish a spus ca Rompetrol va aloca miliarde de dolari pentru aceste achizitii

"Dupa tranzactia cu KazMunaiGaz (KMG) banii pentru achizitii nu mai sunt o problema. Ambii actionari si-au declarat sustinerea pentru aceasta politica de achizitii foarte agresiva", a spus Kish, citat de NewsIn.

Pe piata bulgara, Rompetrol detine o cota de piata de 12%, intentia grupului petrolier fiind ca in cel mult trei ani de zile, compania sa ajunga la o cota de piata de 20%.

"In Bulgaria estimam ca pana la sfarsitul anului sa avem 25 de statii proprii si 60 de francize. Compania Rompetrol are o retea regionala de aproximativ 650 de statii si urmeaza ca in urmatorii trei ani sa opereze peste 2.500 de benzinarii", a precizat Kish.

Rompetrol Bulgaria a fost infiintata in 2003. Din 2005, Rompetrol Bulgaria a initiat un program agresiv de dezvoltare si a operatiunilor sale de retail pe piata locala, in 2006, investitiile situaandu-se in jurul cifrei de 7,9 milioane dolari, in crestere cu 150% in comparatie cu 2005.

Compania a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 200 milioane dolari si estimeaza atingerea a 230 milioane dolari in acest an.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


278 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Conceptul "Hei, fraierilor !" (Vineri, 28 septembrie 2007, 10:07)

    rosenkreutz [anonim]

    Dom'le, ce poveste asta cu achizitiile agresive ...
    Ma apuca rasul ori de cate ori aud povestea asta cu "agresivul" ridicat la statutul de orientare metodologica. Cum adica ? Il plesnesti pe potentialul vanzator si atunci ala aiurit de durere se grabeste sa vanda ? Da' publicitatea agresiva cum e ? Ii dai cu videoclipul in cap ? Nu asa, hai sa fim seriosi. "Agresivul" asta poate insemna capacitatea KMG (Doamne, ce acronim ?!-seamana cu KGB) de a practica imediat ce conditiile ii vor fi favorabile un pret de dumping pentru produsele petroliere proprii. Astfel, PETROMUL, NIS-ul, alte firme bulgaresti vor pierde bani pana in punctul in care vor fi obligate sa se vanda. Nimic nou sub soare. Orientul deasupra Occidentului.
    Dar, treaba asta pune o intrebare tulburatoare. Cu o economie romaneasca care se pare ca si-a pierdut deja caracterul national devenind - dupa conditiile postmodernitatii - transnationala, unde mai este statul national ? Care este valoarea si demnitatea mea ca roman ?
    Care mai sunt atributele reale ale identitatii nationale romanesti. Economia si finantele romanesti ? Biserica ? Vedem ce se intampla. Armata ? Aproape ca nu mai exista ? Limba romaneasca ? E stalcita din ce in ce mai mult ? Conceptul de Patrie ? A disparut din gandirea si educatia noastra. Conceptul de bine general (interesul national)?. Este bine ascuns. Daca "umanismul socialist" al epocii ante 1989 il critica pe acela denumit "umanism burghez", acum constatam cu stupoare ca problema demnitatii omului a disparut complet si definitiv din discursul public. Primii si ultimii umanisti de dupa revolutie s-au transformat in conservatori.
    Ei bine, forta statului national si capacitatea proiectarii acesteia in relatiile internationale sta in calitatea (valoarea, pregnanta, stabilitatea) identitatii nationale, care chiar imagine fiind nu este mai putin reala. Daca nu mai ai economie nationala, cel putin sa le ai pe celelalte. Daca nu, atunci sa acceptam si noi conceptul "Hey".
  • 0 (0 voturi)    
    "Hey" romanilor ! (Vineri, 28 septembrie 2007, 10:47)

    rosenkreutz [anonim]

    Dom'le ce chestie asta cu achizitiile agresive ... Adica daca doresti sa-l faci pe cineva sa vanda ii trasnesti o palma si acesta aiurit iti va vinde imediat produsul. Sau la publicitate ii dai cu videoclipul in cap. Eu stiu din economie ca procedeul cel mai utilizat este practicarea pentru o perioada a unui pret de dumping, falimentarea concurentilor si cumpararea lor. Oare KGM (Doamne, acronimul seamana atat de mult cu KGB) ar putea face asta ? Atunci PETROMUL, NIS-ul si alte firme se vor duce pe apa sambetei. Nimic nou sub Soare. Orientul deasupra Occidentului.
    Povestea asta ne pune insa o intrebare mult mai tulburatoare. Intr-o lume posmoderna si globalizata in care economiile devin transnationale pe ce se fundamenteaza identitatea nationala romaneasca, statul nostru roman ? Pe finantele si economia romaneasca ? Nu se vede. Pe limba ? E tot mai mult stalcita. Pe armata nationala ? A fost redusa la o catime neglijabila. Pe Biserica ? Vedem ce se intampla. Pe binele general (interesul national) ? A fost ascuns cu grija. Pe o cultura a muncii ? Nicidecum. Pe Patrie ? A disparut din educatie. Ma intreb mereu unde este demnitatea romaneasca ? Daca, inainte, "umanismul socialist" il critica pe "umanismul burghez", acum aceasta tema a disparut din discursul public. Primii si ultimii umanisti de dupa revolutie s-au transformat in conservatori. Fie ca vrem sau nu, imaginarul social determina forta actualizata in lumea reala. Statul national e puternic atunci cand imaginile (opiniile, credintele) despre el sunt valoroase, stabile si persistente. La temelia conceptului statului national trebuie, insa, sa stea o ideologie (filosofie umanista autentica) - un umanism despre cetateanul roman. Din pacate, noi semanam cu scolasticii pentru care numele erau realitati, si atunci confundam intotdeauna ideologia cu frazeologia. Strategia cu demagogia. Hei (Pazea) ! cu Hey (Cumpara numai de la mine).
    Acum, la drept vorbind, sunt eu obligat sa lucrez pentru straini sau pentru mine ?
  • 0 (0 voturi)    
    Comparatie (Duminică, 30 septembrie 2007, 14:32)

    Sorin M [anonim]

    Asa o fi ...(dpdv al celui care a comentat in stil neologist mai sus) .Deocamdata amarata mea de Dacie merge mult mai bine cu Benzina RRC decat cu benzina aditivata OMV.Sa fie diferenta de perceptie ca incepe cu RO si nu cu alte litere ...o fi Dacia mea mai "patrioata" sau oamenii aia chiar isi fac treaba mai bine acolo ...?

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by