Pentru a-si intari independenta fata de fluctuatiile cursului valutar, grupul BMW intentioneaza sa mareasca investitiile ce limiteaza acest risc, cat si sa achizitioneze materii prime in special in dolari.

Pana in 2012, capacitatea de productie a fabricii din Spartanburg, SUA, va creste de la 140.000 in present, la 240.000 unitati, iar cea a fabricii MINI din Oxford va ajunge la 260.000 de unitati pe an, fara investitii suplimentare.

In plus grupul intentioneaza sa mareasca capcitatea de productie si in China, de la 30.000 la 44.000 unitati anual.

Compania va continua sa lanseze noi modele folosind sistemele modulare pentru toate noutatile. Viitorul model X1 va completa gama de succes X SUV (Sports Activity Vehicle), fiind urmatoarea aparitie din aceasta categorie, dupa X6, prezentat recent, cu statut de concept, la Salonul de la Frankfurt.

Mai mult chiar, grupul va produce un model Gran Turismo, cu patru usi, pe baza proiectului CS (foto), prezentat anul acesta, la Salonul de la Shanghai.

Un alt rezultat al noii strategii este decizia de a nu produce un concept in stil MPV, ci de a introduce un model complet diferit, denumit Progressive Activity Sedan (PAS), ce va defini un nou segment, prin introducerea unei variante unice de sedan, cu o gama extinsa de variante.

In privinta marcii MINI, urmatorul model din gama va fi un SUV, iar gama Rolls-Royce va fie si ea extinsa, mai intai printr-un nou coupe, care va fi lansat ca o a treia varianta a platformei Phantom.

Integral in AutoNews