O alta concluzie: diferentierea dupa beneficiile oferite se face foarte greu de la un administrator la altul.

Opt din cele 12 spoturi la pensii au fost analizate de Adrian Botan (McCann Erickson), Ioana Manea (Loco Branding&Communication), Razvan Capanescu (Publicis), Cristian Munteanu si Radu Olteanu (TBWA).

ALLIANZ-TIRIAC

Se diferentiaza si amuza

Agentia de publicitate: Graffiti BBDO

Concept: La pensie, cand ai mult timp, nu poti sa faci nimic, pentru ca nu ai bani si te plistisesti. O pensie este raspunsul problemelor.

Razvan Capanescu: „Probabil singura campanie care nu se bazeaza pe ilustrarea beneficiului, ci pe sugerarea lui. Se diferentiaza si amuza. Nu stiu daca si convinge, din simplul motiv ca targetul vizat este cel inca in putere acum si care aproape sigur nu va avea aceleasi apucaturi la batranete ca si pensionarii de acum.

Ioana Manea: „Strategia de a indemna oamenii sa se pregateasca pentru a se bucura de timpul liber care vine odata cu pensionarea este corecta. Din pacate executia a ales sa portretizeze, retetar, absenta produsului din viata oamenilor.

Iata ce ti se va intampla daca nu-ti faci o pensie: vei avea atunci, peste ani, o viata arida, plicticoasa, deprimant-meschina.

In plus, oamenilor nu li se prezinta motive sa aleaga pensia Allianz si nu alta, intregul demers fiind pur si simplu o incercare generica de a convinge tinerii sa se gandeasca, totusi, la o pensie, oricare ar fi ea.

Adrian Botan: „Este bine ca pun logo-ul inca de la inceputul spotului, pentru ca nu se manifesta deloc valorile marcii Allianz Tiriac. |nsa nu cred ca reusesc mare lucru: am vazut spotul in calup, am retinut executia, dar nu am retinut marca.”

Integral in Evz