Postul lui Dan Diaconescu a sarit in septembrie pe locul 5, iar seara i-a concurat, si uneori i-a depasit chiar si pe mult mai consacratii concurenti Pro TV si Antena 1.

Cazul avocatei disparute din Brasov a ridicat in luna septembrie audienta OTV. Postul lui Dan Diaconescu a urcat pe locul 5 dupa ratingul mediu, depasind Prima TV si Realitatea TV.

Seara, in saptamana 24-30 septembrie, Dan Diaconescu a depasit chiar si Pro TV, in intervalul 22.00-24.00, si s-a clasat pe primul loc. „Nevoia de a nu gandi” a publicului, apetenta pentru subiecte scandaloase si exploatarea la maximum a cazului „Elodia” sunt printre cauzele ascensiunii postului.

Canalul nu atrage publicitate, pentru ca marii clientii nu vor sa-si asocieze imaginea cu cea a OTV, dar afecteaza celelalte televiziuni, pentru ca „ciupeste” din audienta lor astfel ca, implicit, incasarile de publicitate pot fi mai mici.

Serile „Dan Diaconescu”

Dan Diaconescu a avut in luna septembrie o audienta medie in mediul urban de 77.000 de telespectatori, indeajuns cat sa plaseze postul pe locul 5, dupa „greii” Pro TV, Antena 1, Acasa si TVR 1, dar peste Prima TV si Realitatea TV.

In intervalul de maxima audienta (19.00-23.00), chiar daca atrage mai multi telespectatori - 178.000 media pe septembrie, OTV se claseaza pe locul 6, inainte de Kanal D si Realitatea TV.

Surpriza vine dupa ora 22.00. „Dan Diaconescu in Direct” a fost in septembrie, pe locul 3, in medie, cu 295.000 de telespectatori in medie, dupa Pro TV si Antena 1.

In ultima saptamana a lunii, tensiunea din cazul „Elodia” a facut ca romanii din mediul urban sa puna OTV pe primul loc: 428.000 de telespectatori, fata de 401.000 la Pro TV.

„Rufele murdare”, specializarea OTV

„Pedalele psihologice ale OTV-ului sunt aceleasi dintotdeauna”, explica psihiatrul Florin Tudose.

„Lenea de a gandi (participarea la investigatii in care intrebarile sunt de tipul: nu e asa ca ziua e lumina si noaptea intuneric? Cum il cheama pe vecinul dumitale Vasile?), incapacitatea indivizilor de a deosebi realul de imaginar (situatii vazute de clarvazatori, vrajitoare, astrologi, dieteticieni care sunt prezentate ca realitate) si posibilitatea de a se exprima opinii si pareri cu

privire la lucruri despre de care habar nu ai, a tuturor celor care nu se pricep la nimic”, este de parere el.

„OTV-ul raspunde in primul rand nevoii despre care vorbeam - de a nu gandi -, in al doilea rand, unei nevoi primitive de a scotoci in rufele murdare, in mizeria si nenorocirea celorlalti, fara sa te vada nimeni, fara sa te pedepseasca nimeni, fara ca sa afle cineva imaginea ta urata, necunoscuta”, puncteaza Tudose.

Specialist in cercetare la Antena 1, Rares Anita considera ca saltul din septembrie se datoreaza doar subiectului foarte generos: „Este o situatie conjuncturala, care tine de subiectul Elodia. Au mai fost perioade de cresteri, cu subiecte exploatate la maximum, dupa care a scazut”.

Clientii de publicitate nu vor OTV

Specialistii in publicitate spun ca marii clienti ocolesc postul. Monitorizarile arata ca firmele 3F Trading, Agro San si Alcabido au fost principalii clienti din septembrie. Niciun mare investitor publicitar nu este prezent.

„Cifrele de audienta, chiar daca sunt bune, nu sunt suficiente”, a explicat un specialist dintr-o agentie de media. „Clientii nu vor sa se asocieze cu OTV, care inseamna scandal de la un capat la altul. Conteaza mult profilul postului, tipul de emisiuni, chiar si oamenii cu care negociezi”, a explicat el.

Dorinta de a nu se asocia cu imaginea postului a fost si motivul pentru care publicitarul a dorit sa ramana anonim.

Chiar daca nu atrage publicitate precum marile posturi, OTV le influenteaza. In contextul in care consumul TV nu creste, faptul ca OTV atrage audienta diminueaza ratingul celorlalte posturi, adica exact generatorul de incasari publicitare.

„Ei ciupesc de la fiecare. Efectul este ca scade cota de piata. Dar nu cred ca ne iau din public. OTV are un altfel de public decat Antena 1, care inghite astfel de subiecte”, spune Rares Anita. „Sa speram ca o gasesc pe Elodia”, a adaugat ironic Anita.

Psihiatrul Florin Tudose observa un mimetism periculos: „Nu cred ca OTV-ul este in vreun pericol decat pentru celelalte televizuni care, in grava criza de inspiratie, preiau formate din strainatate care se demonetizeaza in cateva saptamani sau se OTV-izeaza.

integral in EvZ