„Comisiile din cadrul fiecarei unitati de invatamint care se ocupa de asigurarea calitatii vor intocmi fise descriptive ale scolii.

Ei pot alege ca pentru fiecare indicator sa existe si un fel de calificativ, cum ar fi excelent, foarte bine, bine, satisfacator, nesatisfacator sau cu stegulete albastre, galbene, rosii sau simple culori“, spune Serban Iosifescu, presedintele Agentiei de Asigurare a Calitatii.

De exemplu, culoarea va avea o semnificatie, si anume: albastru reprezinta calitatea, rosu arata ca scoala are probleme.

„Parintii vor sti, astfel, daca se face educatie artistica de calitate, daca scoala are profesori buni de limbi straine, daca este dotata cu mobilier nou sau daca scoala este securizata si iti poti lasa copilul fara sa-ti faci griji“, spune Serban Iosifescu.

Aceste fise vor fi expuse la scoli, pe Internet si la inspectoratele scolare, unde vor exista rapoar-tele complete ale tuturor scolilor din oras.

O data la trei ani, scolile vor fi evaluate pe doua niveluri: de functionare, prin care se dau acreditari si autorizari, si nivelul comparativ, de calitate a scolilor.

„Pentru al doilea nivel nu ne vom folosi de evaluarea absoluta, cum ar fi numarul de olimpici, sau de rezultatele de excelenta, ci de evaluarea adaugata, adica daca scoala se ocupa de integrarea sociala si profesionala a elevilor“, spune Serban Iosifescu, presedintele ARACIP.

De exemplu, daca un copil intra in clasa intii fara sa stie sa vorbeasca limba romana si ajunge ca in clasa a IV-a sa poata vorbi si citi corect, atunci aceasta scoala si profesorii care predau aici sint de calitate, explica Iosifescu.

Integral in Cotidianul