Suporturile traditionale de publicitate, cum ar fi recomandarile din partea altor consumatori sau advertisingul in print, TV si radio, sunt in continuare mai credibile la nivel mondial decat cele specifice new media: reclamele de pe motoarele de cautare, bannerele de pe diferite site-uri sau cele de pe telefoanele mobile.

Aceasta este una dintre concluziile studiului la nivel global publicat saptamana aceasta de Nielsen Company.

Sceptici fata de publicitatea on-line

Analiza Nielsen mai releva ca, desi platformele moderne, precum internetul, incep sa reduca din decalajul fata de cele traditionale in ceea ce priveste profitul, increderea publicului se castiga ceva mai greu.

Reclamele din ziare sunt pe locul doi la nivel mondial din acest punct de vedere, cu 63% dintre optiunile consumatorilor, in timp ce televiziunea, revistele si radioul au fiecare un scor de peste 50 de procente.

In schimb, advertisingul pe telefonul mobil ocupa ultimul loc din aceasta ierarhie; doar 18% din public are incredere in aceasta forma de publicitate. Per total, latino-americanii sunt cei mai increzatori in publicitatea pe suporturi new media, in timp ce europenii sunt cei mai sceptici.

In varful clasamentului dupa increderea consumatorului raman recomandarile facute de semeni, cu un impresionant scor de 78%. Tendintele din new media vor fi luate in discutie si la Prima Conferinta Nationala a Presei din Romania - Inovatia in media, organizata de Media Management Institute si Freedom House pe 11 octombrie.

de Alexandru Bala

integral in EvZ