Celebra firma Dalli Exim, care detine monopolul parcarilor din Bucuresti inca din anul 1995, nu o duce prea bine. Asta, cel putin in acte. Astfel, din documentele firmei infiintate de Adrian Petrache si Dorin Cocos, sotul Elenei Udrea, reiese ca in Capitala e criza de masini, nu de locuri de parcare.

In prezent, Dalli exploateaza „peste 2.500 locuri de parca?re, situate in 101 locatii”, du?pa cum este precizat chiar pe site-ul societatii.

Conform cifrelor publice de pe site-ul Ministerului Finantelor, Dalli a avut in anul 2006 o cifra de afaceri de 13.206.222 lei noi si un profit net de 2.185.287, adica exact cat ar incasa daca pe fiecare loc de parcare bucurestenii nu ar pune mai mult de doua masini pe zi.

Dar, in realitate, cel putin in zona ultracentrala, fiecare loc este ocupat zilnic de cel putin 20 de masini prin rotatie, deci aduce mult mai multi bani. O explicatie a „insuccesului” firmei Dalli o constituie felul in care firma intelege sa respecte legislatia fiscala din Romania.

Inca de cand s-a infiintat, firma nu a eliberat chitante fiscale standard, cu regim special, ci a inventat propriile bonuri, inregistrate la OSIM, pe care contabilii tuturor firmelor din Romania refuzau sa le deconteze pana prin 1999.

Atunci, insa, s-a schimbat legea, dar tot in favoarea societatii Dalli. Dalli a trebuit atunci doar sa aplice o serie pe fiecare bon, „creat dupa o conceptie proprie brevetata la OSIM prin brevetul nr.110738C1”, dupa cum precizeaza site-ul societatii.

Tariful practicat de Dalli este de 1,5 lei noi (15.000 lei vechi)/ora, in parcarile din centru, supraaglomerate, cu timp limitat de stationare, si de 1 leu (10.000 lei vechi)/ora, in parcarile cu timp nelimitat de stationare.

Un calcul simplu arata ca numai de pe cele 2.500 de locuri de parcare de suprafata pe care le are, la un tarif de 1,5 lei/ora incasat de la trei masini timp de numai 22 de zile (lucratoare) pe luna, rezulta incasari de 2.970.000 lei pe an, adica o data si jumatate profitul net.

Oricum, din castigul decla?rat, firma da 55,5 la suta Pri?mariei, ca redeventa, conform contractului semnat cu municipalitatea in 1995, in urma unei licitatii. Dar, tot prin acel contract, firma trebuia sa faca investitii in infiintarea de noi spatii de parcare si modernizarea celor existente.

Pana acum insa, cu vreo patru exceptii, Dalli s-a multumit doar sa spoiasca cu bidineaua asfaltul si parcarile realizate de Primarie si sa creasca profitul.

Integral in Gandul