In cursul audierilor in cazul Capitol Records v. Jammie Thomas, care au dus la amendarea d-nei Jammie Thomas cu 222.000 $ pentru sharing de muzica pe internet, dna. Jennifer Pariser, avocatul Sony BMG, a apreciat ca file-sharing-ul provoaca pagube extrem de mari industriei muzicale iar casele de discuri sunt afectate in mod special.

Dna. Pariser a precizat ca marile case de discuri nu realizeaza castiguri din turnee, emisiuni radio sau comert, fiind astfel cele mai expuse efectelor negative ale file-sharing-ului. „In opinia mea, Sony BMG a fost redusa la jumatate fata de nivelul anului 2000”, din cauza pirateriei. „Cand oamenii fura, cand iau muzica fara compensatie, noi suntem afectati.”

Intr-o discutie cu dl. Richard Gabriel, avocatul caselor de discuri din Marea Britanie, dna. Pariser a sugerat ca milioane de fani fura, prin realizarea de copii mp3 ale propriilor CD-uri sau descarcarea unor cantece pe care deja le au.

Dl. Richard Gabriel a intrebat daca realizarea de copii dupa muzica deja cumparata de consumatori este un lucru rau, chiar daca este vorba despre o singura copie. „Cand o persoana face o copie a unui cantec pentru uz personal, cred ca putem spune ca a furat o piesa”.

Realizarea unei copii a unui cantec cumparat este doar „o maniera politicoasa de a spune ca a furat o singura copie”, a adaugat aceasta.

Un numar foarte mare de studii arata ca majoritatea pieselor de pe player-ele portabile gen iPod provin din alte surse decat serviciile de download. In majoritatea cazurilor, muzica respectiva este compusa din cantece copiate dupa CD-uri in format mp3. Intr-adevar, majoritatea player-elor portabile sunt comercializate cu programe software destinate copierii CD-urilor audio.

In opinia d-nei Pariser, acesta este furt, fiind ilegala realizarea de copii de siguranta ale CD-urilor cumparate sau ale pieselor descarcate pe internet.

integral in Chip Online