Traficul de mafuri prin porturile romanesti a scazut in primele opt luni ale anului, spre deosebire de cel de containere, care a cunoscut o crestere semnificativa, potrivit datelor furnizate de Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta (CNAPMC), a anuntat NewsIn.

Scaderea traficului de marfuri este de 1,85% si este determinata de diminuarea traficului fluvial, dar si de reducerea transporturilor de marfuri lichide catre RAFO, a afirmat directorul general al CNAPMC, Matei Constantin.

Potrivit lui Constantin, in aceeasi perioada de timp, traficul de containere a avut o crestere de 39,23%. "In ceea ce privesc importurile, acestea au inregistrat o crestere in primele luni ale acestui an cu 1,95%, in timp ce exporturile au cunoscut o scadere de 20,38%", a mai precizat Constantin Matei.

Directorul CNAPMC a precizat ca prin Portul Constanta se tranziteaza cea mai mare parte a marfurilor care intra si ies din tara.

Pe de alta parte, traficul pe Canalul Dunare-Marea Neagra este si el in scadere, determinata de exportul mic de cereale de anul acesta, dar si de intrarea in retehnologizare a fabricii de bauxita de la Tulcea.

Directorul general al Administratiei Canalelor Navigabile Constanta, Ovidiu Cupsa, a afirmat ca traficul intern a atins o valoare de 86%, in timp ce traficul extern este de 99%.

Potrivit lui Cupsa, anul acesta s-a inregistrat un trafic de 27.000 tone prin canal, spre deosebire de anul 2005, cand volumul a fost de 30.000 de tone. Compania Nationala doreste retehnologizarea ecluzelor, lucru care va dubla capacitatea de ecluzare