Versiunea de serie a acestui concept va reprezenta principalul rival de pe piata al modelului Mini Cooper. Inca de la prima vedere observam agresivitatea conceptului A1 Metroproject Quattro. Grila frontala uriasa, insotita de forma liniei acoperisului specifica coupe-urilor dau un aspect unic ultimului concept Audi.

Ca element special de design, Audi a ales sa dea o infatisare unica stalpului A, care este din aluminiu si se prelungeste pana in partea posterioara a prototipului.

Sub capota gasim un propulsor 1.4 TFSI de 150 cai putere care sunt orientati catre puntea fata a prototipului. Elementele tehnice-surpriza oferite de Audi la acest concept nu se termina aici. mai bine spus, lucrurile interesante abia acum incep.

Gratie unui motor electric de 41 cai pozitionat pe puntea spate a masinii, Audi A1 beneficiaza de un cuplu motor mai mare cu 200 Nm in momentul unui kick-down (apasarea brusca a pedalei de acceleratie).

Atasarea motorului electric a fost gandita pentru zonele urbane in care emisiile de dioxid de carbon trebuie sa fie foarte mici. A1 Metroproject Quattro rezolva integral aceasta problema, deoarece emisiile sunt zero in momentul rularii pe baza motorului electric.

Autonomia propulsorului electric este una suficienta pentru folosirea lui in astfel de zone: circa 100 km pana la necesitatea reincarcarii bateriilor de lithium-ion. Din linia tehnologica a conceptului nu puteau lipsi sistemul de regenerare a energiei rezultate din franare si sitemul de oprire-pornire care reduce consumul cu 15%.

Un articol de Robert Gherghe

Integral in Automarket