Codul Rutier ar putea suferi noi modificari

de Raluca Brodner     HotNews.ro
Vineri, 19 octombrie 2007, 0:00



Soferii care vor opri neregulamentar risca sa plateasca amenzi mult mai mari decat cele cu care au fost obisnuiti pana acum, potrivit unui proiect de modificare a Codului rutier, aprobat deja de Comisia Juridica.

Proiectul, care urmeaza sa fie dezbatut in plenul Senatului si de Camera Deputatilor, permite soferilor sa circule cu viteza mai mare (60 de kilometri la ora in localitati si 120 de kilometri la ora pe drumurile nationale) si interzice plantarea copacilor pe marginea drumului, pe trotuare sau in parcari.

Va fi pedepsita, de asemenea, oprirea neregulamentara, nu numai stationarea, asa cum era prevazut pana acum.

Accidentele mai putin grave vor fi solutionate de firmele de asigurari, iar soferii carora li se suspenda permisul nu vor mai fi obligati sa sustina inca o data examenul teoretic.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


208 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    se aplica? (Vineri, 19 octombrie 2007, 18:43)

    Nae [anonim]

    Si acum sunt prevazute amenzi pentru stationarea neregulamentara dar nu am vazut sa se aplice. Poti sa opresti masina in mijlocu strazii daca ai chef, ca nu iti face nimeni nimic. Politia Romana vegheaza.
  • 0 (0 voturi)    
    viteza ucdie (Vineri, 19 octombrie 2007, 19:46)

    andrei [anonim]

    De ce sa nu se elimine complet viteza maxima ? Probabil ca initiatorii legii sunt nemultumiti ca nu pot sa ruleze mai repede in masinile cumparate cu banii furati de la noi. Numarul de morti va continua sa creasca pentru ca avem decidenti complet iresponsabili. In curand, cand ne vom pierde toti un prieten drag sau un membru al familiei nu vom intelege. Multe orase din Europa gandesc o reducere a vitezei de 50 km/h, numai la noi se doreste marirea la 60 km/h. In nici o tara nu se circula pe drumuri nationale cu 120 km/h! Iti trebuie autostrazi pentru asemenea viteza. Numai ca ghertoii care ne guverneaza vor sa ruleze cu viteza dar sunt incapabili sa gandeasca un plan pentru autostrazi. Asa ca dau legi imbecile. Oameni buni, feriti-va. Vin ciocoii, cu 120 km/h!
  • 0 (0 voturi)    
    hmm... (Vineri, 19 octombrie 2007, 20:08)

    Sakura [anonim]

    Chestia cu copacii... cum e mai exact? De ex. la noi s-a asfaltat pe marginea uniui parc printre copaci si s-a facut parcare. Acuma daca se adopta legea, vor fi taiati de tot copacii? Si ce au cu copacii de pe trotuare? De trotuare e plin si printre blocuri, nu toate sunt pe marginea vreunui drum, de ce se interzice plantarea copacilor?
  • 0 (0 voturi)    
    @2 (Vineri, 19 octombrie 2007, 20:51)

    psycon [anonim]

    Mai circula si tu pe drumurile patriei si vei vedea ca nu respecta mai nimeni limitarile de viteza. Pur si simplu tara nu are infrastructura necesara sa se circule pe autostrazi asa ca lumea o calca pe drumurile nationale... nu ai ce face daca vrei sa ajungi undeva in timp rezonabil.

    Faza cu ciocoii e total irelevanta pentru ca oricum ei nu respecta legile oricare ar fi. Soferi irsponsabili vor fi tot timpul. Mai bine sa se dea niste legi aplicabile decat unele pe care le incalca toti ducand la instaurarea legii junglei pe sosele.

    In locurile sensibile se pot plasa niste indicatoare cu limitare de viteza si se rezolva si problema accidentelor
  • 0 (0 voturi)    
    politia romana (Vineri, 19 octombrie 2007, 21:02)

    Victor Lambda [anonim]

    " Poti sa opresti masina in mijlocu strazii daca ai chef, ca nu iti face nimeni nimic. Politia Romana vegheaza."

    Exact lucrul asta se intimpla in Timisoara, vis a vis de politia rutiera: pe o strada cu 2 benzi pe sens - desi este pus semnul cu oprirea interzisa tot timpul sint parcate acolo masini ... si este o strada foarte aglomerata, se circula bara la bara si esti nevoit sa ocolesti masinile parcate ...
  • 0 (0 voturi)    
    atentie la neatentie (Vineri, 19 octombrie 2007, 21:04)

    gigi [anonim]

    "Accidentele mai putin grave vor fi solutionate de firmele de asigurari" - nu as recomanda deloc chestia asta - am patit-o pe pielea mea in franta, unde daca nu sunt victime firma de asig hotaraste responsabilitatea. Si bineinteles daca tu ai pagube mai mari decat ceilalti implicati in accident si vina e un pic discutabila ti-o incarca imediat tie. Nu va spun ca am ajuns pana la proces cu ei.

    Sincer mi se pare mai just ca politia, care e neutra fata de cei care platesc reparatiile, adica companiile de asigurari, sa decida cine e de vina. Pt ca interesul la astfel de companii e sa minimizeze platile, cu orice scop, pt a-si maximiza profitul. Si de asta au armate de avocati angajati.

    Si asta nu e tot, sa vedeti ce o sa se intoarca foia si in romania, acum ca au intrat marile firme de asigurari si s-a introdus sistemul de bonus/malus... 1000 euro pe an prima de asigurare va fi ceva obisnuit.

    Doar o avertizare ....
  • 0 (0 voturi)    
    sex (Vineri, 19 octombrie 2007, 21:44)

    bec [anonim]

    andrei, esti cumva femeie?
  • 0 (0 voturi)    
    codul rutier (Vineri, 19 octombrie 2007, 23:05)

    dorinteodor [anonim]

    nu viteza ucide ci soferii prosti, neexperimentati, bolnavi, bauti, "prudenti" adica cei care ezita, cei care nu semnalizeaza din timp,....

    pentru oprire sau stationare eu zic ca sa se ia carnetul, macar o saptamina. dar toata lumea stie ca politiei putin ii pasa daca din doua benzi una e blocata cu masini (vezi toate noile bulevarde si strazi "modernizate", cu tramvai pe mijloc). ghencea este rusinea rusinilor de la un cap la altul iar militariul cu semafoare si treceri din 10 in 10 metri, ar trebui pur si simplu desfintat ca tot nu mai este bun la nimic.; drumul taberei la fel....

    as mai da amenzi la cei care circula prea incet si fac coloane.

    si as mai vrea sa dispara 90% din semafoarele electrice, mari facatoare de ambuteiaje....in conditiile in care bucurestiul nu mai are strazi la cite masini sint, as considera ca este corect ca cei ne-experimentati sa ia taxiul, autobuzul,...
  • 0 (0 voturi)    
    @7 ai terminat oare liceul (Vineri, 19 octombrie 2007, 23:15)

    catalin [anonim]

    Imberbi ca tine dau zilnic subiecte stirilor de la ora 5 de pe protv
    mai moare unu pe o motocicleta
    altul de 19 ani acre avea impresia ca e super sonic
    altul care pur si simplu se dadea tare vroia sa ia o curba la 90 grade cu 120 la ora
    maturizeza-te , gaseste o fata fai sex poate itzi trec caldurie
    mana dreapta nu e deajuns
  • 0 (0 voturi)    
    E bine (Vineri, 19 octombrie 2007, 23:22)

    Cristian [anonim]

    E bine pentru ca mai taie din abuzurile polițiștilor cu radar pe mașini. Anul asta am fost oprit de doua ori in afara localitații, pe linie dreapta, deși am detector. Pentru ca ei se cred la paintball in timpul serviciului iar noi suntem cobaii vanați. Țin radarul oprit pe mașina politiei in mers și il pornesc doar cand au impresia ca o mașina din sens opus se apropie ceva mai repede.
    In nici un caz nu vom asista la o scadere a numarului de morți in accidente daca se reduce limita maxima de viteza. Cei care creeaza pericol pe drumurile noastre nu depașesc numai cu 10-20 de km/h aceste limite. Aceștia depașesc cu peste 50 km/h.
    Și nu e numai viteza. Este și multa prostie. Și multe mașini varza din punct de vedere tehnic. Sau drumuri naționale asfaltate și lasate nemarcate cate 6 luni. De astea cine ne apara?
  • 0 (0 voturi)    
    Care e problema? (Sâmbătă, 20 octombrie 2007, 10:45)

    tudor [anonim]

    Mi se pare aberant ce spuneti.

    Ar trebui sa fie penalizati mai dur cei care depasesc viteza. Punct. Nu conteaza cu cat. Cu 5, cu 10, cu 15, cu 20, cu cat mai mult, cu atat mai tare penalizarea. Cum e si acum.

    Toata lumea e foarte maleabila si foarte permisiva cu sine in privinta vitezei, toti o depasesc si pe urma injura politia ca-i prind si-i amendeaza. E ridicol. Viteza intr-adevar ucide.

    Iar chestia cu a ajunge in timp util undeva - lasati-o balta. Iara e aberant. Ajungi cand ajungi, ca sa respecti viata ta si mai ales pe a celor din jur. Atat de rar am auzit oamenii grabindu-se din motive obiective, majoritatea pur si simplu sustin chestii de genul: vroiam sa ajung la Galati mai repede, ca daca mergeam in 90 la ora faceam o ora in plus. Pai si unde te duceai? Acasa, la rude...

    Oamenii sunt prea permisivi cu ei insisi. Chestia cu soferii incepatori care nu stiu ce fac. "nu viteza ucide ci soferii prosti, neexperimentati, bolnavi, bauti, "prudenti" adica cei care ezita, cei care nu semnalizeaza din timp,...." este gresit dupa toate statisticile. Cele mai multe accidente mortale sunt cauzate de viteza si de atitudini prea increzatoare "stiu eu ce fac", "ma urc dupa o bere, ca nu se simte", etc - adica viteza, teribilism, alcool. Soferii neexperimentati sunt implicati in proportie covarsitoare in accidente usoare.

    "si as mai vrea sa dispara 90% din semafoarele electrice, mari facatoare de ambuteiaje" - iar asta nici nu merita comentata, e exact ca si cand ai vedea un om foarte bolnav ca ia medicamente si se simte rau in continuare si ai remarca tu cat de rau ii fac medicamentele - sugerandu-i sa renunte complet.
  • 0 (0 voturi)    
    @6 Nu e asa (Sâmbătă, 20 octombrie 2007, 14:09)

    msb [anonim]

    Gigi, nu stiu ce ti s-a intimplat in Franta dar banuiam ca acolo e la fel ca in Finlanda, unde locuiesc de ani buni. Daca accidentul nu produce victime si nu distruge semne de circulatie, parapeti etc trebuie doar sa te intelegi cu celalalt sofer asupra vinovatiei. Daca nu reusesti sa te intelegi cu el, chemi politia si ei arbitreaza.. Cum poate o companie de asigurari sa stabileasca cine e vinovat? De regula sint doua companii implicate (a ta si a celuilalt sofer) si au interese divergente.
  • 0 (0 voturi)    
    @4 si 8 - Viteza UCIDE (Sâmbătă, 20 octombrie 2007, 17:25)

    andrei [anonim]

    Dupa cum bine scrie si #11, VITEZA UCIDE!

    E usor de realizat ca o viteza limita de 120 km/h va permite si va "sprijini" rulajul de catre toate masinile, cel putin cu 130 la ora. Si asta pe soselele noastre...

    Ganditi-va un pic. Este CRIMA CURATA. Daca s-ar introduce o asemenea limita aberanta pe soselele romanesti cu o banda pe sens, dupa cel mult cateva luni si cateva mii de morti mai tarziu s-ar retrage. Dar cine ii va avea pe acesti oameni pe constiinta ?

    In conditiile actuale, de multe ori si 100km/h este mult, prea mult. Cand inghesui pe acelasi drum si Dacii (nu neaparat vechituri, si berlinele din 2000 de ex. sunt la fel ca cele vechi) si TIRuri si masini de peste 200 CP si pui limita de 120 la ora, va iesi rau.

    Pentru cine ar depasi, cand din sens opus cineva tocmai termina si el o depasire, se ajunge usor la 300/h viteza de apropiere intre cele doua masini ! Asta inseamna aproape 100m/s. Este aproape imposibil sa poti reactiona sigur si in timp util, mai ales pe o sosea romaneasca cu trafic langa tine.

    Cele doua masini au slabe sanse de a ramane pe banda lor in cazul unei franari sau a unei manevre bruste la viteza aceea. Ori pe contrasens, ori in decor/copaci/case/trecatori.

    Multe masini permit rulajul normal la 150 la ora. Dar nu vreti sa fiti nevoit sa va "asezati pe frana" si sa evitati un impact intr-o masina de clasa mica/compacta la 150 la ora pe o sosea intre coloane de masini, ca veti vedea ca aveti putine sanse sa scapati.

    Din pacate bunul simt lipseste la multi romani soferi. Lipsind, sigur nu se poate corecta situatia prin cresterea limitei de viteza! Exact atunci s-ar legaliza haosul si jungla pe soselele romanesti. In fond, este vorba de viata oamenilor, de viata oricaruia dintre noi.

    Vrem cu totii sa apucam sa mergem pe reteaua de autostrazi romaneasca, nu ? :) Asa ca, pana atunci, mai bine o ora mai tarziu la destinatie decat niciodata. Si nu e filozofie ieftina, cine a trecut printr-un accident rutier stie.
  • 0 (0 voturi)    
    Siguranta din trafic, pusa la pamant (Duminică, 21 octombrie 2007, 3:11)

    Liviu Moldovan [anonim]

    Si mie mi se pare exagerata marirea vitezei maxime, mai ales in afara localitatilor.
    Acum, pe drumurile "europene" (adica ceva mai bine intretinute, dar tot cu 1 banda pe sens) limita de viteza este de 100 km/h. Date fiind conditiile specifice de trafic (carute, biciclisti, etc), de multe ori 100km/h este deja prea mult!
    Hai sa o luam altfel: care ar fi diferenta de viteza maxima admisa pe aceste drumuri fata de cea de pe autostrazi? ... De numai 10km/h/!
    Cu alte cuvinte, ar insemna ca, fie ca mergi pe un astfel de drum, fie ca mergi pe autostrada (cu 10 km/h mai repede), conditiile de siguranta at fi aceleasi!!!
    Ceea ce nu e nici pe departe adevarat...
  • 0 (0 voturi)    
    siguranta 0 (Duminică, 21 octombrie 2007, 12:01)

    george [anonim]

    toate eforturile politiei de diminuare a numarului de morti pe drumuri vor fi reduse la zero cu aceasta masura. cred ca s-au luat deja cu mainile de cap in fata incompetentei parlamentarilor. e inadmisibil.
  • 0 (0 voturi)    
    viteza (Duminică, 21 octombrie 2007, 12:09)

    george [anonim]

    apropos de 14.
    viteza maxima pe autostrazi in ungaria, belgia, olanda este de 120 km/h.
    deci noi pe drumurile noastre obosite cu gropi, carute si santuri vom rula cu aceeasi viteza ca pe autostrazile lor. cat de tampit poti sa fii sa te gandesti la asa ceva?
  • 0 (0 voturi)    
    Sa legalizezi rulajul cu 120 km/h (Duminică, 21 octombrie 2007, 12:31)

    lucius [anonim]

    ... pe drumurile nationale este pur si simplu crima ! Tare as vrea sa stiu care a fost idiotul cu ideea asta.
  • 0 (0 voturi)    
    idiotul cu ideea (Duminică, 21 octombrie 2007, 16:51)

    george [anonim]

    printre altii, idioata cu ideea e norica nicolai. probabil ca s-a gandit ca e mita electorala, ca lumea o sa se bucure ca poata rula cu 120 la ora prin gropi. oamenii in schimb au mai multa minte, si au copii si prieteni la care tin...
    a propos am inteles ca norica nicolai vroia 70 la ora in oras!!!
    ca cica asa o sa fluidizeze traficul! nu suntem condusi de imbecili? cand viteza medie in oras e 15 km/h ea vrea sa o ridice la 70 sa fluidizeze traficul!!!
  • 0 (0 voturi)    
    @12 mai gandeste-te un pic :) (Luni, 22 octombrie 2007, 16:57)

    gigi [anonim]

    Politia nu arbitreaza in cazul in care nu sunt victime, chiar daca conducatorii nu sunt de acord. Asa e in franta de ex. Companiile de asigurari sunt cele care preiau cazul si hotarasc.

    Da, e adevarat ca sunt 2 companii implicate. Dar si companiile intre ele au un nr de cazuri comune in care au de facut plati. Si la o adica se pot intelege intre ele pe setul de cazuri comune pt a minimiza sumele platite, spre a reduce costurile.

    Nu stiu daca stii, dar in franta e binecunoscut un caz, care desi nu are a face nimic cu asta dar pote folosi ca exemplificare, unde orange si o alta firma de telefonie mobila de aici s-au vorbit intre ei pt a mentine tarifele, omorand astfel orice concurenta pe piata. Au luat ambele companii vreo 70 milioane euro amenda daca imi aduc bine aminte.

    Deci io as zice sa nu mai speram atat in corectitudinea companiilor, fie ele si de asigurari, pt ca pana la urma profitul este ceea ce urmareste toata lumea. Si nu sa aibe grije neaparat de clientii lor. Doar atat sa ii tina pe o linie de plutire in care sa nu fie nici revoltati nici prea satisfacuti, dar atat incat sa le ramana clienti.

    Deci ar fi bine sa avem grija ca legile ce se scriu sa fie bine scrise, si sa nu se lase la buna incredere in anumite companii/persoane anumite decizii. Ca altfel s-ar putea sa ne trezim ca si pt cele mai de baza drepturi tb sa mergem in instanta.
  • 0 (0 voturi)    
    referendum (Marţi, 23 octombrie 2007, 20:36)

    nicu [anonim]

    de ce nu am face referendum si pentru asa ceva?Cand merg pe DN1,cu o dacie din 79,cu 80 la ora ,iar o cunostiinta ma depaseste cu circa 120/ora-in localitate,de ce numai eu sunt vizat de radar?
    Domnilor,aici vorbesc oameni care poate n-au pus mana pe volan,sau n-au "tras"dreapta,ca sa scape de un4*4,care nu avea loc intre tine si un TIR-in depasire!
    Apropo,in jEEPAN ERA O BEIZADEA.
    CE SE MAI AUDE CU FIUL JUDECATORULUI DIN CRAIOVA CARE A FACUT ATATEA?
    Eu as fi de parere sa se elaboreze un cod rutier,iar propunerile care vor primi majoritate de voturi-cele de bun simt si realiste- sa fie LEGE!
    Va multumesc !

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by