Guvernul a fost in stare sa aloce pentru infrastructura doar 140 de milioane de euro din cele 2,2 miliarde cit a luat pe banca. Explicatia: proiecte sint, dar n-are cine sa le implementeze.

Cea mai mare parte din banii incasati de stat pe BCR stau necheltuiti, doar o mica parte fiind alocati constructiei autostrazii Bucuresti-Brasov, modernizarii aeroportului din Iasi si reconstructiei Stadionului National “Lia Manoliu”.

Mai precis, in afara de 88 de milioane de euro virati la Fondul Proprietatea, din banii luati pe BCR s-au cheltuit circa 140 de milioane de euro (la un curs de 3,53 lei/euro) pe proiecte de infrastructura, din 2,2 miliarde de euro cit a incasat statul din cea mai mare tranzactie de privatizare care a avut loc in Romania.

Intrebat de ce s-a cheltuit atit de putin, Sebastian Vladescu, pina ieri secretar de stat in Ministerul Finantelor si omul care a semnat vinzarea BCR catre Erste, ne-a declarat ca acesta ar fi ritmul in care se cheltuiesc banii in Romania.

„Asa se cheltuieste in Romania. Se incaseaza mult (prin taxe - n.red.) si se cheltuieste putin. Proiectele de infrastructura nu lipsesc, dar nu le implementeaza nimeni“, ne-a declarat Sebastian Vladescu.

Potrivit datelor existente la Ministerul Finantelor, pare ca Guvernul si-a respectat, in parte, promisiunea de a cheltui banii incasati pe BCR pe proiecte vizibile, adica infrastructura. „Banii obtinuti din privatizarea BCR nu vor fi cheltuiti pentru consum, ci pentru ameliorarea infrastructurii.

Va fi un sistem transparent de gestionare a fondurilor, diferit de cel aplicat in cazul privatizarii Petrom si a Romtelecom in care nu stiu daca cineva poate spune ce s-a intimplat cu banii“, spunea anul trecut premierul Calin Popescu Tariceanu.

integral in Cotidianul