In total, in primele noua luni ale anului, s-au comercializat 228.877 de autoturisme, cu 23,1% mai mult decat in perioada similara a anului 2006. Piata auto se imparte in clasele mini, mica, compacta, medie, mare, lux, SUV, monovolum si cabriolete.

“Democratizarea masinilor, care nu mai sunt un bun de lux, odata cu cresterea puterii de cumparare, coroborata cu faptul ca masinile din clasele mica si compacta sunt cele mai accesibile, explica aceasta evolutie”, a declarat pentru Business Standard Mihai Bordeanu, director de marketing al Toyota Romania.

Acesta mai spune ca tendinta de a cumpara preponderent masini mici, adaptate traficului urban, se intalneste de multi ani in Occident.

Datele APIA arata ca asa-numitul segment B al pietei auto, cunoscut si sub denumirea de clasa mica, a inregistrat vanzari in crestere cu 51,2%, pana la 54.850 de unitati, in primele noua luni ale acestui an, fata de perioada ianuarie-septembrie 2006.

Cei mai importanti competitori in clasa mica sunt Renault Clio, Chevrolet Aveo, Skoda Fabia, Volkswagen Polo, Ford Fiesta si Peugeot 206.

Prin contrast, producatorul de automobile Dacia, cea mai mare companie din industrie, a vandut, in primele noua luni ale anului, putin sub 70.000 de vehicule, in scadere cu 4% fata de anul trecut. Cele mai vandute marci de import au ramas, in ordine, Renault, cu 9,3% din piata, Volkswagen, cu 7,2%, si Ford, cu o cota de 5,5%.

Segmentul C al pietei - clasa compacta - a crescut cu 54,8%, la 56.015 unitati, in intervalul analizat, in special datorita modelelor Renault Megane, Opel Astra Classic, Skoda Octavia si Skoda Octavia Tour.

“Traficul urban foarte aglomerat, precum si costul carburantilor au facut ca masinile de mici dimensiuni sa devina preferatele romanilor”, spune si Radu Cristian, director comercial al Trust Motors, importatorul masinilor marcii franceze Peugeot.

Un articol de Alexandru Gugoasa

Integral in Business Standard