Aparent o miscare sinucigasa, strategia Antenei a adus rezultate: postul din Baneasa a ajuns lunea pe locul 2 pe tronson (fata de pozitia a patra cand „Testul” era joi), iar „Tradatii” au o audienta mai mica si au pierdut pozitia de „buldozer” al zilei de luni. Diseara, lupta lor pentru audienta continua.

Aruncat in ringul audientei

In toamna anului trecut, „Tradati” spulbera lunea celelalte posturi. Cu o audienta care sarea si de un milion de telespectatori in mediul urban, Ernest se uita de departe, confortabil, la ceilalti competitori. Antena 1 era pe locul patru.

Succesul „Tradatilor” a convins Antena sa produca un format asemanator, „Test de fidelitate”, cu actorul Ionut Adascalitei prezentator, pe care l-a pus joi seara. Din acest sezon insa, Adascalitei se bate direct cu Ernest pe acelasi interval. Desi emisiunea Antenei are doar un sezon la activ, postul s-a impus luni seara.

Dupa primele patru emisiuni ale acestui sezon, castigator a iesit „Testul” Antenei 1, cu o audienta medie de 462.100 de telespectatori in mediul urban, fata de 398.600 la „Tradati in dragoste”. La prima editie, Prima TV a fost peste Antena dar, ulterior, locurile s-au schimbat.

Strategie kamikaze

Cum se face ca o „copie” a „Tradatilor” - cum este considerat „Testul de fidelitate” - sa fie mai vizionata decat „originalul” (cu ghilimele de rigoare, intrucat formatul de pe Prima TV este adaptarea celebrei emisiuni internationale „Cheaters”)? Una dintre explicatii este data si de momentul de start.

Ernest incepe, ca de obicei, la ora 21.00 si dureaza o ora. In schimb, Antena 1 a ales sa inceapa emisiunea la 20.30 si sa o intinda pe doua ore, si dupa ce „Tradatii” sunt gata.

Mutarea aduce doua avantaje:

1. telespectatorii avizi de tema adulterului sunt deja captivi cand incepe emisiunea de pe Prima TV;

2. in intervalul in care se intersecteaza, Antena 1 porneste deja cu un avantaj considerabil. Lunea trecuta, de exemplu, Ernest pornea de la 138.000 de telespectatori, reusind un varf chiar de aproape 700.000 la zece fara un sfert. La aceeasi ora, 21.00, Antena 1 avea deja 731.000 de telespectatori.

Antena 1 a sacrificat emisiunea, pentru a-si intari ziua de luni. Singura ca oferta de gen joia, „Test de fidelitate” avea un public de peste 780.000 de telespectatori pe editie, intre ianuarie si iunie, si de multe ori sarea de un milion.

Integral in Evz