Un studiu ce urmeaza sa fie prezentat pe 8 octombrie arata ca jurnalistii interesati de probleme europene considera ca cele mai importante subiecte sunt legate de energie, afaceri externe si mediu, relateaza Euractiv.com.

Studiul mai arata ca se dezvolta tot mai mult noile instrumente de comunicare, precum blogurile, ceea ce demonstreaza tendinta de descentralizare a canalelor mediatice.

Fundatia Euractiv a organizat un sondaj media prin intermediul caruia au fost intervievati 212 jurnalisti, dintre care 58 la suta lucreaza in Bruxelles.

Cercetarea si-a propus identificarea prioritatilor jurnalistilor care se ocupa de domeniul afacerilor europene, ca si de instrumentele lor cotidiene de lucru.

A reiesit astfel, ca circa 43 la suta dintre ziaristii intervievati considera energia domeniul cel mai important legat de Uniunea Europeana, urmata de afacerile externe (42% dintre raspunsuri), mediul inconjurator (39%), schimbarile climatice (34%) si reformele institutionale ale UE (31%).

In proportie de 62 la suta, jurnalistii considera ca principalul lor rol este sa ofere analize si comentarii si nu doar "informatie bruta" care provine oricum din surse institutionale sau online. Circa 57 la suta dintre jurnalistii cred ca pentru a relata profesionist despre afacerile europene implica cursuri de training specializate.

In ceea ce priveste noile canale de comunicare - precum blogurile, filmele video sau continutul sindicalizat - acestea sunt apreciate de jurnalisti care apreciaza multiplele avantaje oferite de "new media".