150 greseli ale constructorilor auto au fost inventariate de britanicul Craig Cheetham, intr-un volum interesant, presarat pe alocuri cu surprize. „The World’s Worst Cars” nu iarta pe nimeni din industrie. Ii gasim, in acest top, in cinci cateogorii distincte, pe aproape toti producatorii auto importanti, cu exceptia BMW si Audi.

In rest, cu totii au ratat, de-a lungul timpului, ba constructia cu totul a unui model, ba designul, ba motorul. Unele dintre masinile incluse in top n-au fost neaparat atat de rele, dar s-au remarcat ca adevarate dezastre financiare, din cauza strategiilor proaste de marketing, in vreme ce altele nu si-au gasit pur si simplu locul pe piata.

Prost construite

La sectiunea „prost construite”, lista este deschisa de Alfa Romeo Alfasud (1972-84) si Austin Allegro (1973-82), despre care autorul englez spune „ca este, probabil, cea mai ridicola masina din Marea Britanie, daca nu chiar din Europa, dar si un dezastru in termeni de constructie”. Francezii sunt si ei bine reprezentati. Primul model propus este Peugeot 604 (1975-86).

„Cu un styling plictisitor, dar totusi incapator, 604 nu excela la capitolul constructie. Caroseria era atat de proasta, incat ruginea din interior spre exterior, iar cand iti dadeai seama, era deja prea tarziu. Partea buna este ca a fost printre primele masini diesel comercializate.

Cu titlul de cea mai ruginita masina franceza, Renault 14 (1977-83) avea probleme la partea electrica si la instalatie, ceea ce ii cauza din cand in cand focuri instantanee. Avea un styling urat, plictisitor, iar distanta dintre roti era mai mare intr-o parte. Ciudat, dar adevarat”.

De la Renault, la aceeasi categorie, mai apare Fuego, dar sunt prezente si Rover SD1, Skoda Estelle, Triumph Stag si TR7.

integral in Gandul