La fiecare editie, Salonul Auto de la Tokyo se remarca prin solutiile inedite si prin tehnologiile de avangarda, prezentate de constructorii niponi. Editia din acest an nu a facut exceptie, iar in cele ce urmeaza propunem o trecere in revista a celor mai spectaculoase noutati.

La standul Toyota, hibrizii au tinut capul de afis, cu Prius la loc de cinste, alaturi de conceptul Crown Hybride (berlina de lux de talie mare) si chiar o versiune sport a viitorului hibrid, FT-HS. Lexus a dezvaluit in premiera un SUV hibrid, la stand mai fiind expus si hibridul GS 450h.

Cu un pas inainte in priviinta hibrizilor, avand deja pus la punct conceptul de hibrid reincarcabil, Toyota nu a anuntat, totusi, comercializarea unui automobil propulsat exclusiv cu energie electrica si nu promoveaza nici dieselul “curat”.

Mazda a dezvoltat conceptul "sustainable zoom-zoom", vedeta fiind motorul rotativ cu hidrogen. Convinsa ca doar motorul cu combustie ofera adevarata placere a condusului, Mazda isi orienteaza cercetarile in aceasta directie, dezvaluind in premiera mondiala conceptul Mazda Primacy Hydrogen RE Hybrid.

Mazda comercializeaza inca din 2006, in Japonia, RX8 cu motor rotativ pe hidrogen, fiind singurul constructor nipon care promoveaza acest mod de utlizare a hidrogenului. Prin analogie, in Europa, BMW este singurul constructor care a investit in acest tip de propulsie, la Seria 7 pe hidrogen.

Si Honda este preocupata de mediu, prezentand modelele Civic Hibrid si FCX Concept (cu pile de combustibil). La stand s-a prezentat si utlizarea etanolului (pe baza de orez). Ca la multe alte standuri, si la Honda, a fost prezent un diesel "curat", motorina fiind odinioara inexistenta pe piata japoneza a turismelor.

integral in AutoNews.ro