„Avind in vedere ca vorbim despre copiii care au o virsta mult prea mica pentru a intelege o reclama, explicatia este ca imaginile colorate sau sunetul mai tare al spoturilor intra in contrast cu un talk-show, de exemplu,

care nu este atit de atractiv pentru un bebelus si atunci copilul devine brusc mai atent si mai concentrat“, explica Daniela Gheorghe, specialist in psihologia copilului.

In afara de transmisia propriu-zisa, productia unei reclame difera in totalitate de orice alt program de televiziune. „Un minut de emisie al unui program tv costa citeva zeci de lei. Pentru citeva secunde de emisie, un spot publicitar costa zeci de mii de euro. Calitatea unui spot publicitar este mult mai buna decit un program tv.

Se filmeaza pe pelicula, la o rezolutie fantastica, sunetul este captat si procesat la un nivel performant“, spune Mihai Georgiadi, asistent de productie. Reclamele sint foarte bine gindite pentru a capta atentia inca de la debutul acestora. Astfel, nu numai copiii sint atrasi de spoturile publicitare.

O reclama bine realizata, cu o muzica antrenanta, imagini atractive si care prezinta si un produs de larg interes, capteaza si atentia unui adult, involuntar, chiar si numai din curiozitate.

Psihologii recomanda parintilor sa nu obisnuiasca copiii sa se uite la televizor. „Este o greseala educationala sa accepti, ca parinte, ca bebelusul tau sa manince sau sa stea ori de cite ori vrea in fata televizorului.

Copilul este atras de dinamica imaginilor de la televizor si, implicit, daca plinge sau daca este agitat, se calmeaza. Insa nu trebuie obisnuit in acest mod“, spune Daniela Gheorghe.

Integral in Cotidianul