Compania a inregistrat, in anul 2006, o cifra de afaceri 21,5 milioane de euro, a spus Neculai Mihai, directorul companiei. Potrivit acestuia, printre factorii care au determinat majorarea a fost introducerea pensiilor private obligatorii in Romania, care a generat business suplimentar transportatorilor de profil.

Expeditiile generate de catre companiile abilitate sa ofere si sa gestioneze pensii private obligatorii au ridicat media de expeditii zilnice cu 10%. Ponderea acestei categorii de clienti in cifra de afaceri a companiei este de 5%, de la data lansarii si pana la finalul trimestrului al treilea al anului 2007.

Un alt factor care a contribuit semnificativ la cresterea cifrei de afaceri a FAN Courier a fost introducerea serviciului expres RedCode, cu livrare a doua zi, pana in ora zece. De la data lansarii, in august 2007, RedCode a cunoscut o crestere de 10% fata de rata de expeditii zilnice preconizate.

De asemenea, comertul electronic a generat 7,5% din cifra de afaceri a firmei, in contextul in care piata si-a dublat valoarea fata de 2006. Astfel, clientul comanda produsele online, care sunt apoi livrate la domiciliu prin intermediul unei firme de curierat.

In acest moment, companiile de comert electronic reprezinta 5% din totalul de clienti, FAN Courier detinand 50% din piata de servicii de curierat generate de comertul electronic.

Marja de profit a firmei a scazut, in comparatie cu anul trecut, cu 3-4%, fiind posibila o majorare a preturilor, ca urmare a cheltuielilor mai mari de exploatare, in urmatoarele doua luni.

Un articol de Senica Micu

Integral in Business Standard