„In prezent, avem o cota de piata de aproximativ 30%, dar nu vom ajunge la 40%”, a afirmat directorul general al Dacia, Francois Fourmont, in cadrul unui seminar organizat de „Ziarul Financiar”. Cauza ar putea fi aparitia unor noi producatori care sa ia cu asalt segmentul de masini ieftine.

Totusi, constructorul roman se pregateste pentru lansarea unui nou model in doua volume, derivat al modelului Sandero, care va intra in productie pana la sfarsitul lui 2008.

„In 2009, vom produce efectiv 400.000 de masini”, a spus reprezentantul Dacia, incluzand in aceste cifre si cele trei modele Logan pe care compania le produce in prezent (berlina, break si furgon), dar si Pick-Up-ul, ce va ajunge pe piata in primul trimestru din 2008.

In urmatorii cinci-sase ani, modelul Logan nu va disparea de pe piata de automobile noi din Romania, oficialii Dacia intentionand sa depaseasca cu actualele modele perioada medie pentru inlocuirea unei masini in Europa.

„Noi mizam mai degraba pe imbunatatirea modelelor noastre, nu pe schimbarea totala a lor”, a mai spus Fourmont. Peste 55% din productia de la fabrica din Romania va merge insa anul acesta la export, iar pana la sfarsitul anului 2009, circa 70% din productie va fi destinata strainatatii.

Seful Dacia estimeaza ca, in 2010, se va ascuti competitia pe piata romaneasca intre producatorii de masini al caror pret este mult sub 10.000 de euro. In prezent, si alti producatori precum Chevrolet, Hyundai sau Fiat incearca sa se impuna pe acest segment.

Un articol de Mihaela Dinca

Integral in Evz