Razboi pe bitumul cu polimeri

de A.Pora     HotNews.ro
Joi, 8 noiembrie 2007, 0:00



De la 1 ianurie 2008 toate drumurile nationale se vor construi cu bitum polimerizat, este decizia luata de Ministerul Transporturilor . Cum singura firma, rafinaria Vega, care produce un astfel de bitum ii apartine omului de afaceri Dinu Patriciu, acuzele de favoritism politic nu au intirziat sa apara.

Fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, spune ca este vorba de „o smecherie prin care banii bugetului de stat vor ajunge in buzunarele lui Patriciu” Berceanu acuza ca nu au fost date normele de utilizare si ca masura nu a fost anuntata din timp.

In schimb, Patriciu pune la zid „:mafia drumurilor” care nu are interesul sa introduca bitumul cu polimeri si careia ii declara razboi.

Marile firme de constructii, cum ar fi Euroconstruct, sustin insa ca masura este buna si ca pina acum bitumul cu polimeri trebuia importat. Ele atrag insa atentia ca preturile vor creste simtitor, cu cel putin 20%.

Patriciu declara razboi „mafiei drumurilor”

Dinu Patricu, patronul singurei rafinarii- Vega, Ploiesti, care produce bitum cu polimeri, a acuzat joi „ mafia drumurilor” care doreste sa profite de calitatea proasta a bitumului folosit pentru a-si mari afacerile.

”Este o reactie a mafiei drumurilor, care nu are interesul ca in Romania sa fie utilizat un produs de calitate. Aceasta mafie este formata din cei care repara drumuri, care au interesul sa suga banii publici si pe care ii deranjeaza sa avem drumuri europene, pentru ca ar ramane fara obiectul muncii", a spus Patriciu.

Sefii acestei mafii ar fi "fosti receptioneri si barmani", a declarat Patriciu facind aluzie la firma Euroconstruct. "Ne-am gandit ca vom ajunge sa infruntam mafia drumurilor. Inceputul acestei infruntari este acum", a completat Patriciu.

Euroconstruct spune ca deja a folosit acest bitum in Bucuresti

Firmele de constructii nu se arata insa deloc deranjate de decizia Ministerului, spunind ca „este o initiativa buna, iar acest tip de bitum trebuia de mult introdus in Romania”.

Dan Besciu, reprezentantul firmei Euroconstruc” a declarat pentru HotNews.ro ca si pina acum firma folosea bitum cu polimeri, adus insa de la OMV Austria, de undeva de linga Viena. „ Faceam peste 1000 km cu masinile si pretul este foarte ridicat din cauza aceasta. Noi l-am folosit la strazile din Bucuresti, nu si la drumurile nationale, din cauza pretului”.

Besciu admite ca bitumul polimerizat este mult mai bun, ca rezista la variatiile de temperatura si ca, probabil, si alte firme mari, cum este Arpechiumul, vor incepe sa-l produca.Reprezentantul firmei Eurconstruct, atrage atentia ca pretul va creste semnificativ, cu minimum 20%.

Radu Berceanu:” O smecherie facuta sa-l favorizeze pe Patriciu”

Fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, acuza insa dur hotarirea Ministerului, spunind ca astfel banii de la bugetul statului vor ajunge in conturile lui Dinu Patriciu.

"Este o smecherie facuta sa-l favorizeze pe Patriciu, a declarat Berceanu pentru HotNews.ro.

Este evidenta implicarea grupului de interese din jurul premierului Tariceanu, avand in vedere ca Dinu Patriciu si-a inaugurat in luna august propria statie de bitum polimer, iar la doua luni Compania de Drumuri, iata, ia decizia in mod unilateral de a construi drumuri doar din materialul produs de firma lui Dinu Patriciu”.

Adevarata conexiune a grupului de interese cu banii cetateanului este omul numit de Calin Popescu Tariceanu la conducerea CNADNR, Mihai Grecu, fost consilier al primului ministru, tanar marcant al generatiei Chiuariu-Adomnitei, a completat Berceanu.

Berceanu mai sustine ca problema nu este introducerea bitumului polimezat , ci faptul ca decizia ministerului are termen peste o luna, ceea ce favorizaeaza fimma lui Patriciu, unicul producator in acest moment.

„ Trebuia sa se anunte ca va fi introdus acest bitum, astfel incit si alte firme sa poata achizitiona instalatiile de producere.Celor care vor cumpara de abia acum instalatia, le va mai lua luni bune, daca nu chiar un an pina sa inceapa productia. Atita i-a luat si lui Patriciu. In plus, trebuiau date normele de utilizare”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


875 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    50% (Joi, 8 noiembrie 2007, 16:40)

    catalin [anonim]

    mai lipsea sa ia fabrica de facut bitum de la stat la pret de dumping si totul era in regula. e tun doar pe jumatate. tot e un progres
  • 0 (0 voturi)    
    aoleooooooo! (Joi, 8 noiembrie 2007, 16:41)

    stefan [anonim]

    Lovitura in mafia asfaltului!
    Se poate asa ceva, sa se atinga de prietenii presedintelui?!
    Ce tambalau o sa iasa!
  • 0 (0 voturi)    
    pt. stefan (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:00)

    george [anonim]

    ce chestie... n-ai inteles nimic....
  • 0 (0 voturi)    
    asa da (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:01)

    sebastian [anonim]

    cel mai bine pica acum un scandal .... sau continuarea lor .... ? in orice caz singurii care au de suferit suntem tot noi .... avem drumuri jenante, transporturile sunt sufocate, iar economia gafaie .... hahal politicieni ... sper sa nu ajungem sa se rupa jeep-urile lor ca sa ia vre-o masura ... ca si concluzie mai avem, cred eu, inca 20 de ani ca sa circulam pe drumuri decente
  • 0 (0 voturi)    
    logica asta ne omoara (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:01)

    laurentiu [anonim]

    stefanel draga esti pe langa rau baiete...doar nu crezi ca o sa-i mute pe angajatii de la Vega la turnat asfalt....
    Baga la cap: este o discriminare la adresa producatorului de material si nu la adresa firmelor de constructie...
  • 0 (0 voturi)    
    In calitate de consumator (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:07)

    Ovidiu [anonim]

    Nu ma intereseaza ca Patriciu ii cu 5 min mai destept.
    Daca el va putea da garantie pe asfalt cum se da in occident, din partea mea doar el sa vanda bitumul cu polimeri de acum inainte.

    Este cel mai bun lucru ce se putea intampla.

    Ceilalti Patrici vor cumpara si ei tehnologie si vom avea ceva mai bun.
    Alta cale nu este.
  • 0 (0 voturi)    
    Doar Romania produce bitum polimerizat (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:07)

    gigelu' [anonim]

    Iar intoxicare aiurita: „o smecherie prin care banii bugetului de stat vor ajunge in buzunarele lui Patriciu”. Ce, Patriciu e singurul de pe planeta care produce asa ceva? Daca va avea pret bun, drumarii vor lua de la el, daca gasesc mai ieftin in import, vor importa. Chiar nu s-a saturat nimeni de calitatea execrabila a asfaltului din Romania?
  • 0 (0 voturi)    
    @ 5, laurentiu: m-ati linistit (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:10)

    stefan [anonim]

    Deci pot sta linistit, mafia din jurul presedintelui nu a fost afectata inca.
    Ufff, ce emotii am avut!
  • 0 (0 voturi)    
    ExMinistru are dreptate (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:22)

    Avetzi Dreptate [anonim]

    Sa piarda o asemenea shansa de a mai fura & Domnia Sa ceva... E ingrozitor! Cred ca intregul Golden Blitz e revoltat. & pe buna dreptate! O ocaziune superba de furat ratata de pedei & de tot neamul lor cel adormit, in frunte cu Camaciul De La Cotroceni. RUSHINE!
  • 0 (0 voturi)    
    La subiect si pt Stefan (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:22)

    Vasili Oancea [anonim]

    Pe cat faceti pariu ca in ciuda faptului ca lumea s-a sesizat nu o sa se schimbe nimic? Asta se intampla de ani buni in Romania: cainii latra, caravana...
    Oricum, saracu Dinu avea nevoie de ceva banuti, ca e lipit pamantului

    @Stefan
    Baiete, du-te invartindu-te si baga nasu-n caiete ca vine teza la mate'.
    Crezi ca primesti vreun premiu daca lasi vreun comentariu chiar daca nu intelegi nimic?
  • 0 (0 voturi)    
    super tare (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:28)

    mihai [anonim]

    Nu face si fabrisa e tenesi. Ca mi-e dor de tenesii de dragasani. Si sa incalte toti copii la gradinita si in scoli.
    Daca ar face doar bizniz ar fi ok, da baga vast la fraieri ce dau banii la buget. Iar tariceanu serveste patria. Tot grupul Rompetrol are citroeeeeen. Super Masina. Sa ne luam toti romanii. Si sa ne oblige sa luam benzina doar de la Rompetrol. Ca e benzina buuuna. Ce urmeaza? Sa faca si tigari. Sau a facut deja in avion?
  • 0 (0 voturi)    
    sa fabrice toti bitum deshtept, cine-i impiedica??? (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:31)

    Arte [anonim]

    asta il va obliga pe videanu si firmele lui capusa sa rezolve si problema strazilor nu numai a a bordurilor. DIn pacate licitatiile vor fi furate in conmtinuare.

    PS. patriciu e primu care a inceput sa faca Biodiesel in Romania, banuiesc ca si asta e cu bataie nu dl. Berceanu? Oare cand o sa vad si un dosar la DNA cu numele unu PDist, eventual chiar DVS???? ;)
  • 0 (0 voturi)    
    super bine (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:32)

    liviut [anonim]

    Numa intereseaza in buzunarul cui intra banii important este sa se toarne asfalt de calitate de mult trebuia introdus acest tip de bitum.
  • 0 (0 voturi)    
    @10, Vasili (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:39)

    stefan [anonim]

    Stai linistit, 75% din populatia cu drept de vot intelege totul.
    A inteles si pentru Duminica Orbului si pentru referendumul de reconfirmare a Celui Drept Si Inteligent Si Frumos.

    Cu atatia oameni care inteleg totul, ma si mir ca nu o ducem mai bine.
  • 0 (0 voturi)    
    Pivotii (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:42)

    Titi Soare [anonim]

    Asta e cel mai imporant, cum vor reactiona pivotii masinilor!!!!!!! in urma acestui demers cu incarcatura politica.
    Vad ca oameniii sunt foarte pasionati de nume si in nici un caz de cum o vom duce noi. Mergeti la vot si votati pentru pivoti si nu pentru nume de suflet, dati le drumul nu i mai
    tineti in brate; dati le drumul de la etajul 11. Nu i mai clonati pe niciunul.
    Savem drumuri mai bune!
    Titi
  • 0 (0 voturi)    
    bitum (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:43)

    m ircea [anonim]

    Intrebarea e: creste perioada de garantie a drumului, ptr. ca sigur vor creste costurile pe km., aici e buba - receptia calitativa, si garantia. De unde stim ca se vor executa mai bine? Va fi doar mai scump.
  • 0 (0 voturi)    
    pe langa subiect (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:53)

    andrei [anonim]

    pai din cate am priceput nu stefan este pe langa subiect ci cei care iau de bun tot ce spuen pd-ul ca nu doar patriciu produce bitum de felul asta. ar mai produce si niste francezi pe la mangalia chiar mai mutl decat patriciu (bine,asta spune el, nu am verificat) dar ideea e alta: de ce a sarit asa tare pd-ul daca nu are nimci de pierdut ca pentru alte subiecte, mai importante pentru tot omul, nu au fost asa de suparati.
  • 0 (0 voturi)    
    cred ca e o problema (Joi, 8 noiembrie 2007, 17:54)

    David [anonim]

    Nu sunt fan base, dar nu vad legatura dintre base si faptul ca s-a dat o lege care se aplica suspect de rapid, si care favorizeaza clar DOAR UN SINGUR PRODUCATOR (si anume fabrica lui patriciu) in defavoarea tuturor celorlalti potential producatori de acest material.
    Practic statul da o lege care creaza monopol(= pret mai mare). va poate spune orice om cu 12 clase.
    Ar trebui sa se faca un test de inteligenta pt cei ca Stefan, inainte sa dea comenturi pe site
  • 0 (0 voturi)    
    ceva nu se leaga (Joi, 8 noiembrie 2007, 18:15)

    zwilling [anonim]

    "Dan Besciu, reprezentantul firmei Euroconstruc” a declarat pentru HotNews.ro ca si pina acum firma folosea bitum cu polimeri, adus insa de la OMV Austria, de undeva de linga Viena. „ Faceam peste 1000 km cu masinile si pretul este foarte ridicat din cauza aceasta."

    "Reprezentantul firmei Eurconstruct, atrage atentia ca pretul va creste semnificativ, cu minimum 20%."

    Sa inteleg ca bitumul cu polimeri produs in Austria si transportat peste 1000km e cu minimum 20% mai ieftin decat cel produs la Ploiesti (cu salarii romanesti!)?
  • 0 (0 voturi)    
    de-a lungul subiectului (Joi, 8 noiembrie 2007, 18:15)

    laurentiu [anonim]

    andrei, intamplator am crescut in mangalia si fac drumul buc-mangalia des iar de fabrica aia de bitum nici macar n-am visat. Nu mai baga gogorite inainte sa le verifici...

    si inca ceva...citesteti din nou mesajul si numara cate cuvinete ai scris pe subiect si cate pe langa...si ai sa constati ca titlul mesajului tau ti se potriveste in special tie...

    Lasand la o parte mafiile din cele doua tabere, problema nu e materialul sau calitatea lui ci faptul ca se produce o discriminare de 2 ori: 1 pt ca nu pot sa cred ca nu mai sunt si alte materiale la fel de performante si 2. ca daca intradevar patriciu produce peste 50% din bitumul cu polimeri din romania atunci e clar o lege data pt el!

    iar treaba aia cu sa faca si altii daca vor sa vanda nu tine pt ca rafinarii nu se construiesc in romania ci doar se cumpara de la stat pe bani putini...si din pacate stocul s-a cam epuizat!
  • 0 (0 voturi)    
    monopol?! (Joi, 8 noiembrie 2007, 18:20)

    zwilling [anonim]

    Alo? Zice cumva legea aia ca "asfaltarea se face cu si numai cu bitumul produs la Vega"?
  • 0 (0 voturi)    
    drumuri ff proaste (Joi, 8 noiembrie 2007, 18:28)

    Alex [anonim]

    Va salut pe toti...
    Nu inteleg care e problema ca patriciu face bitum?...si ca el va lua banii pe bitum?? Doar e om de afaceri si inca unul cu capul mare...Bravo lui ca a facut bitum cu polimeri si pe care probabil ca pana acum il exporta... Acum va vii folosit in in romania...spaga lui... Sau e mai bine sa importam la pret dublu (+taxe de import + transport +comisioane firme intermediare +etc) doar asa ca sa nu luam de pa Patriciu?...
    Cred ca unii oameni sunt bolnavi la cap... E o problema de invidie ca ala face si altii nu(sau ei nu)...
    Eu unu m-am saturat sa imi rup masina prin gropi...si bani la service etc... mai bine platesc in plus taxe(pt ca pretul bitumului se regaseste in div taxe) si sa merg cu masina pe drumuri normale...si sa nu mai am tot felul de bube la masina.
    Treziti-va la realitate...nu mai vb de rau pe un om care face ceva... Face-ti si voi daca sunteti destepti...
    Punct!!!
  • 0 (0 voturi)    
    abureala (Joi, 8 noiembrie 2007, 18:33)

    mircea [anonim]

    Nu ma inereseaza nici Base nici Riciu. Fiecare vrea bomboana pe coliva lui. Dar nu pe banii mei. Este suficient sa se ceara in caietele de sarcini ale licitatiilor termene mai mari de garantie si constructorii vor sti mai bine ce sa faca. Doar nu sa inventat reteta asta in vara 2007.
    TREBUIE PEDEPSITI CHIAR CU PUSCARIA cei care receptioneaza si executa lucrari de proasta calitate. Daca nu se receptioneaza nu se plateste. Plus penalitati si anularea autorizarii de a mai face drumuri.
  • 0 (0 voturi)    
    Monopol? (Joi, 8 noiembrie 2007, 18:49)

    Dan [anonim]

    Mai David, ce monopol visezi? Din cate stiu eu, nu ii interzice nimeni constructorului X sa cumpere materiale din orice tara din UE. Deci, unde e monopolul? (daca Patriciu e singurul din UE care produce acest tip de bitum, atunci te rog sa ma ierti).
    Autorul de la #2 are dreptate!
    Mi-as dori sa vad si eu o primavara in care strazile asfaltate in tomana sa nu fie ciuruite (si, desigur, reasfaltate la fel de prost de prietenii cuiva)
  • 0 (0 voturi)    
    Un ... (Joi, 8 noiembrie 2007, 19:32)

    Edy [anonim]

    .. fleac ! Ne-a ciuruit buzunarele !

    Multumesc Taricene ca imi reamintesti zi de zi ce partid sa NU mai votez de acum inainte cate zile oi avea pe Pamantul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Nr.20 (Joi, 8 noiembrie 2007, 19:47)

    Victor [anonim]

    Si eu sunt nascut in zona Mangaliei.Ai dreptate.Mangalia in afara de Santierul si parca o fabrica de textile nu prea are alta industrie.Dar un oarecare Florin Dascalul dela CNADNR a declarat ca-n Mangalia ar exista cea de-a doua fabrica.
    Cine stie poate ca am trecut noi cu vederea.
    Dar tu ar cam trebui sa cunosti si drumul national
    Negru-Voda - Constanta?
    Acest drum a fost construit de-o firma italiana(parca acum 11 ani).Pana asta vara,cand am calatorit ultima oara,nu am auzit si nu am vazut ca s-ar mai fi facut vreo reparatura.
    Pe vremurile acelea nimeni nu vorbea de bitum cu polimeri.
    Calitatea si capacitatea muncii sunt lucruri primare.
    Degeaba produce Patriciu ceva de calitate,daca cel care o prelucreaza face din ea:lasa ca merge.
    Apropo,autostrazile germane nu sunt pavate cu acest bitum,asa ca o completare la cele declarate de Patriciu(majoritatea din occident).Se foloseste si ptr.reparaturi de sosele,dar in mare majoritate in constructii civile(izolatie,dusumelele la hale mari,acoperisuri,etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Monopol (Joi, 8 noiembrie 2007, 21:33)

    exm [anonim]

    Mi se pare oarecum exagerat sa spunem ca o firma care are capacitatea de 60.000 tone pe an detine o pozitie de monopol pe o piata cu un necesar calculat de 2.100.000 tone (sub 3%).

    O explicatie ar fi ca se apropie niste alegeri si, daca nu-i putem pune in carca altceva (de ex. paralelismul sinelor de tramvai), e bun si bitumul...
  • 0 (0 voturi)    
    bitum (Vineri, 9 noiembrie 2007, 7:44)

    jeni [anonim]

    Romania are de ani buni ,brevete de bitum si altele ,unice in lume, care au fost cumparate si care se folosesc in strainatate cu mult succes. Explicatia de asa numitul monopol este ca in afara de Dl Patriciu ceilalti "investitori" au terminat rafinariile,institute de cercetare,etc
    Este o treaba excelenta
  • 0 (0 voturi)    
    orbiti de invidie ? (Vineri, 9 noiembrie 2007, 10:24)

    drakishar [anonim]

    Nu pot sa inteleg mentalitatea asta. De ce se revolta lumea pe tema asta ? ma refer la oamenii de rand , nu la PD& co .
    Ce ne costa pe noi ca si cetateni chestia asta ? oricum nu stim pe ce se duc banii din taxe. Oricum drumurile se strica dupa fiecare iarna. Iar acum , cand constructorii sunt obligati sa foloseasca materiale de calitate sarim ca arsi : Bai daca e dinu implicat nu e bine, dar pun pariu ca daca se muta la PD , toti or sa zica : bravo dinu. Suntem un popor cu o majoritate covarsitoare de prosti. Sincer eu vreau sa traiesc bine , si m-am saturat de idioti ca voi. hai luativa catrafusele si mars la italieni cu restu tiganilor.
  • 0 (0 voturi)    
    @27 (Vineri, 9 noiembrie 2007, 10:53)

    Luke [anonim]

    Poate ai dreptate cu cifrele care le dai. In cazul asta legea este o aberatie. Da, de dragul lui patriciu s-a dat o lege aberanta care nu poate fi aplicata. De ce nu se controleaza aceste firme sa nu mai fie lasate sa asfalteze pe ploaie sau alte chestii de genu asta. Pot sa impuna ei ce asfalt vor, pana nu se vor schimba treburile astea aceeasi calitate vom avea la drumuri. Asta nu e razboi contra mafiei drumarilor, asta e razboi contra celorlalti producatori de asfalt. La ei nu se gandeste nimeni? Cati vor inchide fabricile? Cati vor ramane fara loc de munca? Totul de dragul lui Patriciu.
    Deja nimeni nu mai participa la licitatii pentru repararea scolilor din cauza legislatiei decat firmele capusa cu relatii create special in acest scop. Acelasi lucru se va intampla si in cazul drumarilor.
  • 0 (0 voturi)    
    precizare (Vineri, 9 noiembrie 2007, 10:54)

    ion barbu [anonim]

    Pot sa vorbesc din punctul de vedere al unuia care a lucrat la implementarea proiectului la Ploiesti. La Mangalia doar se aduce cu vaporul din alte tari. In Romania se mai aduce si din Ungaria, in afara de Austria. Vega e singurul producator din Romania. Legea data acum precizeaza obligativitatea folosirii de bitum aditivat nu cumpararea lui de la Patriciu. Daca Euroconstruct va vrea sa cumpere din Congo, nu are decat, dar va fi mai scump. Oricum nu cred ca isi inchipuie cineva ca de acum inainte toate licitatiile vor fi curate ca lacrima si va castiga cel mai mic pret. Va castiga tot cine trebuie.
    Si ca o precizare, bitumul aditivat e chiar de buna calitate si rezista la variatiile mari de temperatura dintre zi si noapte si dintre iarna si vara, ca deh iarna nu e ca vara.
    Vedeti ca vin alegeri in curand. Fiti cu ochii pe buletine!
  • 0 (0 voturi)    
    Chiar exista (Vineri, 9 noiembrie 2007, 12:11)

    Bogdanbf [anonim]

    Salutare! Sa stiti ca chiar exista firme in Romania care produc bitum cu polimeri. Exista compania franceza Colas care produce acest bitum. Cat despre monopol....sunteti in plop si plopul in aer cei care credeti asa ceva....
    Monopolul era daca se interzicea importul de astfel de bitum si in Romania doar Vega l-ar fi produs.... Dar asa, pe cei din zona de vest, cine-i impiedica sa-l aduca din Ungaria??? Mai ales ca Vega nu poate produce cantitatea anuala necesara consumului???
    Mai cititi inainte sa lansati afirmatii de-astea...

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by