Comisia juridica a Senatului a aprobat transferarea a 20% din actiunile detinute de Ministerul Transporturilor la Compania Nationala a Porturilor Maritime catre Consiliul Local Constanta.

Proiectul legislativ apartine deputatilor PSD Alexandru Mazare, fratele lui Radu Mazare, primarul Constantei, Corneliu Dida si Eduard Stelian Martin. In urma acestui transfer, Ministerul Transporturilor ramine proprietarul a doar 60% din actiuni, alte 20% fiind deja date catre Fondul Proprietatea.

Senatorii din Comisia Juridica a Senatului au aprobat marti proiectul legislativ initiat de deputatii PSD Alexandru Mazare, fratele primarului Radu Mazare, Corneliu Dida si Eduard Stelian Martin, prin care 20% din actiunile Ministerului Transporturilor la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime sint transferate catre Consiliul Local Constanta.

Din momentul in care actiunile vor intra in proprietatea Consiliului Local ele vor putea fi vindute, lucru admis de reprezentantii Ministerului.

De altfel, Ministerul Transporturilor, al carui portofoiu este detinut in momentuld e fata de liberalul Ludovic Orban, nu a avut nicio obiectie de fond la proiectul legislativ, singurul amendament fiind acela ca in momentul de fata se afla in derulare un contract incheiat cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare privind modernizarea Portului Constanta, motiv pentru care orice modificare a actionariatului are nevoie de acordul bancii.

In pofida discutiilor din Comisie privind faptul ca cele peste 1.300.000 de actiuni se duc in plina campanie electorala catre Consiliul Local Constanta si, implicit, catre primarul PSD, Radu Mazare, acest punct de vedere nu a avut sustinere, proiectul fiind votat in unanimitate.

Senatorul UDMR, Peter Ekstein Kovaci, a precizat pentru HotNews ca din „moment ce guvernul a fost de acord, din ratiuni care par a fi normale, nu vad nici o problema. Nu mi se pare nimic necurat”.

Initiatorii proiectului de lege, Alexandru Mazare, Corneliu Dida si Eduard Stelian Martii, sint toti parlamentari de Constanta. Camera decizionala este Camera Deputatilor, adica exact cea din care initiatorii proiectului fac parte.

Statul este proprietarul Portului Constanta, 80% din actiunile Companiei Nationale Portul Constanta fiind administrate, in prezent, de Ministerul Transporturilor, iar 20% au fost transferate in Fondul Proprietatea pentru despagubirea proprietarilor caselor nationalizate preluate abuziv.

Daca si acest transfer de 20% din actiuni catre administratia din Constanta va fi aprobat de parlament, Ministerul va ramine administratorul unui pachet de actiuni de 60%.