DN1: Pasaj de 14 milioane de euro, dat fara licitatie firmei care a intarziat un an lucrarile

de Calin Cosmaciuc     HotNews.ro
Miercuri, 14 noiembrie 2007, 0:00


Pasajul ar trebui sa descongestioneze traficul din Baneasa / Foto: Rompres

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADR) a atribuit fara licitatie firmei portugheze „Lena Engeharia e Construcoes” contractul de 14 milioane de euro pentru construirea unui pasaj subteran pe soseaua Bucuresti-Ploiesti, intre podul Baneasa si aeroportul Baneasa.

Asa reiese din anuntul de achizitie publicat in Monitorul Oficial la sfarsitul saptamanii trecute.

Firma a intarziat, insa, termenele de executie la alte lucrari de extinere a drumului si de construire a podurilor pe DN1 intre Baneasa si Otopeni, fiind criticata, in luna mai, de premierul Calin Popescu-Tariceanu, care i-a trimis o scrisoare in acest sens ambasadorului Portugaliei la Bucuresti.

Potrivit unor surse din domeniu, largirea soselei Bucuresti-Ploiesti, constructia celor doua poduri si a celor doua pasaje pietonale prevazute in proiect trebuia sa fie gata in octombrie 2006, insa prelungirea termenului a fost acceptata de autoritati, motivul invocat fiind dificultatile in realizarea exproprierilor.

Portughezii au promis ca traficul se va putea desfasura normal de la 30 noiembrie.

Surse din CNADR afirma ca acest nou contract a fost acordat fara licitatie intrucat viitoarele lucrari si cele deja existente pe DN1 (de la aeroport spre Otopeni) sunt „in zone interdependente”.

Compania invoca un articol din ordonanta cu privire la achizitiile publice, potrivit caruia se aplica negocierea directa atunci cand e necesara achizitionarea unor lucrari sau servicii suplimentare ori aditionale neincluse in contractul initial, dar care au devenit necesare „datorita unor circumstante neprevazute”.

Valoarea nu trebuie sa depaseasca 50 la suta din cea a contractului initial, iar lucrarile trebuie sa fie „strict necesare” pentru indeplinirea acestuia. Executivul a girat acest proiect, conform surselor din CNADR, intr-o hotarare de guvern din 23 mai 2007, ale carui anexe sunt, insa, clasificate.

Grecu: Organizarea unei licitatii ar fi prelungit lucrarea

Presedintele Companiei de Autostrazi, Mihai Grecu, a declarat pentru HotNews.ro ca organizarea unei licitatii „ar fi prelungit intervalul de constructie”. El a spus ca Lena avea avantajul de a avea deja organizarea de santier si pe acela de a fi in apropierea santierului deja existent.

„Trebuie sa ne gandim ce inseamna fiecare zi de intarziere. Ma indoiesc ca s-ar fi obtinut un pret mai bun la o licitatie, dat fiind ca o alta firma ar fi trebuit sa aiba cheltuieli suplimentare pentru resurse”, a declarat Grecu. El spune ca, inainte de a decide atribuirea directa, a primit avizul Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice.

Grecu a mai declarat ca intarzierile inregistrate in lucrarile de la DN1 de catre firma portugheza au drept cauza derularea greoaie a procedurilor de expropriere.

Lucrarile vor incepe in decembrie

Conform anuntului de achizitie, publicat in 9 noiembrie 2007 in Monitorul Oficial, pasajul subteran e incadrat in lucrarile de fluidizare a traficului pe DN1. Acestea au inceput in anul 2005 si sunt aproape de finalizare, in baza unui contract de 32 milioane euro, atribuit portughezilor.

Obiectul contractului din 2005: „fluidizarea traficului pe DN 1 - largire DN1 intre Aeroportul Baneasa (km 7+535) si Pasajul Otopeni (km 11 + 938)”.

In cazul pasajului subteran, la inceputul anului, intr-o sedinta de Guvern, ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu, a expus Executivului cele doua variante: atribuirea directa a contractului, dar cu inceperea imediata a lucrarilor si termen de executie pana la sfarsitul anului, sau organizarea unei licitatii.

Proiectul a fost preluat de noul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, care a promis ca lucrarile vor incepe la 1 septembrie. In final, contractul a fost atribuit la 10 octombrie, in urma negocierii dintre firma portugheza si CNADR.

Sectorul de drum sub care se va construi pasajul a fost preluat de Ministerul Transporturilor de la Consiliul General al Capitalei, in anul 2006, printr-o hotarare de Guvern.

Surse din CNADR ne-au spus ca lucrarile la pasaj vor incepe cel mai devreme in decembrie, iar termenul pentru executia lucrarii este de 12 luni. Circulatia se va desfasura pe doua benzi pentru fiecare sens.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


576 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    LENEA constuctii, nu Lena (Marţi, 13 noiembrie 2007, 22:21)

    Piciu' [anonim]

    E o greseala, firma se cheama LENEA constuctii, dupa cum am vazut ca lucrau asta vara! Deh, se apropie alegerile, e foame de bani la toate partidele...
  • 0 (0 voturi)    
    a la romanica (Marţi, 13 noiembrie 2007, 22:26)

    Catalin [anonim]

    Cainii latra, caravana trece, sau
    Nu mor caii cand vor cainii.
    tot tam-tamul asta nu e decat o parte din circul proverbial.
  • 0 (0 voturi)    
    OG 34& 2006 e numai pentru catzei... (Marţi, 13 noiembrie 2007, 23:31)

    florin [anonim]

    Sigur, pentru dotarea cu 2 autogunoiere si 1000 de pubele a unui sat (chestie care-i sub 500,000 EUR in total) un amarat de primar se lupta ani de zile cu ADR, cu Ministerele

    Si cu cerintele imbecile ale unor proceduri de de evaluare facute de vorba lui Caragiale : "Stupizi"

    Cum sa le spui altfel unor "consiultanti" care recomanda evaluarea eligibilitatii proiectelor astora .... dupa evaluarea tehnica!!!!

    Adicatelea, dupa ce scrii sute de pagini spuniind de ce iti trebuie ce-ti trebuie, si la care tot oferi lamuriri, vine un istet care iti spune ca nu ai formularul doispce biz sau ca nu ai certificat de urbanism pentru trotuarul unde pui pubela!!!

    Si aia e ... "domle, e regula!!", "n-am ce-ti face!". Nu ai basc, adicatelea...

    Pe urma vine o firma de constructii are nevoie de 10 milioane EUR sa faca nush ce pasaj.

    "Licitatie?!!!"" Vai de mine, se poate!?" "Pentru dumenavoastra?? "Nici nu se pune problema!" "Sa mergem alaturi sa semnam contractul!".

    Ia vindeti un ghem de sfoara la o primarie. Vi se vor cere si date despre bunica si nu stiu cate certificate....

    Vreti un contract de 100 milioane EUR? Nici o problema!

    Ce draku "circumstante neprevazute" in ditai pasajul? Ne cred tampitzi?
  • 0 (0 voturi)    
    pute a spaga (Marţi, 13 noiembrie 2007, 23:38)

    Florin [anonim]

    pai daca licita ce mai ramanea pentru pr. Orban? se bateau la preturi si nu mai ramanea nimica.
    Eu cred ca data asta nu a fost Palinca si Cartabos, cred ca sa luat la procentaj, da vorba roamanului, bani furati nu aduc fericire.
  • 0 (0 voturi)    
    si-uite asa o barba-avea /si-n pasaj o pieptana.. (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 2:34)

    florin [anonim]

    pasaj de 14 milioane de EUR "neprevazut"????
  • 0 (0 voturi)    
    ce-si dau oamenii cu parerea .... (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 2:41)

    mihu [anonim]

    Eu sunt o persoana care iese in fiecare weekend aproape pe DN1 din Bucuresti si vreau sa spun ca aceasta firma de constructii este foarte tare (rapida, face un lucru foarte bun la o calitate la care Romanica noastra doar visa). M-am saturat sa vad bani bagati in niste poduri de doi lei care arata jalnic si care se strica si se stramba non-stop. Chiar m-am bucurat atunci cand am vazut cum podul de la Otopeni se ridica cu o viteza fantastica. Evident ca suntem in romania unde niste smekeri cumpara terenuri acolo unde trebuie extinsa soseaua si evident cu firma de constructii nu are nici o treaba cu aceste lucruri. Romanu-i smeker, vrea si el ceva banet ca sa ne toti pe toti in loc si sa-i injuram pe cei de la Lena. Sunt convins ca nu au nici o vina cei de la Lena, ci cei care trebuiau sa se ocupe cu expropierea.
  • 0 (0 voturi)    
    pasaj pt multinationale (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 10:22)

    robert [anonim]

    problema in zona aceea este ca se cheltuie 1 miliard de euro doar ca sa intre fraierii usor spre centrul comercial si la baneasa park a lui popoviciu. nimic in jur, aeroportul locuitorii din zona etc nu conteaza. la academia de politie se va interzice accesul la stanga, spre bucuresti iar puhoiul ala de masini ce vine de pe centura , cu oameni ce vor sa ajunga in bucuresti o vor lua..... stiti voi unde. dar ce conteaza, ce strazile se fac pentru noi? noi suntem boii ce trebuie sa platim impozite sa aiba astia bani de irosit
  • 0 (0 voturi)    
    Hai mai frate!!! (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 12:03)

    bagator de seama [anonim]

    Pai sa iasa acum domnul ORB-an la rampa pe antenele lui Felix si sa ne spuna din nou cum Basexu a dat contractele lui Casuneanu, Goldan Slit si Umbrarescu fara licitatie sau cu licitatie trucata. Sa ne aducem putin aminte de unde a invatat domnia sa..., integrul ministru liberal...
    Ei? Ce ziceti domnule or-BANI pentru partid? Vin alegerile si e nevoie de fonduri..., NU?
  • 0 (0 voturi)    
    si daca (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 12:11)

    comentatorul [anonim]

    @4
    Si daca e a sobolanului portocaliu fost ministru al transporturilor. k reiese ca s-a hotarat pe vremea lui. si unguru` d`acu` o lalaie k sa nu isi faca treaba aia de la lenea si sa rezilieze contractul si sa nu isi ia banii si implicit spagutza shobolanu`.
  • 0 (0 voturi)    
    contractul a fost acordat fara licitatie (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 12:13)

    mihai [anonim]

    si probabil fara spaga, dar cu o conditie: SA CUMPERE BITUM POLIMERIZAT DE LA VEGA!!! Si sa nu negocieze pretul ci sa acepte pretul impus de senor Patriciu....
  • 0 (0 voturi)    
    Nesimtire si furt din banul public (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 12:25)

    Spiridon [anonim]

    Nesimtirea e mare si nu se mai tine cont nici de lege. O interpretare in acest sens a legii cum ca ari fi zone interdependente este furt pe fata. De ce nu acordati si construirea centurii orasului tot asa pentru ca tot in apropiere este si tot asa din aproape in aproape toata tara.
    Dar vin alegerile si atunci ne vom exprima si noi.
    MERGETI LA VOT SI PEDESPSITI HOTIA.
  • 0 (0 voturi)    
    halal (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 15:51)

    Adela, UK [anonim]

    romanii nu sunt in stare sa faca un pasaj? ce le trebuie sa contracteze tot felul de firme din strainatate? cat a fost comisionul?
    uite de-asta nu merge bine economia romaneasca. dam banii la straini pentru servicii.

    ne vand astia tara incet incet.
  • 0 (0 voturi)    
    pt nr. 12 (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 16:31)

    eu [anonim]

    Tara asta nu merge prost pt ca dam bani la straini pt servicii.Tara asta merge prost pt ca se platesc servicii de catre stat cu mult prea multi bani, pt ca se atribuie contracte pe baza de comisioane, pt ca unele lucrari semi-executate apar in acte ca lucrari complet incheiate si complet platite (cum s-a intamplat in sect 5 cu blocurile acelea colorate),bani care se scurg in alte buzunare, in loc sa se regaseasca in investitii.

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by