Conform unui studiu realizat pe piata americana, de catre AutoPacific si preluat de Forbes, printre modelele cu cel mai mare succes la barbati se numara Ford F-350 si Dodge Ram, detinute de 93%, respectiv 89%, dintre cei intervievati. Se pare ca preferintele sunt determinate de o combinatie intre marketing si designul masinii.

Astfel, reclamele difuzate in timpul meciurilor, alaturi de anumite caracteristici “masculine” ale respectivelor modele, atrag barbatii.

Marci precum Hummer, Dodge, Porsche si GMC sunt preferatele barbatilor, in vreme ce modelele produse de Saturn, Honda, Volkswagen si Hyundai intrunesc voturile femeilor. Aproximativ 65% dintre cumparatorii modelului Volkswagen Beetle cabrio sunt femei, modelul fiind de succes, in ciuda faptului ca versiunea cu motor in 5 cilindri se produce deja de aproape 10 ani.

Interesant este faptul ca, desi New Beetle este preferat de femei, initial Volkswagen nu a vizat neaparat acest segment. La cativa ani de la lansare, producatorul german a reactionat la aceasta preferinta, prin aparitia unor noi culori, “feminine”.

Ca o posibila concluzie, cei de la AutoPacific evoca esecurile producatorilor care au incercat sa lanseze modele speciale pentru femei sau barbati, precum si faptul ca este posibil ca femeile sa cumpere o masina “pentru barbati”, ceea ce nu este valabil si in sens invers.

Cel mai faimos esec in acest sens ramane modelul Dodge La Femme din 1950 (foto), care avea tapiterie roz cu trandafiri, era dotat cu.. poseta, umbrela, suporturi de ruj, haina de ploaie (toate asortate), si era vopsita intr-o nuanta speciala de roz. A fost produsa doar trei ani si s-a vandut in... 2.500 de exemplare.

integral in AutoNews.ro