Gabriel Sincu: Mult trambitata certificare a declaratiilor fiscale anuale este scapata de sub controlul Finantelor

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:41 Antreprenor in Romania


Gabriel Sincu in studioul HotNews.ro
Foto: HotNews.ro
"S-a scris si s-a vorbit foarte mult in acest inceput de an despre obligatia, introdusa pentru prima oara in 2010, de certificare de catre un consultant fiscal a declaratiilor fiscale anuale ale firmelor. La momentul depunerii declaratiilor avem insa parte de o surpriza: nu exista nici un fel de coordonare intre autoritatile fiscale cu privire la aceasta reglementare, scrie consultantul fiscal Gabriel Sincu", pe blogul sau.

"Astfel, unele autoritati fiscale primesc declaratiile chiar daca nu sunt certificate de un consultant fiscal (mentionez ca legislatia nu prevede o sanctiune clara in acest caz)... "

Citeste articolul integral pe blogul lui Gabriel Sincu.


Citeste mai multe despre   













Comentarii alese de moderator

  • info' suplimentar (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:48)
    Gabriel Sincu [hotnews.ro]

    Stimati cititori,

    Va inteleg intru totul mania si mai mult, sunt de acord cu voi. Daca veti citi postul de pe blogul meu in intregime (nu doar fragmentul preluat aici) veti intelege punctul meu de vedere.

    Asa cum e facuta treaba acum, e de mantuiala si orice intreprinzator este indreptatit sa spuna ca aceasta semnatura nu are nicio valoare adaugata pentru el.

    Sistemul exista in tarile civilizate dar este implementat de asa maniera incat pe de o parte fiscul are certitudinea ca declaratiile depuse sunt corect intocmite (intrucat s-a uitat peste el un expert) iar contribuabilul are certitudinea ca nu a gresit, evitand astfel plata unui impozit mai mare (aruncand banii aiurea) sau mai mic (riscand dobanzi penalizatoare).
    La noi insa, lucrurile sunt facute de mantuiala si nu castiga decat consultantii fiscali.

    Multumesc

    PS: Cristi nu sunt suparat pentru faptul ca nu am castigat mai multi bani din asta, pentru mine e o activitate absolut secundara (reprezinta 2% din cifra mea de afaceri anuala); veniturile mele sunt in mare parte compuse din consultanta fiscala "adevarata" care aduce valoare adaugata clientilor mei :)








Citește pe Știrile ProTV

VIDEO „Mașina viitorului”, lansată de producătorul rus Kalașnikov. Va atinge 100 de km în șase secunde 

Producătorul rus de armanent Kalaşnikov se lansează pe piaţa auto şi vrea să rivalizeze cu Tesla.

1867 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    contra declaratiilor si a consultantilor (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:26)

    Mihai Badac [anonim]

    inca o mega prostie facuta de conducatorii patriei. Sa dai o banala declaratie la stat trebuie sa fie certificata de un consultant -obligatoriu fiscal care a pus mana pe hartie tot cu ocazia unei afaceri-manevre ale statului. Dc sa ajute statul firmele sa produca cat mai mult, sa ofere locuri de munca sau sa cresca exporturile ... mai bine sa le puna piedici cu o multime de declaratii pe care dc nu le depui la timp sa loveasca cu amenzi de sute de milioane cand firma are profit doar cateva zeci de milioane si sa te oblige si sa treci si pe la consultant... mai multi bani ... care nu au nicio treaba cu ce se intampla in firma!
  • 0 (0 voturi)    
    foloase si ponoase (i)legale (Miercuri, 28 aprilie 2010, 14:44)

    alexa [anonim]

    Pai hai sa va spun eu de ce se accepta asa, pentru ca sunt prea putini consultanti fiscali, pentru ca o firma- gater- al carei administrator din Solca Suceava, nu vede nici un rost sa mearga sa caute de nebun un consultant fiscal sa iti certifice el ceea ce deja a platiti contabilului. Pentru ca munceste prea mult si se zbate ca un nebun sa nu trimita oamenii acasa totul pentru ca sa plateasca certificari unor consultanti care lui nu ii aduc nimic bun. Pentru ca mult mai ieftin sa cunosti pe cineva la garda financiara locala daca intarzii sa completezi gresit una din zecile de declaratii care trebuiesc depuse lunar. Pentru ca in final combustibilul costa, firma de curierat la fel. Pentru ca astea sunt costuri. Si pentru ca eu am incercat sa devin consultant si pentru ca regulile se schimba in timpul jocului, pentru ca subiectele la cea de-a doua sesiune au fost obtinute de unii fini de la nasii lor sefi de garda financiara judeteana, de aceea.
    Sunt curent angajatul unui consultanti fiscal care incurca debitul cu creditul si activul cu pasivul si pentru orice certificare mi le baga mie pe gat sa ma uit pe ele, ea pune stampila si ia 7000 de ron pe munca mea. Pentru ca ea e fina nasului gardist. Ea si-a suspendat firma cu datorii la stat. Seful CCF este deputat nu, doar nu trebuia sa isi traga si el ceva, doar e conflict deschis cu alti hoti ordinari CECCAR, care imi dau mie stampila de expert contabil. Eu sa le dau lor bani, ha. Pai angajatorul imi spune ca gaseste oameni sa ii faca contabilitatea cu 150 ron/luna. Eu scump ca angajat . Asa ca domnilor consultanti fiscali disperati ca nu incasati, mintenas la munca, poduceti ceva de banii pe care ii cereti.
  • +1 (1 vot)    
    Sunteti inutili (Miercuri, 28 aprilie 2010, 15:02)

    xx [anonim]

    Nu produceti nimic util. Inca o semnatura in plus pentru nimic. Nu va angajeaza nimeni si va faceti "consultanti" in speranta de a mai suge niste bani pentru nimic de la firmele care mai reusesc sa supravietuiasca. Ar trebui sa va desfiinteze urgent aceeia care v-au si dat apa la moara.
  • -1 (1 vot)    
    Certificarea declaratiilor fiscale. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 15:16)

    mircea [anonim]

    D-lor,tot respectul pentru economistii care se pricep la problemele economice,dar de aici si pana la a impune ca orice chestie care are treaba cu finantele sa fie semnata si de un nu stiu ce expert seamana a magarie.Mai baieti a-ti inebunit Romania.Nu faceti nimic,raspunderea este tot la intreprinzator,dar voi inventati mereu tot felul de formulare care nu pot fi depuse fara ilustra voastra semnatura(bineinteles ca o semnatura ilustra are remuneratie substantiala).Sa vedem cine sunt cei care fac cea mai mare evaziune fiscala din Romania.A-ti ghicit?Nu,economistii.Ma asteptam ca dupa criza financiara artificial creata de institutiile financiare datorita lacomiei,d-nii economisti sa aiba bunul simt sa faca pasul inapoi pentru-ca societatea sa-si revina.Asi ,de unde,nu a apucat omenirea sa traga o gura de aer,ca au si inceput :Grecia,Portugalia(nu va mai spun ca va ia groaza).Si atunci acesti economisti,platiti bine,ba chiar foarte bine nu au un pic de bun simt?Nu au.Cand e rau se dau la fund.Cum apar semne de redresare,cum apar baietii joviali,sa ne intoarca in secolul trecut.D-lor,ori pregatim economisti pentru secolul in care traim,ori renuntam la ei,ca meserie.
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:03)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui mircea

      D-le Mircea, ai cam incurcat profesia de economist si cea de consultant fiscal, daca nu stiati, ele sunt doua profesii diferite si nu implica una pe cealalta.

      d-le consultant fiscal, pari suparat ca nu ai reusit sa incasezi suficienti bani pe urma acestei propuneri a guvernului, si pentru cultura ta generala, nu toate firmele sunt oblicate sa-si certifice declaratia 101, doar firmele mijlocii si mari care nu sunt obligate sa-si faca audit sunt obligate la aceasta certificare.
      de mentionat ca multe din aceste declaratii sunt intocmite de firme care nu au mai mult de 5 conturi de cheltuieli in balanta si cel mai probabil nici unu de venit.
      o zi buna,
  • 0 (0 voturi)    
    la munca (Miercuri, 28 aprilie 2010, 15:31)

    Brutus [anonim]

    Nu la intins mana lipitorilor, v-ati gasit si voi sa luati milioane ca sa puneti o semnatura pe munca altuia. Nu erau de ajuns statul, notarii si altii care vor sa ia si pielea de pe contribuabil daca se poate, fara sa ofere nimic in schimb.

    Un mic exemplu pentru cultura ta generala, in judetul Hunedoara exista doar 2 consultanti fiscali autorizati. Cate societati comerciale sunt inscrise in judet nu stiu, dar poate imi explici tu cum certifica aia 2 toate declaratiile 101 din judet. Si sunt multe judete din tara in aceeasi situatie.
    Pe contribuabil nu-l intreaba nimeni, el plateste. Isi desfasoara activitatea in Romania, asa ca trebuie sa plateasca taxe aberante, trebuie sa depuna dosare intregi de declaratii si alte prostii in care se repeta aceleasi date, altfel plateste amenzi, acum mai este obligat sa plateasca si consultant fiscal pentru una din declaratiile alea. Si cum sunt o casta inchisa, nenea consultantul fiscal practica ce tarife aberante doreste domnia sa.
  • 0 (0 voturi)    
    Subscriu... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 15:31)

    Gabi [anonim]

    ... antevorbitorilor mei. Sunt contabil autorizat, muncesc de-mi sar capacele, sunt auditat si paraauditat saptamani in sir pentru amaratele de situatii financiare si acum sa mai platesc si un consultant fiscal sa-mi semneze declaratia fiscala dupa toata tevatura... E un pic cam mult. Patronii mei sunt danezi, contabilul lor vine la firma numai daca are ceva cu adevarat special de facut, altfel isi tin singuri contabilitatea, pot scoate singuri tva-ul si-si semneaza declaratiile singuri ca administratori de firme ce sunt. Numai la noi dintr-o amarata de firma, care inca n-a murit, trebuie sa manance experti contabili, auditori si consultanti fiscali, si credeti-ma, papa NUMAI savarine....
  • 0 (0 voturi)    
    info' suplimentar (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:48)

    Gabriel Sincu [hotnews.ro]

    Stimati cititori,

    Va inteleg intru totul mania si mai mult, sunt de acord cu voi. Daca veti citi postul de pe blogul meu in intregime (nu doar fragmentul preluat aici) veti intelege punctul meu de vedere.

    Asa cum e facuta treaba acum, e de mantuiala si orice intreprinzator este indreptatit sa spuna ca aceasta semnatura nu are nicio valoare adaugata pentru el.

    Sistemul exista in tarile civilizate dar este implementat de asa maniera incat pe de o parte fiscul are certitudinea ca declaratiile depuse sunt corect intocmite (intrucat s-a uitat peste el un expert) iar contribuabilul are certitudinea ca nu a gresit, evitand astfel plata unui impozit mai mare (aruncand banii aiurea) sau mai mic (riscand dobanzi penalizatoare).
    La noi insa, lucrurile sunt facute de mantuiala si nu castiga decat consultantii fiscali.

    Multumesc

    PS: Cristi nu sunt suparat pentru faptul ca nu am castigat mai multi bani din asta, pentru mine e o activitate absolut secundara (reprezinta 2% din cifra mea de afaceri anuala); veniturile mele sunt in mare parte compuse din consultanta fiscala "adevarata" care aduce valoare adaugata clientilor mei :)
    • 0 (0 voturi)    
      Comparatie ce nu-si are rostul (Miercuri, 28 aprilie 2010, 16:15)

      Un contribuabil corect [anonim] i-a raspuns lui Gabriel Sincu

      Da' ce avem noi a face cu tarile civilizate? Cum sa introducem un sistem de-al lor in jungla asta in care incercam cu totii sa supravietuim? Acolo nu se angajeaza pe cumetrie, acolo legile sunt clare si nu pot duce la abuzuri, bref...acolo sistemul nu e unul mafiot care sa te umileasca de dimineata pana seara, ACOLO CETATEANUL ESTE RESPECTAT. Numai bine va doresc!
  • +1 (1 vot)    
    sunt mana in mana (Miercuri, 28 aprilie 2010, 17:08)

    oldman [anonim]

    anaf, experti contabili, consultanti fiscali. tot timpu apare cate ceva, ca sa aiba de munca toate rudele din domeniul contabil al guvernantilor. ai cifra de afaceri mai mare, nu mai semneaza contabilu, tre sa fie expert contabil. pe deasupra vine consultantu fiscal. mie denumirea de consultant imi spune altceva, ca pot avea sfaturi utile de la el in probleme fiscale, nu ca ma supra verifica!. de ce n-am si eu putere sa facem consultanti in fiecare domeniu. ma fac consultant IT, iti cumperi calculator, n-ai voie sa-l folosesti pana nu vine consultantu. buna afacere :)
  • +1 (1 vot)    
    Certificare obligatorie pt IMM? (Marţi, 25 mai 2010, 15:00)

    rococo [anonim]

    am firma infiintata in 2009 cu cifra de afaceri 0 si primesc instiintare de la finante sa certific declaratia 101. Avand in vedere ca e doar in proiect ca IMM-urile sa nu fie obligate la certificare, sunt buna de plata!
    A mai intampinat cineva asa ceva si ce a facut?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version