Profesorul Radu Gologan, coordonatorul Lotului Olimpic National de Matematica, a discutat online cu cititorii HotNews.ro

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 18 iunie 2014, 16:09 Olimpiada_Matematica


Radu Gologan, in redactia HotNews.ro
Foto: Hotnews
Ce este esential sa stii in matematica? Care sunt punctele tari si unde sunt vulnerabilitatile elevilor romani de top? Cat trebuie sa se pregateasca un elev pentru a se putea gandi la olimpiada? Poti face performanta intr-un domeniu care nu iti place? Ce inseamna sa antrenezi an de an cei mai buni elevi romani in matematica? Despre toate acestea, dar si despre momente amuzante de la olimpiadele internationale a discutat online cu cititorii HotNews.ro profesorul Radu Gologan, coordonatorul lotului national olimpic de Matematica.
  • Anul acesta, se implinesc 55 de ani de la prima olimpiada internationala de matematica din istorie, organizata la Brasov.
  • HotNews.ro si The Group au lansat cu aceasta ocazie sectiunea Prima Olimpiada Internationala de Matematica, Romania, 1959, cu sprijinul Societatii de Stiinte Matematice din Romania.

Radu Gologan, de peste 10 ani coordonatorul lotului olimpic national de Matematica, este el insusi medaliat cu argint la Olimpiadele Internationale de Matematica din 1970 si 1971. Absolvent al Facultatii de Matematica in 1976, Radu Gologan a obtinut doctoratul in 1981 sub indrumarea acad. Marius Iosifescu.

Profesor de liceu in perioada 1976-1979, cercetator la INCREST si ICSITMUA pana in 1990, dupa care cercetator la Institutul de Matematica, din 1991 profesor asociat la Universitatea Politehnica din Bucuresti, iar din 2000 profesor titular.

A participat inca de la absolvirea facultatii la pregatirea olimpicilor. Din 2001 este presedintele comisiei nationale a olimpiadei de Matematica. Este presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania din 2008.

Cateva dintre raspunsurile profesorului Radu Gologan la intrebarile cititorilor HotNews.ro:

  • Este mult mai greu sa lucrezi cu elevul nu neaparat deschis spre a invata. In primul rand e usor sa pierzi pasiunea pentru actul de indrumare, iar apoi sa gasesti calea spre a-i da minimul necesar sau poate sa il faci sa devina eminent. Cu cei exceptionali totul merge de la sine si devine un parteneriat in care si tu dascal inveti.
  • Cred ca formarea dascalului pentru categoria medie este esentiala. Din pacate facultatile care dau profesori pregatesc in general specialisti in domeniul respectiv.
  • Pregatirea este evident influentata de internet. E imens materialul din domeniul "problem solving". Iar cea fata in fata cu profesorul a devenit extrem de specializata. Elevii [olimpici in matematica - n.red.] cunosc cu mult peste materia scolara si uneori peste cea de facultate. Important este sa ii invatam cand sa aplice si cum. Apoi sa insistam sa redacteze bine. Calculatorul te face sa fii corigent la prezentarea in scris a tuturor detaliilor solutiei. Aici Romania pierde mereu puncte pretioase.
  • Mi se intampla chiar ca fosti elevi sa asiste la cursurile mele cand vin sa ma vada. Altii ne aduc manuale din alte universitati. E frumoasa aceasta legatura in timp prin generatii!
  • Intrebarea: De ce are nevoie un copil ca sa reuseasca in scoala si apoi in viata? Radu Gologan: In primul rand de o dragoste care sa insemne in primul rand intelegerea lui. Fiecare copil e diferit. Fiecare are ascuns in el un baston de maresal pentru un domeniu al vietii. Sa il descoperim si sa il ajutam.
  • Intrebarea: In cazul unui copil din scoala primara, cat de benefica si potrivita este pregatirea suplimentara si cate ore pe zi ar trebui sa lucreze? Radu Gologan: Nu cred ca e bine sa faca pregatire in privat. Cercul de matematica de la scoala sau grupele de excelenta unde intalneste alti copii si joaca devine concurenta in rezolvare e solutia. Apoi probleme dragute cu continut ludic. Gasiti multe astfel de carti si reviste, de exemplu Gazeta Matematica si Gazeta Matematica Junior. Nu trebuie sa fiti matematician ca sa il faceti sa devina pasionat de matematica. Dar in niciun caz sa nu transformati asta in "ora de vioara" zilnica.
  • Intrebarea: Cati dintre olimpicii internationali aleg sa studieze in Romania? Radu Gologan: La matematica 1 din 6 anul asta
  • Intrebarea: Ce tendinte ati observat la nivel international si pe care ati vrea sa le introduceti si la lot, in pregatire? Radu Gologan: Cea mai accentuata tendinta este cea tarilor "tigrii" de transformare a pregatirii intr-un dur antrenament de tip gimnastica. Nu am de gand sa fac asta si cred ca in zona asta de lume nu se poate.

Citeste mai jos raspunsurile integrale ale profesorului Radu Gologan la intrebarile cititorilor HotNews.ro:


Citeste mai multe despre   



Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.










6274 vizualizari

  • Momente amuzante (Miercuri, 18 iunie 2014, 16:45)

    OctavD [utilizator]

    Buna ziua domnule Gologan,

    V-as intreba ceva la care nu pot decat sa banuiesc raspunsul: In opinia dvoastra, care sunt cele mai "amuzante momente de la olimpiada internationala"?

    Octav
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:03)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui OctavD

      De vreo 15 ani, cateva persoane din juriu au inventat premiul numit "microfonul de aur" ce se acorda conducatorului de delegatii cu cele mai multe interventii in juriu. Evident ca nimeni nu vorbeste ca sa fie auzit. In ultimii ani acesta a revenit leaderului Iranului. L-am luat si eu o data. La masa festiva cand se decerneaza se face mult haz.
      Probabil peste cativa ani cand vreau sa scriu despre amintirile legate de olimpiade voi avea multe scene amuzante!
  • . (Miercuri, 18 iunie 2014, 22:33)

    tirolez [utilizator]

    1.Credeti ca este benefica participarea copiilor de ciclu primar la concursurile de matematica? Nu la toate, stiu ca sunt foarte multe, la 1-2 din cele cu grad mai ridicat de dificultate.
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:48)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui tirolez

      Daca sunt fara taxa in primul rand. Altfel copiii vor intelege ca in primul rand matematica este o afacere:)
  • O problema de care nu vrea nimeni sa se ocupe (Miercuri, 18 iunie 2014, 23:54)

    Kolmogorov [utilizator]

    Bunule profesor Gologan,

    Rezultatele dumneavostra cu olimpicii sint laudabile. In asemenea cazuri e greu de spus cit se datoreaza muncii profesorului si cit se datoreaza "calitatii" elevului. Nu despre olimpici doresc insa sa va intreb.

    Doresc sa va intreb doua lucruri:

    1. Cu cine este mai greu sa lucrezi, cu un elev eminent sau cu un elev mediocru?
    2. Daca e mai greu sa lucrezi cu cel mediocru de ce lasam munca aceasta grea tot pe umerii debutantilor?

    Astept cu interes o solutie la problema majora reprezentata de slaba calitate a educatiei oferite in marea majoritate a scolilor din Romania.
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:06)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Kolmogorov

      Evident ca este mult mai greu sa lucrezi cu elevul nu neaparat deschis spre a invata. In primul rand e usor sa pierzi pasiunea pentru actul de indrumare, iar apoi sa gasesti calea spre a-i da minimul necesar sau poate sa il faci sa devina eminent. Cu cei exceptionali totul merge de la sine si devine un parteneriat in care si tu dascal inveti.
      Cred ca formarea dascalului pentru categoria medie este esentiala. Din pacate facultatile care dau profesori pregatesc in general specialisti in domeniul respectiv.
  • Intrebare (Joi, 19 iunie 2014, 10:20)

    Ioana Guti [anonim]

    Am citit intr-un interviu tot pe matematica de faptul ca geometria nu se mai studiaza lka fel ca in trecut. Imi puteti spune despre ce este vorba, ce fac elevii acum la geometrie si de ce a fost scoasa din programa scolara?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:52)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana Guti

      Povestea e hazlie, e vorba de geometria sintetica din clasa a IX-a.
      La sfarsitul anilor 90 s-a vehiculat printre profesorii de fizica (unul era secretar de stat) ca la fizica e nevoie de vectori si deci geometria ar trebui facuta vectorial. S-a inlocuit in programa uitandu-se ca acest caracter formal al geometriei vectoriale e greu de inteles la 14-15 ani si ca geometria sintetica este formatoarea de rationamente corecte.
      Culmea este ca adesea profesorul de fizica le spune elevilor: ia lasati vectorii astia de la mate caci noi lucram cu altfel de vectori?:)
  • Cati (Joi, 19 iunie 2014, 10:21)

    Yura [anonim]

    dintre elevii care va trec prin mana la p[regatire pentru olimpiada pleaca din tara?
  • Buna ziua! (Joi, 19 iunie 2014, 10:23)

    Vlad G. [anonim]

    Domnule profesor,
    as vrea sa stiu din cine este format comitetul care coordoneaza lotul olimpic national in Romania si daca au si un psiholog copiii. Cum stam la punctul asta, la pregatirea mentala a elevilor?
    O a doua intrebare este legata de procedura prin care elevii ajung in lotul de la nationala. Concret, care sunt etapele prin care trebuie sa treaca un copil ca sa ajunga la internationala?

    Va multumesc!
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:08)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad G.

      Suntem un grup de prieteni si colegi ce suntem legati din copilarie de olimpiade. Antrenamentul psihologic il facem chiar zilele acestea urmand ca ultimul sa fie facut in echipa cu psihologi experimentati in psihologia stresului la adolescenti.
  • Curiozitate (Joi, 19 iunie 2014, 10:24)

    Gabija Flr [anonim]

    Inteleg ca si dumneavoastra ati fost olimpic international. Ce s-a schimbat la subiecte si la pregatirea elevilor din 70 pana acum?

    De ce ati ramas in tara?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:14)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabija Flr

      Foarte mult s-a schimbat. In primul rand, si asta a punctat si Bogdan Enescu in interviul sau, subiectele. De la cele de tip examen scolar, la cele de acum ce sunt mici teoreme matematice (unele cu grad de dificultate mai ridicat decat un articol publicabil). Pregatirea este evident influentata de internet. E imens materialul din domeniul "problem solving". Iar cea fata in fata cu profesorul a devenit extrem de specializata. Elevii cunosc cu mult peste materia scolara si uneori peste cea de facultate. Important este sa ii invatam cand sa aplice si cum. Apoi sa insistam sa redacteze bine. Calculatorul te face sa fii corigent la prezentarea in scris a tuturor detaliilor solutiei. Aici Romania pierde mereu puncte pretioase.

      Nu mi-am pus niciodata problema de a pleca, poate asa... ca o iluzie. Iar dupa 40 de ani e ca in fotbal: nu te mai ia nicio echipa. Lasand gluma, in primul rand au fost mereu cei dragi importanti si bine am facut. Mama mea la 84 ar fi fost singura asa cum sunt multi batrani cu copiii realizati exceptional afara.
  • Studentii de ieri si de azi (Joi, 19 iunie 2014, 10:27)

    Anton [anonim]

    Mai pastrati legatura cu elevii care au ajuns la studii in strainatate? Ce va spun ei despre pregatirea de care au parte la universitatile mari din lume? Sunteti si profesor la politehnica, va "inspirati" din ce va povestesc copiii ca se intampla in afara, la studii, sau nu se poate aplica si in Romania?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:16)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anton

      Raspund cu da la toate intrebarile. Mi se intampla chiar ca fosti elevi sa asiste la cursurile mele cand vin sa ma vada. Altii ne aduc manuale din alte universitati. E frumoasa aceasta legatura in timp prin generatii!
  • Si inca o intrebare (Joi, 19 iunie 2014, 10:28)

    Anton [anonim]

    Aveti elevi care s-au pierdut dupa ce au castigat o medalie la olimpiada internationala de matematica?

    Olimpiada este o certitudine a faptului ca elevii vor fi oameni de succes cand se vor transforma in adulti?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:19)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anton

      La prima intrebare DA.
      La ultima raspund usor cu cerc vicios: sigur ca reusita la olimpiada este un punct important de certitudine pentru viitor. Sunt insa foarte multi oameni exceptionali din aria culturii (inclusiv stiinta) care nu s-au remarcat in copilarie prin laurii concursurilor. Va pot da o lista lunga de matematicieni romani de exceptie care nu s-au calificat niciodata la olimpiade internationale sau chiar nationale. Iar in tari ca Franta, Germania, SUA cam asta e regula.
  • De ce are (Joi, 19 iunie 2014, 10:30)

    O mama [anonim]

    nevoie un copil ca sa reuseasca in scoala si apoi in viata?

    Cum recunoasteti (si cum recunoastem si noi, parintii) o inclinatie pe care o are copilul? Cum imi dau seama ca copilul meu poate fi bun la un domeniu si cam cand ar trebui sa imi dau seama?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:21)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui O mama

      In primul rand de o dragoste care sa insemne in primul rand intelegerea lui. Fiecare copil e diferit. Fiecare are ascuns in el un baston de maresal pentru un domeniu al vietii. Sa il descoperim si sa il ajutam.
  • intrebare (Joi, 19 iunie 2014, 10:33)

    gIna H. [anonim]

    Cum pot sa transform aversiunea pe care o are baiatul meu pentru matematica intr-o pasiune sau macar intr-o actiuvitate care sa nu il deranjeze?

    Este foarte bun la materia asta, dar ca sa lucreze in plus aproape ca trebuie sa se dea toata familia peste cap. Poti sa ajungi cu un copil care nu iubeste matematica la performante internationale?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:24)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui gIna H.

      Nu il mai bateti la cap. Cred ca undeva dascalul a gresit sau greseste. Nu exista copil cu talent matematic care sa nu o iubeasca daca este descrisa corect.
      Aici nu e ca in casatoriile din interes: unde poti sa te insori fara sa iubesti.
  • Cand este cel mai bine sa inceapa pregatirile (Joi, 19 iunie 2014, 10:53)

    Valeriu S. [utilizator]

    In cazul unui copil cu inclinatii native catre matematica, de la ce varsta pot incepe pregatirile suplimentare pentru a ajunge mai tarziu la performante internationale? De exemplu, in cazul unui copil din scoala primara, cat de benefica si potrivita este pregatirea suplimentara si cate ore pe zi ar trebui sa lucreze?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:27)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Valeriu S.

      Nu cred ca e bine sa faca pregatire in privat. Cercul de matematica de la scoala sau grupele de excelenta unde intalneste alti copii si joaca devine concurenta in rezolvare e solutia. Apoi probleme dragute cu continut ludic. Gasiti multe astfel de carti si reviste, de exemplu Gazeta Matematica si Gazeta Matematica Junior. Nu trebuie sa fiti matematician ca sa il faceti sa devina pasionat de matematica. Dar in niciun caz sa nu transformati asta in "ora de vioara" zilnica.
  • Integrare "Matematica cu drag" in curicula nationa (Joi, 19 iunie 2014, 11:21)

    Ioan Tud [anonim]

    Domnule profesor,

    Cum s-ar putea integra curicula de la cursurile "Matematica cu drag" in curicula nationala de matematica pentru a o face mai atractiva pentru copii?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:28)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioan Tud

      Orice astfel de intreprindere se loveste de birocratia sistemului. Parerea mea este ca in timp asociatiile profesionale (de exemplu SSMR pentru matematica) vor produce suportul pentru scoala viitorului, fara amestecul MEN care trebuie sa ramana, ca in multe locuri, doar organizator si finantator.
  • Cercetatorii de afara si matematici aplicate (Joi, 19 iunie 2014, 11:35)

    Mihai [anonim]

    Buna ziua!

    In primul rand vreau sa felicit Hotnews si colaboratorii pt. aceasta serie de articole si pe d-voastra pt rezultatele excelente de pana acum.

    As avea doua intrebari:
    1. Am vazut ca au fost intervievati multi matematicieni romani de exceptie care lucreaza in strainatate. Ma gandeam daca nu se poate cumva sa fie contactati si pentru a veni mai des in vizita in Romania, pentru a tine prezentari sau seminarii sau a face parte din diverse initiative. In plus nu ar trebui sa se mute inapoi in tara, ci doar sa vina sa prezinte teme de cercetare de actualitate si sa inspire motivatie tinerilor romani, nu neaparat olimpici internationali. Si cum nu toata lumea pleaca din tara, ar putea colabora si cu cercetatorii care sunt aici pe proiecte de varf. Sunt sigur ca acesti romani din afara ar fi bucurosi sa faca asta. Ce ne lipseste: banii sau initiativa?

    2. As vrea sa stiu parerea dumneavoastra in legatura cu modul in care se preda matematica in facultatile orientate spre aplicatii practice (cum e Politehnica) si totodata in era digitala. Nu credeti ca nivelul de abstractizare ar trebui coborat putin pt. a face mai usor contactul studentilor cu matematicile superioare si sa existe mai multa emfaza pe aplicatiile practice ale diverselor concepte si unelte matematice? Spun asta pt ca am impresia ca exista un stil ermetic de predare destinat numai elitelor, pe cand ceilalti studenti pierd partea frumoasa si utila si ajung in anii superiori sa se fereasca de matematica. Si am pomenit de era digitala pt ca in prezent exista o avalansa informationala si studentului ii este foarte greu sa selecteze informatiile si le alege adeseori pe cele mai usor de digerat - nu mai are timpul si linistea de acum cateva decenii. Prezentarea este cheie acum si cursul lui Gilbert Strang de la MIT mi se pare un exemplu bun in acest context. Cum considerati ca s-ar putea produce o readaptare la timpurile moderne a predarii matematicii si la noi?

    Va mutumesc.
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:34)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      Se vede experienta dobandita intr-o mare scoala americana.
      1. Cazul Institutului de Matematica e edificator: mai mult de 10 matematicieni angajati au dubla arondare (deci si in Universitati straine importante). Anual peste 20 de matematicieni romani din afara participa la actiuni stiintifice ale institutului. Ce sa mai spun despre lucrarile in colaborare.
      Daca urmariti statistica numarul lucrarilor de top din matematica cu autori in colaborare din Romania si afara (acestia romani) este imens si doar ultimele doua decenii au fost cele mai prospere din matematica romaneasca (nu vorbesc doar de Institut)
      2. Perfect de acord. Personal, la Poli mi-am schimbat complet modul de abordare ca dascal. Cam ca in exemplul lui GS.
  • colegi de scoala (Joi, 19 iunie 2014, 11:45)

    iulian bulat [anonim]

    dl. profesor, am onoarea sa fi fost coleg de scoala cu dv. la Ursuline, cand locuiati pe A. Iancu.
  • o zi buna! (Joi, 19 iunie 2014, 11:53)

    Marian [anonim]

    1. Cati dintre olimpicii internationali aleg sa studieze in Romania si la ce facultati se duc ei?
    2. Aveti in plan modificarea modalitatii de pregatire a lotului?
    3. Ce tendinte ati observat la nivel international si pe care ati vrea sa le introduceti si la lot, in pregatire?
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:37)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian

      Cea mai grea intrebare pentru ca e tehnica, deci raspund.
      1. La matematica 1 din 6 anul asta
      2. Da, am inceput. Trebuie sa insistam pe rezolvari si redactare nu pe teorie.
      3. Cea mai accentuata tendinta este cea tarilor "tigrii" de transformare a pregatirii intr-un dur antrenament de tip gimnastica. Nu am de gand sa fac asta si cred ca in zona asta de lume nu se poate.
  • drop-outs (Joi, 19 iunie 2014, 12:23)

    Xul [anonim]

    Am citit pe site-ul viitoriolimpici.ro ca anul acesta au fost mai multi elevi cu rezultate bune in trecut care s-au retras de la pregatirea lotului inainte de ultimele baraje. Cum comentati acest aspect? In viziunea mea este o cartenta de educatie a acelor elevi care au refuzat competitia corecta cu ceilalti colegi, toti participantii concurand in aceleasi conditii pana la urma. De asemenea, care este relevanta unor premii la JBMO sau Yakutia? Observ o inflatie a acestor medalii in Romania, si o crestere a zgomotului (publicitatii) din jurul acestor concursuri.
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:40)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Xul

      Era dreptul lor. Poate ca unul dintre motive este ca reusitele lor la olimpiade au fost sustinute de dorinta de a-si imbunatati cv-ul pentru acceptarea la mari universitati. Cand au reusit nu au mai avut nevoie de stresul concursurilor.
      Olimpiada Balcanica de juniori e foarte importanta. Aici a fost mereu pepiniera pentru OIM. Nu raspund despre Yakutia.
  • Concurs (Joi, 19 iunie 2014, 12:37)

    CipriCiprian1309940547368 [anonim]

    Am o intrebare simpla.

    Va este posibil sa incercati sa corectati aceasta falsa impresia a multor oameni ca acest concurs stabileste cine este "cel mai bun".
    Va rog sa incercati, cat mai des sa explicati oamenilor ca acest concurs este un: "concurs preuniversitar de matematica preuniversitara".
    Chiar si autorii acestor serii de articole cu acest subiect au ajuns sa scrii fraze de genul "cum am ajuns sa fiim cei tari la matematica" (ceva de genul asta).
    Omul de rand cand aude de "Aur la olimpiada de matematica" cred ca romania este centrul matematicii. Chiar si presa induce de multe ori voit aceasta confusie, si nu scrie mai exact situatie, de exemplu: elevii romani au castigat la concursul preuniverstiar x medalii , si terminand per total pe locul y , fiind surclasa de rusisa, china, etc.....

    Si o alta intrebare:
    Nu vi se pare ceva in neregula cu acest sistem/probleme, care genereaza atatea medalii. E ca si cand ai o clasa de elevii toti cu nota 9 sau 10.

    Remarca:
    Poate reusiti sa explicati oamenilor ca "tari la matematica" nu sunt copii antrenati pe anumite tipuri de probleme, ci tari sunt Smale, Milnor, Sinai, Arnold, Kirilov, Perelman, Szemeredi (Ungur) , Lindenstrauss, Manin, Gromov, Gröthendieck, Atiyah,....
    • r (Joi, 19 iunie 2014, 12:46)

      Radu Gologan [hotnews.ro] i-a raspuns lui CipriCiprian1309940547368

      Cititi cu atentie ce am spus si scris de fiecare data: cea mai mare parte a matematicienilor importanti din lume nu au fost la olimpiade, dar unii au fost medaliati chiar la 12 ani: Terence Tao, pe care nu il vad in lista dumnevoastra dar...
      In al doilea rand publicitatea care se face in lume acestei competitii (din varii motive) ne-a adus ca tara doar beneficii de imagine. Nu cred ca mai vorbeste azi cineva despre romani ca incapabili de a fi figuri importante ale culturii umanitatii. Dimpotriva. Poate ati simtit asta in multe universitati mari - cand spui ca esti roman, a doua intrebare este frecvent: de ce sunteti atat de tari la mate?
      Si revin la Tao: urmariti postarile sale de matematica si problem solving: nu face deosebire intre teoremele publicabile si problemele exceptionale. Deci?
  • Redactia HotNews.ro (Joi, 19 iunie 2014, 12:52)

    Raluca Pantazi [utilizator]

    Intalnirea online s-a incheiat, va multumim!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version