Cât timp poate continua Donald Trump să conteste rezultatul votului și care sunt scenariile posibile

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 12 noiembrie 2020, 14:28 Actualitate | Alegeri SUA 2020


Donald Trump
Foto: Profimedia Images / Zuma Press
De la anunțul privind victoria lui Joe Biden, Donald Trump refuză să se declare învins și este susținut de parlamentarii republicani. Au fost introduse acțiuni în justiție în cel puțin cinci state-cheie, care acuză fraude sau nereguli în procesul electoral.

În Georgia - unde scrutinul a fost foarte strâns - se anunță o renumărare a voturilor, care nu este exclusă nici în Wisconsin. Demersuri care, potrivit AFP, nu au practic șanse să schimbe rezultatul scrutinului.

Până când poate dura această contestare a rezultatelor? Ar putea fi pusă în discuție victoria lui Joe Biden? Care este situația actuală, la opt zile după alegerile americane.

Cât va fi așteptată confirmarea rezultatelor?

Pentru moment, numărătoarea voturilor continuă în câteva state-cheie, printre care și Pennsylvania, iar în Georgia a fost anunțată o renumărare manuală.

Dar fiecare stat are o dată limită la care trebuie certificate rezultatele și validată numărătoarea voturilor obținute de fiecare candidat: Georgia până în 20 noiembrie, Pennsylvania până în 23, Arizona până în 30.

"Nu cred că trebuie așteptat ca fiecare stat să certifice formal rezultatele", spune John Fortier, specialist în alegeri la Bipartisan Policy Center, organizație care își propune a fi o punte între democrați și republicani.

"Cred că la un moment, probabil în zilele următoare, cu avansul în numărătoarea voturilor și poate cu respingerea unora dintre recursurile judiciare, se va vedea că ecarturile sunt prea importante pentru a spera la o inversare prin acțiuni judiciare", spune el. "Cred că aceasta este maniera în care chestiunea se va rezolva".

14 decembrie adevărata dată limită, subliniază experții: marii electori se vor reuni atunci pentru a vota formal unul sau altul dintre candidați, un vot dictat în principiu de majoritatea votului popular din statul respectiv.

Chiar și la prezidențialele din 2000 în care s-au confruntat George W. Bush și Al Gore, și unde câștigătorul din Florida a fost contestat timp de 30 de zile, această dată limită a fost respectată.

Liste rivale ale marilor electori în statele contestate?


Este un scenariu "extrem de improbabil", spune Barry Burden, de la universitatea din Wisconsin, "dar simplul fapt că unii vorbesc despre asta este îngrijorător (...) Se credea că democrația americană a atins un grad de maturitate unde acest gen de comportamente nu au loc".

În acest scenariu care, potrivit expertului citat, "ar contrazice toate normele și procedurile de desemnare a președintelui", Parlamentul cu majoritate republicană dintr-unul sau mai multe state unde victoria este contestată ar putea desemna mari electori republicani - în loc să valideze o listă democrată care să reflecte rezultatele votului popular.

Disputa ar continua atunci în fața Congresului, care se reunește în 6 ianuarie pentru numărarea voturilor marilor electori și desemnarea formală a învingătorului în alegeri.

Dar ar trebui ca mai multe state-cheie să trimită liste rivale pentru a pune în discuție victoria lui Joe Biden, ceea ce experții interogați de AFP consideră improbabil.

Și dacă Donald Trump nu recunoaște înfrângerea?


"Este probabil ca Donald Trump să nu accepte niciodată înfrângerea", spune Barry Burden. "El continuă să conteste rezultatele alegerilor din 2016, chiar dacă le-a câștigat (...) deci este probabil că le va contesta tot restul vieții sale".

Joe Biden va fi în continuare învestit în 20 ianuarie 2021, dar acest fapt va alimenta îndoiala din tabăra republicană și ar putea "de-legitima" victoria lui Joe Biden, arată acest expert. "Acesta ar putea fi singurul scop al echipei de campanie a lui Donald Trump", adaugă el.

John Fortier se declară însă "absolut sigur că va fi o tranziție pașnică", chiar dacă ea nu va fi "dintre cele mai amicale" sau "dintre cele mai fluide".

"Ar fi mai bine să-și recunoască înfrângerea, dar, dacă tranziția este întârziată, nu va fi sfârșitul lumii", a mai spus acesta.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















13390 vizualizari

  • +11 (43 voturi)    
    Atentie (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:39)

    Marius Suisse [utilizator]

    Vedem acum cat de mult rau poate face un personaj de genul lui Trump, ajuns la conducerea unei tari democratice. Si cat de usor poate sa vina schimbarea in rau a unei democratii consolidate. Repararea daunelor aduse, de cele mai multe ori dureaza mult mai mult. Deci votati cu mare atentie!
    • -9 (35 voturi)    
      Cate daune? (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:50)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

      Eu nu vad. Ne spui ca "vedem" de parca ar fi obvious. deci votati cu mare atentie intr-adevar.
      • +9 (27 voturi)    
        Multe daune (Joi, 12 noiembrie 2020, 18:22)

        Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Daca nu poti sa vezi, inseamna ca nu vrei sa vezi. Si aici nu te pot ajuta.

        E totusi pacat, vad ca te intitulezi Atoatestiutorul... Autoderiziunea cica face bine la moral.
        • -6 (26 voturi)    
          Pai exemplifica (Joi, 12 noiembrie 2020, 18:46)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

          Tocmai pentru astia care "nu vedem". Eu, ca un atoatestiutor nu vad decat gargara establishmentului impotriva clovnului. Daune ca a rupt relatiile cu china? De mult trebuia facut asta. Si nu doar ei. Mai ales dupa magaria COVID imprastiat prin lume. Devualarea tampeniilor si ideologiilor gen Paris agreement inc are doar USAA si Europa sunt legal binding in timp ce ailalti sunt "in curs de dezvoltare"? Ce anume a stricat? Stricarea mersului stricat al lucrurilor nu inseamna stricare ci "facere".
          • +9 (23 voturi)    
            OK (Joi, 12 noiembrie 2020, 19:05)

            Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

            1. Cum zici si tu, e un clovn, as spune un impostor ca sa fiu mai politicos. La conducerea unei tari democratice.

            2. Establishmentul e ceva foarte general ce nu inseamna nimic. La gramada lobby-isti, personalitati politice, stiintifice, functionari de rang inalt sau mediu, etc. Fii mai precis.

            3. Sunt de acord cu tine ca relatia cu China trebuia sa fie reevaluata si puse limite si conditii. Trump a dinamitat-o si a facut-o ferfenita. Nu vad ce nicio urma de inteligenta si de anticipatie in ceea ce a facut. Doar impulsivitate si megalomanie.

            4. COVID-19 a inceput in China. Dar si-a desavarsit opera in USA. Daca tot aduci vorba de asta, gestiunea lui Trump a fost o catastrofa. Pe principiul pumnul in gura celor care spunea altceva, minciuni si, bineinteles, gargara cu detergent pentru sanatatea bronhiilor. Ce a facut totusi bine (nu stiu cat de capul lui) este ca USA a deblocat fonduri pentru vaccin. In rest, nimic.

            5. Paris agreement este un document de consens care nu obliga la nimic. Dar sa zici ca-i ideologie si tampenie... Intinde-ti antenele atoatestiutoare si ia pulsul climei, poate o sa ai o surpriza.

            6. Scoaterea SUA din OMS (si dorinta de a scoate SUA din organizatiile internationale gen OMC sau chiar NATO), gestiunea migrantilor ilegali (care trebuia facuta, dar nu cu toporul), atitudinea fata de minoritati, opozanti politici (sau nu), femei, dreptul la avort, parteneri, etc.

            7. As putea sa mai continui, dar ma opresc aici.

            Voilà, voilà....
            • -6 (16 voturi)    
              Ma aplec sa raspund (Joi, 12 noiembrie 2020, 21:37)

              Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

              Apreciez ca ai scris atata astfel incat voi comenta punct cu punct:
              1. Impostor sau nu e un ales al multor milioane de votanti si sute de electori din 50 de state. Deci ceva este. Ca vrei tu sa il vezi asa, e chestie personala. Multi nu il vad astfel. Eu de exemplu il vedeam pe osama impostor. Absolvent de universitati de gender equality si blablauri de astea, premiul Nobel pace pentru nimic si doar pentru inceperea unor razboaie (lucru pe care impostorul din ochii tai nu le-a facut). Mai pot continua.
              2. Establishment inseamna modul asta de a face politica. Old style. Cum face Europa astazi> Comunicate gen: Ne preocupa, ne ingrijoreaza, suntem atenti. In timpul asta lucrurile se intampla ca si cum nu ingrijoreaza sau preocupa pe nimeni. Deci asta e establishmentul. Cei care nu au balls sa aiba o opinie, sa rupa pisica atunci cand trebuie. Care se pupa in fund unul pe celalalt in timp ce isi dau branci pe la spate. Cam asa definesc establishmentul.
              3. Cam cum trebuie abordata relatia cu China? Ai tu roadmap-ul? Da, stiu...ne preocupa, ne ingrijoreaza...da-i inainte afaceri, furt de IP, incalcarea drepturilor. Pai daca era un stat mic si neinsemnat era pedepsit imediat pentru abuzurile de tip China savarsite.
              4. Citeste putin pe aici si ai sa vezi cam ce e acordul asta: https://www.un.org/sustainabledevelopment/blog/2016/09/the-paris-agreement-faqs/#:~:text=It%20is%20a%20hybrid%20of,of%20the%20legally%20binding%20agreement.
              Ai sa descoperi fraza cu "fair addoption" pentru tarile asa zis inapoiate (China India). Care adik nu fac nimic. Asta in timp ce Europa cheltuie miliarde pentru cai verzi pe pereti si cumpara la greu din China solare si metale rare pentru alternative.
              4. Am mai auzit tampenia asta. Cum ca in SUA e jalea. te rog sa te uiti pe numere atent. OK? Europa singura are cam cat SUA la morti. E mai mare, e drept...dar stai sa treaca iarna. Apoi state din Europa (Belgia, Italia, Spania) au mult mai mare mortalitate si cazuistica decat multe state americane.
              • +7 (15 voturi)    
                Bun (Joi, 12 noiembrie 2020, 22:15)

                Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

                1. Ai dreptate, a fost ales legitim. Ca si Obama, ca si Bush Jr, Clinton, Bush Sr, etc. De fapt cuvantul pe care vroiam sa-l folosesc este incompentent, impulsiv, incorigibil, impertinent, incult (multe cu "i"). Nu a inceput razboaie, dar interventii punctuale tot a facut (al-Baghdadi, Soleimani, etc.). Ca sa fim sinceri, a fost oprit in ultimul moment sa declanseze atac cu rachete asupra Iranului.

                2. Inteleg ce vrei sa spui, si partial iti dau dreptate. Inseamna pentru mine o administratie rupta de realitate si birocratie doldora. Dar, ca sa fim iar sinceri pana la capat, o administratie Trump plina cu rude/afini si yes-men-i (pentru ca Trump are nevoie de ego gadilat si nu suporta sa fie contrazis) e si mai rau.

                3. Relatia cu China este de fapt o negociere. Si ca orice negociere, trebuie abordata in prima faza in cadru restrans. Si cu realism, cu idei clare, cu anticipatie, cu masura. Nu cu "da-i si fie ce-o fi". Nu cu toporul de brau.

                4. Iti multumesc, l-am citit de cateva ori. Nu sunt deloc foarte incantat de el, dar e mai bine decat nimic. Si trebuie inceput de undeva. Nu sunt de acord cu caii verzi pe pereti, majoritatea panourilor solare chineze nu sunt omologate pentru piata europeana, iar metalele rare (care nu sunt deloc rare, e un BS inventat) vin din ce in ce mai mutl din reciclare.

                5. Faptul ca nu e mai rau in USA este strict competenta oamenilor din cele 50 de state, administratia federala a facut ce a putut ca sa mineze deciziile luate de politicieni si propuse de profesionistii din sanatate (lockdown partial/total, purtarea mastilor) sau sa propuna solutii naucitoare gen lavaj bronhoalveolar cu solutii dezinfectante. Dar la numarul de morti (absolut si la milionul de locuitori) USA se gasesc printre tarile fruntase.
                • -5 (13 voturi)    
                  Doar de 5 ma leg (Joi, 12 noiembrie 2020, 23:08)

                  Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

                  Daca tu chiar crezi ca poti compara orice stat din lumea asta cu o Uniune de state si face orice aemanare inseamna ca nu intelegi geografie si politica, cu scuzele mele daca te simti jignit. SUA este o federatie ENORMA de state, nu este o tara. Brazilia e poate asemanatoare dar in rest nu exista echivalent in lume. Nici Uniunea Sovietica nu s-ar fi putut compara cu SUA. Asa ca nu are rost sa discutam la nivelul asta.
                  PS. Belgia a FACUT TOT ce trebuia facut in materie de lockdown-uri, masti, ce vrei tu. Si unde se afl;a? NUMBER ONE. Pe ea de ce nu o stigmatizeaza nimeni? Se leaga de Suedia de pe locul 15 dar de Belgia, Spania, Italia nimeni nu se leaga. Toti ii compatimesc de vai vai dar nu le gasesc N|ICI O VINA. In schim,b Trumpeta este vinovatul absolut...
                  • +6 (10 voturi)    
                    #% (Vineri, 13 noiembrie 2020, 7:52)

                    Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

                    Ce s-a intamplat in Belgia, de fapt e ce s-a intamplat si in USA. Si anume conflict intre regiuni si centru asupra masurilor de luat. Si nu, Belgia nu a facut LA TIMP ceea ce trebuie. In primul rand in martie (iar virusul s-a raspandit zglobiu prin populatie si a reaparut in forta, surpriza! acuma in toamna).
                    La fel Spania Italia, Suedia e un caz aparte.
                    Dar sa revenim la USA - cum califici reactiile lui Trump de-a lungul timpului:
                    – Covid-19 will go away ‘like a miracle’
                    – Covid-19 affects ‘virtually nobody’
                    - Faza cu lavajul bronhoalveolar (#1 din punctul meu de vedere)
                    - Nu a vrut sa poarte masca
                    – Covid-19 is like flu and should be treated as such
                    - etc, etc
              • +3 (5 voturi)    
                Oare? (Vineri, 13 noiembrie 2020, 13:53)

                qbic [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

                Iliescu a obtinut scoruri record la alegeri, asta nu spune nimic despre competenta sau buna credinta a cuiva.

                Compari SUA, o tara, cu UE, un continent. SUA are cei mai muli morti din lume si e singura care are un presedinte care a zis ca Covidul e un hoax.

                In relatia cu China Trump a crescut taxele americanilor si i-a mintit ca China le plateste.

                etc etc
  • +6 (36 voturi)    
    scenariu 4 (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:45)

    Martinezu [utilizator]

    si cel mai probabil: Arestarea individului care se crede inca presedinte si internarea lui de urgenta in ospiciu.
    • -7 (29 voturi)    
      va intreb (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:43)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      din nou atat pe dvs cat si pe leftistii orbiti de ''victorie''
      daca se dovedeste ca s-a furat,chiar si 1%,sunteti constienti de gravitate si de posibilele consecinte?
    • +6 (28 voturi)    
      Si pe Basescu (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:50)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Si pe base il tot arestati voi si antenele pe burtierele carora rulau zi la zi mesaje de "arestare"
      • -4 (8 voturi)    
        ăsta chiar merita arestat din N motive... (Vineri, 13 noiembrie 2020, 4:33)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        din păcate justiţia noastră "independentă", în fapt coruptă politic, l-a făcut scăpat...
        ca şi iliescu care la 30 de ani nu a dat încă socoteală pt. morţii revoluţiei şi ai mineriadelor...
        ca şi klaus pe care uzul de fals cu care şi-a dobândit casele nu l-a împiedicat să-şi tragă 2 mandate...
        şi cine ştie câte alte cazuri în viitor dacă nu se va face odată curat în justiţia asta bolnavă...
      • +2 (2 voturi)    
        Iarna nu-i ca vara (Vineri, 13 noiembrie 2020, 13:54)

        qbic [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Romania nu-i ca SUA. Acolo neplata taxelor te trimite pentru multi ani la puscarie.
  • +8 (36 voturi)    
    Clovnul tot clovn (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:52)

    persuasiv [utilizator]

    Cu cat insista mai mult in prostie,cu atat mai mult se afunda in ridicol.
  • -7 (37 voturi)    
    Hehehe, "victoria lui Joe Biden" (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:57)

    newlook [utilizator]

    "De la anunțul privind victoria lui Joe Biden..."
    ======================
    Am noutati pentru voi: "anuntul" a fost facut de NYT, WP, CNN si toata mascarada ce-si spune azi mass-media. NU SE PUNE, chiar daca o multime de pacalici, Johanis y compris (se putea sa lipseasca!)...s-au grabit cu buzitele spre fesele adormitului Joe.
    • +8 (26 voturi)    
      Fox news (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:21)

      RaduMiron [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ai uitat sa mentionezi Fox News, televiziunea de casa a republicanilor.

      P.S. Plimba ursul in alta parte. Vad ca mananci c***t la fiecare articol.
      • -10 (22 voturi)    
        Newsmax (Joi, 12 noiembrie 2020, 17:53)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        Fox news a fost doar o alta coada de topor a democratilor ca sa il aiba pe Trump mereu sub observatie.
      • -8 (14 voturi)    
        mai citeste cu FoxNews-ul (Joi, 12 noiembrie 2020, 19:02)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

        Faptul ca era singura televiziune care nu era 99% cu democratii nu inseamna ca era 99% Trump.
        Pana la un moment dat au fost 50/50 iar la final au dat-o si ei in gardul progresului.
        Contrazice-ma, te rog!
  • -7 (37 voturi)    
    Pe bune (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:58)

    Traian2015 [utilizator]

    Adică dacă se dovedește fraudă masivă din partea democraților dar Biden ia tot peste 50% după renumărare, tot sunt valabile alegerile? E mai logic ca alegerile să fie anulate și reorganizate peste 2 ani. Iar Biden să nu mai poată candida. De fapt, în 1990 Biden a mai candidat dar a fost scos din cursă pentru motive etice, și anume că și ar fi falsificat diploma de studii superioare.
    • +7 (25 voturi)    
      Pe bune! (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:26)

      Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Si daca se dovedeste ca toate aiurerile astea cu fraude masive URSS-style sunt doar niste bazaconii, Traiane? Ce ne facem atunci?

      Uita-te si talica la ce spun oficialii statelor in cauza (republicani sau democrati): toti spun ca sunt minciuni.
      • -5 (7 voturi)    
        păi asta şi vrem: să sa DOVEDEASCĂ ceva (Vineri, 13 noiembrie 2020, 4:38)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

        nu doar să se închidă ochii şi să se meargă mai departe...
        orice acuză trebuie verificată iar apoi ori demontată, ori confirmată, nu doar abureli declarative.
  • +9 (31 voturi)    
    Aceeasi startegie (Joi, 12 noiembrie 2020, 15:18)

    LL [utilizator]

    a fost adoptata si de Firea si al ei ...PSD!
    Oare sa fie vreun ....numitor comun?
    Eu cred ca da si ...e limpede care este acela.
    • -5 (5 voturi)    
      vrei să zici că nu există fraudă pe lume (Vineri, 13 noiembrie 2020, 4:40)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui LL

      iar cei ce o acuză sunt paranoici?
      din ce basm cu zâne ai aterizat?
  • +7 (33 voturi)    
    presedinte (Joi, 12 noiembrie 2020, 15:23)

    drago [utilizator]

    America este destul de mare ca sa gaseasca un sanatoriu de alienati unde sa se construiasca o Casa Alba in miniatura unde Trump sa fie declarat presedinte!!
    Pe viata!
  • -12 (34 voturi)    
    - (Joi, 12 noiembrie 2020, 15:39)

    tomlin [utilizator]

    "Ar fi mai bine să-și recunoască înfrângerea...'

    Pentru cine, pentru bloomberg ? De 4 ani cheltuie asta banii furati (ca altii nu cheltuie cineva) pe tot felul de gaozari. De 4 ani Trump tine daramat mitul ca nu poti castiga cu presa. Si ii bate pe micuti si acum. HN e nimic in drum in batalia asta, Publicatia face ce a invatat din tata in fiu, intai la Scanteia apoi la HN, cenzura ! Doar ca realitatea nu se ghideaza dupa el, poate ii explica cineva, poate are copii, poate afla ei, poate vecinii ... Rau e sa nu intelegi o caricatura cu Mo, sa nu fi sigur ca nu-i vorba despre tine.
    Apropo, cand mama aia eroina va interzice caricatura in UE , sper sa iasa Vera sa ne explice ca e naspa rau.
    • +9 (23 voturi)    
      + (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:28)

      Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

      Tomlin, dragul mosului, esti pe langa total la multe niveluri..

      Ai un minus de la mine, considera-l de incurajare.
      • -10 (18 voturi)    
        Ah, deci e despre Tomlin? (Joi, 12 noiembrie 2020, 17:55)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

        Credeam ca e despre Trump.
  • -8 (32 voturi)    
    Deocamdata nu exista oficial "presedinte ales" (Joi, 12 noiembrie 2020, 15:42)

    animatron [utilizator]

    Exista proceduri constitutionale si echipa candidatului de stanga le incalca grosolan prin afisarea banner-ului cu "elect president".

    Prima etapa e sa ia sfarsit numararea tuturor voturilor si publicarea rezultatelor finale oficiale de catre fiecare stat.

    Imediat ce se atinge o limita legala de potentiali "mari electori" (270), o institutie numita Administratia Generala a Serviciilor Federale va recunoaste oficial statutul juridic de "presedinte ales" !

    Doar dupa acest pas juridic al AGSF, "presedintele ales" are acces la documente clasificate de la Externe sau FBI, nu inainte ca nu e legal.

    Se instaureaza o "perioada de tranzitie" (daca "presedintele ales" e diferit de "presedintele in exercitiu") la care lucreaza in comun echipele ambilor candidati si functionari ai administratiei federale.

    Parlamentele din fiecare stat voteaza listele cu "mari electori", in functie de rezultate si de vointa legislatorilor.

    Pe 14 decembrie se intruneste Colegiul Electoral si se voteaza oficial presedintele (minim 270 voturi).

    Pe 3 ianuarie 2021 noul Congres depune juramant si pe 6 ianuarie 2021 il recunoaste oficial pe presedinte.

    Pe 20 ianuarie 2021 are loc depunerea juramantului, in fata unui judecator de la Curtea Suprema.

    Presa l-a proclamat deja pe Biden "presedinte ales" dar asta e doar ceva mediatic, nu legal sau oficial.

    Pare lucru greu de inteles pt cei care au fost mintiti 5 ani de zile cu "analize" si "sondaje" grosolan falsificate (au esuat in 2016 si in 2020).

    Pentru presedintele Trump au votat 72 de milioane de electori, ultramajoritar "in persoana", sunt oameni reali verificati direct la cabina de vot.

    Pt candidatul de stanga Biden ni se spune ca ar fi primit 77 de milioane de voturi, partial de la oameni reali la cabina de vot, partial voturi venite in plic, prin posta".

    Republicanii cer verificari pt aceste voturi "prin posta" date fiind diferentele de sub 1% in state-cheie revendicate de stanga.

    Altfel un "presedinte" Biden va fi ilegitim.
    • -9 (17 voturi)    
      - (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:19)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      A fost si el copil mic, toata viata a visat sa ajunga acolo, sus, pe banner.
    • +2 (2 voturi)    
      Asa si? (Vineri, 13 noiembrie 2020, 13:57)

      qbic [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      In 2016 nu ati avut nicuna din obiectiile astea cand CNN l-a declarat presedinte pe Trump. Acum despicati firul in 4. Stati linistiti ca Biden va deveni presedinte cu respectarea tuturor procedurilor.
  • -8 (36 voturi)    
    10.000 de morți au votat în Michigan (Joi, 12 noiembrie 2020, 15:44)

    marc.andre [utilizator]

    Probabil din lumea de dincolo!
    • +8 (22 voturi)    
      Ter Stegen (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:30)

      Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Tocmai ce luasi un gol uitandu-te dupa zvonuri dintr-o realitate paralela.
      Nu stiu de unde scoateti voi astia zvonurile astea Cristoiu-like :))
      • -11 (21 voturi)    
        Zvonuri? (Joi, 12 noiembrie 2020, 17:58)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

        E aceeasi metoda: deturnarea atentiei, minimalizand informatia.

        Repet: peste 10 mii de morti au votat. Toti cu Biden. Probabil au stiut ei de ce.
        • +3 (11 voturi)    
          Ter Stegen (Joi, 12 noiembrie 2020, 21:06)

          Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

          Te rog, pune o sursa a mortilor de care vorbesti.

          Pana atunci, ia uite acilea:
          https://www.nytimes.com/2020/11/06/technology/dead-voters-pennsylvania.html
          • -7 (9 voturi)    
            nyt? (Vineri, 13 noiembrie 2020, 4:46)

            let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

            ăsta-i contra-argument?
            • +1 (1 vot)    
              Ter Stegen (Vineri, 27 noiembrie 2020, 20:35)

              Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

              De fapt ai dreptate, este de fapt singurul argument.
    • -11 (17 voturi)    
      - (Joi, 12 noiembrie 2020, 17:00)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      tovarasii de eternitae.
  • -12 (30 voturi)    
    jumatate de milion de voturi furate prin software (Joi, 12 noiembrie 2020, 15:54)

    marc.andre [utilizator]

    E vorba de programul siftware folosit pe masinile de votare. Acest program a primit un update misterios chiar in noaptea dinaintea zilei alegerilor, compania care a furnizat actualizarea software fiind condusa de sotul doamnei Pelosi, si aparținând majoritar unui alt sef democrat.

    Programul a inversat peste 500.000 de voturi pro-Trump inregistrandu-le ca pro-Biden, majoritatea acestor inversiuni fiind in statele-cheie importante.

    RealClearPolitics, site-ul neutru de analiza politica din SUA, si-a schimbat predictia: Trump va castiga si cel de-al doilea mandat la Casa Alba, in urma analizei tuturor faptelor de frauda electorala, in justitie.

    De asemenea, "pe surse" se afirma ca Trump va tine cont pe viitor de faptul ca unii sefi de stat si de guvern l-au felicitat pe Biden in mod prematur.
    • +8 (20 voturi)    
      Ter Stegen (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:32)

      Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Nu mai esti nici tu ce erai odata. Deh, varsta in sport isi spune cuvantul...
      • -6 (16 voturi)    
        Atacuri la persoana in loc de argumente valide (Joi, 12 noiembrie 2020, 17:59)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

        Ma asteptam sa aduci argumente valide prin care sa demonstrezi ca ai o alta intelegere despre ceea ce am scris eu.
        • -2 (14 voturi)    
          - (Joi, 12 noiembrie 2020, 19:20)

          tomlin [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

          tehnica veche, securistica, astia se combat prin ignorare, ca sa utilizam aceleasi arme.
          • +6 (10 voturi)    
            Ter Stegen (Joi, 12 noiembrie 2020, 20:03)

            Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

            Pai ce vrei sa iti spun, ca argumentele tale sunt false cap-coada? Ca e fake news si inventie grosolana tot ceea ce vehiculezi tu? Pentru ca exact asta e.

            Te-as ruga sa dai si sursele afirmatiilor tale demne de un film SF care e lansat direct pe "caseta".

            Pana una-alta, ia priveste nitelus aici:

            https://www.politifact.com/factchecks/2020/nov/09/blog-posting/trump-supporters-falsely-tie-nancy-pelosi-broader-/

            si aici:

            https://apnews.com/article/election-2020-joe-biden-us-news-media-michigan-43bdaa186e3b8d9d897cae3bd0c6cdc0
    • +5 (9 voturi)    
      RCP (Joi, 12 noiembrie 2020, 20:19)

      jcjc [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Real Clear Politics îl dă cîștigător pe Biden cu 279 de voturi electorale.

      Nu există un soft universal de vot. Fiecare stat are propriul lui sistem de votare.

      Biden a cîștigat, decisiv, la mult mai mare diferență decît a cîștigat Trump în 2016. Faptul că e un megaloman incapabil să accepte înfrîngerea nu-l face decît un loser încă și mai mare.
  • -8 (34 voturi)    
    Dati-i si lui Biden Nobelul, chiar azi (Joi, 12 noiembrie 2020, 15:54)

    Setalcott [utilizator]

    "Nu cred că trebuie așteptat ca fiecare stat să certifice formal rezultatele" - spune un specialist "bipartizan". Ce sa ne mai complicam cu legi si proceduri. Presa decide totul.
    • -9 (21 voturi)    
      - (Joi, 12 noiembrie 2020, 16:23)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      neeeh, Joha decide totul, defapt a decis, deja, acum are si "presedintele meu"
  • -6 (24 voturi)    
    Electorii nu au votat (Joi, 12 noiembrie 2020, 17:03)

    Observatory [utilizator]

    așteaptă oficial numărătoarea voturilor !
    Nu este nimic oficial numărătoarea înregistrată de CNN sau stațiile de tv or ziare...
    Astea sunt can- can uri ...
  • -6 (14 voturi)    
    Nu cred că trebuie așteptat ca fiecare stat să cer (Joi, 12 noiembrie 2020, 17:36)

    xolv [utilizator]

    formal rezultatele" Da, da.
  • +10 (20 voturi)    
    Daca Trump nu are dreptate? (Joi, 12 noiembrie 2020, 18:25)

    Marius Suisse [utilizator]

    Multi sunt convinsi ca vorbele din gura lui Trump/a diversilor afini care-l inconjura (fara nicun fel de dovezi aduse) sunt aurite.

    Si daca totusi nu? Cine vrea sa raspunda ce se intampla cand se va dovedi ca vorbim de un discurs delirant al unui personaj care nu stie sa piarda?
    • -5 (5 voturi)    
      este imperativ să fie verificat (Vineri, 13 noiembrie 2020, 4:55)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui Marius Suisse

      apoi:
      - dacă trump a greşit iese şifonat politic chiar dacă îşi cere sau nu scuze;
      - dacă a avut dreptate, în afară de şifonarea lui biden, cei implicaţi în fraude să plătească legal.
      repet: orice suspiciune trebuie verificată, nu ironizată !!!
      • +5 (5 voturi)    
        De acord (Vineri, 13 noiembrie 2020, 10:02)

        Marius Suisse [utilizator] i-a raspuns lui let_s_twist_again

        Dar trebuie si probe ca sa sustii suspiciunile. Pana acuma, nimic, nada, niente..doar declaratii abracadabrante si fake news (cu sotul lui Pelosi, cu conspiratie de soft, cu buletine aruncate la gunoi, etc, etc).
  • -5 (9 voturi)    
    O suspiciune si mai mare (Joi, 12 noiembrie 2020, 20:10)

    Setalcott [utilizator]

    Daca cele 20000 de minciuni de care il acuza Washington Post nu sunt chiar minciuni?
  • +7 (11 voturi)    
    Oameni buni (Joi, 12 noiembrie 2020, 20:24)

    ipolitic [utilizator]

    Eu consider toate comentariile puerile, pro-sau contra-,
    bazate pe argumente volatile: ce zice Biden, ce zice Trump, ce zic ziarele, ce zic politicienii..
    Statele Unite are institutii puternice, profesionale si serioase. Cea mai serioasa si profesionala institutie, probabil cea mai profesionala pe lume, este FBI. Daca FBI se pronunta ca a descoperit fraudarea semnificativa a alegerilor, atunci vom avea ce taia in patru. Pana ayunci, informatiile indica victoria lui Biden.
    Intoarceti-va la lopata sau subler si asteptati rabdator la mal valurile timpului.
    • -4 (10 voturi)    
      parcă mai era cineva în istoria noastră recentă (Vineri, 13 noiembrie 2020, 4:59)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      care ne cerea să lăsăm instituţiile să lucreze... să nu ne mai băgăm noi nasul de cetăţeni curioşi... pentru aşa ceva pledezi? justiţie de culise, nu în văzul lumii?
    • +6 (8 voturi)    
      Curtea (Vineri, 13 noiembrie 2020, 5:54)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      FBI poate pune la dispozitie dovezile si curtea le analizeaza. Hotararea ei devine lege si se aplica prin orice mijloace. FBI nu emite legi, el le aplica prin statutul sau de "law enfocement".
      • +5 (5 voturi)    
        Inteleg (Vineri, 13 noiembrie 2020, 8:56)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        si sunt de acord. Dar nu aceasta este subiectul comentariului meu.
        @let_s_twist_again: intr-o democratie consolidata cu institutii serioase, nici politicienii nici cetatenii nu au alta optiune decat sa lase institutiile sa lucreze. Vrei o linie directa la Codruta s-o intrebi in fiecare dimineata cum si ce?
        • -4 (6 voturi)    
          nu m-ai înţeles... (Vineri, 13 noiembrie 2020, 9:36)

          let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          păi linia la codruţa ţine exact de justiţia de culise pe care o contest... exact asta nu vreau... dar nici ca codruţa respectivă să facă exclusiv ce vrea muşchiul ei fără a da nimănui socoteală...
        • +5 (5 voturi)    
          Ai spus "daca FBI SE PRONUNTA" (Vineri, 13 noiembrie 2020, 10:18)

          John M. [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          sI eu am spus "FBI nu se pronunta", ci prezinta rezultatul investigatiei in caz ca va fi autorizat sa o faca. Instanta, curtea, se pronunta. FBI nu e autorizat la propria opinie.
  • +5 (7 voturi)    
    V-ati gandit vreodata (Joi, 12 noiembrie 2020, 22:43)

    fvb [utilizator]

    ca presedintele SUA are puteri dictatoriale?

    In ce tara in lumea asta presedintele unei tari este si prim-ministru?

    Daca maine Putin ar declara ca de luni el este si prim-ministru, presedintele SUA oricare ar fi el, ar spune ca uite, un act dictatorial, democratia e in pericol, trebuie sa ia atitudine toate tarile lumii!

    Bine, in SUA exista un parlament, iar presedintele nu face chiar ce vrea. Exceptand situatia in care are majoritate in parlement, in special in senat, si se bucura aia din senat ca uite ce grozavi sunt ei in echipa cu presedintele, fac si dreg, sa moara de ciuda partidul celelalt.

    Poti avea nustiuce idei marete, daca nu ai majoritate in senat te blocheaza aia. Tot politicieni cretini sunt si aia, chiar daca au costume mai scumpe decat astia din Romania. Deciziile politicienilor sunt politice, pentru binele partidului, sa marcheze puncte fatza de ailalti. Prea rar e vorba ca dom'le, uite sa facem asta pentru tzara.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by