Deputatul PDL, Gelu Visan: Ne confruntam cu un anumit tip de non-combat in campania electorala, intre candidatii

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Joi, 31 mai 2012, 18:15 Alegeri 2012 | Alegeri Locale


Deputatul PDL, Gelu Visan a declarat joi, pentru Hotnews.ro ca adoptarea legii care a introdus  alegerea primariilor intr-un singur tur de scrutin a fost o greseala. Visan sustine ca, legea pe care PDL a propus-o si chiar el a votat-o, este o eroare care se reflecta acum in campania electorala prin neimplicarea candidatiilor. Totodata, deputatul PDL atrage atentia ca aplicarea un singur tur de scrutin la alegerile parlamentare poate crea un "derapaj democratic si riscam sa ne confruntam cu o democratie a baronilor si nu a poporului". 

Contactat de Hotnews.ro, deputatul PDL a declarat ca, desi a votat legea alegerii primarilor intr-un singur tur de scrutin, regreta acest lucru. Visan sustine ca in practica legea a creat non-combat in campania electorala intre candidati iar cetatenii risca sa se aleaga cu un primar care nu si-l doresc.

"Dupa doua saptamani de campanie in teritoriu am constatat ca modificarea introducerea unui singur tur de scrutin la alegerile locale a fost eroare. Initial am sustinut si am votat legea privind alegerea primarilor intr-un singr tur de scrutin dar am constatat in primul rand ca exista un anumit tip de non-combat in campania electorala si vorbesc aici de candidati care au un procent de 25%. 

Lipsa celui de-al doilea tur de scrutin il determina pe cel care are un procent de 25%  sa nu se mai implice in campania electorala iar batalia politica pur si simplu nu mai exista. Al doilea lucru este mai delicat si  vizeaza reprezentativitatea votului cetatenilor. De exemplu prin inlaturare acelui de-al doilea tur de scrutin poate fi ales primar un candidat care a obtinut 30% din voturi  iar 70% din  cetateni au un primar pe care nu si l-au dorit
", a explicat Gelu Visan pentru Hotnews.ro .

Deputatul PDL sustine  aplicarea unui singur tur de scrutin la alegerile parlamentare creeaza pericolul ca democratia sa fie grav afectata.

"Prin alegerea primarilor si a sefiilor de Consiliu Judeten intr-un singur tur de scrutin cumulat cu alegerile parlamentare riscam sa avem un Parlament reprezentat de oameni primariilor si ai baronilor judeteni. Daca parlamentare se fac intr-un singur tur, primariii si presedintii CJ vor fi cei care vor  decide cine va merge in Parlament.

Exista o temere ca vom avea parlamentari  care vor fi reprezentantii primariilor si baroniilor, cu alte cuvinte un Parlament al baronilor si vom asista la un derapaj democratic, ne vom confrunta cu o democratie a baronilor si nu a poporului
", a mai spus Visan. 

In 2011, in luna mai, parlamentarii Coalitiei (PDL, UDMR, UNPR si Minoritatiile) au adoptat  proiectul de lege, propus de PDL,  care prevedea alegerea primarilor intr-un singur tur de scrutin, cu 174 de voturi "pentru", 110 voturi "impotriva" si 3 abtineri. Legea adoptata prevedea ca primarii sa fie alesi intr-un tur de scrutin, cu exceptia situatiilor de balotaj.

PSD si PNL s-au opus acuzand ca proiectul este nedemocratic pentru ca o minoritate poate sa-si impuna opinia, favorizeaza cumpararea de voturi, iar autoritatea se diminueaza.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1136 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    adica.... (Joi, 31 mai 2012, 19:00)

    titirica [utilizator]

    nici scaderea salariilor a fost o eroare, si cresterea TVA afost o eroare, si furtul la legea pensiilor a fost o eroare, si furturile la CNADR au fost o eroare, si situatia baietilor destepti din energie tot o eroare....

    dar, culmea, s-au facut pe vot PDL.

    asa si cu votul, au vrut un tur la primari dar nu le convine ca altii au vrut si la parlamentare...penibil...

    Tin sa precizez ca nu ii suport pe PDListi astia slugarnici dar nici cu faza asta cu un tur nu sunt de acord. Democratic este cu doua tururi. Primii doi cel mai bine clasati in turul doi. Costurile nu sunt o scuza pentru renuntarea la tur doi.
  • +3 (5 voturi)    
    acum e non-combat... (Joi, 31 mai 2012, 19:27)

    costica [anonim]

    Ca PDL nu are nici o sansa...
    Cand au sustinut si au votat legea, in schimb, PDListii se bateau in piept ca asigura ca cel cu cele mai multe voturi sa fie ALESUL !!!!
    Una-i la putere, alta-i in opozitie fara nici o sansa!!
    Ipocrizie portocalie de care suntem satui !!
    Satui!!!
    Nu ne mai pacaliti, nu ma dau in vant dupa USL, dar guvernarea PDL m-a scarbit destul cu sfidarea si cu incompetenta afisate timp de aproape 4 ani!!
    Cu Boc, cu Roberta, cu Udrea, cu Oltean, Visan, Talmacean, Hoara si Pinalti si Falca si Popoviciu si Apostu si toata sleahta portocalie corupta, incompetenta si clientelara !!
    ADIO PDL !!!
    Meritati din plin asta si am spus de multe ori ca va veni vremea cand veti plati cu varf si indesat!!
    A venit vremea!!!
    ADIO PDL !!
  • +1 (1 vot)    
    interesant, nu? (Joi, 31 mai 2012, 19:27)

    bizonul [anonim]

    Administrația Naționale a Penitenciarelor deține arhiva SIPA în conservare.
  • +3 (5 voturi)    
    incet-incet PDL isi recunoaste erorile... (Joi, 31 mai 2012, 19:29)

    lili [anonim]

    Astept momentul recunoasterii erorii numita Emil Boc si apoi Traian Basescu.
    Restul este istorie deja.
  • +2 (6 voturi)    
    abureli de politicieni... (Joi, 31 mai 2012, 20:26)

    sile [anonim]

    Argumentul asta (ca sa fiu elegant si sa nu-i zic vrajeala) cum ca reprezentativitatea ar avea de suferit datorita votului intrun singur tur pentru ca primarul ar fi ales cu doar 30% e pentru prostit naivii.

    Pai daca in primul tur votul a fost impartit ceva de genul 30%,20%,15%,10%,....plus diferenta in procente mici pentru restul de participanti nu e clar ca in al doilea tur cei care au optat pentru un alt candidat isi vor schimba optiunea doar "siliti" sau stimulati de posibilatea de a vota din nou si nu pentru ca ar prefera vreunul din cei doi candidati ramasi in cursa
    Pentru ca daca l-ar fi preferat l-ar fi votat din primul tur!!
    Atunci cu ce ar fi mai reprezentativ alesul ( primar sau parlamentar) votat in doua tururi decat cel votat intrun singur tur??

    Nu vreau sa mai spun ca s-ar face si o economie prin sistemul de vot uninominal pur lucru important de asemenea in situatia de criza in care ne zbatem
    • +1 (1 vot)    
      de acord...sistem dur dar corect, cel mai bun (Joi, 31 mai 2012, 21:50)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui sile

      Acum, de asta avem nevoie....cel mai votat sa ia tot, dupa ani, cand dispar facaturile politice, putem trece la doua tururi.
      Mentionez, ca sa fie clar, ca sunt adeptul votului pe liste, care asigura proportionalitatea totala a votului popular in parlament, dar...pentru ca nu avem incredere cum se fac listele...pentru ca am vazut cum este folosit, accept fara rezerve acest sistem sustinut cel mai vehement de presedintele nostru, Traian Basescu.
    • 0 (0 voturi)    
      ti-am dat un minus (Vineri, 1 iunie 2012, 1:41)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui sile

      doar pentru ultimul pasaj al comentariului tau. Ma dezgusta cei care se plang de costurile democratiei in loc sa se planga de costul lipsei ei.
      • 0 (0 voturi)    
        ptr.taranistu (Vineri, 1 iunie 2012, 10:05)

        sile [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        Sunt de acord ca democratia costa dar e bine sa gandim si economic pentru ca altfel cadem in extrema cealalta,fetisizam cuvantul "democratie" si incepem sa ne dam in stamba aruncand bani pe fereastra doar pentru a arata cat de democrati suntem noi.
        Bani de care ar profita unii in mod "democratic".

        Think about it !
  • 0 (0 voturi)    
    mare greseala (Joi, 31 mai 2012, 21:29)

    anonim [anonim]

    Va fi greu de schimbat legea pentru ca cei care au puterea sunt si cei avantajati de lege deci n-au interes sa o schimbe.

    Cred ca va fi schimbata cand partidul de la putere va intelege ca nu va sta vesnic acolo pentru ca asa e in democratie si o va schimba gandindu-se la perioadele cand va fi depasit de alt partid.

    Pana la urma indiferent de simpatii e bun un sistem care ofera sanse egale cnadidatilor si le permite sa arate ce au mai bun.
  • +1 (1 vot)    
    daca s-a inselat la vot de ce nu demisioneaza? (Joi, 31 mai 2012, 21:54)

    tomaso [anonim]

    dica sa-si asume greseala!
    In rest, sa dai din gura nu costa nimic.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by