Stația de metrou Tudor Arghezi de pe Magistrala M 2 Pipera-Berceni s-a deschis miercuri, la ora 11.30. Până la sfârșitul anului, între stațiile Berceni și Tudor Arghezi, metroul va circula în sistem pendulă, pe o singură linie și va veni în stație la interval de 8 minute. Lângă stația de metrou a fost construită o parcare park&ride de 350 de locuri, unde cei care locuiesc în Popești-Leordeni, Berceni și alte localități din jur, pot lăsa mașina și veni în centrul Bucureștiului cu metroul.

Stația de metrou Tudor Arghezi Foto: Inquam Photos / George Calin

Stația a fost construită de Primăria Sectorului 4 în parteneriat cu Metrorex.

„Marcăm un moment deosebit de important în istoria Bucureștiului. Este o investiție foarte imporantă și utilă pentru locuitorii Sectorului 4 și pentru cei care locuiesc în Ilfov. Din acest punct, după 2 ani de chin, avem absolut toate cele necesare pentru a demara extinderea liniei de metrou către comuna Berceni. Recunoaștem că acest oraș are nevoie de dezvoltare majoră. În următoarele săptămâni vom ridica în SICAP, în parteneriat cu CJ Ilfov, S5 și Metrorex și proiectul pentru extinderea metroului de la Gara de Nord la Progersul”, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.

Primarul Băluță a făcut apel la cetățeni să folosească stația de metru, parcarea park&ride ca să își ușureze viața.

„Circulația trenurilor se va realiza în primă fază în sistem pendulă, pe relația Berceni -Tudor Arghezi, având în vedere că sistemul de automatizare nu a fost finalizat în integralitate. Având asigurări că se va finaliza în curând, până la finalul anului. În primă fază, trenurile vor circula la interval de 8 minute între stațiile Breceni - Tudor Arghezi, iar mai departe, până la Pipera, la interval de 4 minute. După finalizarea sistemului de automatizare a circulației se va realiza de la stația Pipera la Stația Tudor Arghezi la interval de 4 minute”, a declarat directoarea Metrorex, Mariana Miclăuş.

Despre extinderea metroului în comuna Berceni, primarul Daniel Băluță a declarat că studiul de prefezabilitate este gata, iar acum se lucrează la studiul de fezabilitate, anul viitor urmând să fie scoasă proiectarea și execuția în licitație.

„Studiu de prefezabilitate este gata, sunt stabilite traseele cu consultantul JASPERS, urmează în următoarele săptămâni o dezbatere publică deoarece Planul Urbanistic din Comuna Berceni trebuie să sufere anumite modificări, investiția este calibrată pe un anumit număr de călători, ca să fie eficientă, și s-a stabilit un plan de dezvoltare pentru această zonă. Pe traseul metroului se propune un regim de înălțime P+4, acum e P+2. Este ultimul pas pe care îl avem, pentru că în următoarele luni se finalizează studiul de fezabilitate si putem să ridicăm proiectul în SICAP anul viitor”, a explicat Băluță.

Stația de metrou Tudor Arghezi este deschisă abia acum, deși lucrările au fost finalizate anul trecut, în decembrie, după cum a anunțat Primăria Sectotrului 4, iar termenul anunțat atunci de Metrorex, pentru darea în folosință, era luna aprilie. Reprezentanții Metrorex au spus că Primăria Sectorului 4 mai are de finalizat totuși câteva lucrări și apoi trebuie făcută predarea investiției către Ministerul Transporturilor, iar Metrorex și mai trebuie să angajeze 55 de persoane pentru operaționalizarea stației.

Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 au spus că lucrările care au rămas de făcut nu împiedică circulația trenurilor, iar stația a fost predată către minister în momentul în care s-a făcut recepția, pe 29 martie.

Despre stația Tudor Arghezi de pe magistrala M2

Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni. Accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

În stația de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, a celor două vestibule, cât și în cele cinci zone de acces. Totodată, stația este dotată cu centrale de detecție incendiu, cu alarmă la efracție precum și cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcționarea hidranților, utilizați în caz de incendiu, stația este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din rețeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puțuri la mare adâncime).

Primăria Sectorului 4 a construit vizavi de noua stație de metrou și o parcare park&ride de 350 de locuri, astfel încât cei care vin din Ilfov să poată lăsa mașina acolo și să vină cu metroul în centrul orașului.

Parcarea și stația de metrou sunt legate printr-un tunel, pentru un acces mai ușor.