La început de secol XX, garajele/atelierele Leonida de pe Șoseaua Jianu (azi Bulevardul Aviatorilor) erau locul în care puteai admira sau de unde puteai cumpăra cele mai noi modele de automobile importate din Occident. Era un hub auto cosmopolit, o noutate absolută pentru bucureștenii obișnuiți să se plimbe cu trăsura la Șosea.

Bulevardul Aviatorilor din BucureștiFoto: Cristian Motoreclama | Dreamstime.com

Imobilele situate în Bd. Aviatorilor, la numerele 14 și 16, cunoscute sub numele de „Atelierele/ Garajele Leonida”, au intrat în proprietatea privată a statului în urma naționalizării din anul 1948.

Un patrimoniu extraordinar care, de-a lungul deceniilor, s-a împrăștiat. Parte din el a devenit sedii de instituții, parte dispare treptat, dar sigur.

Povestea „Leonida & Co” începe cu Leon Leonida, excepțional pilot, promotor al automobilismului în România și importator de mașini la început de secol XX.

Dar el a murit în anul 1911, într-un accident auto, și a devenit astfel primul român care și-a pierdut viața într-un eveniment rutier.

Imperiul Leonida a fost preluat de fratele său, Constantin Leonida. Un imperiu pe care comuniștii l-au confiscat, jupuit, împărțit. Vorbim despre garajele de pe Aviatorilor, blocul de pe Magheru, casa din Bulevardul Dacia și garajul din strada Luterană.

Ce se întâmplă acum cu aceste clădiri, citește integral pe B365.ro

______

(Foto articol © Cristian Motoreclama | Dreamstime.com)