Primăria Sectorului 3 vrea să încheie un contract de aproape 30 milioane lei cu compania municipală Smart City Invest S3 pentru servicii de promovare instituțională. Mai departe, banii vor merge către TV, ziare și publicații online pentru clipuri și campanii de promovare. Se vor tipări și afișe și bannere, dar se va face promovare și pe rețelele de socializare. Proiectul urmează să fie supus aprobării Consiliului Local Sector 3 săptămâna viitoare și rămâne de văzut dacă va primi undă verde. În 2019 și 2020, Primăria Sectorului 3 a alocat pentru promovare circa 17 milioane de lei.

Robert Negoiță, primarul sectorului 3Foto: AGERPRES
  • ”Primăria Sectorului 3 trebuie să manifeste deschidere şi proactivitate în relație cu cetățenii nu numai prin calitatea și promptitudinea serviciilor, dar şi prin promovarea acestora, informarea populației fiind o obligație a unei instituţii aflate în slujba cetățeanului.
  • Din toate aceste motive considerăm că este necesar un acord cadru de promovare instituţională necesar inițierii unor noi campanii de promovare care să contribuie la notorietatea noilor obiective de investiţii, dar și pentru popularizarea în continuare a serviciilor oferite de primărie.
  • Ne referim aici la promovarea serviciilor online pentru facilitarea unei relații rapide şi eficiente între instituție și petenți, popularizarea unor proiecte pilot de investiții precum independenţa energetică a blocurilor de locuințe pentru ca beneficiarii să înțeleagă mai bine condițiile de desfăşurare, promovarea de această dată detaliată a condițiilor în care trebuie făcută colectarea selectivă, dar şi promovarea altor proiecte realizate de autoritatea locală în sprijinul cetățenilor”, se arată în anexele proiectului de hotărâre.

Reprezentanții instituției conduse de Robert Negoiță susțin că vechile campanii de promovare, plătite anii trecuți de Primăria Sectorului 3 au avut succes.

Primăria Sectorului 3 a încheiat în data de 22.04.2019 un contract de prestări servicii "de realizare si difuzare spoturi TV si Radio, publicitate stradală, online, publicare advertoriale in presa tipărită și studii de impact” prin care au fost promovate în spațiul public mesajele a două campanii denumite „Curățenie în Sectorul 3” şi „Învățământ dual în Sectorul 3”, precum şi ale noului brand al Sectorului 3 „Sectorul 3. Cei mai buni”. Contractul de 5,6 milioane lei a ajuns la societatea Investiții Spații Verzi S3, la care administrația locală este acționar, apoi la diverse televiziuni și ziare.

Reprezentanții instituției susțin că datorită promovării eficiente a campaniei „Curățenie în Sectorul 3”, foarte mulţi cetățeni au intrat în contact cu mesajele campaniei și au acționat în consecință, numărul amenzilor fiind cu aproximativ 36% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, având în vedere că numarul polițiștilor locali aflați în patrulare în acest scop a fost aproximativ acelaşi.

  • „De asemenea, potrivit adresei Direcției Generale de Salubritate a Sectorului 3 rezultatele pozitive ale campaniei se verifică cu cele ale Poliției Locale deoarece cantitatea de gunoi stradal strânsă din coșurile de gunoi a crescut semnificativ ceea ce demonstrează cădemersurile de promovare ale mesajelor campaniei au avut efectul scontat.
  • Referitor la campania Învățământ dual în Sectorul 3, potrivit datelor oferite de Inspectoratul Şcolar Bucureşti, aproximativ 70% dintre elevii bucureșteni înscriși la clasele de învăţământ dual au optat pentru liceele Sectorului 3, şi având în vedere că populația Sectorului 3 reprezintă mai puțin de un sfert din populația Municipiului București, promovarea ofertei educaționale a Sectorului 3 în ceea ce priveşte acest domeniu a avut rezultatele scontate şi totodată a oferit consistență noului slogan al Sectorului 3.
  • Putem astfel concluziona că demersurile și totodată cheltuielile întreprinse până în prezent în cadrul acestui contract au fost perfect justificate și au arătat concret o îmbunătățire a percepției locuitorilor Municipiului Bucureşti despre serviciile publice oferite în Sectorul 3, o creştere semnificativă a încrederii în seriozitatea ofertei educaționale în licele din Sectorul 3, o creştere importantă a nivelului de conştientizare a necesității păstrării curăţeniei publice, aspecte ce vor genera perspective promiţătoare pe piața muncii calificate la nivelul Sectorului 3 şi a Municipiului Bucureşti dar şi o reducere a costurilor pentru curățenia stradală la nivelul Sectorului 3”, se arată în proiectul de hotărâre.

De asemenea, Primăria Sectorului 3 a încheiat în data de 27.09.2019 un contract de prestări servicii de promovare prin care au fost promovate în spațiul public mesajele a două campanii denumite „Donații pentru comunitate” (având sloganul „Căutăm eroii dintre noi”) şi Primăria non-stop” (având sloganul „Tehnologia învinge birocrația”), precum noul brand al Sectorului 3 „Sectorul 3. Cei mai buni” prin diferite modalităţi de promovare outdoor BTL şi ATL. Contractul, în valoare de 6,5 milioane lei a fost atribuit societății Smart City Invest S3.

  • „Potrivit studiului de impact realizat telefonic în luna martie 2020 pe un eșantion reprezentativ d.p.d.v sociologic de 1702 persoane neintituționalizate cu reşedinţa în Sectorul 3 al Municipiului Bucureşti, având o marjă de eroare de maximum 2,4%, 52% dintre chestionați declară că au auzit de Campania "Căutăm eroii dintre noi" pentru donarea unor terenuri acolo unde primăria se obligă să amenajaze parc sau loc de joacă, ceea ce arată gradul ridicat de notorietate al campaniei.
  • De asemenea, 56% dintre chestionați declară că această campanie are o utilitate destul de bună (36%) şi foarte bună(19%). De asemenea, 46% dintre aceştia declară că această campanie contribuie la mărirea suprafețelor verzi din Sectorul 3 şi doar 34% consideră că aceasta contribuie puțin și foarte puțin.
  • Potrivit aceluiaşi studiu de impact, 58% dintre intervievați spun că au auzit de campania "Tehnologia învinge birocrația” şi 81% dintre ei declară că aceasta a avut o utilitate socială destul de bună (34%) și foarte bună(47%).
  • În ceea ce priveşte măsura în care campania contribuie la îmbunătățirea calităţii serviciilor oferite de primărie, 68% declară că această contribuție este destul de multă (26%) şi foarte multă (42%), în vreme ce doar 15% consideră că această campanie contribuie puțin la creşterea calității serviciilor”, se arată în proiectul de hotărâre.

Reprezentanții instituției spun că rezultatele justifică alocarea fondurilor.

„Astfel, putem concluziona că demersurile şi cheltuielile întreprinse în cadrul contractului de promovare încheiat în data de 27.09.2019 au fost justificate şi au arătat concret o îmbunătăţire a percepției locuitorilor Municipiului Bucureşti despre serviciile publice oferite în Sectorul 3, o creştere semnificativă a notorietății serviciilor online în contextul pandemiei de SARS-CoV-2, o creștere semnificativă a încrederii în capacitatea Sectorului 3 de a potența solidaritatea locală dar și o creștere semnificativă a încrederii în faptul că autoritatea publică locală poate contribui decisiv la îmbunătățirea standardului de viață în colaborare cu membrii comunităţii”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Și în 2020 s-au alocat 5 milioane lei pentru promovare, contractul fiind derulat prin compania Smart City Invest S3.

De asemenea, în perioada 03.01.2022 - 31.12.2022, Primăria Sectorului 3 a încheiat o serie de contracte cu difuzori media TV şi online pentru promovarea mesajelor campaniei "În Sectorul 3 colectăm selectiv” dar şi pentru informarea și promovarea publică despre oferta educațională de învăţământ dual (de meserii ). Nu știm care este valoarea acestor contracte. Spotmedia.ro scria în februarie 2022 că valoarea contractelor s-ar ridica la 5 milioane lei.