Primăria Capitalei va încheia un protocol cu CFR pentru realizarea studiilor pentru trenul metropolitan, potrivit unui proiect de hotărâre adoptat joi de Consiliul General al Municipiului București. Mai exact, Primăria Capitalei va studia unde este mai bine să amplaseze stațiile pe liniile existente între Gara de Vest, Gara de Nord și Gara Obor.

Trenul metropolitan BucurestiFoto: Ministerul Transporturilor
  • ”Asociația noastră de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public a făcut un studiu de prefezabilitate care a făcut o sinteză a întregii rețelei CFR din Ilfov și propuneri pentru instalarea de stații pe baza cărora să fie realizat transport public pe această rețea CFR. Acest document nu are încă tot necesarul de calcule economice care să-l facă un studiu de fezabilitate.
  • În ceea ce privește rețeaua, vorbim de inelul din jurul Bucureștiului, așa numita linie de Constanța care trece prin Pipera și deservește Gara Obor și intrările și ieșirile din București, care are aproximativ 600 de km, sunt socotite liniile, Ministerul Transporturilor prin CFR are în curs de elaborare un studiu de fezabilitate început în aprilie cu termen de finalizare 24 de luni pentru întreaga structură CFR.
  • Deci la jumătatea anului 2024 CFR-ul va ști care este planul de investiții pentru modernizarea liniilor. Noi dorim să facem un studiu de fezabilitate pentru amplasarea stațiilor pentru acele linii care pot fi folosite cu o viteză rezonabilă la momentul acesta”, a explicat Nicușor Dan în cadrul ședinței de Consiliu General.

Aceste linii sunt cele din zona de vest, între Gara de Vest și Gara de Nord, Gara de Nord și Gara Obor, Gara de Vest și Gara Obor.

  • ”Aceste linii sunt cele din zona de vest, între Gara de Vest și Gara de Nord. Aici este interesant fiindcă este vorba despre cartierele noi care s-au construit în prelungirea cartierului Militari și între Gara de Nord și Gara Obor și aici este interesant pentru că aceste linii trec prin zona de birouri din Pipera, deci intenția noastră este ca pe aceste linii să amplasăm linii de tren între Gara de Vest și Gara de Nord, între Gara de Nord și Gara Obor și între Gara de Vest și Gara Obor.
  • Pentru asta trebuie să așteptăm studiul de fezabilitate pentru linii, pe care îl face CFR-ul, și rugămintea noastră pentru ei a fost să prioritizeze în cadrul studiului de fezabilitate aceste linii, iar noi să facem un studiu de fezabilitate pentru amplasarea stațiilor pe aceste linii.
  • Ca să facem studiul de fezabilitate, care presupune măsurători tehnice pe perimetrul care aparține CFR-ului, trebuie să avem acest protocol cu CFR-ul care să ne permită să facem în zona lor aceste studii. Ulterior, după ce studiile vor fi făcute, pentru utilizarea rețelei pentru un transport metropolitan pe infrastructura CFR va trebui să facem un parteneriat prin care ADI-ul nostru de transport, ca operator va folosi infrastructura CFR”, a explicat Nicușor Dan.

Primarul a explicat că este vorba despre 10-11 stații, cum este cea de la Mogoșoaia, costurile pentru amenajarea fiecărei stații fiind între 200.000 și 500.000 euro. Studiul de fezabilitate pentru amplasarea stațiilor ar costa undeva la 500.000 lei, a mai spus Nicușor Dan.