Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, estimează că dublarea numărului de locuri de parcare din Bucureşti ar necesita cheltuieli de aproximativ 2,7 miliarde de euro, ceea ce reprezintă bugetul de investiţii al PMB şi al primăriilor de sector pentru următorii şase ani.

HotNews.roFoto: Hotnews

Potrivit edilului, chiar şi în aceste condiţii, s-ar ajunge la un număr total de 500.000 de locuri de parcare, în contextul în care în Bucureşti există 1,5 milioane de maşini. Radu Mihaiu prezintă aceste calcule după ce în urmă cu câteva zile a pledat pentru reducerea numărului de maşini şi susţinerea transportului public, însă punctul său de vedere a atras critici, relatează Agerpres.

„Am scris zilele trecute despre filozofia din spatele parcărilor. Am fost criticat de mulţi. Mi s-a spus că trebuie să fac ce îşi doresc oamenii. Că oamenii unde să-şi parcheze maşinile? Că să construim mai întâi parcări şi apoi să vorbim. Aşa m-am decis să vă prezint nişte cifre”, scrie Radu Mihaiu pe Facebook.

Radu Mihaiu: Chiar şi așa, după şase ani ar exista un deficit de 1 milion de locuri de parcare

Edilul reaminteşte că Primăria Sectorului 3 a construit o parcare subterană cu 700 de locuri pe Decebal, la un preţ total de 21 de milioane de euro (30.000 euro per loc de parcare construit). De asemenea, Primăria Capitalei a construit 500 de locuri de parcare la Cora Pantelimon cu 13 milioane de euro, ceea ce înseamnă 26.000 de euro locul de parcare. Radu Mihaiu adaugă că şi în condiţiile unui preţ de trei ori mai mic, realizarea a 270.000 de locuri de parcare ar presupune un cost de 2,7 miliarde de euro, fără a se lua în calcul cumpărarea vreunui teren.

„2,7 miliarde de euro înseamnă bugetul de investiţii al Bucureştiului (PMB + primăriile de sector) pentru următorii 6 ani. Ani în care nu s-ar mai îmbunătăţi niciun bulevard, niciun tramvai, niciun spital, niciun parc, nicio reţea de termoficare. Nu s-ar mai anvelopa niciun bloc, nu s-ar mai moderniza nicio şcoală, nu s-ar mai construi nicio grădiniţă. Nu s-ar construi niciun bloc de locuinţe sociale. Nicio pistă de biciclete. Nu s-ar mai consolida nicio clădire cu risc seismic”, explică Mihaiu.

Chiar şi în aceste condiţii, după şase ani, ar exista un deficit de 1 milion de locuri de parcare. Primarul menţionează că toate sectoarele înfiinţează noi locuri de parcare, dar că acestea sunt „prea puţine”, deoarece acolo unde e nevoie, în zonele aglomerate, nu este spaţiu suficient.

Potrivit lui Radu Mihaiu, pentru reducerea acestui deficit sunt necesare măsuri precum: îmbunătăţirea transportului în comun, realizarea pistelor de biciclete, o planificare urbană în care toate facilităţile de interes se află la distanţă de mers pe jos. El menţionează că este necesară construirea locurilor de parcare acolo unde topografia permite, dar că trebuie descurajată parcarea ilegală şi că trebuie taxată ocuparea domeniului public de către maşini.

Radu Mihaiu: Bucureştiul este practic invadat de maşini

În urmă cu patru zile, Radu Mihaiu spunea că Bucureştiul este, „practic, invadat de maşini”, dar şi că pentru mulţi bucureşteni, maşina personală reprezintă „protecţia împotriva agresiunii” oraşului.

„Privim oraşul ca pe un adversar, ca pe un agresor de care trebuie să ne protejăm. Acest lucru nu poate continua la nesfârşit. Vremea adversităţii dintre oraş şi locuitorii lui trebuie să treacă, şi va trece. Datoria noastră este să încurajăm oamenii să-şi înţeleagă, să-şi accepte şi să-şi iubească comunitatea. (...) Nu mai putem accepta ca depozitarea unei maşini pe spaţiul public să fie gratis, sau aproape gratis. Pentru că această depozitare ne costă pe toţi. Sănătate, bunăstare, spirit de comunitate şi standard de viaţă. Zilele acestea se discută mult despre parcări. Este o discuţie binevenită. Trebuie să ne decidem dacă ne dorim ca Bucureştiul să devină o imensă parcare gratuită, sau vrem să fie un oraş cu adevărat, aşa cum vedem în Vest”, a afirmat el.