Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a efectuat miercuri dimineață un control în principalele depouri și autobaze ale Societății de Transport București (STB), pentru a verifica modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor. Printre neregulile găsite se numără: autovehicule cu uși care nu se închid complet, linoleum deteriorat, mizerie. Mai multe mașini au fost oprite să iasă pe traseu din cauza neregulilor descoperite.

HotNews.roFoto: Hotnews

”Echipe de control al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (CRPCR) București-Ilfov au verificat depourile și autobazele STB de la Victoria, Dudești, Giurgiului, Militari, Berceni, Titan etc. Au fost controlate tramvaiele, autobuzele și troleibuzele care urmau să intre pe traseu la prima oră a dimineții, pornind de la aceste locații, dar, din respect pentru bucureșteni, pentru a nu le cauza întârzieri în deplasările lor matinale cu transportul în comun, au fost oprite de la a intra pe traseu doar cele care au prezentat deficiențe majore, care îi puteau pune în pericol sau le afectau sănătatea”, se arată în comunicatul transmis de ANPC.

Printre neregulile constatate se numără:

  • Prezența unor uși care nu se închideau complet, fără etanșeizare
  • Lipsa mânerelor de susținere sau prezența unor mânere deteriorate, fără protecția de PVC, în pericol de a se rupe sau fiind imposibil de dezinfectat
  • Existența linoleumului deteriorat de pe pardoseală – cu bucăți lipsă sau dezlipite și ridicate, punând în pericol călătorii
  • Lipsa rampelor de acces pentru persoanele cu dizabilități
  • Funcționarea precară a instalațiilor de ventilație sau încălzire în mijloacele de transport în comun
  • Neigienizarea totală sau pațială a incintelor mijloacelor de transport în comun
  • Utilizarea unor substanțe ineficiente pentru igienizare
  • Utilizarea unor ustensile vechi, deteriorate și neigienizate pentru curățarea mijloacelor de transport în comun.

”Urmează ca în cursul zilei de astăzi, reprezentanții STB să vină la sediul ANPC, unde va avea loc o discuție pe tema neregulilor identificate și se va stabili termenul cel mai scurt de remediere a deficiențelor constatate, în beneficiul consumatorului și cu respectarea legislației în vigoare, în domeniu”, se mai arată în comunicatul ANPC.