Primăria Sectorului 6 vrea să facă parteneriate cu dezvoltatorii imobiliari astfel încât aceștia să poată face pe banii lor drumuri sau școli în apropierea ansamblurilor imobiliare pe care le construiesc, apoi facilitățile să fie trecute în domeniul public prin donație. Instituția a prezentat joi, după discuții cu dezvoltatorii imobiliari, o listă cu 19 proiecte în valoare de aproape 300 milioane lei care ar urma să fie făcute pe cheltuiala mediului privat.

Prelungirea Ghencea - Situația actualăFoto: Google Maps

Ese vorba despre străzi noi, parcuri și școli, un pasaj pietonal peste Dâmbovița, pasaj rutier peste calea ferată.

Cele 19 proiecte sunt:

1. Stradă propusă zona SEMA PARC - Splaiul Independentei 319

2. Pod traversare peste Râul Dâmboviţa în zona Sema Parc

3. Tunel de cale ferata între strada Fabricii şi strada Liniei

4. Stradă propusă zona Soseaua Virtutii - STS

5. Stradă propusă zona Valea Doftanei nr. 87

6. Drumul VALEA CALMATUIULUI

7. Stradă propusă Zona Bd-ul Ghencea- intersectie cu Strada Braşov

8. Grădiniță propusă zona Bd-ul Ghencea- intersectie cu Strada Braşov

9. Străzi propuse zona Iuliu Maniu- Intersecţie cu Bd-ul General Vasile Milea şi intersecție semaforizată zona luliu Maniu 6 Q

10. prelungire INTRAREA GULIVER şi STRADA INTRAREA GODENI zona strada Rocilor

11. realizare drum Strada FRUNTAS ANGHEL MIHAI- tronson 1

12. realizare drum str. FRUNTAS ANGHEL MIHAI-tronson 2

13. Amenajare parc în zona dintre complex rezidential Exigent și Afi Park

14. Modernizare cale ferata şi pasaj rutier subteran/supratern Zona Preciziei

15. Prelungire staţie de metrou Preciziei

16. Conexiune feroviară către nod intermodal staţia de metrou Preciziei

17. Drum acces zona Bd-ul Timisoara 104 A

18. Amenajare parc și construire școală zona OMV Grozăveşti

19. Amenajare parc zona bd. Timişoara 56

Terenul pe care ar urma să fie făcute străzile, parcurile sau unitățile de invățământ fie aparțin investitorilor respectiv, fie sunt în domeniul public, fie au regim de proprietate mixt.

  • ”Discuția este cum putem colabora mai bine cu investitorii imobiliari astfel încât acolo unde au existat proiecte de dezvoltare imobiliară semnificative sau unde sunt în curs de autorizare proiecte să planificăm și anumite investiții care sunt necesare. Cred că trebuie să colaborăm și să nu ne blocăm unii pe alții, să ne certăm în justiție. Dacă dezvoltatorii vin și construiesc câteva sute de apartamente și rămâne o stradă neasfaltată, fără utilități, nu este în regulă.
  • Noi nu putem să ținem pasul cu dezvoltarea. Bugetul Primăriei este mai mic decât bugetul cumulat al dezvoltatorilor și de multe ori birocrația din România și sistemul administrativ ne face să fim mai înceți. Filozofia de la care plecăm este că atunci când va fi o dezvoltare importantă trebuie să ne asigurăm înainte că există și acel drum, apă-canal, semaforizare, iluminat public, care să ducă la un trai civilizat.
  • Am input din partea d-voastră, a investitorilor, că doriți să faceți aceste lucruri, dar nu le puteați face că nu vă aparținea terenul, era al administrației publice”, a declarat primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, la întâlnirea cu dezvoltatorii imobiliari.

Primarul spune că legea permite astfel de colaborări între administrația publică și mediul privat.

”Am crezut că sunt niște limitări legislative care ne-ar opri să facem asta, dar mi-am dat seama că dacă există voință și înțelegere, fiindcă nu suntem la impuse ci într-o colaborare voluntară, putem să facem acest lucru. Noi aprobăm proiectul, dacă este implicat și domeniul public, vă predăm aplasamentul pe durata lucrărilor. După care se execută lucrarea, noi verificăm lucrarea că respectă proiectul tehnic, facem recepția înainte la lucrarea de interes public apoi la apartemente ca să le poată vinde și toată lumea este fericită”, a mai spus Ciucu.

Primarul Ciprian Ciucu spune că investitorii nu au primit permisiunea să construiască în plus ca să facă aceste proiecte de interes public.

Un investitor privat prezet la întâlnire a explicat de ce fac investiții în infrastructură din propriul buzunar.

”În primul rând câștigăm clienți și putem să le oferim niște condiții decente. Zona s-a aglomerat foarte tare. Autoritatea publică nu reușește să țină pasul cu noi la capitolul dezvoltare din cauza birocrației”, a explicat acesta.

Întrebați în cât timp se vor apuca să construiască drumurile, școlile și parcurile, investitorii privați spun că durează doi ani obținerea autorizațiilor necesare, iar construcția va dura 1 an.