Toate plățile online pentru achitarea taxelor și impozitelor în Sectorul 4 al Capitalei vor fi suspendate începând de vineri, 31 decembrie, de la ora 12.00, până în 3 ianuarie 2022, la ora 07.00.

Primaria Sector 4Foto: Primaria Sector 4

Primăria Sectorului 4 a anunțat joi că măsura este necesară pentru interconectarea sistemelor informatice prin intermediul cărora începând cu anul 2022 locuitorii din sector vor putea interacționa cu autoritatea locală, indiferent de tipul problemelor pe care vor dori să le rezolve.

Totodată, în aceeași perioadă, vor avea loc procedurile necesare pentru închiderea anului fiscal 2021 și deschiderea noului an fiscal 2022.

Primăria anunță că persoanele care au contract de închiriere a unui loc de parcare și care nu și-au achitat încă datoriile către bugetul local au posibilitatea de a face acest lucru până miercuri, 5 ianuarie 2022, fără ca sistemul informatic să le rezilieze contractele la termenul prevăzut inițial de 31 decembrie.

Taxe și impozite plătite exclusiv online din ianuarie

Primăria reamintește că începând din ianuarie 2022 toate plățile datorate bugetului local al Sectorului 4 se vor face exclusiv online, prin ordin de plată sau la aparatele SelfPay, iar pentru aceasta bucureștenii din sector vor avea la dispoziție un nou instrument de plată online, pe lângă cele consacrate deja.

Noua metodă va putea fi folosită începând cu data de 1 ianuarie 2022, la adresa http://taxeimpozite.ps4.ro din cadrul noii platforme electronice a Sectorului 4 al Municipiului București, http://start.ps4.ro.

Accesul în această platformă se va face pe baza unui cont unic de identificare, atribuit de autoritatea locală a Sectorului 4 fiecărui deținător de rol fiscal din sector. Contul va fi comunicat fiecărui cetățean până la sfârșitul acestui an, printr-o scrisoare trimisă la adresa de domiciliu și în care se vor regăsi toate informațiile necesare referitoare la utilizarea contului, precum și o decizie de impunere prin care se va comunica valoarea totală a taxelor și impozitelor datorare bugetului local pentru anul 2022, conform sursei citate.

Persoanele care au dificultăți cu plățile online vor avea la dispoziție 30 de aparate SelfPay, destinate exclusiv pentru plata taxelor și a impozitelor locale. Ele vor fi amplasate în cele mai aglomerate zone comerciale: zece dintre acestea vor fi montate în Grand Arena, atât la parterul centrului comercial, în imediata apropiere a căilor de acces, cât și la etajul 1, în locația în care, până de curând, a funcționat Primăria Sectorului 4. Restul aparatelor se vor regăsi în următoarele locații: Sun Plaza, Piața Progresul, Piața Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Piața Covasna, Metro Berceni, Auchan Berceni, Selgros, Carrefour, Hornbach, precum și în benzinării și supermarket-uri de pe raza sectorului.

Potrivit Primăriei, toate aceste aparate vor fi asistate zilnic de angajați care îi vor ajuta pe cei ce nu sunt familiarizați cu acest sistem de plată să își achite dările.

Noile sisteme de plată nu exclud, însă, instrumentele pe care cetățenii Sectorului 4 le folosesc deja pentru al treilea an consecutiv, puse la dispoziția acestora în cadrul campaniei ”Fără cozi la ghișeu”. Astfel, autoritatea locală a pregătit treptat terenul digitalizării, facilitând accesul contribuabililor la modalități alternative online de plată, precum ghișeul.ro sau punând la dispoziția acestora instrumente noi precum aplicația ”Primăria Sectorului 4”. Acestora li s-au adăugat cele peste 200 de aparate SelfPay de la nivelul Capitalei și cele 500 de stații WESTACO de la nivel național, pe care cetățenii le-au putut folosi, în ultimii ani, pentru plata taxelor.

Birou unic pentru interacțiunea cu locuitorii Sectorului 4

Digitalizarea administrației Sectorului 4 nu vizează doar plata online a taxelor și impozitelor, spune primăria. Toate interacțiunile cu primăria, - acte pentru mașini sau proprietăți, certificate și autorizații de construire, documente necesare autorizării comerciale sau schimbarea cărților de identitate - vor putea fi posibile prin intermediul aceluiași cont unic, atribuit fiecărui cetățean în noul sistem electronic al Sectorului 4 și care va cuprinde toate direcțiile administrației locale care interacționează cu contribuabilii.

În ajutorul celor care nu reușesc să folosească din start această modalitate se înființează ”Centrul de interacțiune cu cetățenii Sectorului 4”, în Mall Grand Arena, la etajul 1. Centrul va avea 16 birouri specializate, unde angajații Primăriei îi vor consilia pe cetățeni în eliberarea actelor și a acordurilor pe care aceștia le solicită.

Pentru evitarea aglomerației, oamenii vor avea posibilitatea să se programeze online, telefonic la 021.9441 sau la recepția Centrului din Grand Arena.