Ce scumpiri îi așteaptă pe bucureșteni în 2022 - taxa pentru parcarea de reședință crește de peste 7 ori, iar prețul la încălzire cu 70% / În Sectorul 2, sistem diferit de taxare pentru ridicarea gunoiului

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 6 decembrie 2021, 12:12 Actualitate | Administratie Locala


Bani
Foto: MoiraM / Alamy / Alamy / Profimedia
Anul 2022 nu aduce vești bune bucureștenilor. Taxa pentru parcarea de reședință crește de la 84 lei/an până la 600 lei pentru bucureștenii care locuiesc în centru (de peste 7 ori) și de la 37 lei/an la 300 pentru cei care locuiesc la periferie (adică de peste 8 ori). Cei racordați la sistemul centralizat de încălzire ar putea plăti cu circa 70% în plus pentru gigacalorie, astfel că factura la încălzire aproape că se dublează. Locuitorii Sectorului 2 au obligația să încheie contracte individuale cu operatorul de salubrizare - firma Supercom, în caz contrar vor plăti o taxă de 21,27 lei/lună, dublu față de cât au plătit în 2021. Dacă fac contracte și colectează selectiv, scapă mai ieftin, cam la jumătate.


Taxa pentru parcarea de reședință crește de la 84 lei/an la 600 lei în centru


Pe 27 aprilie, Consiliul General a aprobat creșterea taxei pentru parcările de reședință până la 600 lei pe an, în funcție de zonă, începând cu 2022. Astfel, pentru zona A taxa este de 600 lei/an, pentru zona B - 500 lei/an, pentru zona C - 400 lei/an, pentru zona D - 300 lei/an. În centrul orașului este mai scump, iar la periferie mai ieftin.






În 2021, bucureștenii au plătit pentru parcările de reședință: 84 lei/an în zona A, 66 lei/an în zona B, 55 lei/an în zona C, 37 lei/an în zona D.

Sunt și primării de Sector care au stabilit reguli diferite. De exemplu, în Sectorul 3 se face licitație dacă există mai multe cereri pentru un loc de parcare liber, iar cine oferă mai mult, acela câștigă. Cel mai scump loc de parcare atribuit în sectorul 3 s-a ridicat la 4.000 lei/an, iar o medie la licitație este de 1.000 lei/an.

Majorarea prețurilor la parcarea de reședință a fost cerută de primarii de Sector, motivând că actualul preț este prea mic și nu permite întreținerea parcărilor sau amenajarea unora noi.

Sistem diferit de taxare pentru ridicarea gunoiului menajer în Sectorul 2, se dublează taxa


Consiliul Local al Sectorului 2 a stabilit în luna august cât vor plăti cei care locuiesc aici pentru ridicarea gunoiului menajer. Astfel, pentru ridicarea unei pubele de 120 l de deșeuri reziduale, în care nu se află deșeuri reciclabile, vor plăti 8,24 lei, iar pentru una de 240 l - 16,47 lei. O familie produce cam o pubelă mică pe săptămână, dacă pune separat deșeurile reciclabile. Pentru deșeurile reciclabile, cetățenii vor plăti 0,99 lei pe tonă, fără TVA, prețul fiind subvenționat de Primărie. Dacă nu colectează selectiv, tariful este 10,21 lei pe pubela de 120 l și 20,43 pentru pubela de 240 l. Cetățenii pot încheia contracte cu Supercom până la finalul anului.

Tot până atunci, cetățenii vor plăti taxa de 10 lei/lună/pe persoană instituită de primărie, dacă nu încheie contract. De la 1 ianuarie 2022, Consiliul Local Sector 2 a decis ca locuitorii din sector care nu au încheiat până la data respectivă contract individual de salubrizare cu Supercom vor plăti o taxă de de 21,27 lei/lună. La o familie de 3 persoane asta înseamnă aproape 65 lei/lună, dublu față de situația în care au contract cu Supercom și colectează selectiv.

Prețul la gigacalorie ar putea crește cu 70%


​Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a propus de la 1 decembrie o creștere a prețului gigacaloriei pentru bucureștenii racordați la sistemul centralizat de la 164 lei la 280 lei. Este vorba despre o creștere de circa 70%. Propunerea primarului trebuie însă aprobată de Consiliul General, ceea ce nu s-a întâmplat până acum, deoarece nu există consens politic. PNL și PMP susțin majorarea, PSD și USR, nu.

Cu cât va crește factura la încălzire, dacă acest tarif va fi aprobat?

Pentru o lună de iarnă, pentru încălzirea unei camere se consumă în medie o gigacalorie. Punctual depinde însă de câte grade vrem în casă, pentru că una este să stai la 21 de grade și alta la 24-25, cât de bine izolat este apartamentul, câți pereți sunt la exterior, dacă apartamentele de lângă noi sunt locuite sau nu.

La acest consum mediu, de 1 gigacalorie pe cameră, factura crește astfel:

  • o garsonieră - consum de 1 gigacalorie, factura crește de la 164 la 280 lei;
  • un apartament de două camere - la consum de două gigacalorii, factura crește de la 328 la 560 lei;
  • un apartament de trei camere - la un consum de 3 gigacalorii, factura crește la 492 lei la 840 lei;

Creșterea de 70% este doar pentru populație. În urma scumpirilor la gaze, prețul global al gigacaloriei crește de la 490 lei la 980 lei, adică se dublează, diferența dintre cât plătește populația, 280 lei și 980 lei, urmând să fie plătită prin subvenție, de Primăria Capitalei. Municipalitatea a cerut ajutor de la Guvern 980 de milioane de lei, ca să acopere scumpirea, dar nu se știe dacă și câți bani va primi.

În București, doar 10-12% din rețeaua principală de termoficare este modernizată, iar pierderile sunt colosale - undeva la 2.200.000 l/h în 2020.

Primarul Nicușor Dan spunea că iarna aceasta va fi "un pic mai bine" ca iarna trecută, dar tot vor fi probleme. Anul trecut, mii de blocuri au rămas constant fără apă caldă și căldură din cauza avariilor din sistem.

De sistemul de alimentare cu energie termică al Capitalei beneficiază circa 1.200.000 de locuitori (aproximativ 50% din populația Bucureştiului), respectiv 562.000 de apartamente aflate în 8.200 blocuri şi 600 imobile, 5.600 instituții bugetare, agenți economici şi sere.


Prețurile la transportul public, majorate în 2021


De la 1 august 2021, bucureștenii plătesc mai mult pentru a folosi transportul public. Mai exact, prețul unei călătorii cu metroul a crescut de la 2,5 la 3 lei, iar la STB (autobuz, tramvai, troleibuz) a crescut de la 1,3 lei la 3 lei, noutatea fiind că nu mai este pe călătorie ci pe interval orar, respectiv 90 de minute, astfel că se pot folosi mai multe mijloace de transport cu același bilet.

A fost introdus și un bilet comun Metrorex-STB de 5 lei care acum va oferi acces timp de 90 de minute la ambele rețele de transport.

Un abonament de 24 de ore vcostă 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore - 14 lei. Noutatea la abonamentele de 24 și 72 de ore este că acestea au chiar 24 de ore de la momentul emiterii. S-a eliminat noțiunea de abonament „de zi” care, cumpărat la ora 18:00, de pildă, era valabil doar 6 ore din acea „zi”. Sunt și abonamente de o lună, 6 luni și 12 luni. Prețurile sunt de 80 de lei separat pentru fiecare dintre rețele (140 de lei în comun STB / Metrorex), 400 de lei (700 de lei în comun STB / Metrorex), respectiv 700 de lei (1200 de lei în comun STB / Metrorex).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















46219 vizualizari

  • +22 (52 voturi)    
    Era si cazul (Luni, 6 decembrie 2021, 12:25)

    ionescu.pop2222 [utilizator]

    Ce sa te astepti la 37 lei pe an? Clar la nimic. Insa acum daca un loc de parcare va fi sute de lei pe an rezulta doar lucruri bune:
    * primaria nu mai are scuze sa nu le mentina curate si frumos marcate
    * dorinta de a cumpara masini va scadea, stiind ca mai sunt costuri suplimentare
    * presiunea pe mijloacele de transport in comun va creste si poate se modernizeaza in sfarsit

    Nicusor Dan o sa sufere desigur pierderi imense de popularitate, caci nu are talent si carisma precum Firea care "dadea la saraci". Dar macar de ar civiliza parcarile in Bucuresti, tot ar fi ceva!
    • -10 (44 voturi)    
      Sa le fie rusine primarilor (Luni, 6 decembrie 2021, 13:41)

      Cozmin II [utilizator] i-a raspuns lui ionescu.pop2222

      Sa le fie rusine primarilor.
      Niciunul nu a spus in campania electorala de majorare a taxelor.
      Nu le ajung banii, pentru ca primarii si consilierii si-au marit de 5 ori salariile.
      Strazile din Bucuresti s-au umplut de panouri cu “Am parcat”.
      Practic, nu mai ai unde sa parchezi in centru, fara sa platesti
      o taxa de parcare.
      De ce trebuie sa plateasca un bucurestean (acelasi lucru pentru toate orasele)
      pentru a-si parca masina in fata casei ? Bucuresteanul (la fel ca si locuitorii
      altor orase) plateste impozit pentru autoturism, plateste rovinieta, plateste
      acciza din benzina.
      Primaria sa cumpere terenuri, sa amenajeze locuri de parcare, iar pentru
      aceste locuri, nu are decat sa ceara plata unei taxe.
      Putem intelege ca, pentru un autoturism din alta localitate, proprietarul
      sa fie obligat sa plateasca taxa de parcare.
      El plateste impozitul in alta localitate.
      Putem intelege chiar ca un locuitor dintr-o zona a orasului sa plateasca
      o taxa de parcare, daca parcheaza in alta zona, de exemplu in centru,
      pentru a descuraja aglomerarea si poluarea unor zone ale orasului.
      Aplicatia "Am parcat" trebuie sa fie completata cu un registru care sa contina
      o legatura intre numarul zonei de parcare si numarul autovehicolului,
      care are dreptul sa parcheze in acea zona fara sa plateasca, pentru ca
      proprietarul locuieste in apropiere.
      • +9 (23 voturi)    
        Dragi Bucuresteni (Luni, 6 decembrie 2021, 14:17)

        TheRealGicaContra [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

        Bine ati venit in Romania, anul 2021!
        • +8 (16 voturi)    
          pentru (Luni, 6 decembrie 2021, 17:48)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui TheRealGicaContra

          200 gr. vopsea albă cu care primăriile au delimitat fiecare loc din așa zisele parcări de reședință, și 37 lei/an e prea mult. În asta a constat amenajarea/întreținerea locurilor de parcare de reședință, până acum, așa că nu înțeleg bucuria unora, precum @TheRealGicaContra, decât pe sistemul ”să moară și capra vecinului”.
          Parcări amenajate în adevăratul înțeles al cuvântului, ar fi în genul celei de sub b-dul Decebal. Acolo da, sunt de acord cu 600 lei/an. Mă întreb însă de ce o tot tergiversează negoiță. O aștepta să se înscrie mai mulți pe locurile de reședință, dar i-a țeapă.
          • 0 (8 voturi)    
            600 lei pe an pt parcare acoperita? (Luni, 6 decembrie 2021, 20:17)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Chiar crezi ca acopera investitia?
            Daca nu ar fi cei care platesc cu ora nu s-ar recupera in veci investitia la 600 lei pe an.
            Daca oamenii sunt dispusi sa plateasca si 1000 lei, e clar ca valoreaza mai mult de 37 lei. Nicaieri in lume nu costa doar 37 lei. Daca era un ghiveci de flori in locul parcarii era ok? Face mai mult de 37 lei pe an parcarea?
          • +2 (2 voturi)    
            E vorba in primul rand de spatiul (Marţi, 7 decembrie 2021, 9:40)

            Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            pe care il ocupi!
            Din spatiu public, pe perioada inchirierii devine spatiu privat.
            De-aia am si spus ca ocuparea locului de parcare de altii, ar trebui sanctionata de autoritati.
      • +14 (42 voturi)    
        Sa le fie rusine pomanagiilor.. (Luni, 6 decembrie 2021, 14:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

        Erata 1. "De ce trebuie sa plateasca un bucurestean .. pentru a-si parca masina PE SPATIUL PUBLIC?"
        Trotuarul, strada, spatiul verde din fata blocului nu sunt proprietate personala. Daca vecinul nu are masina, ii dam si lui 10m2 de spatiu public pentru 37 lei/an?

        Erata 2. "Proprietarii de masini sa cumpere terenuri, sa amenajeze locuri de parcare..."
        De ce sa o faca primaria? Daca exista terenul ala, n-ai decat sa ti-l cumperi singur.
        Poate vecinul tau ar prefera loc de joaca pentru copiii lui pe spatiul ala public. Poate alt vecin ar prefera un petic de verdeata. De ce parcare?..
        • +4 (8 voturi)    
          Nu a fost vorba despre parcarea pe spatiile verzi (Luni, 6 decembrie 2021, 20:53)

          Cozmin II [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          @pehash :
          Nu a fost vorba despre parcarea pe spatiile verzi sau pe spatii care ar putea deveni spatii verzi, ci pe strada, in apropierea locuintei.
          Parcarea pe strada, in apropierea locuintei, nu implica niciun cost pentru primarie, deci nu se justifica plata vreunei taxe.
          Oricum, proprietarii automobilelor platesc impozit auto, rovinieta si acciza din benzina.
          • +3 (5 voturi)    
            Unde, mai exact, "pe strada"? (Marţi, 7 decembrie 2021, 3:37)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

            Blochezi trotuarul? Banda 1?.. trecerea de pietoni?.. pe coltul intersectiei?..

            Deja Bucurestiul este sufocat de masini parcate aiurea. Daca golesti trotuarele si pui toate masinile in strada, nu o sa mai ai loc decat daca mergi pe jos printre ele.
            Din partea mea, n-aveti decat sa parcati toti pe strada. Dar macar sa lasati loc sa treaca ambulanta si tramvaiele.. ;)

            Rovinieta si acciza nu se duc in bugetul autoritatilor locale, iar 150 de lei din impozitul auto nu le-ar ajunge nici sa plateasca curentul la semafoare..
      • +9 (25 voturi)    
        Bucurestiul este cel mai bogat in Ro (Luni, 6 decembrie 2021, 15:24)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

        Si vrea sa plateasca cele mai mici taxe, plus subventii de la buget!
        Adica sa se ia de la cei mai saraci si sa se dea tot celor care au mai mult!
        Sunt de 40 de ani bucurestean si nu consider ca este corect, dar prosti sunt ceilalti din zonele sarace ale tarii ca nu fac scandal!
        600 de lei pe an parcare in Baneasa unde locuiesc eu, mi se pare un pret corect, nici mare dar nici mic. Atata am platit pe parcare si in Augsburg 5 ani (era 10 euro pe luna in curtea proprietarului unde stateam, mai la marginea orasului) cat am locuit acolo. Era Germania dar nu era Munich sau Hamburg unde era de 5 ori mai mult!
        Pt parcat in fata casei la liber (tot spatiu public!) taxa ar trebui sa fie mult mai mica pt rezidentii zonei, iar cei din afara zonei sa plateasca un tarif pe ora (mai mare evident!).
        Nimic nu e pe gratis, dar pretul sa fie unul corect, nici sa te rupa , dar macar sa acopere costurile!
        Cu caldura (cea centralizata) e cumva diferit!
        Este vorba in primul rand de pierderile enorme (scurgerile) din sistem, la care autoritatile locale, cel putin pe termen mediu si scurt, nu au solutie ca cetateanul sa plateasca pretul corect excluzand pierderile din sistem pt care nu se face el vinovat.
        Ar trebui probabil oferita alternativa cu centrale de bloc la care costul gazelor sa fie cel real, ca sa se evite pe viitor subventiile.
        • -1 (5 voturi)    
          Mai gandeste-te... (Luni, 6 decembrie 2021, 22:16)

          Andrei966 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

          Comparatia Augsburg - Bucuresti nu merge. Compara Augsburg - Berlin, dar asta la ei.La noi e simplu; rezidentii sa plateasca mai putin decat cei ce sunt nerezidenti. Daca majorezi tarifele la nerezidentii zonei, vei avea o surpriza: dispar minim 30 %. Pe de alta parte, te dai bucurestean de 40 de ani; eu sunt de 55. Altii sunt de 70 de ani, limita medie Bucuresti. Incearca pe viitor sa compari mere cu mere si pere cu pere. Nu mai compara educatia din Germania cu cea din Romania. Si mai vezi ca PIB dat de Bucuresti e 80%. Augsburg da singur 20%, ca acolo e VW. Compara cum trebuie, ca sa nu iti de-a cu zecimala.
          • 0 (2 voturi)    
            Respect pt varsta (Marţi, 7 decembrie 2021, 9:08)

            Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Andrei966

            Dar Augsburg nu este un oras mare (sub 300 de mii de loc) si nu intra in primele 30 orase din Germania.
            VW nu are sediul in Augsburg ci in Wolfsburg!
            E un oras de provincie relativ ieftin comparandu-l cu media Germaniei, dar la preturi (chirii de ex) cam la nivelul Bucurestiului.
            De-aia l-am si luat ca exemplu.
            Sunt si acolo multe blocuri de locuit, unele de 10 etaje si au incalzirea cu centrale de bloc.
            Cum in Bucuresti, in momentul de fata, in unele blocuri cel putin, nu merge incalzirea de la sistemul central (tevi sparte...) s-ar putea cred, instala la subsol o centrala de bloc care sa foloseasca instalatia existenta, decuplandu-se de la reteaua generala, cel putin pana la punerea la punct a acestei retele (probabil in jur de 10 ani).
      • +1 (7 voturi)    
        .. (Luni, 6 decembrie 2021, 17:55)

        albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin II

        nu mai fi postac PSD sarac, get a job
    • +24 (24 voturi)    
      Parcarea se plateste la primaria de sector (Luni, 6 decembrie 2021, 14:43)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ionescu.pop2222

      Si tot primaria de sector este responsabila cu intretinerea parcarilor de resedinta.

      Nicusor Dan nu are nici o legatura cu subiectul. S-a stabilit in CGMB la cererea primarilor de sector.
      • -6 (10 voturi)    
        nu chiar (Luni, 6 decembrie 2021, 17:58)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Primaria generala defineste quantumul. Ca e 6 lei ca e 6000, primariile de sector nu pot contesta.
        Aici e vorba si de parcarile de pe bulevarde care sunt administrate direct de catre PMB, nu de catre Sectoare.
        • +4 (4 voturi)    
          bati campii (Luni, 6 decembrie 2021, 19:15)

          Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

          Parcările sunt gestionate de primăriile de sector, iar primarul nu stabilește cuantumul plăților pt parcare- ci CGMB.
    • +12 (16 voturi)    
      Nu am nimic cu scumpirea, dar sa am locul asigurat (Luni, 6 decembrie 2021, 15:04)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui ionescu.pop2222

      Am locul de parcare intr-o zona cu diverse obiective de interes public. Daca il parasesc, este ocupat rapid, de fiecare data de alta masina. Ziua mai treaca-mearga, dar seara este enervant. M-am saturat sa le pun biletele sau sa le ridic stergatoarele, ma resemnasem ca asta e, la 70 RON/an, atat se poate. Unii au incercat acele blocatoare de 10 RON/luna, tot de la Primarie, care s-au cam dus in maxim un an, calitate China... Banuiesc ca Primaria va vrea ca si de acum incolo sa platesti 10RON/luna, daca chiar vrei locul de parcare.
      Prespun ca multi nu isi vor mai lua loc de parcare si vor parca pe locurile altora, profitand din plin de faptul ca nu prea ai ce sa le faci, Politia Locala isi termina programul la 17, iar Politia Rutiera nu se baga la barcari.

      La 600 lei, daca Primaria nu face ceva ca se ridice masinile parcate pe locurile platite, presupun ca vor iesi scandaluri din cele mari, oamenii vor incerca sa isi faca singuri dreptate. Daca tot vor bani, sa faca si un serviciu de eliberare rapida a locurilor de parcare detinute de srept, prin ridicarea masinilor parcate pe locurile ocupate abuziv.
      • +13 (15 voturi)    
        Ai mare dreptate! (Luni, 6 decembrie 2021, 16:32)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Platesti si te trezesti cu locul ocupat de vr'un smecher (citeste nesimtit)!
        Autoritatea (Primaria, politia) ar trebui sa ia masuri. Chiar daca nu mai au program, ii faci poza, le-o trimiti si sa-i dea amenda!
        Altfel ajungi sa te bati cu interlopii pe locul tau de parcare.
        • 0 (0 voturi)    
          nu pot da amenda ptr ca tu nu ai (Marţi, 7 decembrie 2021, 10:45)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

          calitatea sa constati contraventia. daca faci vreo porcarie in fotoshop ca sa te razbuni pe vreun vecin si masluiesti o poza cu masina lui pe locul tau de parcare? Plus ca, daca masina este parcata, nu se mai vede numarul locului de parcare, deci cum dovedesti ca a parcat pe locul tau si nu pe locul lui?
          Cel mai bine ar fi ca politia locala sa raspunda la sesizari , sa vina sa constate fapta, si sa il amendeze. De cele mai multe ori nu o fac ptr ca nu il prind la masina.
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Luni, 6 decembrie 2021, 18:46)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Nicaieri nu ai locul tau garantat pe spatiul public. In Viena de exemplu, platesti o taxa anuala (sute de euro) pentru fiecare zona in care stii ca ai nevoie sa parchezi. Poti parca oriunde in zona, dar nimeni nu-ti garanteaza locul din fata casei. Daca e ocupat parchezi in apropiere. Singurul lucru garantat e ca daca ai garaj nu ti se blocheaza accesul, intr-o ora ti-l ridica din fata portii. Loc personal si rezervat 24/7 exista doar la privat la pretul corespunzator.
  • -21 (35 voturi)    
    super (Luni, 6 decembrie 2021, 12:25)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    adevarate masuri de dreapta=pauperizarea cetateanului mediu statistic spre beneficiul absolut al oamenilor deja bogati.sa vedem ce face pesedeul si mai vedem ce votam in 2024.
    • +15 (37 voturi)    
      Pe bune?! (Luni, 6 decembrie 2021, 13:12)

      Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Tie ti se pare normal sa platesti parcarea de resedinta cat o shaorma pe un AN? In Bucuresti, care se lauda ca produce 25% din PIB? Si unde NU exista locuri de parcare suficiente?
      Pai, tati, daca vrei sa stai la Capitala, si sa mai ai si masina, platesti!
      Nu e normal sa tii Bemweu' de 50.000E pe un loc de parcare inchiriat cu 37RON/AN!
      Nici sa stai intr-nu apartament de 150.000E si sa platesti caldura mai putin decat unul care sta in apartament de 30.000E (in Ploiesti)!
      Asta e, luxul se plateste!
      • -5 (21 voturi)    
        Pe bune? (Luni, 6 decembrie 2021, 15:04)

        Landser [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

        Care capitala? Ti se pare ca bucurestiu' arata a capitala?Ti se pare ca romania arata a tara EU?
        Da' ce bucurestiul se compara cu Wien cu Berlin cu Budapesta ?
        Pai bre , in bucurestiul asta la care tu ii spui ca e lux ,dupa ce mergi pe jos 500 de metri te umpli de glod pe pantofi si pantaloni!
        Ba nenene ,e lut pe jos!Speli masina azi ,nu o misti din parcare iar a doua zi e alba de praf!Pai in bucuresti nu merita nici pantofi noi sa ti cumperi ca e pacat de ei dar sa mai dai 500 lei pe parcare!
    • +11 (23 voturi)    
      LOL (Luni, 6 decembrie 2021, 13:16)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Lasa ca uite la sectorul 3 sunt masuri de stanga.

      Se face licitatie si se vede rapid daca populatia saraceste sau nu platind parcare mai scumpa. Media la locurile de parcare licitate este de 1000 lei/loc parcare, deci dublu fata de noile preturi "reglementate" in consiliul local...

      Ar fi momentul sa dispara lozincile astea cu bogati si saraci, In Bucuresti venitul mediu este de peste 1000 eur/net per adult. Deci cetateanul mediu statistic isi permite foarte usor un loc de parcare, chiar si la noile tarife.
    • +15 (19 voturi)    
      iti zic io ce face pesedeu.. (Luni, 6 decembrie 2021, 13:32)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      .. iti da un deget si-ti ia cu 10 maini. si sa te consolezi cu faptul ca ceilalti nici macar degetul nu ti-l dadeau.
    • +10 (16 voturi)    
      huh (Luni, 6 decembrie 2021, 13:33)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Nu, postacule #ciumarosie, nu ne mai amenintati ca votati peseeedeeee, cum ati tot facut in ultimii 32 de ani asistatii sociali, ca nu stiu ce ne facem! Cruzimea trebuie sa aiba o limita jeane care simti nevoia sa te dai roman :))?)
    • -9 (17 voturi)    
      Dreapta face (Luni, 6 decembrie 2021, 13:54)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Ce stie mai bine: trage croseuri de dreapta in gura in stanga si-n dreapta, asa incat electoratul sa fie bezmetic si a doua oara sa-i voteze tot pe ei pe principiu de ameteala/vertij!
  • -4 (20 voturi)    
    Pe harta din stire zona 1 e si la periferie (Luni, 6 decembrie 2021, 12:31)

    Kivek [utilizator]

    Oricum asta cu parcarea nu va face altceva decat sa produca si mai mult haos si mai multi nervi

    Solutia era sa se consruiasca parcari SUPRAETAJATE sau SUBTERANE ca cele de pe bulevardul Decebal

    si dupa aia sa pui taxa pe parcare. Asa ce taxa pui pe parcarea pe trotuar?

    Pe langa asta, Bucurestiul NU are zonele definite, NU exista zona "centru' si nici 'periferie'
    • +4 (18 voturi)    
      ... (Luni, 6 decembrie 2021, 13:50)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Parcarile se construiesc singure? O parcare subterana costa zeci de milioane si se amortizeaza in 30-50 de ani (si asta la un pret de 100 de euro pe luna). Taxa actuala de parcare nu acopera nici macar costul marcajelor.
      • 0 (8 voturi)    
        Am zis eu ca se construiesc singure?Avem 7 primari (Luni, 6 decembrie 2021, 15:20)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Daca s-ar irosi mai putin bani pe luminite de craciun, pe un aparat administrativ supradimensionat cu 7 PRIMARII !!! si DIAMANTE sigur ar putea Bucurestiul sa aiba parcari

        daca ala de la secoturl 3 a putut sa faca in 2 ani parcare si n-a dat faliment inseamna ca pot si altii

        cum sa fie 100 euro pe luna? si de ce sa le amortizezi in 50 de ani si nu in 70 la uh cost de 10 euro pe luna?
        • +1 (11 voturi)    
          ... (Luni, 6 decembrie 2021, 15:44)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          Repet intrebarea, cu ce bani? Daca privatii ofera locul de parcare la 100 de euro pe luna, stiu ei ce stiu. Este pragul de rentabilitate. Sigur, primaria nu trebuie sa faca profit, dar nici nu poate sa dea pomana pentru unii si nimic pentru altii. Pentru ca efectiv nu are cum sa construiasca locuri de parcare ieftine pentru toata lumea. Si atunci? Pe ce criterii ii alegem pe privilegiatii care vor primi locuri de pomana? Dupa vot? Solutia pentru parcari e privata. Iti iei casa, ia-ti si loc de parcare. Nu-ti permiti, te muti in alta zona, sau renunti la masina.
        • +7 (11 voturi)    
          daca se poate, de ce nu fac privatii? (Luni, 6 decembrie 2021, 16:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          1. Problema parcarilor de bloc este in primul rand una de spatiu. Nu este suficient spatiu public. Exista spatii private, care se pot inchiria. Dar cat timp politia nu-i ameneaza pe cei care blocheaza trotuarele, de ce sa platesti parcare privata?...

          2. Ala de la sectorul 3 a construit o parcare subterana cu (174762 ron) ~35.300 de euro / loc de parcare. Costurile oficiale pana acum, probabil duble cand va veni alt primar sa vada facturile. Si dupa 8 luni de la finalizare, tot nu e functionala! Daca o amortizezi pe 42 de ani (exista niste durate maxime legale de amortizare), inseamna 70 euro/luna. Daca mai pui si cheltuieli lunare de administrare, intretinere, reparatii... oare la cat ajungi? Daca faci lucrarea pe credit, ca nu ai destule venituri la bugetul primariei, trebuie sa mai platesti si dobanzi.
          Chiar daca ar fi totul roz si s-ar amortiza in 70 de ani, nu ar mai exista nici o cheltuiala aditionala, tot ar fi 42 euro / luna sau 2500 lei/an. Foarte ieftin, daca ma intrebi pe mine. Scump, pentru unul obisnuit sa blocheze trotuare gratuit.

          Primariile nu dau faliment pentru ca le subventioneaza bugetul de stat. Altfel aproape toate primariile din tara ar fi falimentare azi, cu foarte putine exceptii de localitati mici cu platforme industriale/comerciale.
          • -4 (6 voturi)    
            Exista spatiu SUBTERAN suficient. Cu bani imprumut (Luni, 6 decembrie 2021, 18:03)

            Kivek [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Nu exista alta solutie decat constuirea de parcari pe banii primariilor si pe banii cetatenilor si a guvernului si poate chiar bani europeni


            trebuie doar sa se gaseasca solutia pt a luat niste bani europeni, poate pt a construi o parcare cu incarcare electirca. PLus ceva bani de la guvern plus imprumuturile primariei

            si poate chiar o solutie de a vinde locul de parcare cetatenilor

            daca e parcare acoperita la 5 min de bloc, cu paza sigur vor fi cetateni care vor dori sa cumpere un loc in poarcare, IN RATE ?

            Poate niste privati isi fac reclama pe cladirea parcarii daca e supraterana etc

            De aia avem angajati in primarie sa gaseasca solutii. Vrei sa va fac eu?
            • +1 (1 vot)    
              nu (Luni, 6 decembrie 2021, 19:18)

              Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

              Parcările subterane sunt cele mai scumpe.

              Tu vrei sa construim parcări scump și pe credit. Nu pare lucrabil.
              • -2 (2 voturi)    
                Eu nu vreau parcari subterane, eu vreau parcari! (Luni, 6 decembrie 2021, 22:19)

                Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

                subterane, supraterane. cum vreti voi...nu asta e problema
                Eu am dat un exemplu, legat de cea de pe bld Decebal dar pot fi supraterane

                dar nu exista parcari si pana nu vor exista NU SE VA REZOLVA PROBLEMA
                masinile vor fi tot mai multe si poti face locul de parcare si 1000 EURO pe luna si amenda 10 mii de euro ca atunci oamenii se vor revolta si NU vor mai plati

                sa vedem daca va convine sa va blocam strazile si trotuarele si viata

                poate pana la urma pricepeti ca trebuie construite parcari
            • +2 (2 voturi)    
              "Nu exista alta solutie"? (Luni, 6 decembrie 2021, 22:28)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

              Cum sa nu existe? Exista o gramada de solutii. In primul rand, intr-o metropola europeana, masina personala este un moft. Cu cat creste gradul de civilizatie, cu atat scade numarul de autovehicule in centrul orasului. E normal sa ai masina cand traiesti in suburbii, dar daca ai metroul la 100 de metri si toate magazinele posibila la 5 minute distanta, ce faci cu masina? O inchiriezi o data pe an sa pleci in vacanta sau o inchiriezi dupa ce ai ajuns cu avionul in locul in care vrei sa-ti petreci vacanta.

              Cea mai simpla solutie este reducerea treptata a spatiilor in care se poate parca neregulamentar si in paralel incurajarea constructiei de parcari private. Parcari supraetajate, nu subternare, care sunt mult mai scumpe.
              Evident, dezvoltarea transportului in comun si a pistelor de bicicleta ar ajuta.
          • 0 (2 voturi)    
            Negoita dat banii de la primarie si i-a incasat la (Luni, 6 decembrie 2021, 20:34)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            FIRMA de casa
            Privatii nu pot investi sa faca parcari la 100 euro pe luna daca se poate parca ilegal gratis.
  • -3 (11 voturi)    
    Semne bune (Luni, 6 decembrie 2021, 12:56)

    Fides [utilizator]

    Chiar si asa bcurestenii platesc mai putin - sa zicem decat Oradea ca tot va sta pe limba unora Bolojan, actualmente "baron" judetean per Bihor, mai ieri primar ce opera majorari anual. Chiar daca orasul bagase cateva sute de milioane de euro - de exemlu in termoficare.
    PS. La parcari e prea mult. Va sustin!
  • -5 (11 voturi)    
    Plăceri sadice. (Luni, 6 decembrie 2021, 13:11)

    asavreau [utilizator]

    Vin sărbătorile și niște știri bune, nu se găsesc? Lăsați știrile proaste, prezentați-le după ce se întâmplă. Prezentate anticipat, înjurăturile, în loc să le primească cei implicați, le primesc jurnaliștii.
  • +5 (13 voturi)    
    ok (Luni, 6 decembrie 2021, 13:12)

    Xorciser [utilizator]

    Mie mi se par niste tarife de bun simt pentru situatia in care este Bucurestiul acum- la parcari cel putin.

    Din banii de taxe pot fi intretinute locurile de parcare, pot fi construite alte parcari samd.
  • -1 (11 voturi)    
    O crestere prea mare (Luni, 6 decembrie 2021, 13:17)

    bigbrother [utilizator]

    Din cate am inteles de la vecini preturile in zona mea sunt de 51 de lei pt locul de parcare (banuiesc ca e zona C, nu-mi pot da seama pe harta din articol exact unde sunt) si vor fi 400 de lei de anul viitor. Asta inseamna aproape de 8 ori mai multi bani pt acelasi spatiu..e prea mult, poate un 200 de lei era mai normal.

    Daca mai punem pretul la asigurare crescut cu sute de lei + posibila taxa de poluare (am auzit o valoare de 1000 de lei pt euro 4) + benzina peste 6 lei/litru + alte diverse dracii (itp, rovigneta etc)...nu cred ca se mai merita sa ai masina in oras.

    Logic ar fi ca transportul in comun sa fie suficient de bun a.i sa nu se mai simta nevoia de masina personala, sa nu mai fie nevoie de locuri de parcare care ocupa din spatiul orasului si pana la urma sa se reduca poluarea data de aceste masini. Ii injuram pe aia de ard cauciucuri dar poluarea rutiera inseamna cam jumatate din poluarea existenta in oras cu cele peste 2 milioane de masini din Bucuresti, multe dintre ele diesel care elibereaza oxizi de azot.

    E o discutie ampla si nu exista o singura rezolvare. Dar cu siguranta mai multe masini, mai multe locuri de parcare, strazi mai multe si mai late pentru masini nu vor rezolva problema poluarii si transportului din acest oras, ba din contra.
    • +14 (18 voturi)    
      Prea mare sau prea brusca? (Luni, 6 decembrie 2021, 15:06)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Daca tu ai avea un loc un teren, proprietate personala, in zona ta... cu cat ai inchiria locul de parcare? 200 lei/an?
      • +2 (2 voturi)    
        depinde de costuri (Luni, 6 decembrie 2021, 17:22)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        daca as avea infrastructura deja facuta (asfaltul pus in cazul de fata) atunci 200 de lei cred ca ar fi suficient dat fiind locatia si cheltuielile curente. Eu stau pe o strada secundara si ultima asfaltare cred ca s-a facut in mandatul celuilalt Negoita; primarul actual n-a facut decat sa treaca de la parcarea la bordura la parcarea in spic si sa faca vreo 100 de locuri de parcare, locuri demarcate cu vopsea, nimic altceva. 20.000 de lei incasati pe an si dat cu vopsea odata pe an nu pare o afacere rea. Si s-ar putea sa pun macar o camera video si poate chiar o bariera in banii astia a.i sa am clienti multumiti, zic si eu :)

        Dar discutia este de prisos, spre deosebire de primar eu ar trebui sa tin cont de ce este pe piata, adica sa am un pret accesibil ca sa atrag clientii. In cazul primarului el decide fara astfel de constrangeri, ba mai mult, daca parchez in alta parte pe spatiul public ma pot trezi ca primaria imi ridica masina si platesc cat nu face, adica ma forteaza sa ii folosesc parcarea.
        • +2 (2 voturi)    
          ai idee cat costa terenul?.. ;) (Luni, 6 decembrie 2021, 17:39)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

          Cat crezi ca ai putea incasa pe m2 in Bucuresti, daca vinzi? un spatiu de parcare = ~10m2
  • +8 (16 voturi)    
    De acord (Luni, 6 decembrie 2021, 13:42)

    micul_licurici [utilizator]

    Am am masina, am loc de parcare de la primarie si sunt de acord cu majorararea taxei in idea ca aceasta este o masura pentru descurajarea detinerii unei masini, dar as dori ca TOATE incasarile din aceasta taxa majorata sa fie investite in transportul in comun.

    In alta ordine de idei as vrea sa am posibilitatea de a pune contra-cost bineinteles o statie de incarcare pentru o masina electrica. Sunt dispus sa platesc pentru aceasta statie iar cand nu voi mai folosii locul sa il cedez primariei.
    • +3 (5 voturi)    
      mai simplu (Luni, 6 decembrie 2021, 15:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      PNRR > subventie > licitatie1 furnizor privat de statii de incarcare (L1 / L2) > licitatie2 furnizor privat de servicii de incarcare. Pentru incarcare AC L2 nu-ti trebuie transformator, deci statia de incarcare este o priza trifazica+POS.

      https://www.lbhf.gov.uk/articles/newsbite/2017/12/we-ve-put-electric-vehicle-charging-point-near-every-home
  • -5 (21 voturi)    
    Pai ce s-a vrut s-a primit (Luni, 6 decembrie 2021, 13:44)

    Qu [utilizator]

    Piata libera inseamna furt la liber.

    Profitul furnizorilor de gaze este de 500-1000% !!!
    Daca nu ma credeti, vedeti pret gaz pe bursa si comparati cu pret gaz la noi.

    Ati vrut m**e, ati primit, La fel democratie, capitalism, piata libera.
    • +5 (13 voturi)    
      Administratia publica e Monopol de stat, tovarase! (Luni, 6 decembrie 2021, 14:27)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      nu e "piata libera"
    • +5 (11 voturi)    
      Piata libera la tine in cap... (Luni, 6 decembrie 2021, 15:10)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Qu

      Eu vad un monopol de stat, daca nu iti convine du-te la "concurenta", ceea ce se traduce: fa-ti bagajul si emigreaza, cum au facut milioane dintre ai nostri. Tu de exemplu ai putea sa alegi Rusia, Belarus, ca sa nu bati atata cale pana in Korea de Nord...

      Si in alte tari parcarile sunt piperate, dar acolo macar platesti si ai loc de parcare, nu platesti, nu deszapezesti ca sa iti ocupe un ghertzoi locul cand vrea muschiul lui, fie ca nu a mai gasit loc liber pe trecerea de pietoni,
  • -3 (7 voturi)    
    Colectare selectivă (Luni, 6 decembrie 2021, 14:27)

    Lucris [utilizator]

    Să vedem ce ascunde această colectare selectivă.
    Cetățeanul corect politic, avea grijă să sorteze deșeurile, pe categoriile indicate.
    Bun. Frumos.
    Firma colectoare va lua deșeurile gata sortate și le va vinde cam la 1 leu/kg.

    Exemplu de calcul:
    Bucureștiul are peste 1.000.000 tone deșeuri/an (fără deșeurile din construcții), din care peste 80% ar putea fi, pur teoretic, sortate și reciclate.
    Practic, se vor sorta și recicla cam 50%.
    Deci, avem acțiunile cetățenilor care sortează, GRATUIT, 50% din deșeuri care, mai apoi, sunt vândute la firmele de specialitate, de către firmele de salubritate, cu 1 leu/kg.
    Deci, bucureștenii fac o muncă gratuită de 500.000.000 lei/an.
    Banii ăștia intră INTEGRAL în buzunarul firmelor de salubritate (care se plâng de mama focului că sunt amărâți și vai de ei).

    Întrebare: de ce să fac eu o muncă pentru care nu primesc nimic, totul ducându-se la firma de salubritate?
    Vor banii ăștia? Perfect! Nu am nimic împotrivă!
    Să investească în liniile de sortare și să își merite banii. Este ok așa.
    Dar să mă taxezi pe mine că nu predau deșeurile sortate ca la carte, în condițiile în care nu am niciun beneficiu de urma acestei activități. mi se pare bătaie de joc.
    În aceste condiții. orice român (adult sau copil) ar câștiga cam 160 lei/an, dacă am împărți egal veniturile din vânzarea deșeurilor sortate, cu firmele de salubritate.
    Primăriile de ce nu fac acest demers, spre folosul cetățeanului? Că nu îi împiedică absolut nimeni... Să vezi ce sortare s-ar face atunci....
    Dar așa?... Tot noi să plătim?
  • -1 (7 voturi)    
    am mai propus o soluție salvatoare pt parcări (Luni, 6 decembrie 2021, 14:28)

    hdd [utilizator]

    Dar ori sunt eu f prost, ori cei care nu ascultă :)
    bineînțeles, fiecare crede că celălalt.
    Deci:

    - Tot Bucureștiul se împarte în foarte multe zone de proximitate (max 2-3 străzi fiecare zonă)
    - Fiecare cetățean are dreptul să definească 2 (două) zone în care parcarea este extrem de ieftină (gen 1 leu pe zi)
    - Orice altă zonă din București, parcarea devine extrem de scumpă, gen 5-10 lei/h
    - poți schimba fiecare din zone o singură dată pe an

    atât. Fără locuri de parcare rezervate, fără zone mari, simplu și eficient.
    Singura problemă este, într-adevăr, că mai trebuie și făcută verificarea, dar aceasta poate fi externalizată. Verificarea plății a fost rezolvată în multe orașe mari.


    Gândiți-vă puțin.
    Asta rezolvă toate problemele dintr-un foc.
    Ai o zonă în care locuiești. Una în care lucrezi.

    În rest, plătești de behăi.
    Vrei să te duci la un prieten să vezi un film?
    Decât să dai 30 lei/3h pe parcare, mai bine iei taxiul sau metroul.
    Ș.a.m.d.

    În zona în care locuiești, nu o sa găsești mașini de Giurgiu sau Teleorman care parchează pe spațiul public 3 luni, că le-a uitat nea Gică când a adus-o pe fi-sa cu coana Mița.
    Pt că la 10 lei/lună, nici lui nu-i mai convine să o abandoneze pe stradă.

    Marea bună cu sistemul lui Nicușor e că rezolvă_doar_ locurile de parcare desemnate ca reședință. În mod autist, se face că nu pricepe că, de fapt, toți Bucureștenii parchează de fapt haotic, pe unde apucă. Sistemul meu elimină locurile de parcare de reședință, deoarece este, dacă vreți, o licitație zilnică.
    Nici Țiriac nu ar plăti 240 lei/zi să abandoneze o mașină pe strada ta. Ar însemna 18.000€ an, e ceva teribil.
    Asta înseamnă practic că în zona din jurul casei tale sau biroului tău vei găsi garantat, întotdeauna, locuri de parcare. Fără a avea tu un loc rezervat al tău. Dacă vine cineva 1-2h și își permite să plătească, ok. perfect. înseamnă în același timp și că vei găsi loc de parcare dacă ai de stat 30m la bunica în drumul taberei, dacă e extrem de important.
    .
  • +6 (12 voturi)    
    procentul cresterii e irelevant (Luni, 6 decembrie 2021, 14:46)

    radu42 [utilizator]

    Mi se pare irelevant procentajul in cazul de fata, avand in vedere sumele ridicole care se plateau pentru locurile de parcare. Sunt locuri care masoara peste 10 metri patrati de spatiu in zone centrale sau semi-centrale din capitala, e chiar nesimtire sa ai pretentia sa le poti inchiria cu cateva zeci de lei pe an avand in vedere pretul real al acelui teren.
  • +6 (12 voturi)    
    E un pas inainte (Luni, 6 decembrie 2021, 14:49)

    marchiza [utilizator]

    Cu parcarile este un pas inainte dar nu e suficient.
    Solutia ar fi:
    - fara locuri gratuite
    - fara parcari pe trotuar.In S6 vad ca au betonat parcarile ilegale de pe spatiul verde (alea facute de tarani cu saci de moloz aruncatii dupa ce au rupt gardurile dintre blocuri si le-au facut de resedinta si in plus au facut si niste mizerii de parcari pe trotuar.
    - locuri cu handicap doar pentru cei ce au neaparat nevoie nu date aiurea pentru cefe groase cu spaga ca au aparut ca ciupercile in ultima vreme si n-am vazut un singur om cu handicap urcand in masinile ce le ocupa.
    - fara rezervari individuale ale parcarilor ci parcare cu abonamente de resedinta de minim 500 RON/an
    - un singur abonament pe locuinta, legat de numarul masinii care sa-ti dea dreptul s parchezi in
    zona unde locuiesti (2-3km^2) pe ce loc de parcare gasesti liber.
    - Cine nu are abonament plateste 0.5-5 ron/ora.
    - SI cel mai important: cum parchezi fara sa platesti sau aiurea in afara locurilor marcate sa ti se ridice masina si sa platesti cel putin 1000 ron amenda.
    • +2 (6 voturi)    
      corect, cu doua observatii (Luni, 6 decembrie 2021, 17:05)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui marchiza

      1. Poti sa dai si al doilea abonament pe locuinta. La un pret de 5-10 ori mai mare decat primul, bani care pot fi folositi pentru construirea de noi parcari.

      2. Ridicarea masinii este un proces complex si ar trebui evitat pe cat posibil. Daca a parcat neregulamentar, sau nu a platit, doar amenda (si refuzat ITP daca nu-ti platesti amenzile). Daca blocheaza traficul sau trotuarul, ridicata si dusa intr-o parcare publica cat mai aproape, cu o taxa modica de cateva sute de lei. Practic, sa platesti "taxa de bos" ca iti parcheaza platforma masina.
      Altfel ai nevoie de sute de platforme sa faci curatenie zilnic intr-un sector.
      • 0 (4 voturi)    
        ha? (Luni, 6 decembrie 2021, 17:33)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Refuzat ITP?!? Oare ce varza o fi in capul tau de conditionezi ITP de amenzi?!? Mai repede as merge pe suspendare/conditionare inmatriculare, insa nici asta nu prea merge. NU masina e "contravenient", ci soferul. Pentru ca e posibil sa fi condus si parcat altcineva.

        Insa nu e rea ideea ta de la pct 1.
        • 0 (2 voturi)    
          "altcineva"? ;) (Luni, 6 decembrie 2021, 19:57)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Pai scadenta la amenzi este de vreo 6 luni, daca nu ma insel.
          Ai timp destul sa iti recuperezi banii de la acel "altcineva" in care ai avut incredere sa-i lasi masina.
    • 0 (2 voturi)    
      mai era ceva de spus (Luni, 6 decembrie 2021, 19:25)

      marchiza [utilizator] i-a raspuns lui marchiza

      - nu ai voie sa stai mai mult de 10-14 zile pe acelasi loc chiar daca ai platit abonament pentru zona respectiva. Daca ai masina si nu vrei sa o folosesti cu lunile/anii o duci in afara bucurestiului.
  • +6 (14 voturi)    
    pe bune? (Luni, 6 decembrie 2021, 16:11)

    berenger [utilizator]

    cei mai bogați români vor plăti 50 de lei pe lună pentru parcarea propriilor tancuri (că nu fiat 500 e la modă în bucurești) și se plâng că e scump? cei 600 de lei ar trebui să însemne abonamentul LUNAR prin ghencea sau pantelimon. mai aproape de centru e inadmisibil abonament de parcare sub 200 de euro pe lună (și nu loc special de parcare - parcările de reședință sunt o mizerie - ci abonament de parcare în parcare publică în cartierul de reședință; dacă te fâțâi cu mașina și la muncă în alt cartier și apelezi tot la parcarea publică. plătești abonament separat, mai mare ca al unui rezident).
  • -5 (13 voturi)    
    de ce trebuie sa se plateasca parcarea ? (Luni, 6 decembrie 2021, 17:10)

    jescu [utilizator]

    Din moment ce blocurile din Bucuresti n-au fost proiectate din start cu garaje subterane sau supraterane, cum e de exemplu in Madrid, s-a acceptat ca oamenii vor folosi domeniul public pentru parcare. Cumva eco-extremistii s-au aliat cu smecherii , toti ajunsi la putere si au exploatat problema de proiectare, in "mulgerea" populatiei, care n-are incotro, deja detine sute de mii de masini. Acum eu astept sa vina la alegeri un partid, care sa propuna desfiintarea taxei de parcare, si sa-i dau votul meu.
    • +3 (7 voturi)    
      cerere (Luni, 6 decembrie 2021, 18:15)

      radu42 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      cand s-au construit blocurile, cererea de locuri de parcare era mica si oferta din belsug. balanta e acum in cealalta parte, si ghici ce se intampla cand cererea e mai mare decat oferta.
  • +2 (4 voturi)    
    Parcarea ar trebui sa fie 200 lei/luna in centru (Luni, 6 decembrie 2021, 19:08)

    Klaus_ [utilizator]

    In mod normal, intr-o parcare amenajata cu bariera si loc rezervat, primaria ar trebui sa perceapa 250 lei pe luna (3000 lei pe an) daca e in centru si vreo 100 lei pe luna (1200 pe an) daca e la periferie. Asta raportat la salariile noastre, care sunt mici. Atunci s-ar rezolva problema parcarilor in Bucuresti, Cluj Timisoara si alte orase sufocate de coji pe 4 roti care ocupa aiurea locuri de parcare. Dar na, daca s-ar face asta s-ar starni o mica revolutie.
  • -4 (4 voturi)    
    buuuuun, ce votati aia aveti! (Luni, 6 decembrie 2021, 22:54)

    mbembe [utilizator]

    si data viitoare sa votati cu USR, ca nu este inca o taxa de mers la toaleta de apartament (cine are 2 sau mai multe bai va plati taxa progresiva).
    Cumoaste cinevs daca Nicusor sau Clotilde & CO au deschis recent firme de instalare repartitoare/cititoare de calorifer? Ma intreaba un prieten…
  • +1 (1 vot)    
    Trecere la normalitate este exploatată jurnalistic (Marţi, 7 decembrie 2021, 10:08)

    asavreau [utilizator]

    Așa zisele scumpiri reprezintă suportarea de beneficiari a costului real al serviciului public. Este singurul mod de asigurare a curățeniei și a unor parcări civilizate care să ducă la deblocarea căilor de transport și a trotuarelor. Nu îți mai permiți să lași rabla(cu care nu mai circuli) parcată, ocupând inutil un loc de parcare. Ar merita o analiză-câte dintre mașinile parcate nu au mai circulat de mult timp? Văzut câte au ITP-ul expirat? Câte nu au rovinieta plătită, impozitul, uneori și numerele sunt expirate? Stă cu rabla pe domeniul public, că nu-l costă nimic. Dacă prețurile ar duce la o rentabilitate prea mare, s-ar motiva tonul alarmist al articolului.
  • +1 (1 vot)    
    @ Hotnews (Marţi, 7 decembrie 2021, 14:18)

    Nickname_neinregistrat [utilizator]

    Buna ziua! Am o nelamurire legata de taxele pt. gunoi pt cetatenii sectorului 2. Se vorbeste de locuitorii din sector care au, respectiv nu au, contract INDIVIDUAL cu Supercom-ul. Pt. cei ce locuiesc la case inteleg, dar sectorul s-ar transforma in Absurdistan (si ar fi o forma fara fond) daca cei de la bloc ar avea contract INDIVIDUAL. Parca vad pubele tinute in apartamente si gunoierul ciocanind la fiecare usa... :) Sper ca acolo e totusi vorba de Asociatii de locatari? Puteti solicita lamuriri si reveni pe subiect cu precizari?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by