Mașinile nu mai au voie pe anumite porțiuni de pe Calea Moșilor, între bd. Carol și Piața Sf. Gheorghe/ Tramvaiele 21 și 16 vor circula mai bine

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 18 noiembrie 2021, 15:14 Actualitate | Administratie Locala


Interdicție Calea Moșilor
Foto: Asociatia Metrou Usor
Primăria Capitalei a interzis accesul mașinilor pe Calea Moșilor, între bd. Carol și Piața Sf. Gheorghe. Pe această porțiune, mașinile circulă pe linia de tramvai, nefiind disponibilă o bandă dedicată, astfel că tramvaiele stau blocate în trafic și câte 20 de minute pe această bucățică de circa 950 m de stradă, cam cât fac de la capătul Șoselei Colentina până la intersecția cu bd. Carol. Propunerea aparține Asociației Metrou Ușor. Asociația are o propunere similară și pe bd. Regina Maria.

Chiar dacă interdicțiile sunt doar pe anumite porțiuni din Moșii Vechi, șoferii sunt descurajați să mai tranziteze artera deoarece traversarea arterei devine ineficientă fiindcă te obligă să mergi pe străduțele din jur și lungește traseul foarte mult.

Deși măsura este bună, fiind prioritizat transportul public, interdicția doar pe anumite porțiuni îi va dezorienta pe șoferii care nu cunosc zona și trebuie să se întoarcă pe străduțele adiacente.

”În decembrie 2019, Asociația Metrou Ușor trimitea Primăriei Municipiului București un set de propuneri pentru eficientizarea circulației tramvaielor de pe artelele Calea Moșilor (veche) și Regina Maria, scopul fiind eliminarea ambuteiajelor punctuale în care stau blocate tramvaiele prin redirecționarea traficului individual pe variante ocolitoare. În ianuarie 2020, Direcția Transporturi a PMB ne comunica faptul că propunerile au fost aprobate în Comisia Tehnică de Circulație. Începând de ieri, 17 noiembrie 2021, primul set de propuneri a intrat în vigoare, circulația de pe Calea Moșilor (veche) fiind restricționată pentru traficul individual (cu excepția motocicletelor, bicicletelor și mașinilor de intervenții)”, a scris Asociația Metrou Ușor pe pagina de Facebook.


Restricțiile de circulație sunt pe următoarele segmente, între Piața Sf. Gheorghe și bd. Carol:
  • Accesul interzis pe Calea Moșilor între Str. Sfinților și Bd. Hristo Botev, pe sensul spre Piața Sf. Gheorghe;
  • Accesul interzis pe Calea Moșilor între St. Radu Calomfirescu și Bd. Hristo Botev, pe sensul spre Obor;
  • Accesul interzis pe Calea Moșilor între Str. Pictor Ștefan Luchian și Bd. Carol I, pe sensul spre Obor.

”Salutăm implementarea acestui set de măsuri de eficientizare a liniei 21, una dintre cele mai importante și încărcate linii de tramvai din București. De aceste măsuri vor beneficia și liniile 16 și 605. Primaria Sectorului 2 - Politia Locala intervine operativ astăzi pentru corecta informare și îndrumarea șoferilor cu privire la noile măsuri”, a mai scris ONG-ul pe pagina de Facebook.

Acesta este al doilea pas pentru eficientizarea liniei tramvaiului 21. La finalul anului 2017, Primăria Capitalei a delimitat cu garduri linia tramvaiului. Cu această soluție, timpul parcurs de tramvai între cele două capete s-a redus aproape la jumătate, potrivit observațiilor făcute de reporterul HotNews.ro. Astfel, dacă înainte, la ora de vârf, drumul de la un capăt la celălalt se parcurgea într-o oră, după montarea gardurilor între Capătul Șoselei Colentina și Piața Sf. Gheorge, drumul este parcurs în circa 30 de minute. Singurele blocaje au rămas pe Moșii Vechi.

Tramvaiul 21 transporta zilnic peste 60.000 mii de călători din cartierul Colentina spre centru și invers, potrivit datelor furnizate de municipalitate la vremea respectivă. Aceste date se referă însă numai la capacitatea estimată de transport a tramvaielor, însă această este depășită cu mult mai ales la orele de vârf, ceea ce înseamnă că numărul real al călătorilor este mai mare. Cu toate acestea, din cauza mașinilor care îi blocau circulația, tramvaiul stătea în trafic zeci de minute, ceea ce genera întârzieri foarte mari. Deoarece în cartierul Colentina nu există metrou, iar autobuzele stau blocate în trafic cu restul mașinilor, tramvaiul este singura legătură viabilă între cartierul Colentina și centrul orașului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7526 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    ... (Joi, 18 noiembrie 2021, 15:58)

    a.nonim [utilizator]

    Masura e foarte buna, trebuia luata de mult. Insa solutia definitva e linia de metrou M7, macar portiunea intre Calea Mosilor si Regina Maria ca sa rezolve si traversarea Pietei Unirii (care e un dezastru). Dar noi trebuie musai sa facem metrou pe camp, la Otopeni, nu unde e trafic...
    • 0 (2 voturi)    
      M7 la Sf Gheorghe (Joi, 18 noiembrie 2021, 19:40)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Eu as pune legatura M2 pe M7 la Sf Gheorghe, nu la Universitate. Ar fi sub distanta optima pentru segmentul Universitate-Unirii, dar ar putea face legatura mai usor cu Centrul Vechi.
  • -2 (6 voturi)    
    logica de doi bani (Joi, 18 noiembrie 2021, 16:17)

    micplac [utilizator]

    daca te uiti pe harta te doare capul deoarece sensurile se schimba ceea ce va crea o mare confuzie daca to le-a Ba@@it mintea faceau naibi un singur sens unic si gata dar daca se poate o tampenie MARE HAI SA O FACEM !Problema era cu bizonii care parcau aiurea si care se rezolva simplu cu ridicare masina dupa ce plateau plimbarea nu mai parcau alta data !
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Joi, 18 noiembrie 2021, 17:19)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui micplac

      Sens unic? Si tramvaiele? Merg cu spatele, sau cum? Nu exista strada paralela pentru mutarea liniei. Si problema nu era doar parcarea, ci strada ingusta si timpi mari de asteptare la iesirea in bulevard.
      • 0 (2 voturi)    
        logica de doi bani (Joi, 18 noiembrie 2021, 18:46)

        micplac [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Cu exceptia STB asta era deja CLAR iar timpul de la iesirea in Bulevard e ingrozitor de scurt si asta se putea modifica !Politica e clara facem haos ingustam strazi cu trotuare si insule ca sa va lasati masina acasa , sa circule doar aia cu SUV-uri de 50K
        • -1 (3 voturi)    
          ... (Joi, 18 noiembrie 2021, 19:27)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui micplac

          Bataie de campi. Numai cineva care n-a trecut niciodata prin zona poate sa spuna asa ceva. Strada are exact o banda pe sens, comuna pentru masini si tramvai, si nu se poate depasi pentru ca e trafic mare in ambele sensuri. Si nu exista nicio posibilitate de largire. Iar temporizarea la iesirea in bulevard nu se poate modifica, ar insemna sa tii in loc sute de masini si sa aglomerezi alte zone.
          Numarul celor care au treaba exact pe acesta strada este extrem de mic, majoritatea incearca scurtaturi spre centru. Nu e nicio pierdere daca merg prin alta parte.
          • 0 (2 voturi)    
            ba este, (Vineri, 19 noiembrie 2021, 8:57)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

            eu trec prin zona, sunt si magazine, sunt multe masini parcate pe lateral, ce vor face riveranii daca nu mai au voie cu masinile?
            Hai ca eu voi ocoli pe la Universitate, dar ce fac cei care chiar au treaba in zona?
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Vineri, 19 noiembrie 2021, 14:01)

              a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              De obicei riveranii sunt exceptati de la regula, nu te amendeaza nimeni daca faci dovada ca ai garaj sau loc de parcare. Daca ai treaba in zona nu mori daca parchezi la cinci minute distanta. Nici trotuarul nici prima banda (de fapt singura) nu sunt locuri de parcare.
          • 0 (0 voturi)    
            troll de la primarie (Vineri, 19 noiembrie 2021, 17:34)

            micplac [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

            Ma nea a.nonim esti troll de la Primarie sau riveran !! Eu trec aproape in fiecare zi pe Palelogu si Armand Calinescu (ambele sensuri) daca vreau pe Mosilor spre Obor fac la dreapta pe Carol si stinga la intersectia mare niciodata pe linia de tramvai .La intoarcere fac stg pe Mosilor si dreapta pe Stefan Luchian practic pe mine schema ma avantajeaza dar bulverseaza pe toti particpantii la trafic CARE PENTRU PRIMARIE NU CONTEAZA .Masurile astea ca si sensul unic pe Polona si interzis pe Calea Dorobantilor intre Dacia si Stefan cel Mare este pentru ca a vrut vreun smecher care sta pe traseul respectiv .
      • +2 (4 voturi)    
        da, asa zic si eu, (Vineri, 19 noiembrie 2021, 8:56)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        nu am vazut (ca sofer) tramvaie blocate pe str Calea Mosilor Vechi; in schimb totul se blocheaza in momentul in care tramvaiul ajunge sa intre la intersectia Calea Mosilor Vechi cu bd Carol I (ca sa isi continue drumul catre Calea Mosilor). Ei bine, acolo semaforul tine doar cateva secunde si blocheaza tramvaiul. Solutia era sa tina semaforul mai mult, nu sa blocheze sensul ptr masini.
  • 0 (4 voturi)    
    ... (Joi, 18 noiembrie 2021, 17:16)

    Andrei_Buc [utilizator]

    masura buna, eficientizeaza 21, 605, 16 fix pe portiunea dubla.
    ulterior daca vor reusi sa uneasca cu 32 de la patriarhie, ar fi super


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by