Primăria Capitalei a interzis accesul mașinilor pe Calea Moșilor, între bd. Carol și Piața Sf. Gheorghe. Pe această porțiune, mașinile circulă pe linia de tramvai, nefiind disponibilă o bandă dedicată, astfel că tramvaiele stau blocate în trafic și câte 20 de minute pe această bucățică de circa 950 m de stradă, cam cât fac de la capătul Șoselei Colentina până la intersecția cu bd. Carol. Propunerea aparține Asociației Metrou Ușor. Asociația are o propunere similară și pe bd. Regina Maria.

Interdicție Calea MoșilorFoto: Asociatia Metrou Usor

Chiar dacă interdicțiile sunt doar pe anumite porțiuni din Moșii Vechi, șoferii sunt descurajați să mai tranziteze artera deoarece traversarea arterei devine ineficientă fiindcă te obligă să mergi pe străduțele din jur și lungește traseul foarte mult.

Deși măsura este bună, fiind prioritizat transportul public, interdicția doar pe anumite porțiuni îi va dezorienta pe șoferii care nu cunosc zona și trebuie să se întoarcă pe străduțele adiacente.

”În decembrie 2019, Asociația Metrou Ușor trimitea Primăriei Municipiului București un set de propuneri pentru eficientizarea circulației tramvaielor de pe artelele Calea Moșilor (veche) și Regina Maria, scopul fiind eliminarea ambuteiajelor punctuale în care stau blocate tramvaiele prin redirecționarea traficului individual pe variante ocolitoare. În ianuarie 2020, Direcția Transporturi a PMB ne comunica faptul că propunerile au fost aprobate în Comisia Tehnică de Circulație. Începând de ieri, 17 noiembrie 2021, primul set de propuneri a intrat în vigoare, circulația de pe Calea Moșilor (veche) fiind restricționată pentru traficul individual (cu excepția motocicletelor, bicicletelor și mașinilor de intervenții)”, a scris Asociația Metrou Ușor pe pagina de Facebook.

Restricțiile de circulație sunt pe următoarele segmente, între Piața Sf. Gheorghe și bd. Carol:

  • Accesul interzis pe Calea Moșilor între Str. Sfinților și Bd. Hristo Botev, pe sensul spre Piața Sf. Gheorghe;
  • Accesul interzis pe Calea Moșilor între St. Radu Calomfirescu și Bd. Hristo Botev, pe sensul spre Obor;
  • Accesul interzis pe Calea Moșilor între Str. Pictor Ștefan Luchian și Bd. Carol I, pe sensul spre Obor.

”Salutăm implementarea acestui set de măsuri de eficientizare a liniei 21, una dintre cele mai importante și încărcate linii de tramvai din București. De aceste măsuri vor beneficia și liniile 16 și 605. Primaria Sectorului 2 - Politia Locala intervine operativ astăzi pentru corecta informare și îndrumarea șoferilor cu privire la noile măsuri”, a mai scris ONG-ul pe pagina de Facebook.

Acesta este al doilea pas pentru eficientizarea liniei tramvaiului 21. La finalul anului 2017, Primăria Capitalei a delimitat cu garduri linia tramvaiului. Cu această soluție, timpul parcurs de tramvai între cele două capete s-a redus aproape la jumătate, potrivit observațiilor făcute de reporterul HotNews.ro. Astfel, dacă înainte, la ora de vârf, drumul de la un capăt la celălalt se parcurgea într-o oră, după montarea gardurilor între Capătul Șoselei Colentina și Piața Sf. Gheorge, drumul este parcurs în circa 30 de minute. Singurele blocaje au rămas pe Moșii Vechi.

Tramvaiul 21 transporta zilnic peste 60.000 mii de călători din cartierul Colentina spre centru și invers, potrivit datelor furnizate de municipalitate la vremea respectivă. Aceste date se referă însă numai la capacitatea estimată de transport a tramvaielor, însă această este depășită cu mult mai ales la orele de vârf, ceea ce înseamnă că numărul real al călătorilor este mai mare. Cu toate acestea, din cauza mașinilor care îi blocau circulația, tramvaiul stătea în trafic zeci de minute, ceea ce genera întârzieri foarte mari. Deoarece în cartierul Colentina nu există metrou, iar autobuzele stau blocate în trafic cu restul mașinilor, tramvaiul este singura legătură viabilă între cartierul Colentina și centrul orașului.