Primăria Capitalei ar putea începe anul acesta lucrările de lărgire a străzii Iuliu Hațeganu, între Șoseaua Vitan-Bârzești și Pasaj Nicolae Grigorescu, la 3 benzi pe sens, a declarat pentru HotNews.ro viceprimarul Capitalei respeonsabil cu infrastructura, Stelian Bujduveanu. Lucrarea este practic a doua etapă din străpungerea Nicolae Grigorescu- Splai Dudescu, legătura între Cartierul Sălăjan și pasajul peste Dâmbovița fiind finalizate în 2020. Lucrarea ar putea fi încredințată companiei municipale Trustul de Clădiri Metropolitane, care face și Pasajul de la Doamna Ghica și lărgirea străzii Prelungirea Ghencea.

Strada Iuliu HateganuFoto: Google Maps

”Valoarea totală a proiectului este undeva la 105 de milioane de lei. Proiectul prevede lărgirea actualei străzi Iuliu Hațeganu de la două benzi la șase benzi, respectiv 3 benzi pe sens. M-au întrebat mai mulți cetățeni dacă prevede și o zonă pentru tramvai. Dacă în viitor municipalitatea decide ca tramvaiul să treacă pe acolo, putem să luăm câte o bandă de pe mijloc și introducem tramvaiul. Astăzi nu are tramvai. Termenul de execuție este undeva la 18 luni, din momentul începerii. Autorizația de construire este deja emisă”, a explicat viceprimarul Stelian Bujduveanu.

Cum arată și cum va arăta strada Iuliu Hațeganu după reabilitare

Acesta spune că municipalitatea este în negocieri cu compania municipală Trustul de Clădiri Metropolitane pentru execuția lucrării, iar dacă aceasta are disponibilitate, lucrările vor începe până la finalul anului.

”Suntem în discuții avasate cu Trustul de Clădiri Metropolitane, compania municipiului București, companie înființată legal de marea majoritate din Consiliul General din mandatul anterior. Această companie lucrează și la Pasajul Doamna Ghica și la Prelungirea Ghencea. Ei sunt în măsură să ducă o lucrare de o asemenea anvergură. Dar vreau să discut cu ei să mă asigur că au disponibilitate și pot prelua și această lucrare. Dacă nu, scoatem la licitație proiectul. În funcție de discuțiile care se vor închide luna aceasta cu Trustul de Clădiri Metropolitane, vom avea un termen exact. Noi am programat să începem lucrarea până la finalul anului, că se poate lucra și fără să fie făcute exproprierile. Exproprierile le vom face anul viitor, costă circa 15 milioane de lei, bani pe care îi vom pune în bugetul pe 2022”, a mai spus Bujduveanu.

Primăria Capitalei a finalizat lucrările la Pasajul Nicolae Grigorescu în iulie 2020, după 10 ani de la deschiderea șantierului. Pasajul este realizat în proporție de 90% încă din 2018, dar nu a putut fi terminat din cauza cablurilor de înaltă tensiune care trebuiau înălțate.

Faza I din Străpungerea Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu a presupus lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmbovița și a două poduri la nivelul solului peste râu.

Șantierul a fost început în martie 2010 și trebuia încheiat la sfârșitul anului 2012. În urma unei licitații, valoarea proiectului a fost stabilită la 90 milioane lei. Lucrarea a fost însă blocată circa patru ani deoarece Consiliul General al Municipiului București nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). În 2016 au fost deblocate, dar în 2018 s-au blocat din nou din cauza cablurilor de înaltă tensiune. Exproprierile pentru prima etapă a lucrării au costat 30,9 milioane de lei.