De ce se aglomerează traficul când începe școala? Ce soluții au primăriile

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 28 septembrie 2021, 9:37 Actualitate | Administratie Locala


trafic bucuresti
Foto: Profimedia
Când începe școala și se deschid grădinițele/creșele de stat, traficul din București și din marile orașe se aglomerează considerabil. Motivul? Părinții își duc copiii cu mașina, iar de multe ori este aleasă o școală/ grădiniță creșă mai bună sau mai modernă, dar mult mai departe de casă, astfel că parcurg km cu mașina prin oraș. O altă problemă este că dezvoltarea cartierelor noi din orașele mari sau localitățile adiacente s-a făcut haotic, fără școli și grădinițe, iar cei care s-au mutat acolo trebuie să parcurgă kilometri până la prima instituție de învățământ, fiindcă nu au una lângă casă.

Primarii susțin că au mai multe soluții pentru rezolvarea problemei: modernizarea școlilor de cartier, autobuze pentru elevi, transport public performant, puncte lângă școli pentru lăsarea copiilor, ca părinții care vin cu mașina, să nu mai blocheze prima bandă, dar și obligarea investitorilor imobiliari să făcă școli în cartierele mari. Ce a funcționat în alte orașe?

Pandemia și transportul public


Anul acesta, traficul din București s-a aglomerat parcă mai mult ca niciodată după deschiderea școlii.

În contextul pandemiei, calitatea slabă a transportului public și aglomerația din autobuze și tramvaie au determinat tot mai mulți părinți să folosească mașina personală, de teama să nu se îmbolnăvească și ei, și copiii. Astfel, dimineața, la prânz și seara avem mai multe mașini în trafic, iar prima bandă, pe străzile și bulevardele unde sunt școli este blocată de părinții care parchează ca să-și lase copiii. Uneori mașinile sunt parcate chiar pe două benzi.

Mai este și vânătoarea pentru școlile mai bune, care se află de regulă în centrul orașului. Părinții plătesc și câteva sute de euro pentru a obține vizele de flotant necesare ca să-și înscrie copiii acolo.

Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, explică fenomenul:
  • ”Legea prevede că ai voie să-ți duci copilul la școala de proximitate.
  • Cei care îi duc mai departe decât stau, își aranjează vizele de flotant. Adică se duc în zona respectivă, plătesc pe cineva să spună că a luat copilul în spațiu, îi dau câteva sute de euro, și persoana respectivă se duce la Poliție și declară că a luat copilul în spațiu.
  • Am avut adrese cu 20-30 de copii, am avut chiar și o adresă cu 300 de copii în același loc, fără ca Poliția să facă nimic. S-a creat un curent general, că școlile din centru ar fi cele mai bune, ceea ce nu este în totalitate adevărat.
  • Așa s-au creat acele clase supraaglomerate, cu până la 40 de elevi. Părinții au impresia că dacă își duc copiii la aceste școli, vor învăța singuri și din mers, ceea ce nu este adevărat”.
El a explicat și dezavantajele școlilor "de fițe":
  • ”Unii dintre părinți nu își dau seama că intră într-o morișcă a meditațiilor, cu profesorii de la acele clase, iar notele nu sunt cele care reflectă nivelul de competențe și acel lucru se vede la evaluarea națională și BAC, când constată că notele obținute acolo sunt cu două-trei puncte mai mici decât ceea ce obțin la clasă.
  • Recomandarea mea este ca părinții, dacă doresc să plătească meditații, să caute alți profesori, nu pe cei de la clasă, fiindcă se păcălesc și ”cumpără notele”.
  • Deja este bătaie de joc, se fac meditații cu grupe de 5-6 elevi. Unii dintre profesorii de la școlile de fițe au făcut laboratoare de meditații în propriile case, și-au cumpărat în dormitoare bănci și aduc 5-6 elevi acolo, ca la școală, ceea ce mi se pare halucinant”.
Președintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi spune că dacă copiii ar merge la școlile de cartier, ar merge pe jos sau ar folosi transportul public, deci nu ar fi nevoie de mașină.
  • ”Nu folosesc transportul în comun fiindcă sunt la depărtare mare de casă. Dacă ar folosi școlile de proximitate, unii dintre ei ar merge pe jos, nu ar avea nevoie de transport în comun.
  • Dacă duci copilul la 5-10 kilometri de casă, că acolo este școala cea mai bună, atunci ești obligat să-l duci cu mașina”.

Cartiere noi fără școli


O altă problemă este în localitățile din jurul Bucureștiului, unde infrastructura școlară nu a ținut pasul cu dezvoltarea imobiliară.

Astfel, în ultimii ani, populația acestor localități a crescut de la câteva mii la zeci de mii de oameni, iar autoritățile locale nu au făcut școli și grădinițe în mod proporționat.

Aceeași situație este și în cartierele noi ale Bucureștiului. Astfel că acei oameni nu au unde să-și ducă copiii și sunt nevoiți să parcurgă 5-10-20 de kilometri prin traficul de coșmar până la cea mai apropiată școală.

Ce soluții sunt? Depinde pe cine întrebi


Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, spune că este dreptul părintelui să aleagă la ce școală își dă copilul, iar pentru reducerea aglomerației la orele la care încep/se termină cursurile o soluție ar fi crearea unor puncte unde părinții doar să oprească mașina să coboare copilul, iar cineva de la școală să îl preia.
  • ”Partea cealaltă cu viza de flotant este greu de rezolvat și nu văd o soluție care să nu aducă mai multe deservicii comunității, decât serviciul pe care l-ar aduce că acei părinți și-ar duce copilul la școala din zonă.
  • Până la urmă, este normal ca fiecare familie să-și dorească ce este mai bine pentru copil. Eu mi-aș dori ca părinții să stea mai puțin în trafic când își lasă copilul la grădiniță/școală.
  • Soluția este să avem niște locuri special amenajate în apropierea școlilor și grădinițelor, ciclul primar și grădiniță cu precădere, că restul pot să se ducă singuri, să fie o zonă în care pur și simplu părinții să poată lăsa copii și să plece. Am văzut acest sistem implementat la o școală privată, funcționează extraordinar de bine, se preia cred că un copil pe minut dacă cineva de la școală sau de la grădiniță este acolo și asta fluidizează foarte mult traficul și elimină blocaje.
  • Ideea ar fi ca în apropierea școlii să fie 3-4 locuri special delimitate, în care părinții să poată opri doar pentru a lăsa copilul, nu să parcheze, și să existe cineva din partea grădiniței sau a școlii, dimineața cu precădere, care să poată prelua acești copii și să-i trimită în curte. Vreau să facem acest sistem la școlile și grădinițele publice”, a explicat Radu Mihaiu.
El spune că și investițiile în școlile de cartier rezolvă problema:
  • ”Ce putem să facem este să găsim un program after school, în așa fel încât părinții să-și poată lăsa copiii dimineața și să-i ia seara. Asta probabil că ar crește atractivitatea tuturor școlilor, nu doar a celor cu after-school, și cererea s-ar distribui geografic mai bine.
  • Anul acesta am avut 19 șantiere de modernizare, am fost printre cei mai activi, o parte s-au terminat, mai sunt câteva deschise, dar sperăm să finalizăm o parte în această lună, altele luna viitoare, altele în noiembrie-decembrie, deci muncim foarte mult pentru a moderniza școlile și grădinițele din sector. Vom munci și anul viitor. În câțiva ani, când vom avea toate școlile modernizate, va fi mult mai bine, vom avea și trafic mai puțin. Anul acesta am prin în buget pentru școli peste 200 milioane lei”.
În ceea ce privește autorizarea dezvoltărilor imobiliare noi, primarul spune că s-ar putea pune niște condiții în Planul Urbanistic Coordonator al Sectorului 2.
  • ”Se construiește foarte mult, cei de la Sud de Fabrica de Glucoză aveau prinsă o dezvoltare cu cap aș spune, aveau un centru cu școală, grădiniță, biserică și centru medical.
  • Mi-aș dori ca același lucru să se întâmple și în zona Electronicii, acolo din păcate, pe PUZ-ul Sectorului 2 nu era prevăzută o astfel de școală, dar sperăm să corectăm acum. Faptul că PUZ-ul Sectorului 2 a fost suspendat, asta ne dă flexibilitate să discutăm ca viitoarele reglementări urbanistice să prevadă școală, grădiniță, creșă și de ce nu, biserică, fiindcă sunt mulți cetățeni care își doresc și asta”.
Reprezentanții Primăriei Sector 4 spun că investițiile în infrastructură, ridicarea mașinilor și implicarea Poliției locale sunt soluția.
  • ”Pentru decongestionarea traficului rutier, care a înregistrat valori crescute, începând cu 13 septembrie, în Sectorul 4 al Municipiului București s-au intensificat măsurile menite să asigure fluidizarea traficului.
  • În acest sens, echipajele Poliției Locale Sector 4 continuă acțiunile de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar. „Patrula Stradală”, formată din echipe special desemnate din cadrul Poliției Locale Sector 4, acționează pentru al treilea an consecutiv, în apropierea unităților de învățământ din sector, pentru a dirija circulația autovehiculelor, ce ar putea bloca prima bandă a arterelor de circulație. Menționăm că, la toate aceste acțiuni contribuie deja măsurile implementate în urma finalizării lucrărilor de infrastructură mare, pe care Primăria Sectorului 4 le-a realizat în ultima perioadă.
  • Astfel, valorile de trafic s-au redus considerabil pe marile bulevarde, urmare a lucrărilor de lărgire a carosabilului, de la 2 la 4 benzi de circulație precum și a amenajării parcărilor în regim park-ride din apropierea stațiilor de metrou, datorită cărora locuitorii zonei de Sud ai Sectorului 4 își lasă acum mașinile în aceste locuri sigure și aleg să-și continue traseul către școlile și grădinițele din zona centrală cu mijloacele de transport în comun”, au explicat reprezentanții instituției.
Ei spun că dezvoltarea transportului public, la pachet cu construirea de noi unități de învățământ în cartiere va rezolva situația:
  • ”În sprijinul familiilor care locuiesc în noile ansambluri rezidențiale din Sudul Capitalei și ai căror copii sunt înscriși la unități de învățământ din centrul Capitalei, Primăria Sectorului 4 construiește stația de metrou „Tudor Arghezi”, pentru a facilita accesul în zonele centrale și implicit pentru a reduce aglomerația din trafic, prin punerea la dispoziția oamenilor a alternativei transportului în comun.
  • În completarea lucrărilor de infrastructură rutieră, Primăria Sectorului 4 are în vedere extinderea infrastructurii educaționale în zona de Sud, prin construirea de noi creșe, grădinițe și școli.
  • Astfel, în momentul de față sunt aproape de finalizare lucrările grădiniței din cadrul campusului educațional al Liceului Dacia, situat pe bulevardul Metalurgiei, grădiniță care va putea primi copii preșcolari ai familiilor care locuiesc în această zonă.
  • Totodată, Primăria Sectorului 4 are în vedere, în perioada următoare, dublarea capacității de 1.000 de locuri a creșelor din sector, prin reconversia a cinci spații administrative/de birouri, aparținând autorității locale, în cinci creșe care ar putea găzdui, într-o primă etapă, peste 600 de copii ai familiilor tinere și care ar avea la dispoziție un loc sigur și mult mai aproape de casă în care să-i lase în îngrijire pe copii”.
Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, spune că soluția este dezvoltarea infrastructurii educaționale.
  • ”Practic, ar trebui să nu le mai dai voie să își mai facă această viză de flotant, la nivel de Minister. Eu nu am ce să fac. Este greu de găsit o soluție. Eu înțeleg și ministerul.
  • Dacă oprești înscrierile pe bază de flotant, pe de o parte o să-și facă toți buletine la alții în casă, pe de altă parte nu e o soluție, fiindcă nu au școli în zona lor. La mine, soluția este să fac școli, îmi asum chestia asta, dar Ministerul să-mi dea posturi.
  • M-am chinuit să fac rost de 30 de posturi pentru o grădiniță, despre ce vorbim. Ministerul trebuie să aloce posturi care reprezintă realitatea. Degeaba fac eu școli, dacă stau cu ele goale. Ministerul trebuie să bugeteze mai multe posturi”, a explicat Ciucu.
El spune că, la nivel de administrație locală, ar putea fi limitat accesul mașinilor pe străzile din jurul școlilor.
  • ”Tot ce poți să faci, dar pe baza unei analize de trafic, este să închizi o stradă de pe lângă școală și să fie pietonală, dar asta crează anumite probleme și nu se poate peste tot. Autobuzul școlar nu este o soluție în mediul urban mare.
  • Unii vin din alt cartier, alții de peste drum, alții de la nu știu ce casă, alții din Chiajna, alții din Bragadiru.
  • Nu este o soluție când vorbești de mii de copii. Hai să ne uităm câte școli s-au făcut în ultimii 15 ani în Bragadiru, Domnești și Chiajna și cât de multe apartamente s-au făcut. Oriunde ai o casă, un apartament nou, vorbești despre o familie tânără cu 1-2 copii. Și toți vin în București cu aceste vize de flotant.
  • Mai este o soluție, pentru educație, să construim corpuri de școală noi în curtea școlilor existente. Dar asta nu va fluidiza traficul, ci va îmbunătăți actul educațional”, a mai explicat Ciucu.
În ceea ce privește cartierele noi, primarul spune că vrea să condiționeze autorizarea ansamblurilor rezidențiale noi de construirea unei școli/grădinițe:
  • ”Eu acum nu mai dau voie dezvoltatorilor să facă peste 1.500 de apartamente fără o școală. Să ne-o dea nouă, o băgăm în circuitul educațional, iar Ministerul să ne dea profesori. Eu nu pot să fac mai mult de 4 școli pe mandat, nu am capacitate și nici buget.
  • Suntem în urmă pe Sectorul 6 cu vreo 15-20 de școli, iar noi nu avem nici teren. Eu fac proiecte, dar nu am teren, terenul e la dezvoltatori. Dacă nu îi luăm pe dezvoltatorii imobiliari ca parteneri, nu ajungem nicăieri. Asta mă chinui eu să fac printr-un PUZ, ca să pilotez modelul acesta în Sectorul 6.
  • Soluția este un parteneriat cu dezvoltatori. Se face un contract și condiționăm autorizația de construire de construirea unei școli, proporțional cu numărul de apartamente pe care-l fac. Eu nu dețin terenuri, PMB-ul are terenuri”.
Iulian Cristache, președintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, mai vine cu o soluție, parteneriate între școlile din centru și cele de la periferie:
  • ”În Legea educației este prevăzută posibilitatea ca unitățile de învățământ să formeze consorții, adică o școală bună să ia o școală ”mai amărâtă”, acei profesori buni au posibilitatea să meargă și să predea și acolo, astfel încât să nu mai vorbim de școli suprapopulate și să facă schimb de experiență.
  • Mie mi-e greu să cred că un profesor din școala de cartier nu se poate ridica la un nivel înalt de predare și instruire atât timp cât are și el o resursă mai bună. La fel și copiii, dacă au resursele necesare.
  • Avem nevoie de niște clase omogene, ca să nu mai creăm poli de putere și staturi sociale, fiindcă efectiv clasele se fac după părinți, avocați, ingineri, doctori și ceilalți are sunt la fel de contribuabili, dar au venituri mai mici, sunt lăsați de izbeliște, iar copiii discriminați”.

Ce soluții se aplică la Cluj


Și la Cluj traficul se aglomerează când începe școala, însă Primăria luptă de câțiva ani să rezolve problema, investind masiv în școlile de cartier.
  • ”Și la Cluj traficul se aglomerează mult când începe școala. Noi am constatat că o parte din trafic este generat și de părinții care își duc copiii la școală cu mașina. Ce am făcut?
  • Am încercat să-i stimulăm pe părinți să-și ducă copiii la școlile de cartier, am investit bani în școlile de cartier, chiar foarte mulți bani în modernizarea lor, și din fonduri europene, și de la bugetul local. Și în ultimii ani am constatat o creștere substanțială a cererii la școlile de cartier, mai ales la clasa 0-IV.
  • Dacă înainte, în top zece, pe clasa 0, erau școlile din zona centrală, încă din 2019, în top 10 nu mai sunt școli din zona centrală ci școli de cartier. Asta înseamnă că a crescut încrederea părinților în școlile de cartier și prin investițiile pe care le-am făcut și prin rezultatele pe care le-au obținut școlile la examene. La licee este un pic diferit pentru că ele sunt comasate în centrul orașului”, a explicat pentru HotNews.ro Dan Tarcea, viceprimarul orașului Cluj-Napoca.
Apoi, este încurajată folosirea transportului public și s-au introdus autobuzele pentru elevi.
  • ”Încurajăm transportul elevilor cu autobuzele școlare. Avem 14 rute, în prima zi de școală am avut vreo 350 de copii pe care i-am transportat, a doua zi 470 de copii, este în creștere.
  • Apoi, avem gratuitate pe mijloacele de transport în comun pentru elevi. Am suplimentat pe perioada școlii și numărul mijloacelor de transport în comun dimineața și în zona prânzului pentru a nu se aglomera, să se respecte normele sanitare și copiii să le folosească.
  • Dar încă mai sunt situații în care părinții își duc copiii la școală cu mașina și se vede o dată cu începerea școlii o forfotă mai mare în trafic”, a mai afirmat viceprimarul orașului Cluj-Napoca.
El spune că Primăria va continua aceste proiecte deoarece funcționează:
  • ”Avem în vedere să extindem rutele pentru transportul elevilor și pentru alte cartiere. Mai sunt două cartiere care nu sunt acoperite. O să extindem etapizat, pe măsură ce mai achiziționăm noi mijloace de transport în comun. Și investim în continuare în modernizarea școlilor.
  • Chiar zilele trecute s-a semnat contractul de execuție pentru școala Nicolae Iorga din Cartierul Iris, un fost cartier muncitoresc. Are în acest moment 7 clase, cu 170 de copii. Valoarea investiției este de aproximativ 21 milioane lei și după modernizare va crește de la 7 clase la 18 clase și de la 170 de copii la 450 de copii. Va fi una dintre cele mai moderne școli din România pentru că vom face bibliotecă, sală de sport și toate dotările necesare.
  • Avem 10 astfel de proiecte, investiții pe fonduri europene în școli. Practic cu cât vom moderniza școlile de cartier mai mult și le vom extinde capacitățile, cu atât și părinții vor fi motivați să-și ducă copiii acolo.
  • Avem și un parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean și calitatea învățământului în școlile de cartier este foarte-foarte bună și o dovedesc rezultatele la ultimele examene. Pe de altă parte, noi investim în școală peste 20% din taxele impozitele pe care le plătesc clujenii, fie că discutăm de modernizare, investiții, cele necesare pentru asigurarea actului de învățământ, astfel încât să nu mai fie necesar fondul clasei sau cine știe pentru ce bani de la părinți”.

Ce soluții se aplică la Iași


Mihai Chirica, primarul municipiului Iași, spune că orașul său are aceeași problemă din cauza faptului că toată lumea folosește mașina, deși Primăria a investit în ultimii ani foarte mult în transportul public.
  • ”Soluții: revenirea la normalitatea utilizării a serviciilor publice puse la dispoziție de autorități, cum suntem noi dar și alte orașe, transport public în care se investește în permanență și nu puțini bani, zeci și sute de milioane de euro, refacerea infrastructurii și soluții de ticketing, care trebuie să meargă în paralel cu restricționarea accesului vehiculelor poluante și a vehiculelor personale în zone de interes cum sunt școlile și îmbunătățirea marketingului pentru utilizarea transportului public.
  • Dau un exemplu care doare. Am luat măsura gratuității pentru toți elevii. Asta înseamnă 62.000 de persoane, care ar putea beneficia de transportul public de călători. Până la data începerii școlii erau înscriși în platformă doar 8.600 de elevi. Dramatic.
  • Deci, în continuare trebuie lucrat la partea de promovare. Încă nu există această apetență pentru utilizarea transportului public, ceea ce doare. Am văzut un interes destul de evident după ce am adus tramvaiele noi, încep să se înscrie tot mai mulți.
  • Va veni întreg parcul nou și trebuie să ne întoarcem la bunele obiceiuri, să condiționăm utilizarea transportului public de facilitățile pe care le asigură fiecare municipalitate în parte. Am făcut și benzi unice. Am făcut un experiment, o mașină a plecat de la capătul traseului și până la Podul Roș și a făcut 18 minute. În acest timp au trecut 7 mijloace de transport - 5 autobuze și două tramvaie, deci eficiența benzilor rezervate este clară”, a explicat Chirica.
El susține că orașul a investit foarte mult și în școlile de cartier, iar mesajul transmis de municipalitate este ca elevii să rămână la școlile de cartier.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3933 vizualizari

  • 0 (14 voturi)    
    ... (Marţi, 28 septembrie 2021, 9:52)

    tirolez [utilizator]

    Sa nu suparam parintii, "e dreptul lor sa-si aleaga scoala". O fi, dar supra-aglomereaza clasele si sufera toti, si cei care locuiesc acolo, dar si copilul lor.
    Calitatea orei scade , invatatoarea nu are timp nici sa se uite la fiecare ce a a facut intr-o ora, dar sa mai apuce fiecare sa spuna ceva.
    Mai creste si riscul de imbolnavire.
    Important e ca orice om se poate duce undeva daca stie sa dea din coate, dreptul lor, asta inteleg de la dnul primar s2.
    Cred ca nici macar nu le pasa de invatatoare/scoala, vor de fapt sa fie cu alti datatori din coate="lume buna" in clasa.
    • 0 (6 voturi)    
      e dreptul lor sa aleaga daca la stat sau privat (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:55)

      shpe11 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      nu ca vreau la nushce scoala (195), in cazul in care inscrierile la scoala se fac la scoala de care aparti
    • +3 (3 voturi)    
      Exemplu concret. (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:37)

      bumble-bee [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Şcoala I.G. Duca din sectorul 5. Aproape 40 de copii în clasă, "ora" redusă la 35 de minute.

      În unele săli nici nu încap toţi ok, aşa că ce fac pun o bancă în dreptul uşii, dacă cineva are o urgenţă la baie practic suspendă oră până când dau banca din dreptul uşii şi se întoarce copilul de la toaletă, pe urmă pun banca la loc.

      Cine câştigă din toate astea? Copiii din circumscripţia şcolii pierd, copiii pe viză de flotant pierd şi ei. În jur se crează o mare aglomeraţie, dimineaţa, la prânz şi seeara ( se învaţă în 3 ture, ultima tură terminând la ~19:00 ).
    • +2 (4 voturi)    
      Poti sa aleaga si aleg prost (Marţi, 28 septembrie 2021, 15:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Eterna problema a democratiei.. ;)

      Revenind la subiect, din cate vad in jur este un nou arhetip de parinte care se autoconvinge ca face ce este mai bine pentru propriul copil, dat fiind cati bani si timp iroseste pe scoala.
      Oare cati dintre acesti copii nu ar fi mai avantajati daca s-ar duce pe jos la o scoala de cartier cu clase mai mici si parintii ar petrece cateva ore in plus pe saptamana sa-i ajute la lectii.
      Asta presupunand ca parintii nu sunt analfabeti..
    • 0 (0 voturi)    
      Va spun eu ! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 10:28)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Se aglomereaza pentru ca cei care locuiesc langa Bucuresti inscriu copiii in capitala si fac naveta in fiecare zi. Se fac vize de flotant la misto.
  • +10 (10 voturi)    
    și invers :)))) (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:17)

    boggg [utilizator]

    Există și fenomenul invers. Locuiesc într-un cartier „de fițe”. NU îmi duc copiii la școala din cartier, pentru că e plin de copii „de fițe” din Pipera, Tunari etc. Clasele sunt full full, peste 30 de copii. Și iată cum mai aglomerez și eu orașul ducându-mi copiii la o școală mai amărâtă, cu copii normali, mulți minoritari etc. Amuzant, nu?
    • 0 (4 voturi)    
      Fitze zici! (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:22)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui boggg

      Ai o solutie simpla, mutarea intr-un cartier de oameni normali!
  • +4 (8 voturi)    
    pai (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:19)

    cucuveauamov [utilizator]

    sa inchidem scoala, poti avea succes si fara (mai ales fara!)
    • 0 (2 voturi)    
      succes ar avea doar psd-istii tai (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:51)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ar avea masa de votanti
  • +14 (14 voturi)    
    pentru ca parinti cretini.. (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:21)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. vor toti sa parcheze in gura portii scolii, e greu sa mearga 100 de metri pe jos. doamne fer si apara sa-si toceasca papucii.
    • +3 (3 voturi)    
      fix (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:34)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Cel mai bun exemplu este laude-reut, de pe Mircea Voda, fix langa rutieristii de la udriste. Nesimtitii nu se multumesc cu banda pentru parcat, blocand banda 1 constant si ajungand sa opreasca cu nesimtire pana si pe a doua, ultima, oprind tot traficul.
    • +3 (3 voturi)    
      daca nu parcheaza in "gura portii scolii" (Marţi, 28 septembrie 2021, 13:35)

      GNG [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      ... cine le mai admira masina, ultimul model, tinuta de la casa de moda, ultimul model de smartphone care tocmai atunci a sunat, chiar daca stateai de vorba cu doamna sau alti parinti. Cine te vede si cine te recunoaste daca nu esti fix in fata??? Pentru asta sunt scolile de fite, ptr etalarea avutiei. Nu vedeti ce "intrecere" este intre parinti , care contribuie cu mai multi bani si mai multe lucruri pentru clasa?
  • +9 (9 voturi)    
    Va trebui să... (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:25)

    fokerul [utilizator]

    vom face...vom drege...avem în vedere...trebuie să... Numai gargară de care suntem sătui
  • +4 (10 voturi)    
    Trebuie reconstruita societatea... (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:34)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Copii au dreptul sa caute profesori mai buni nu sa fie obligati la ghetoizare in scolile de cartier vai de mama lor. Pina nu va fi performanta in orice scoala, pina cind nu vor fi clase de performanta in fiecare scoala - vezi Doamne e segregare si toti au dreptul sa... - parinti vor alerga dupa scoli bune.
    Doar ca trebuie sa recunoastem faptul ca nu toti elevii sint capabili de aceleasi performante.
    Trebuie clasa de sport, de arte, de meserii, de stiinta facute din timp. Si orientare CORECTA a elevilor nu pe pile, interventii sau fiindca nu ne plac ochii unuia.
  • -2 (10 voturi)    
    ciudat (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:47)

    Nevermind [utilizator]

    Adica aia "eco" nu-si urca odrasla pe bicla ca s-o duca la scoala? Ca s-au inmultit masinile si au disparut si mai mult biciclistii aia multi si cvasi-inexistenti.

    Bine, ei oricum dispareau la frigutz si ploicica, dar vor benzi speciale si PERMANENTE. Cum sunt alea de pe splai, care sunt GOALE.
  • +3 (7 voturi)    
    solutia ... (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:48)

    Paul_ [utilizator]

    Solutia este sa renuntam la ipocrizie.

    Sunt de acord cu egalitatea de sanse dar nu vom fi nici o data egali.

    Lucrurile ar fi simple daca ar exista 2 programe (una mai simpla si una mai complicata), profesorii recomanda una dintre programe iar parintii accepta sau nu recomandarea profesorilor.

    In felul acesta ar aparea in mod natural clase in care se preda o materie putin mai dificila si in scolile de cartier si nu se vor mai ingramadi toti la cateva scoli din oras.

    Cea de de-a doua problema este ca nu se contruiesc scoli in cartierele nou construite din jurul marilor orase.
    • 0 (0 voturi)    
      solutia... (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:05)

      licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Spui tu ca lucrurile ar fi simple pentru ca profesorii recomanda una dintre programe iar parintii accepta sau nu recomandarea profesorilor si eu iti spun ca parintii nu ar accepta recomandarea profesorilor in cazul in care profesorul ar recomanda programa ta simplificata.
      Cati parinti accepta faptul ca au un copil slab la invatatura?
      Tot simple sunt lucrurile?
      • +1 (1 vot)    
        Acceptare? (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:25)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui licasamadau

        Faptul ca parintii accepta sau nu nu va schimba capacitatea intelectuala a copilului! Insistenta de a-l inscrie la o scoala peste puterile lui va duce numai la drame!
        • +1 (1 vot)    
          foarte de acord (Marţi, 28 septembrie 2021, 15:40)

          licasamadau [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

          capacitatea intelecutala a copilului ramane aceeasi.
          Spuneam doar ca daca solutia lui se bazeaza pe acceptarea parintilor, poate sa-si ia adio.
  • +2 (6 voturi)    
    pentru ca coruptie (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:53)

    shpe11 [utilizator]

    doar un exemplu evident:

    scaoal 95 din bucuresti-S3 are autobuze care circula in tot sectorul 3, in cazul in care copilul trebuie dus la scoala de care apartine...

    dar aceasta scoala si practicile dezechilibreaza intreg sistemul... parintii care vor o scoala buna fac diverse combinatii (in principal mutatii doar pe hartie) ca sa dea copilul la scoala mai buna, apoi tot sectorul 3 sta la coada la scoala, ca doar nu duci copilul la cea mai cea scoala cu autobuzul ci cel putin cu o masina serioasa sa aibe statut copilul...

    si astfel dezechilibreaza si celelalte scoli, copii eventual buni se magnetizeaza numai de 95

    dar traim in romania, e ok... nu avem apa calda stam cuminti in casa, acum sa vedem cu caldura ce o sa se intample... popor de miei... ne-o meritam...
  • +1 (7 voturi)    
    Fix invers (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:04)

    ThalesdeTeleorman [utilizator]

    Fix aia cu viza de flotant e cea mai usor de rezolvat prin legislatie. Ai apartament cu 4 camere si sunteti 3 membri de peste 14 ani in familie? Mai poti lua in spatiu o singura persoana. Sunteti 2 adulti intr-un apartament cu 2 camere? Nu mai poti adauga pe nimeni, cu exceptia membrilor de familie care vor face 14 ani in viitor.

    Si ai rezolvat si cazurile alea incredibile care apar la alegeri cu sectii de votare facute pentru "fratii" de peste Prut, unde de fapt nu voteaza nimeni.
  • +4 (4 voturi)    
    comozi si ipocriti (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:11)

    andimi [utilizator]

    Doar la sectorul 6 si la Cluj vad masurile potrivite. Trebuie investit in scolile de cartier si gasit solutii impotriva vizelor false, altfel nu ii convingi si pace pe cei ce vor la scoli de fite! Viza de flotant falsa (adica obtinuta prin fals in declaratii) e ilegala, ar trebui deschise niste dosare penale si sa vezi cum se linistesc. Stiu, imi veti spune ca parintii cauta solutii pentru scoli bune, dar mergem la vesnica descurcareala a romanului, care face orice numa sa nu respecte legea. In alte tari nici nu exista sa te duci la alta scoala decat cea de circumscriptie! Ai vrut casa in Berceni mergi frate la scoala din Berceni! Dar preseaza primarul sa iti asigure conditii, e dreptul tau!
  • +1 (3 voturi)    
    pe vremuri ... (Marţi, 28 septembrie 2021, 13:52)

    GNG [utilizator]

    ... existau competitii intre scoli, concursuri la diferite materii si pe an de studiu, competitii sportive. Toate scolile participau si toti profesorii aveau ambitia ca elevul lor sa castige! Nu existau scoli de fite si la liceu si apoi la facultate se intra de la orice scoala. Trebuia doar sa inveti, toti invatau dupa aceleasi manuale si foloseau aceleasi culegeri de probleme sau texte. In facultate am avut o colega care a crescut la casa de copii (orfelinat) pentru ca ambii parinti au murit cand era mica. Mama mergea la scoala doar cand o chema diriga la sedinta sau cand "saream calul" (faceam obraznicii). Acum merg parintii si la liceu, noi plecam dupa ore la plimbare cu prietena in parc sau toata clasa, chiuleam de la ore toata clasa si spuneam ca nu a fost trecuta ora in orar (la liceu orarul se schimba la 2 saptamani). Alte vremuri. Stateam singur acasa, parintii erau muncitori, nu aveau telefon in birou sa ma verifice ce fac. Mancam, imi faceam temele, mergeam la scoala, asta incepand din clasa a-II-a . Parintii nu blocau strazile ca la ora 8 sau la 13 erau satui de munca! In vacanta ma vedeau doar seara la masa si cand dormeam. Dar nu isi faceau probleme ca nu ma descurc.
  • -1 (1 vot)    
    Calitatea slabă a transportului public (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:17)

    TrueBlue [utilizator]

    Autobuzele, tramvaiele si autobuzele circula aproape goale inclusiv la orele de varf.
  • +2 (2 voturi)    
    Exemplul lui Iohanis! (Miercuri, 29 septembrie 2021, 9:46)

    all23 [utilizator]

    Sa nu creada cineva ca imi place de idiot, DAAAAR , cand era el primar la SIBIU stopurile erau setate la 20-30 secunde pentru cei ce intrau in oras , si 120 sec pentru riverani. Daca ar face la fel si Primaria Bucuresti , intre orele 07 - 17 , atunci cozile la intrarea in Bucuresti ar fi de 2-3 ori mai mari , dar aglomeratia ar fi in afara Bucurestiului. Daca nu e loc sa intri , astepti sa se faca loc , nu vii ca melteanu si blochezi tot traficul pana in piata Unirii . Verificati toate intersectiile de pe Calea Rahovei si le veti vedea blocate de cei ce vin din afara, pana la Chirigii , fiindca nu stau sa astepte daca intersectia e blocata, iar cei ce vor sa traveseze nui au pe unde ....


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by