VIDEO Un an de la alegerile locale: Nicușor Dan, la HotNews LIVE. De ce nu se vede mare lucru? Mare parte din activitatea mea a fost de a stabiliza instituția. Până în martie-aprilie am avut conturile blocate / Noul regulament de parcare va stârni extrem de multe discuții/ La iarnă va fi puțin mai bine ca iarna trecută

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 27 septembrie 2021, 20:13 Actualitate | Administratie Locala


Nicusor Dan la Hotnews LIVE
Foto: Hotnews
Noul București, promis de primarul Nicușor Dan în campania electorală, se lasă așteptat. Primarul spune că în primul an de mandat s-a ocupat de stabilizarea instituției, în condițiile în care erau datorii curente de 3 miliarde lei și conturile blocate, dar și de probleme sistemice - a oprit toaletările și defrișările de arbori în neștire, a oprit construcția pe spațiile verzi, nu se mai construiesc blocuri între case. Nicușor Dan spune că a reușit să deblocheze conturile instituției abia în primăvară și abia atunci a putut deloca și investițiile în infrastructură. Edilul promite că, începând de anul viitor, partea de infrastructuă la care a lucrat până acum va începe să se vadă: se vor trasa marcajele rutiere, se vor face piste pentru biciclete, se vor achiziționa tramvaie, iar parcurile vor arăta decent. În ceea ce privește furnizarea agentului termic, Nicușor Dan promite că va fi mai bine ca iarna trecută, însă vor fi în continuare probleme serioase.

Emisiunea a fost realizată de Catiușa Ivanov.


Interviul a fost transmis LIVE pe conturile de Facebook și YouTube ale HotNews.ro.

Principalele declarații:

A trecut un an de la alegeri, 11 luni de mandat. Ce ați făcut în această perioadă, pentru că nu se vede mare lucru?

  • Am preluat un oraș în faliment, aveam datorii de 3 miliarde. A trebuit să rezolv treburile urgente, nu se puteau plăti salarii
  • A trebuit să deblochez investițiile, conturile erau blocate
  • Se lucrează pe toate marile șantiere începute. Unul dintre ele este șantierul de la Glina pentru epurarea apelor uzate. Dacă nu terminăm până în 2023, există riscul să dăm banii înapoi
  • Am preluat o direcție juridică cu 5.000 de procese, cu avocați neplătiți de 2 ani, procese cu mize de milioane de euro
  • Mare parte din activitatea mea a fost de a stabiliza instituția și de a o face funcțională
Când vom vedea rezultate concrete?
  • O să vedeți la final de 2022 primele din cele 100 de autobuze electrice pentru care avem bani europeni și pentru care fosta administrație a ratat licitația
Traficul este de coșmar, ce măsuri ați luat?
  • Pentru primărie, așa cum am preluat-o, a fost un efort să asigurăm chiar mentenanța semafoarelor
  • Compania care le gestionează avea datorii uriașe
  • Pe lucrările de infrastructură, am deblocat șantierele mari
  • În acest moment, după ce în Doamna Ghica oamenii au stat în șantier, am reușit să refacem la suprafață
  • Pe toate celelalte bretele se circulă acum pe 2 benzi, la Doamna Ghica
Era nevoie de 9 luni pentru circulația la sol?

  • Până în martie-aprilie am avut conturile blocate, nu am putut plăti nicio investiție
  • A fost un efort uriaș să deblocăm conturile. Din acel moment, am reușim să operaționalizăm compania Trustul de construcții metropolitane
  • Am preluat-o cu datorii de 40 de milioane
Prelungirea Ghencea:
  • Am început lucrările chiar săptămâna asta, avem bani alocați și vom lucra continuu
  • Pentru moment nu avem bani pentru tramvai, dar va rămâne locul liber pentru când vom avea bani
  • Eu cred că în vara lui 2023 această lucrare va fi terminată până la șoseaua de centură, cu tot cu parcare de 450 de locuri
  • Tramvaiul depinde de momentul la care vor fi bani
Ce ați făcut pentru managementul traficului?
  • Nu am avut bani
Orașul este o mare parcare, cu mașini care blochează pietonii și traficul. Ce ați făcut?

  • Una din investițiile pe care am reușit să le deblocăm e parcarea de la Cora Pantelimon, va fi gata cam într-o lună
  • Pe situația generală a parcărilor, într-unul din contractele cu firmele de avocatură s-a făcut un draft cu noul regulement de parcare
  • Noul regulament de parcare este o decizie care va stârni extrem de multe discuții, prefer să nu spun nimic până nu voi discuta cu consilierii
  • Orice fel de intedicție și taxare va naște discuții și vrem să discurăm înainte cu majoritatea din CGMB
Transport public
  • Cel mai important lucru, semnarea contractelor cu Astra Arad pentru 100 de tramvaie. Un tramvai costă sub 2 milioane de euro, din bani europeni
  • Primul tramvai va sosi în vara anului viitor
  • A durat mai mult pentru că primăria a acționat prost, au fost contestații, Astra Arad a câștigat și în perioada asta prețurile au crescut foarte mult
  • Prețurile au fost pe oferta făcută de Astra înainte de litigii. După ce Astra primește prima tranșă din contract, de 30%, poate solicita majorarea contractului și va fi o decizie a CGMB și probabil că îi va da această majorare
  • Din punct de vedere moral, e justificată creșterea, se raportează la prețuri la materiale care au crescut
  • Până la final de 2022 vom avea primele autobuze electrice
  • Vrem să încurajăm oamenii să folosească abonamentele. Dacă iei abonament pe un an STB-Metrou, plătești 1.200 de lei
  • Încercăm să îndrumăm oamenii către abonament pentru a-i fideliza oentru transportul public
  • Nu sunt extrem de mulțumit, dar s-au făcut pași pentru respectarea orarului
  • Nu putem acum să avem orar respectat, dar, cel puțin, vrem ca mijloacele de transport să plece de la cap de linie când e stabilit și acum în sfârșit există un contract cu o sancțiune de 100 de lei pentru șoferii STB care pleacă mai târziu
Când vom avea benzile unice?
  • Imediat după ce va fi aprobată strategia de parcare
Când vom avea benzi de biclete promise în campanie?

  • Același răspuns
E posibil ca măcar un om să ia la pas centrul și să înlocuiască dalele stricate? Măcar lucruri mici să fie făcute
  • Nu se poate duce primarul cu niște angajați să înlocuiască o dală
  • S-a scos la licitație un acord-cadru pentru străzi și trotuare, vor fi selectate firme și apoi va fi o minilicitație pentru lucrări punctuale
  • Acum 3 zile acest contract era în verificare la ANAP
  • Repet, nu mai suntem în faliment, s-au deblocat investițiile, am oprit în sfârșit tot ce a însemnat urbanism derogatoriu
Termoficarea și avariile. Cum va fi la iarnă?
  • Aproximativ 15 km de rețea au fost schimbați în această vară
  • Vrem să vedem exact ce putem îmbunătăți
  • Am reușit să stabilizăm situația financiară pentru Termenergetica-Elcen, vom fi într-o situație financiară corectă la acest final de an
  • Sper să putem prelua Elcen, cu sprijinul Guvernului, până la finalul anului
  • Aș fi vrut să fie mai mulți km, dar ar fi trebuit să preluăm contracte în desfășurare, nu să facem noi licitația
  • La iarnă va fi puțin mai bine ca iarna trecută. Mi-as dori mai mult, dar asta e ce s-a putut face
Va crește gigacaloria pentru bucureșteni?
  • Tehnic, e complicată discuția Decizia ve veni la CGMB, după ce vom avea prețul de la ANRE

    Acum subvenționăm 2/3 din prețul gigacaloriei, contractul cu CE pentru realizarea a 210 km de rețea împiedică subvenția la infinit
  • Nu se pune problema de a renunța la subvenție. Va fi o creștere a acesteia, cu circa 20%, date la ochi, decizia va fi în octombrie
  • Vom vedea în ce măsură vrea și Guvernul să facă o subvenționare
Caracatița Firea - companii municipale
  • Am păstrat provizoriu 4 companii, pentru că oferă niște servicii
  • Cele 14 companii închise- 2.700 de oameni
  • În total, au plecat cam 25 de oameni din PMB
Suspendarea PUZ-urilor de sector
  • A fost cea mai importantă decizie luată, pentru că tot ce înseamnă blocaj în trafic, familii care stau în cartiere fără grădiniță, disfuncționalitate în oraș, vine din lipsa de planificare urbană
  • Problemele sunt structurale, cu cartiere întregi în care se permite construirea exagerată
Ce șanse sunt ca aceste PUZ-uri să fie anulate în instanță?
  • Ar fi un dezastru ca pe 1 martie 2022 ele să reintre în vigoare, după ce expiră suspendarea
  • Prima posibilitate e ca prefectul să le atace în instanță și atunci se suspendă de drept
  • Și prefectul, și DNA au primit motivele de nelegalitate încă de acum 2 luni
În ce stadiu e Planul Urbanistic General?
  • O echipă de avocați verifică dacă acest contract mai e sau nu în vigoare. Avea 3 etape, s-a realizat o jumătate din prima
  • Orice am face, nu o să avem PUG mai devreme de 3 ani și soluția e atunci punctuală, pentru proprietarii care au drepturi legitime să construiască pe parcelele lor. Asta înseamnă PUZ-uri
Ați blocat certificatele de urbanism?
  • Nu e edevărat, am emis cel puțin 300 de certificate de urbanism, cel puțin 200-250 autorizații de construire și poate 500 de autorizații pentru rețele
  • În Direcția de Urbanism a domnit frica de instanță și atunci nu și-a mai asumat nimeni nimic. Se dădea certificat de urbanism pentru a dărâma o construcție din zonă protejată, omul se ducea, își lua apoi toate avizele și ulterior primea de la PMB autorizație de demolare
  • Ar fi fost foarte simplu să semnez ca primarul. Am luat la mână toată documentația și sunt zeci de certificate de urbanism și autorizații întoarse, iar de aici întârzierea, dar se va rezolva cu această întârziere
Tăierile de copaci
  • Se făceau cereri de defrișare cam pentru 1.000 de copaci pe an. Aceste cereri ajungeau la Direcția de Mediu din PMB și erau aprobate, cu aceeași frică de instanță: nu cumva să cadă
  • La ochi, jumătate din aceste cereri de tăiere nu erau justificate
  • Nu erau specialiști, nu am vrut să semnăm toate cererile de defrișare pentru a nu perpetua fenomenul pe care l-am văzut ani la rând
De ce au ajuns parcurile în stare deplorabilă?

  • A fost din nou dificultatea de a lucra cu aceste companii municipale
  • ALPAB avea contractul delegat și spuneau că nu pot interveni, Compania de parcuri avea tarife foarte mari și erau nemotivați știind că va fi desființată compania
  • S-a schimbat managementul, dar problema nu s-a rezolvat nici așa
  • M-am implicat apoi direct, am stabilit contracte și grafic de lucrări, nici așa nu a mers. ALPAB dădea vina pe companie și invers
  • Cât de cât, s-a mai remediat
  • În Cișmigiu s-au rezolvat toate problemele, mai puțin mizeria lăsată de păsări. Nu mai e mobilier rupt. Într-adevăr, sunt aleile crăpate
  • De anul viitor vom aloca fonduri importante pentru reabilitarea parcurilor. În toamna de peste 2 ani veți vedea că parcurile PMB vor arăta într-adevăr ca niște parcuri
Relația cu USR-PLUS și delegarea atribuțiilor către viceprimari
  • Atâta timp cât eu sunt în această coaliție nu o să critic și nu o să fac comentarii, sunt deja prea multe tensiuni pe scena politică
  • Nu există vreo chestiune pe care viceprimarii să o fi propus și eu să nu fi fost de acord
De ce ați păstrat directorii din spitale?
  • Fiecare are un mandat provizoriu, vom face un concurs în ianuarie, probabil, pentru toți directorii de spitale și pentru directorul ASSMB
  • Am avut această intenție mai de mult, dar ne-am concentrat pe acțiuni pentru COVID
Cum s-au pregătit pentru pandemie spitalele din subordinea PMB?
  • Coordonarea revine CNSU pentru tot ce înseamnă pandemie. Am colaborat permanent cu ei
  • Sunt 12 din 19 spitale alocate parțial pentru COVID, sunt 54 de paturi la ATI și, cu totul, peste 700 de paturi pentru COVID
  • Am ajutat, în special în faza de început, am detașat oameni la call-centerul organizat în primăvară de DSP
  • Ne-am făcut toată treaba care ne-a fost cerută
Ce proiecte aveți pe PNRR?
  • Avem 18 proiecte pe sănătate care au fost depuse - extinderi, construire de corpuri noi, circuite ISU
  • Pe zona de mediu avem un proiect de înverzire a Bucureștiului, dar vom vedea, nu sunt optimist
  • Apropo de asta, am obținut administrarea Parcului Natural Văcărești. El trebuie păzit, pentru a nu se mai da foc, întrețineri minimale și amenajare
  • Sunt optimist că Parcul Văcărești va intra pe PNRR, e o oportunitate de dezvoltare
  • Mai avem proiecte pentru tramvaie, dar aici nu sunt optimist
  • Valoarea proiectelor depuse e de peste 7 mld de euro, dar e clar că nu vom ajunge să le avem finanțate pe toate
În ce stadiu este metroul ușor?
  • Va fi un proiect comun cu Ministerul Transporturilor și cu Ilfovul. La finalul anului vom fi la faza de studiu de prefezabilitate
  • Va fi pregătit pentru fondurile europene clasice
  • Acum, putem considera că linia de tren Otopeni-București este primul element din metroul de suprafață
  • Sper ca la final de 2023 vom avea niște linii, chiar dacă nu vor fi trenuri până atunci
Care e relația dvs cu dl Cîțu?
  • O relație corectă. Nu vreau să fac foarte multe speculații, sunt sprijinit de 3 partide
  • Sunt multe zone în care Bucureștiul nu se poate dezvolta fără sprijin guvernamental
  • Aceste competiții interne din PNL și USR-PLUS au consumat multă energie, acum se termină și sperăm să ne putem așeza la masă, eu sunt pregătit
De ce comunicați așa de greu?
  • Pentru că am vrut să mă concentrez pe rezolvarea marilor probleme. A fost o pauză de comunicare în perioada mai-septembrie pentru că așa m-am gândit eu, să nu ies până nu dau drumul la marile șantiere
Câți km de benzi unice pentru STB ați creat?
  • Insignifiant. E nevoie de regulament de parcare
Câți km de piste pentru biciclete ați inaugurat?
  • Probabil că niciunul
Reorganizarea PMB
  • Am spus deja că pe ceea ce înseamnă companii, când vom ajunge la final cu lichidarea celor 14 companii, vom avea mai puțin cu 2.700 de oameni. Acum mai sunt 1.000 de oameni
  • În PMB urmează o restructurare, dar probabil că spre finalul anului
Când vom avea un patinoar?

  • E foarte complicat, aștept un raport pentru Flamaropol să vedem ce facem în continuare cu litigiul în instanță între primărie și constructor
Când vom vedea o fărâmă din ce ați promis în campania electorală?
  • Nu se mai defrișează copaci în neștire, am oprit construcția pe spații verzi, nu se mai construiesc blocuri între case. Sunt lucruri deja făcute
  • Când vom vedea marcaje rutiere și parcuri care arată mai bine? Anul viitor







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















21564 vizualizari

  • Robert Negoitza (Luni, 27 septembrie 2021, 20:26)

    un domn [utilizator]

    Pune 5 platani, restituie 5000 mp de teren la Rechnii Imobiliari, chiar nu se vede de la PMB ?
    Matematic, Negpitza respecta legea ! In defavoarea cetatenilor.
  • Consolidare PMB (Luni, 27 septembrie 2021, 20:30)

    Tudor [anonim]

    Consolidarea blocului din Stirbei Voda 20 treneaza nejustificat, imobilul fiind santier si locatarii evacuati inca din 2019. Cand va fi finalizata consolidarea? Multumesc.
  • intrebari (Luni, 27 septembrie 2021, 20:31)

    sucaa [utilizator]

    1. De ce a marginalizat USR+ cand majoritatea voturilor primite au fost de la alegatorii USR+?
    2. De ce a pastrat directorii de spitale pusi de firea si oprescu?
    3. In ce stadiu se afla auditul primariei pe care l-a promis?
  • In Colentina (Luni, 27 septembrie 2021, 20:33)

    Mihail. [utilizator]

    Iar nu avem apa calda.
    Vinovata-i Firea, bineinteles. Nicusor va fi si el vionvat, dar peste 3 ani, cand nu va ma fi primar.
  • lista. (Luni, 27 septembrie 2021, 22:13)

    Elfu [utilizator]

    Enumerati ce ati realizat in acest prim an.
    Enumerati ce veti face in urmatorul an.
  • concret a facut ceva vizibil ACUM? (Luni, 27 septembrie 2021, 22:18)

    zgubilitix [utilizator]

    Desi, vorba aceea, semeni azi, culegi maine - iar ND se lauda ca a pornit sau a deblocat diverse proiecte de anvergura, totusi oamenii anu nevoie sa vada rezultate concrete si palpabile astazi.

    Nu numai ca nu au vazut asa ceva, insa au fost martorii unei deteriorari vizibile a curateniei, starii drumurilor si a parcurilor . Practic 'pe concret", lucrurile au devenit mai rele.

    Cand vor putea bucurestenii spune "nu am gresit votandu-l pe ND, viata mea este mai buna acum"?

    Atentie, timpul trece, vine curand finalul mandatului, se va trage linie iar Firea isi freaca palmele.
  • ... (Luni, 27 septembrie 2021, 22:30)

    tirolez [utilizator]

    Am facut sesizari la primarie privind instalarea ilegala a unor persoane care vandalizeaza o casa de pe lista monumentelor istorice, am primit doar un numar de inregistrare si de-atunci tacere. Intre timp respectivii au scos tot ce insemna metal din curte.
    Inteleg ca nu au trecut 30 de zile, dar maine-poimaine o vad victima unui incendiu accidental.
    Exista vreo cale sa ne bage cineva in seama? Am scris la primarie, AFI(care e si proprietarul), ministerul culturii etc.
    Sincer, ma asteptam la mai mult, parea unul dintre domeniile dvs. de interes.
  • intrebari Nicusor Dan (Luni, 27 septembrie 2021, 22:32)

    BG [anonim]

    1. care este stadiul pistelor de biciclete nu se observa absolut deloc o evolutie pozitiva.
    2. pe multe din strazile din oras marcajele rutiere nu sunt vizibile - ce se are in vedere
    3. traficul din Bucuresti este infernal - care este situatia intersectiilor inteligente si care sunt solutiile?
    4. marcajele rutiere nu sunt vizibile si astfel acesta este un hazard in trafic. de asemenea politia nu este prezenta aproape deloc - de ce?

    ca feedback personal am votat cu mare entuziasm pentru schimbare - acum ma incearca o MARE DEZAMAGIRE si concluzia ca "Toate-s vechi si noi sunt toate".

    Daca se va continua asa la urmatoarele alegeri rezultatul va fi mai dezastruos ca in 2016.
  • Comunicarea (Luni, 27 septembrie 2021, 22:33)

    asx [utilizator]

    1. De ce Nicusor Dan si PMB comunica atat de greu de la inceputul anului?
    2. De ce nu e schimbat directorul ASSMB si alti directori din fostele administratii?
    3. De ce nu se respecta promisiunea din campanie vizavi de atributurile viceprimarilor USRPLUS?
    4. Facem si noi ceva cu digitalizarea primariei si raspunsurile PMB la petitii, care vin greu de tot, in bataie de joc, sau deloc?
  • Centrul dezolant (Luni, 27 septembrie 2021, 22:33)

    codo [utilizator]

    Domnule primar,

    Pentru a da un semnal de schimbare la fata a urbei, pana se pun in aplicare tot felul de strategii complicate și pe termen prea lung, e posibil ca o echipa sau măcar UN OM sa ia la pas bulevardele centrale (de ex de la romană la unirii) și sa înlocuiască toate dalele stricate? E inimaginabil cum se poate lăsa de izbeliște acest aspect: ceea ce intr-o urbe normala tine de excepție, de cazuri izolate, îngrădite, marcate și reparate intr-un termen scurt, in București e marca orașului.

    E de înțeles ca nu aveți bani și sunteți primar de puțin timp dar pana acum doi oameni ocupati full-time isprăveau deja și publicul avea ceva tangibil de laudat.
    Spărturi și jeg ca in centru nu se găsesc nici la periferie.

    Mulțumesc pentru timpul dvs.
  • Intrebari (Luni, 27 septembrie 2021, 22:42)

    galaxyranger [utilizator]

    1. Cum ati incurajat transportul public prin scumpirea de cel putin doua ori a pretului calatoriei cu STB?
    2. Cati km de benzi unice pentru STB ati creat pana acum?
    3. Cati km de piste de biciclete ati inaugurat de la inceptul mandatului?
  • MAsuri (Luni, 27 septembrie 2021, 23:19)

    Daniel Mischie [anonim]

    1. care sunt masurile privind debirocratizarea sistemului de autorizari in HORECA
    2. Situatia deplorabila centrului istoric : circulatia masinilor, paviment, competitie incorecta prin lipsa claritatii reglementarilor.
  • Intrebari (Luni, 27 septembrie 2021, 23:26)

    C.Catalin [utilizator]

    1. Ce se intampla cu strapungerea Brasov-Alexandriei?
    2. Ce se intampla cu padurea urbana din zona Ghencea?
    3. Cand vom avea semaforizare inteligenta?
    4. Cand va scadea bugetul destinat salariilor angajatilor din primarie/subordinea primariei?
    5. Conform unor date publice, un pasaj subteran costa intre 15-25 mil euro. Cand vom vedea 4-5 pasaje date pe an? Cand se intampla in Bucuresti ce s-a intamplat la ORADEA?
  • Ce se intampla? (Luni, 27 septembrie 2021, 23:37)

    Apa calda [anonim]

    De ce a ajuns orasul acesta, capitala europeana sa arate ca un oras abandonat?
    Suntem aproximativ 1 milion de platitori de taxe in Bucuresti dar pare ca nu sunt bani. Unde sunt banii platiti de noi toti?
    Parcurile, strazile si infrastructura, conductele termice, sunt toate in paragina si nimeni din primarie nu pare interesat de asta. Propun ca de acum primarul sa primeasca apartament de serviciu in Rahova, sa vada cum se traieste cu adevarat in Bucuresti fara caldura si apa calda, fara locuri de parcare si conditii civilizate.
    Apropo de termoficare, daca tot nu sunt in stare sa isi faca treaba de ce nu lasa oamenii sa se debranseze?
    Intrebari ar mai fi destule dar macar la astea sa raspunda.
  • Intrebari pentru dnl. Nicusor Dan (Luni, 27 septembrie 2021, 23:38)

    NasoalaTreaba [utilizator]

    1. Benzile de circulatie nu sunt trasate pe cele mai mari artere din Bucuresti. Pe majoritatea strazilor secundare sunt imbatranite sau inexistente. Este cea mai simpla si la indemana metoda de a limita ambuteiajele si a mentine o limita de decenta in trafic. De ce nu se aplica si se intretin marcaje?

    2. Stationarea pe trotuare a masinilor, pe benzile de circulatie, in intersectii a atins un nivel de nesimtire incredibil, lipsa de accesibilitate pentru pietoni este profunda, nu mai vorbesc de cei cu copii sau persoane cu handicap. Ce face primaria in acest sens?

    3. Bucurestiul se aseamana tot mai tare cu orasele indiene pe care le-am vizitat prin numarul mic de agenti de Politie (MAI sau locala) prezenti pe strazi si care sa aplice contraventii. Ce face primaria in acest sens?

    4. Parcarile cu plata sunt infestate de masini care parcheaza abuziv, fara sa plateasca, fara ca agentii de parcare sa poata face ceva pentru a pedepsi aceste comportamente. Blocarea rotilor NU este o optiune, astfel ca se pune un fluturas in geam care anunta conducatorul auto ca a parcat incorect. Insuficient pentru nesimtirea cronica a locuitorilor acestui oras. De ce as mai plati aproape 6 lei pe ora pentru a parca daca pot sa parchez gratis in acelasi loc, si sa risc doar un avertisment in geam?

    5. E plin de gropi. Plin. Fiecare bulevard, artera, strada are capcane de unde pleci direct la mecanicul auto. De ce nu se reabiliteaza strazile capitalei constant, sa putem circula la limita decentei?

    Transportul in comun ar fi decent daca ar avea benzi unice RESPECTATE de soferi, in rest pieton zero, bicicleta zero, masina e pierdere timp si bani.

    Imi este rusine ca trebuie sa scriu aceste randuri, mi se par niste principii atat de simple si de baza incat nu imi imaginam vreodata ca o sa trebuiasca sa intreb DE CE NU SUNT DUNGI PE DRUM.
    Cainii maidanezi ar trebui sa mai apara in Bucuresti si am fi iar in anii 2000
  • The International (Marţi, 28 septembrie 2021, 0:09)

    Alex [anonim]

    Urmeaza sa inceapa mega eventul Dota 2 - The International pe Arena Nationala. Ce se intampla daca incidenta trece de 6?
  • Dintre urgențe: (Marţi, 28 septembrie 2021, 2:52)

    nick24 [utilizator]

    1) când se va putea circula pe piste de biciclete prin București, fără să fie întrerupte? ( acum sunt niște cioturi, care nu prea duc niciunde)
    2) când vom avea benzi unice pt transportul în comun?
    3) sunt câteva parcări în cartiere cu suprafețe mai mari (de exemplu Turda 108-110) aici s-ar putea amenaja parcări supraterane/ subterane etajate.
    Ar putea fi folosite 2 metode:
    -una ar fi prin vânzarea locurilor (primăria ar încasa taxe de proprietate, iar investiția s-ar recupera imediat)
    -alta ar fi prin închirierea locurilor, dar investiția s-ar recupera mai greu
    De menționat că parcările de cartier ar fi mult mai căutate și ocupate decât cele de la marginea orasului, menite navetiștilor.
  • Energie verde în București (Marţi, 28 septembrie 2021, 4:59)

    nick24 [utilizator]

    Panouri fotovoltaice pe toate parcările și pe acoperișul blocurilor
    Extinderea spatiilor verzi, plantarea copacilor pe toate străzile
  • Vă rugâm (Marţi, 28 septembrie 2021, 5:02)

    nick24 [utilizator]

    Nu mai dați aprobări la construcții în locul caselor vechi cu grădină, la blocuri care acoperâ tot perimetrul curte+casă, ba chiar intră și pe trotuar, tâindu-se toți copacii din față.
  • Când va fi (Marţi, 28 septembrie 2021, 7:59)

    nahir [utilizator]

    gata auditul promis în privința vechii administrații? Sau a rămas o vorbă goală?
  • Curtea Veche abandonată (Marţi, 28 septembrie 2021, 8:08)

    Vasile Opriș [anonim]

    În contextul în care v-ați dedicat bună parte a activității pentru salvarea și protejarea patrimoniului bucureștean, cum explicați abandonarea proiectului de consolidare și restaurare a celui mai important monument istoric al capitalei, Palatul Voievodal Curtea Veche.
  • Dragul nostru Primar General, (Marţi, 28 septembrie 2021, 8:54)

    Rescator [utilizator]

    Ce ai de gând cu groapa depozit de gunoaie și
    crescătorie intensivă de șobolani(10 hectare) aflată
    pe B-dul Unirii,colț cu Nerva Traian? Stă așa din anul
    1985,iar edilii și politrucii din Guverne s-au făcut că
    plouă.
  • Intrebari minime (Marţi, 28 septembrie 2021, 9:05)

    Vali_B [utilizator]

    1.Cand se vor asfalta bulevardele principale administrate de PMB (ex Magheru care este un dezastru) si de ce nu se folosesc standarde europene (ex asfalt polimerizat care are durata de viata de aprox 10 ani vezi Bld Aviatorilor refacut acum 11 ani)

    2.Cand PMB estimeaza ca va fi capabila sa aplice legea si sa elibereze troutuarele si trecerile de pietoni de masini parcate ilegal (inclusiv intre blocuri)?

    3.De ce nu se intretin si marcheaza corespunzator soselele - se aplica un lavabil ce rezista 1-2 luni?

    4. Ce solutii aveti pentru finalizarea Patinoarului Flamaropol si a salii polivalente (singurul oras mare care nu are un astfel de proiect)? Sau este un proiect abandonat?

    5. De ce ati renuntat la ajutorul oferit de dl. Horodniceanu in materie de trafic?

    6. Se poate ca din principalele parcuri sa se elimine gardurile ce le inconjoara (cele de sarma ex Herastrau). Accesul in parcuri si imaginea de langa arata de parca ar fi un loc insalubru nu un loc unde sa petreci timp liber.

    7. De ce nu sunt eliberate (macar) intersectiile de masinile parcate /stationate abuziv prin amendarea /ridicarea lor?

    8. De ce v-ati dorit sa ajungeti primar daca nu puteti/nu doriti sa faceti nimic si doar va plangeti?

    + alte sute de intrebari de bun simt
  • Absenta Politie Rutiera (Marţi, 28 septembrie 2021, 9:14)

    Radu [anonim]

    De ce nu exista Politie Rutiera in oras? Amintesc importanta acesteia (fiind si motivele pentru care as vota un primar): 1. aplica legea, obligand astfel participantii la trafic sa o respecte, nu ca acum, cand fiecare face ce vrea; 2. amendeaza participantii indisciplinati crescand astfel veniturile bugetare (tot va plangeti ca nu aveti bani); 3. creste gradul de civilizatie cu implicatiile aferente; 4. reduce numarul de vehicule din trafic prin suspendarea permiselor, deci vom avea un trafic mai fluent si un aer mai putin poluat prin reducerea conducatorilor auto indisciplinati.
  • Intrebari (Marţi, 28 septembrie 2021, 9:37)

    Alexandru [anonim]

    1) SPITALUL METROPOLITAN - cand ati inchis acest proiect ati declarat ca veti face o evaluare impreuna cu Min Sanatatii pentru a evalua necesitatea unui nou spital. S-a facut evaluarea? Are Bucurestiul nevoie de spitale noi sau putem continua cu spitalele istorice?
    2) Ce etape ati parcurs concret pentru centura verde a capitalei?
    3)Ce suma a fost achitata catre Costica Constanda pentru plata datoriei si de ce nu ati incercat o negociere pentru a oferi altceva la schimb. Mai are primaria conturile blocate?
    4) Mai aveti in plan unificarea capetelor de linie de tramvai de la Unirii?
  • intrebari (Marţi, 28 septembrie 2021, 9:45)

    ELENA [anonim]

    1. Cand se vor face marcajele in Bucuresti? Copiii nostri sunt in pericol in fiecare zi din cauza traficului. Soferii nu opresc la trecererile de pietoni, iar acum ca nu se vad, este si mai rau. De ce nu montati limitatoare la trecerile de pietoni? de ce nu va preocupa siguranta copiilor? Ne am saturat de fraza> vom face, vom drege in cel mai scurt timp.
    2. De ce parcarile primariei stau goale si masinile se incaleca una peste alta, in intersectii, treceri de pietoni, statii RATB, trotuare?
    3. De ce politia Bucuresti locala nu si face treaba? Am facut o sesizare in legatura cu masini parcate neregulamentar, intr o parcare a primariei unde se bloca accesul masinilor care aveau loc platit si au spus ca nu pot face nimic. De ce nu ii desfiintati? De ce nu ii puneti la munca?
    4. Cand veti incepe efectiv sa faceti ceva pentru trafic si pentru Bucuresti in general?
    5. De ce tramvaiele vin dupa 2 ani de cand ati preluat primaria? 2 ani pentru noi este f mult, cei care mergem in conditii mizere in RATB.
  • Va place cum arata sectorul 4 ? (Marţi, 28 septembrie 2021, 9:49)

    Dodel540 [utilizator]

    Dle Dan, va place cum arata sectorul 4 ? Dar sectorul 5 in care am inteles ca locuiti si in care din pacate locuiesc si eu ?
  • Poluare (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:23)

    bumble-bee [utilizator]

    Ce măsuri de reducere a poluării aţi luat şi ce urmaţi să luaţi?

    De ce nu restricţionaţi maşinile poluante în oraş?
    De ce nu prioritizaţi transportul în comun?
    De ce nu prioritizaţi mersul pe bicicletă?
  • Trecere I.G. Duca (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:27)

    bumble-bee [utilizator]

    În faţa şcolii I.G. Duca există o trecere semaforizată, dar din păcate mulţi şoferi ignoră acel semafor şi trec cu viteză pe acolo.
    Pe acea trecere circulă zilnic copii, poate lua primăria vreo măsură de creştere a siguranţei pentru acei copii? Aşteptăm până la prima tragedie? Am făcut sesizări la primăria capitalei, la poliţia rutieră, la primăria sectorului 5. Nimic.

    Plus: Bordura de la trecerea respectivă este foarte înaltă, lucru ce pune părinţii cu cărucioare să stea efectiv în faţa maşinilor (uneori deja se pune pe roşu la pietoni ) pentru a urca bordura respectivă.
  • Piste de bicicletă (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:35)

    Ionascu [anonim]

    Pistele de bicicletă erau o parte importantă din sistemul alternativ de transport planificat al "Noului București" prezentat înainte de alegeri, dar în ultimul an, nu au început deloc lucrări și nici măcar proiectarea acestora.

    Pentru a încuraja folosirea bicicletelor, e nevoie mai ales de piste pe marile bulevarde, unde este cel mai periculos.

    Când vor începe aceste lucrări?
  • Asfaltul bani scursi prin coruptie (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:37)

    Vali_B [utilizator]

    De ce se asfalteaza doar cu asfalt de proasta calitate care in 2 luni de vara se deformeaza de la caldura si apar santuri? Va plac cum arata toate intersectiile de parca se merge pe teren arabil denivelat. Nu avem caldurile Spaniei sau Portugaliei si acolo asfaltul este perfect.
  • Transport alternativ (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:54)

    NimeniNeica [utilizator]

    Acum mai bine de un an ati zis ca vreti sa incurajati transportul alternativ.

    Cand o sa putem circula in sigurata cu bicicleta?

    Vreti sa urmati exemplul Vienei, cum descurajati utilizarea masinii personale in oras?
  • Buna ziua Domnule Primar (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:56)

    CetateanulRoman [utilizator]

    V-am votat de 2 ori, inca mai am asteptari care nu numai ca nu se concretizeaza dar pare ca actionati exact cum nu ma asteptam.
    1. RADET - trebuie sa dispara; stiu, 3500 angajati impreuna cu familiile reprezinta voturi serioase dar nu face decit sa capuseze orasul si sa il tina permanent in stare de avarie/constructie. Si produce mult mai multa poluare comparativ cu centralele de apartament care ard doar cit se consuma, CET-urile ard permanent, si fiecare metru de conducta reprezinta pierderi
    2. Traseu unic pt mijloacele de trasnport in comun. Tramvaiele trebuiesc trecute pe longrine sau si mai bine pe sina unica si pneuri pt a evita zgomote si vibratii care distrug canalizarea. Parcul auto de trasnport in comun trebuie sa fie in intregime electric - TROLEIBUZE nu fitze pe baterii. Traseul unic ar rezolva multe din probleme nu traseele pt biciclete sau alte asemenea
    3. PARCARI - sintem o civilizatie a automobilului. Din nefericire in ultimii 20 de ani, toata lumea a ostracizat automobilul si s-a considerat ca o continua deteriorare a conditiilorde mobilitate auto va convinge soferul sa renunte. Asa s-a ajuns la ambuteiaje gigantice peste to in lume. Trebuie crescuta viteza de deplasare si asta va scadea poluarea - motorul e eficient undeva la 70-90 km/h nu la stagnare ore in sir (50km/h este viteza selectata pt siguranta). Existenta parcarilor decente va elimina parcarea aiurea, aceasta atitudine a aparut din cauza indolentei celor responsabili in a moderniza orasul in acelasi timp cu dezvoltarea lui.
    4. Exista o norma europeana care prevede limita de zgomot in oras. Cum se explica motocicletele care urla in fiecare noapte, utilajele vechi care polueaza sonor, cu praf si emisii de carburant ars necorespunzator, restaurantele cu manele care au petrecere de joi pina luni noapte de noapte (politia....).
    5. A facut careva un studiu pt a vedea cu cit creste poluarea cind inchideti strazi pt festivaluri si blocajele sufoca orasul?
  • eliberari (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:56)

    T Cristian [anonim]

    Buna ziua, in cat timp preconizati ca se vor putea elibera certificate de urbanism? A trecut un an si 11 zile de cand am depus. Multumesc
  • Cartierul "Medieval"ANL Henri Coanda LOT 2 (Marţi, 28 septembrie 2021, 10:58)

    Daniel [anonim]

    Buna ziua,
    Va rog, as dori sa stiu care este previziunea pentru finalizarea lucrarilor in cartierul Henri Coansa lotul 2? De ce se nu se respecta decizia instantei? Sentinta nr. 8903/27.11.2008 din dosarul 9308/302/2008, definitiva si irevocabila prin decizia civila nr. 2273/08.04.2011 dosar nr. 10793/2/2010
  • Benzi unice STB (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:05)

    T [anonim]

    De ce nu s-au facut aproape deloc benzi unice pentru STB de cand este primar?
  • Cartierul ANL Henri Coanda LOT 2 (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:11)

    Elena [anonim]

    Buna ziua,

    Am urmatoarele intrebari privind continuarea lucrarilor in cartierul ANL Henri Coanda LOT 2:
    - Ce demersuri ati facut pana acum pentru acoperirea datoriei catre constructor si pentru a va sigura ca lucrarile pot continua?
    - Cand estimati ca lucrarile pe LOT 2 se vor relua si cand estimati ca se vor termina?
    - Santierul e deschis si neasigurat. Ce faceti pentru siguranta cetatenilor care locuiesc in cartier?

    Mentionez ca Primaria Bucuresti este obligata sa finalizeze lucrarile de apa, canalizare, asfaltare si iluminat public prin Sentinta nr. 8903/27.11.2008 din dosarul 9308/302/2008, definitiva si irevocabila prin decizia civila nr. 2273/08.04.2011 dosar nr. 10793/2/2010.

    Multumesc!
  • STB Elevi (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:33)

    Alexandru [anonim]

    Daca in alte orase autobuzele scolare au ramas ca una dintre solutii pentru trafic, in Bucuresti de ce nu s-a extins acest proiect si s-a inchis?
  • Mobilitate urbană (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:38)

    SerbanO [utilizator]

    Bună ziua!
    Care este stadiul de implementare al PMUD București-Ilfov?
    Ce aveți de gând să faceți pentru transportul alternativ (pietoni, transport în comun, bicicliști etc).
    În continuare pedepsiți pietonii prin acceptarea mașinilor pe trotuar.
  • Companii Municipale (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:41)

    ASR Iulian I [anonim]

    Ce are in mod persanal D-nul Primar General cu Compania Municipala Dezvotare Durabila Bucuresti S.A. aceasta fiind singura care are de incasat cel putin 10 salarii neacordate, care acum odata cu introducerea sa in INSOLVENTA sansele de recuperare a banilor sunt din ce in ce mai mici, cu toate ca acceasta a fost primtre putinele Companii PROFITABILE care au produs zeci de proiecte pentru BUCURESTI, executate de unii din cei mai profesionisti specialisti in domeniile lor de activitate.
  • Administratia strazilor (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:42)

    Eugen Carada [anonim]

    Buna ziua,

    Ce se intampla cu Administratia Strazilor? Oamenii trimit emailuri si sesizari despre situatia DEZASTRUOASA a trotuarelor din Centru (Unirii, Lipscani, IC Bratianu, Universitate, etc.), dar nimeni nu primeste raspunsuri.

    Daca este nevoie de bani pentru reparatii, cred ca putem face chiar donatii, doar sa nu ma arate ca dupa razboi zona centrala.
  • intrebari (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:42)

    Zaharia Cosmin [anonim]

    1. Cum s-a îmbunătățit situația de a când ați demis conducerea ALPAB și ați preluat conducerea alaturi de noul director?

    2. Vă așteaptați ca situația arderilor ilegale din proximitate capitalei să se agraveze odată cu demiterea lui Octavian Berceanu de la șefia Gărzii de Mediu?

    3. De ce lucrările de infrastructură (ca in fiecare an) încep toamna când și locuitorii se întorc în capitală contribund la blocajele de trafic și creșterea poluării?

    4. Care este stadiul înființări Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor București?

    Multumesc
  • Sala Polivalenta de mare capacitate (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:43)

    Laura Coroianu [anonim]

    Bucurestiul este singura capitala europeana care NU are o sala polivalenta multifunctionala de mare capacitate (intre 10.000-20.000 locuri). Primarii Oprescu si Firea au avut in plan o asemenea sala, care insa nu s-a materializat. Care sunt planurile dvs.concrete in ceea ce priveste constructia unei asemenea sali, care ar atrage atat marile concerte pe perioada de toamna-iarna cat si marile competitii sportive (cupa Davis, campionate europene de toate felurile care in moment au loc doar in Polivalenta de la Cluj).
  • stare parcuri (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:43)

    Gheorghe Zidaru [anonim]

    Domnule Primar, parcurile Cismigiu si Herastrau sunt deplorabile. In Herastrau, aleea ingusta pe care se plimba tot orasul in jurul lacului este pe jumatate surpata, situatie periculoasa exact in zona teraselor de fite care prospera. Cismigiul este sufocat de gainat de pasari si abandonat. De ce nu incepeti urgent reabilitarea si intretinerea acestor parcuri? Ati auzit de multitasking? Puteti face aceste lucruri chiar daca in paralel lucrati la termoficare. Cum explicati ca unele toalete ecologice electrice nu mai functioneaza, ca in zona parcului Kiseleff, in total dispret al sutelor de oameni care merg zilnic in aceste parcuri?
  • Intrebare Politica (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:48)

    Alexandru [anonim]

    Credeti ca incheiati mandatul functia de Primar General in 2024?
  • Cartier Henri Coanda - lotul 2 utilitati (Marţi, 28 septembrie 2021, 11:59)

    CartierHenriCoanda [utilizator]

    Lotul 2 este in continuare fara lumina stradala, canalizare, strazi astfaltate.

    1. Ce demersuri veti efectua pana la finalul anului 2021 pentru a asigura continuarea lucrarilor in lotul 2 al Cartierului Henri Coanda?
    2. Care este progresul actual pentru semnarea actului aditional cu COGEFA care sa permita continuarea lucrarilor in lotul 2? (Primarul a declarat recent ca primaria are o situatie financiara stabila acum.)
    3. Cum veti asigura drumuri practicabile pentru lotul 2 pana la finalizarea lucrarilor?
  • Schimbari (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:12)

    Tudor [anonim]

    In ultimul an s-a trecut de la panselute scumpe schimbate lunar la a ne ruga sa se tunda iarba in parcuri. E de inteles ca ati preluat foarte multe probleme din urma, dar trebui gasit un echilibru pentru ca altfel e senzatia ca traim intr-un oras de care nu se mai ocupa nimeni. Cand vor incepe sa apara si schimbari in spatiul public?
  • apa calda (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:17)

    radu stefanescu [anonim]

    Nu avem apa calda de luni de zile. Cu toate acestea pentru cateva zile, cat timp a tinut congresul PNL a fost livrata apa calda, chiar fiebinte. De astazi apa calda a fost din nou oprita.
    Intrebarea mea este de ce a fost nevoie de aceasta inducere in eroare, chiar am crezut ca a inceput distribuirea apei calde avand in vedere temperaturile din ce in ce mai scazute.
    De ce este nevoie sa se joace cu asteptarile populatiei?
  • de ce ati permis abominatiile alea (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:22)

    qwerasdf [utilizator]

    de parada pentru retragerea din Afganistan si restrictiile de circulatie pentru concertele alea de la Romaero? Restrictii in timpul saptamanii.

    ca primar nu ai niciun cuvant de spus?
  • Trotuar (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:27)

    Tudor [anonim]

    La intrebarea cu masinile pe trotuar ati dat un raspuns foarte politic, insa realitatea e ca in momentul de fata nici macar in zonele ultra centrale nu se aproape nicio amenda, macar pentru cele parcate ultra-nesimtit. Mi se pare ca nu vreti sa suparati soferii, sa inteleg ca ei fac legea?
  • curatenie (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:30)

    virginia [anonim]

    Inteleg ca pt proiectele grele gen infrastructura, traffic, aer respirabil, spitale decente, etc etc, nu avem bani, suntme blocati, greaua mostenire , etc etc (scuze auzte si ras auzite). Ce nu inteleg eu este: lipsa de comunicare, de transparenta si bagatul capului ca strutul in pamnat ca poate poate trece timpul si lumea sta si vb si uita si etc. Concret: cat costa sa faci curatenie - cea mai mare mizerie este in Bucurestiul anului 2021 care vine in urma mizeriei anilor 1999 ... 2020. Ce te tine in loc sa reglementezi traficul si parcarile aiurea: politia ce face? cea locala care ste in subordinea primariei sau ma rog colaboreaza indeaproape cu ea .... Intrebari de bun simt pt care since nu gasesc nici o scuza oricat de grea ar fi "mostenire".
  • Amparcat.ro (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:36)

    Telemacara [utilizator]

    Cum functioneaza sau mai bine zis cum nu funuctioneaza parcarile cu plata din Bucuresti ? In timpul zile sunt niste agenti dar dupa ora 17 sunt "administrate" de asa numitii parcagii?
  • persoanele cu dizabilitati (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:36)

    marian cirjau [anonim]

    cand vor primi stimulentul intreg persoanele cu dizabilitati?
    acum se da 250de ron in loc de 500 de ron
    si cand se vor da bani din urma?

    multumesc
  • ... (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:37)

    tirolez [utilizator]

    Nu credeti ca ar fi mai bine sa ieftiniti biletul STB si mariti frecventa ca solutie la traficul sufocant? Acum masinile sunt arhipline si s-a mai si scumpit.
    Si inca n-au venit studentii, sa vedeti de luni trafic.
  • urbanism (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:40)

    luci [anonim]

    de ce nu face nimic impotriva demolarilor ccare munt mascate in consolidari in Zona Protejata 16, monument istoric Calea Victoriei 9 Str Ilfov? De ce nu primeste in audenta? Dumnealui sau un consilier? De ce nu fac nimic, nici o masura concreta doar sesizari inutile la Parchet?
  • Metrou usor / Tren metropolitan (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:44)

    John Popescu [anonim]

    1. Ati facut un studiu de trafic pentru viitorul tren metropolitan? In Buftea si Mogosoaia functioneaza deja un tren metropolitan, foarte putin utilizat, din multiple motive. Ati analizat motivele care au generat insuccesul acelor trasee?

    2. Traseele alese sunt bazate pe o necesitate de transport de persoane sau se bazeaza pe ideea de refolosire a unor linii ferate industriale, partial abandonate momentan.

    3. Retelele de tip S-Bahn, RER din alte tari traverseaza centrul orasului si ies in partea opusa. In proiectul dumneavoastra, trenul inconjoara bucurestiul si ajunge la Gara de Nord care nu este neaparat o destinatie in sine. Un traseu Domnesti - Universitate va dura mai mult cu trenul decat cu masina pentru ca: trebuie sa te deplasezi din centrul localitatii la gara Domnesti, sa iei trenul spre Gara de Nord, sa schimbi de 2 ori metroul de la Gara de Nord la Universitate.

    4. Ce frecventa a trenurilor estimati pentru inceputul proiectului? Gara de Nord este deja suprasaturata cu relatiile actuale si nu permite adaugarea altor legaturi fara investitii de miliarde de euro pentru refacerea completa a complexului feroviar.

    5. Investitia de 200 milioane de euro pe care ati anuntat-o pentru infrastructura trenului metropolitan (+400 milioane pentru trenuri) ce anume acopera? Liniile anuntate sunt partial abandonate (linia gara de Vest - Razoare este simpla, neelectrificata si abandonata), gari nu exista (niste dale de beton pe marginea sinelor nu sunt gari)...

    6. Linia gara de Vest - Razoare - Progresu traverseaza cartierele Militari si Drumul Taberei, prin zone foarte dens locuite, iar liniile de tren sunt la nivelul strazilor. Cum veti gestiona traversarea liniilor de catre strazi? Ca sa faceti un debleu sau sa duceti linia pe piloni este nevoie de miliarde de euro acolo. Daca nu vreti sa investiti acesti bani, cum va functiona o linie feroviara prin mijlocul unui cartier intens circulat, traversat de zeci de strazi si pe langa locuri de joaca de copii?
  • Probleme de mediu-Bucurestiul in infringement (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:54)

    just [anonim]

    1. Bucurestiul se afla in infingement pe calitatea aerului. Pana la solutionarea problemei care necesita timp si bani(dupa cum invoca autoritatile), nu am vazut nicio intentie pentru plantarea de copaci adevarati(nu ligheane cu tuia si alti arbusti de zeci de mii de euro), de reabilitare a spatiilor verzi existente, de stopare a defrisarilor ilegale de spatii verzi, de catre clientela imobiliara. Este metoda cea mai rapida si mai economicoasa pentru a ajuta la oxigenarea aerului si micsorarea poluarii. De ce nu se foloseste aceasta metoda?
    2. Ati aplicat programul fostului edil, Firea de a "deschide strazile pentru pietoni", fapt care a dus la transformarea zonei Amzei si Calea Victoriei intr-un peisaj insalubru, balci, murdar si necivilizat, creind premizele raspandirii si maririi procentului de infectare cu covid. Pe locuitorii zonelor respective i-ati consultat cu privire la aceasta actiune a la madamme Firea?
    Daca toti cei ce se perinda prin zona ar economisi o bere/doua si ar distrbui banii plantarii de copaci, pana acum la sutele de mii de beri am fi avut sute de copaci plantati.
    3. E pandemie de aproape doi ani, mijloacele de transport sunt nespalate de vreo 12 ani. Mizeria si insalubritatea sunt la ele acasa, si aici. Aceasta "mostenire" de la Firea puteati sa o solutionati fara prea mare efort financiar. Promovati mersul cu STB, dar nu creati conditii decente si sigure pentru transport. Cand va fi urmatoarea runda de "spalare" a troleibuzelor si autobuzelor?
    4. Ce ati facut pentru stoparea distrugerii monumentelor istorice, cum ar fi cazino Victoria, sau alte monumente pe care au pus ochii lientelarii imobiliari.
    Sunt un cetatea ce v-am votat cu speranta ca Bucurestiul nu va fi lasat sa fie distrus de clientela politica, nu va fi desertificat si ruinat.
  • Documente urbanism (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:56)

    Letitia [anonim]

    De ce Primaria Municipiului Bucuresti nu respecta legea in ceea ce priveste termenele de emitere a unui Certificat de Urbansim si/sai Autorizatie de Construire?
  • Sutele de procese intentate PMB (Marţi, 28 septembrie 2021, 12:59)

    FortApache [utilizator]

    Cand incepeti sa va retrageti sutele de procese intentate PMB si cate mai pastrati?

    Ati spus ca PMB are 2 milioane de plata catre diversi avocati, cati bani din aceasta suma sunt pentru procesele intentate de Primarul Nicusor Dan PMB?

    Multumesc.
  • Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 septembrie 2021, 13:00)

    [anonim]

  • Certificate Urbanism -> Nicusor Dan (Marţi, 28 septembrie 2021, 13:00)

    Andrei Tutu [anonim]

    Noi, blocul de pe Str. Nicolae Dragan 5A, nu avem curent electric de peste o luna.

    In prezent, asteptam semnatura dumneavoastra, domnule Primar General Nicusor Dan, pentru a putea continua demersurile de racordare, va rugam sa ne ajutati!
  • Piata Revolutiei - Piateta publica (Marţi, 28 septembrie 2021, 13:24)

    Gabriel N [anonim]

    De ce nu se face un concurs international de idei pentru o mare piateta publica in zona Pietei Revolutiei?
  • /// (Marţi, 28 septembrie 2021, 13:27)

    Adriana [anonim]

    Buna ziua,

    pentru ceilalti pensionari care nu au domiciului stabil in Bucuresti, dar care vin pentru a ne ajuta cu copiii (dus, luat de la gradinita/scoala) de ce nu exista posibilitatea unui abonament cu reducere pe liniile STB?

    Multumesc!
    Adriana
  • Risc seismic (Marţi, 28 septembrie 2021, 13:28)

    Sistemulparasimpatic [anonim]

    Bucurestiul este intr-o zona cu risc seismic ridicat.
    De ce nu se bugeteaza Administratia Municipala pentru Consolidarea Cladirilor cu Risc Seismic pentru realizarea expertizelor ?
  • Pasajul Ciurel (Marţi, 28 septembrie 2021, 13:38)

    Bobocel Adrian [anonim]

    Despre Ciurel nimic? E un trafic infernal acolo. Macar sa faca ceva cu strada de pe malul lacului Morii spre Chiajna. Ar putea prelua o parte din trafic.
  • Nivelele de radon (Marţi, 28 septembrie 2021, 14:44)

    Vasilake [utilizator]

    Pe cand ne putem astepta la masurarea nivelelor de radon in Bucuresti?
  • si pomii (Marţi, 28 septembrie 2021, 15:11)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    chiar langa Primarie sunt pomi cu crengile jos de trebuie sa te apleci sa nu-ti intre crengile in ochi. Si in mai multe zone daca nu ies prin garduri spre trotuare sunt lasate crengile de trebuie sa faci mersul piticului.
  • De ce v-ati angajat, (Marţi, 28 septembrie 2021, 19:59)

    TipTop [anonim]

    cu multe promisiuni in campanie ca sa iesiti primar cand pana acum dupa un an nu se vede nimic,erati mai bun cand o criticati pe Firea.Va plangeti tot timpul ca nu aveti bani,nu e vina noastra e vina proastei gestionari,bani aruncati de ani de zile pe nimic,ce au facut altii ceilalti au anulat,vezi Colantarea autobuzelor de Firea si multe altele.In schimb acum vreti sa ne mariti de 7 ori plata parcarii un fapt inimaginabil dar poate asa considerati dv-stra ca trebuie sa aveti grija de Bucursteni,in rest HAOS TOTAL !!
  • Singurul care..(pnl si Orban) nu au fost de folos? (Miercuri, 29 septembrie 2021, 17:56)

    deval [utilizator]

    1 Sobolani -azi am gasit in curte (Cotroceni) un sobolan rapus de o pisica !! Toti vecinii au in curti galerii , gauri, semne ale coexistentei cu ei....
    2 Tantari incredibili care ne-au tinut tot anul in casa _ de prin iulie august a tot circulat o masina pe strazi care dadea cu ceva absolut inutil..........
    Lucrurile astea tin de sanatatea publica in orice republica bananiera si nu aveati nici o motivatie sa le neglijati !
    A nu le fi neglijat ar fi putut sa insemne de exemplu sa spuneti bucurestenilor in februarie sa doneze bani primariei pentru a executa corect aceste lucrari sau sa-si ia campii care cum poate !! Mai are rost sa vorbesc cu ''Singurul Care '' si despre altceva ?!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by