Referendumul organizat duminică la Codlea, unde locuitorii au fost chemați la urne pentru a se pronunța dacă sunt sau nu de acord ca primăria să contracteze un împrumut pentru construirea unei șosele de centură a orașului a eșuat, din cauza slabei participări.

CodleaFoto: Facebook

Din totalul de 20.866 de alegători înscriși pe listele permantente, doar 10,55% au mers la urne pentru a pune ștampila pe DA sau NU la întrebarea „sunteți de acord ca artera ocolitoare a municipiului Codlea să se construiască inclusiv printr-o finanțare bancară/împrumut?”, scrie brasov.net.

Conform legii, referendumul este valabil dacă la acesta participă cel puţin 30% din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente. Rezultatul referendumului este validat dacă opţiunile valabil exprimate reprezintă cel puţin 25% din cei înscrişi pe listele electorale permanente.

  • "Votul celor peste 2.200 de codleni este extrem de important (peste 83% favorabil), dar nu putem nega faptul că absența celorlalți cetățeni cu drept de vot are importanța ei (care nu reprezintă neapărat un vot împotriva construirii ocolitoarei, ci mai degrabă a realizării acesteia prin finanțare bancară), ceea ce a condus la invalidarea referendumului.
  • Acest demers, referendumul, a reprezentat singura opțiune certă prin care se putea realiza artera ocolitoare. Mulțumim codlenilor care au ales să-și exprime prin vot părerea la referendum, dar și celor care au decis, ca prin absență, să ne transmită opinia lor”, a declarat primarul minicipiului Codlea, Mihai Cîmpeanu.

Referendumul local a costat aproximativ 150.000 de lei de la buget.

Primarul spunea că împrumutul pentru șoseaua de centură este necesar deoarece Codlea nu are o populaţie suficientă numeric să acceseze bani europeni pentru un astfel de proiect, iar de la nivel guvernamental există planuri pentru viitoarea autostradă, legat de care însă "până în 2025 vorbim tot numai de studii".

  • "Atunci când vorbim de o sumă importantă - şi aici vorbim de aproximativ 75 de milioane de lei - trebuie să întrebi populaţia dacă vrea să se împrumute, mai ales că avem atâtea exemple negative de împrumuturi la nivel local şi central. Dacă mă întrebaţi pe mine, şi guvernul ar trebui să fie obligat să întrebe populaţia de fiecare dată când face câte un împrumut privind o sumă mai mare", declara pentru Agerpres primarul Mihai Cîmpeanu.

Potrivit studiului de fezabilitate aprobat de Consiliul Local, șoseaua de centură ar trebui să aibă 6 km şi ar scoate traficul greu din Codlea, de la intrarea dinspre Braşov până la ieşirea spre Făgăraş.