​​ANALIZĂ Bilanțul sumbru al măsurilor luate de primăriile din Capitală pentru ca bucureștenii să nu mai stea blocați în trafic. Cum se va circula în această toamnă

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 13 septembrie 2021, 12:04 Actualitate | Administratie Locala


Trafic blocat în Bucuresti
Foto: Waze
A început școala, iar traficul din București a început să se aglomereze, luni dimineață mai multe bulevarde fiind blocate. Primăria Capitalei nu a făcut mare lucru în ultimul an pentru rezolvarea problemei. Lucrările la cele două mari obiective de infrastructură - pasajul Doamna Ghica și lărgirea străzii Prelungirea Ghencea - nu au fost finalizate din lipsa banilor, iar șantierele sunt în desfășurare. Alte lucrări mari, care pot decongestiona traficul, nu au început. În plus, sunt în desfășurare lucrări la rețeaua de termoficare, pe Pantelimon, în Ferentari, dar și lucrări la alte rețele, pe Splaiul Unirii, Șoseaua Fundeni, Vasile Milea, ceea ce va duce în mod sigur la ambuteiaje în zonă. Piste de biciclete noi nu s-au făcut, iar benzi dedicate transportului în comun, doar 1 km.

S-au făcut doar mici pași pentru eficientizarea transportului public - reorganizare rute, bilet unic STB- Metrorex - însă reorganizarea a dus și la scumpirea biletului pe călătorie de la 1,3 lei la 3 lei, dacă mergi cu un singur mijloc de transport.

În contextul pandemiei, de frica bolii, oamenii sunt mai puțin tentați să folosească mijloacele de transport public, iar numărul de mașini în trafic crește.

În aceste condiții, scenariile sunt sumbre - fie se va circula la fel de prost ca în anii trecuți, fie mai rău. Doar închiderea școlilor, în contextul valului 4 al pandemiei, ar putea ”salva” situația.

Primăriile de sector nu au competențe pentru fluidizarea traficului, iar fiecare primar face cum consideră.

De exemplu, Primăria Sectorului 2 a contribuit cu bani la Pasajul de la Doamna Ghica, ca să se deblocheze lucrarea, Primăria Sectorului 3 promite mai multe pasaje, la fel și Primăria Sectorului 4. Primăria Sectorului 6 spune că vrea să lărgească câteva artere - Valea Largă, - și să sistematizeze circulația auto din jurul școlilor, acolo unde este posibil chiar să o interzică pe strada din fața școlii. Realizarea acestor proiecte durează însă minimum 2-3 ani.

Ce a făcut Primăria Capitalei pentru fluidizarea traficului?


În puține cuvinte, nu mare lucru. Principala ”realizare” este că au fost deblocate lucrările la cele două mari proiecte de infrastructură - Pasajul de la Doamna Ghica și lărgirea străzii Prelungirea Ghencea. Însă acest lucru s-a întâmplat foarte târziu. La pasaj lucrările s-au reluat în iulie, după 9 luni de pauză, iar circulația la sol încă nu este gata, mai fiind în lucru breteaua dinspre Obor spre Piața Delfinului, cu circulația deviată, iar breteaua dinspre Petricani spre intersecția Doamna Ghica va fi din nou spartă pentru o lucrare la termoficare. HotNews.ro a scris aici.

Primarul Nicușor Dan a anunțat că lucrările la sol vor fi gata până la finalul anului, iar întregul pasaj până la finalul anului viitor. Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a fost mai optimist și a anunțat că vor fi gata lucrările la sol până la finalul lunii august, dar mai trebuie finalizată o bretea.

La Prelungirea Ghencea, primarul Nicușor Dan a declarat la finalul lunii august pentru HotNews.ro că lucrările reîncep în septembrie. Însă Primăria renunță deocamdată la linia de tramvai prevăzută pe mijloc, din lipsa banilor. Primarul spune că anul acesta, cât permite vremea, se va lucra la porțiunea de la tramvaiul 41 până la Râul Doamnei, iar după ce se înrăutățește vremea se va lucra la demolările necesare pentru lărgirea tronsonului II. Întrebat de ce a durat atât de mult ca lucrările să fie reluate, Nicușor Dan spune că Trustul de Clădiri Metropolitane, compania municipală care face lucrarea, avea datorii foarte marte mari, iar compania municipală care făcea dirigenția de șantier nu a mai putut fi salvată din lipsa banilor. Deci zona va fi în șantier minim 2 ani.
În ceea ce privește parcarea de la capătul Șoselei Pantelimon și nodul de transport de acolo, aceasta este gata în proporție de 99%, mai fiind de făcut mici lucrări la rețeaua electrică. Cel mai probabil va fi inaugurată până la finalul anului.

În șantier este și bd Vasile Milea, unde în luna mai Primăria Capitalei a început lucrările de modernizare pentru un tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai, pe care circulă tramvaiele 1 şi 10.

Pe zona de transport public, în ceea ce privește flota, Bucureștiul are doar cele 500 de autobuze Otokar și cele 130 autobuze Mercedes Hibrid, cumpărate de fosta administrație, pentru care Bucureștiul și acum achită datoria. Tramvaiele și troleibuzele sunt însă în stare critică și problema nu va fi rezolvată prea curând.

Primarul general, Nicușor Dan, a reușit să semneze contractul pentru achiziția a 100 de tramvaie, dar primul tramvai va veni abia anul viitor.
  • ”Am semnat, după cum ştiţi, contractul pentru achiziţia a 100 de tramvaie, bani europeni, 180 de milioane de euro, primul tramvai o să vină în Bucureşti în vara anului 2022, vara anului viitor.
  • Fosta administraţie a avut două licitaţii eşuate pe achiziţia de autobuze electrice, de asemenea din bani europeni, am refăcut în şedinţele anterioare de Consiliu General indicatorii, i-am aprobat, vom lansa licitaţia şi vom avea, până în 2023, 100 de autobuze electrice”, a declarat Nicușor Dan la prezentarea bilanțului la 10 luni de mandat.
Pentru troleibuze deocamdată nu a anunțat nimic.

În ceea ce privește organizarea transportului public, în ultimul an s-a reușit delegarea serviciului public către STB, pe 10 ani, în condiții mai avantajoase pentru Primărie și s-a început organizarea câtorva rute, însă nimic spectaculos deocamdată.
  • ”Avem azi un contract de delegare de 10 ani, serios, corect, care a mulţumit toate părţile care au luat parte la aceste discuţii. Faptul că avem acest contract de delegare pe termen lung era o condiţie pentru ca să putem accesa bani europeni, şi pe tramvaie şi pe autobuzele electrice.
  • Faptul că avem acest contract de delegare permite ADI-ului să îşi exercite controlul pe STB. Ăsta este un lucru foarte important, au început să fie aplicate amenzi de 100 de lei pentru şoferii care pleacă mai devreme sau mai târziu de la cap de linie faţă de orarul care este obligatoriu pentru ei”, a explicat Nicușor Dan la prezentarea bilanțului.
Cea mai importantă schimbare pentru bucureșteni este însă modificarea tarifului și biletele unice STB Metrorex. Pentru cei care folosesc un singur mijloc de transport, modificarea s-a tradus în scumpirea de 1,3 lei la 3 le pentru STB și de la 2,5 la 3 lei pentru Metrorex. Modificarea este avantajoasă însă pentru cei care folosesc mai multe mijloace de transport, metrou și autobuz sau tramvai și își fac abonamente pe 1 an.

În ceea ce privește benzile dedicate transportului public, Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei responsabil pe zona de transporturi, a declarat pentru HotNews.ro că în ultimul an a fost amenajate benzi dedicate pe mai multe tronsoane, ce cumulează circa 1 km: Piața Gării de Nord și pe Calea Grivița, între Gara de Nord și Șoseaua N. Titulescu (700 m); Strada Polonă, între strada Paul Greceanu și Șos. Ștefan cel Mare (100 m); bd. Ion Mihalache, între str. Ion Mincu și Postelnicului (100 m), pe Calea Floreasca.

Viceprimarul spune că sunt în curs de avizare mai multe benzi unice pentru STB. Tot în ceea ce privește transportul public, acesta spune că au fost modernizate 3 tramvaie și puse în circulație vineri.

Proiecte anunțate


În luna martie, primarul Nicușor Dan a anunțat că a depus pe PNRR mai multe proiecte care vizează mobilitatea, cel mai important fiind metroul de suprafață.
  • ”Proiectul cel mai important este metroul de suprafață, modernizarea și extinderea liniilor de tramvai, ne dorim electrificarea transportului public din București. Printre proiectele pe care le depunem se numără atât achiziția de tramvaie cât și transformarea actualelor autobuze pe motorină în troleibuze.
  • Mai avem un proiect cu piste de bicicicliști în zona metropolitană. Mare parte din proiectele pe care le depunem nu vizează doar Bucureștiul ci și zona metropolitană. Avem un set de proiecte pentru termoficare, ele însumează 1 miliard de euro - se referă atât la modernizarea rețelei, digitalizarea sistemului de termoficare și aici vorbim atât despre rețeaua de transport și distribuție cât și contorizare inteligentă la beneficiari”, susținea Nicușor Dan.


Ce au făcut/fac primăriile de sector


Primăria Sectorului 2 a contribuit cu bani, circa 30 milioane lei, la Pasajul de la Doamna Ghica, ca să se deblocheze lucrarea, iar primarul Radu Mihaiu a declarat pentru HotNews.ro că mai mulți polițiști locali vor ieși în trafic pentru a dirija circulația după începerea școlii.

Ca proiecte mari de trafic, primarul a anunțat amenajarea salbei de lacuri, care va cuprinde și piste de biciclete, extinderea rețelei de tramvai de la Delfinului la Doamna Ghica, extinderea liniei de tramvai de la Cora Pantelimon la Serele Pantelimon. ”Noi putem să facem salba de lacuri, iar la restul putem să ducem proiectele până la un punct, adică să facem studiile de fezabilitate, proiectele, apoi să contribuim cu bani, dar de construit trebuie să le construiască Primăria Capitalei”, a explicat primarul pentru HotNews.ro.

Primăria Sectorului 3 vrea să construiască trei pasaje rutiere subterane - două pe Mihai Bravu, la intersecția cu bd. Camil Ressu și Calea Vitan și unul la intersecția str. Gării Cățelu cu Șoseaua Industriilor - și două supraterane - unul la intersecția bd. Theodor Pallady – str. Nicolae Teclu (zona comercială Ikea) și unul la intersecția bd. Theodor Pallady cu str. Drumul între Tarlale. Un alt proiect este lărgirea străzii Drumul între tarlale de la două la 4 benzi pe sens. Proiectele totalizează aproape jumătate de miliard de lei, au fost deja aprobate de Consiliul Local Sector 3.

Primăria Sector 4 continuă proiectele începute și ridică mașinile parcate neregulamentar.
  • ”Măsurile de fluidizare a traficul rutier sunt aplicate permanent în sectorul 4. Am început cu studii de trafic în urma cărora am sistematizat (prin semnalistică nouă și prin instituire de sensuri unice) mai multe zone din interiorul cartierelor. Apoi am ieșit în bulervarde, acolo unde, așa cum cunoașteți deja, le-am lărgit de la două la patru benzi de circulație și am amenajat parcări publice în spic, pentru ca oamenii să aibă unde să-și parcheze mașinile și să nu mai oprească în prima bandă și să blocheze astfel circulația mijloacelor de transport în comun.
  • În mod evident, pentru a păstra ordinea pe bulevarde, am intensificat acțiunile de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar.
  • Spre exemplu, avem o medie zilnică de 25 de mașini ridicate din zona stațiilor de autobuz, de tramvai sau din aproprierea intersecțiilor. De acest aspect este responsabilă Poliția Locală a Sectorului 4, care un departament special denumit „Patrula Stradală”, format din echipe mobile care patrulează pe bulevarde, iar în orele de vârf dirijează circulația în intersecțiile aglomerate din sector. Tot acest echipaje se asigură că pe străzile din sectorul 4 nu staționează dube, camioane sau alt fel de vehicule de mare tonaj”, a explicat primarul Daniel Băluță, aflat la al doilea mandat.
Anul trecut s-au finalizat lucrările de modernizare a mai multor artere: Șos Giurgiului, strada Berceni, strada Luică și Turnu Măgurele.

Pentru reducerea traficului , Primăria a mai construit parcări park&ride langă stațiile de metrou de la marginea orașului - la capătul Șoselei Berceni, Piața Sudului, acestea fiind gata anul trecut.
  • ”În acest fel, cel puțin 1.000 de mașini zilnic nu mai intră în traficul din București. Alte câteva sute de vehicule care participau la traficul din sector rămân în Popești-Leordeni, după ce a fost finalizată pasarela pietonală care facilitează accesul oamenilor din orașul vecin la stațiile de metrou, fără să mai folosescă mașinile personale. De asemenea, am investit în creșterea gradului de confort al persoanelor care aleg să folosească mijloacele de transport în comun, asigurându-le refugii conforme de așteptare, cu mobilier urban pe care să se poată așeza”, a mai spus primarul.
În ceea ce privește proiectele mari de infrastructură, Primăria, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, lucrează la extinderea rețelei de metrou până în comuna Berceni, dar are și două proiecte pentru construirea a două pasaje rutiere.
  • ”Suntem prima autoritate locală din România care construiește metrou. Noua stație de pe Șoseaua Berceni este în lucru, iar în imediata ei apropiere, ridicăm o nouă parcare etajată, ce va fi folosită tot în sitem park&ride. Totodată, pregătim, în colaborare cu autoritățile locale din Ilfov extinderea rețelei de metrou până în comuna Berceni.
  • Apoi, vom începe în scurt timp construcția a două pasaje rutiere în două dintre cele mai aglomerate zone din sector: intersecția de la Apărătorii Patriei și intersecția bulevardelor Turnu Măgurele și Alexandru Obregia.
  • Acestea vor întregi inelul median de circulație al Bucureștiului și vor fi construite în așa fel încât să permită și amplasarea viitoarei linii de tramvai, prevăzută în PUG-ul Capitalei şi inclusiv PUZ-ul, care nu era suspendat la momentul realizării documentaţiei.
  • Totodată, continuăm să lărgim și să reamenajăm trama stradală pe bulevardele unde încă nu am apucat să lucrăm (cum ar fi Șoseaua Olteniței), astfel încât și aici să ne asigurăm că avem permanent disponibile câte două benzi de circulație și parcări conforme. Mai mult, încercăm să identificăm noi spații care să ne permită crearea de noi de locuri de parcare, astfel încât posesorii de vehicule să nu mai parcheze pe stradă sau pe trotuare”, a explicat Băluță.
În Sectorul 6, primarul Ciprian Ciucu, pe termen scurt, vrea să sistematizeze circulația în jurul școlilor.
  • ”Mi-ar fi plăcut să avem mai mult timp și să fi amenajat ca aici (str. Valea Prhovei, lângă Școala 205 și str. Ghirlandei, lângă Școala Sf. Treime) străzile din jurul tuturor Școlilor din Sectorul 6! Am refăcut toate trecerile de pietoni care nu mai erau vizibile din jurul școlilor din Sectorul 6 și am marcat trecerile din unele intersecții din proximitatea Școlilor. Vom implementa un program la ADPDU Sector 6 care va avea ca obiectiv să sistematizeze toate străzile din jurul Școlilor în acest mod”, a scris Ciucu pe pagina de Facebook.
Primarul ia în calcul chiar să interzică circulația mașinilor pe străzile din jurul școlilor.
  • ”Acolo unde se poate, în baza unor analize de trafic, vom închide străzile din jurul școlilor, dacă nu le sistematizăm. Este importantă siguranța, se fac busculade fiindcă mulți părinți aduc copiii cu mașina la școală și se blochează tot”, a declarat primarul pentru HotNews.ro.
Pe termen mai lung, Primăria susține că va începe și proiecte mari de infrastructură. Un exemplu este lărgirea străzii Valea Largă din Sectorul 6, unde Consiliul Local a aprobat recent studiul de fezabilitate.

Strada va avea 4 benzi auto, piste de biciclete și trotuare generoase. Costurile investiției sunt estimate la 55 milioane lei din care 33 milioane lei doar exproprierile. Termenul de execuție estimat este de 12 luni, iar atunci când va fi dată în folosință va fluidiza traficul pe Prelungirea Ghencea şi Valea Oltului. Primarul Ciprian Ciucu estimează că lucrările vor începe în primăvara anului viitor și se vor finaliza în 2023.

Alte două proiecte sunt lărgirea străzilor Drumul Roții și Drumul Osiei la două benzi pe sens cu trotuar și piste pentru biciclete.

”Alte două proiecte sunt lărgirea străzilor Drumul Roții și Drumul Osiei, care fac legătura cu Chiajna, o localitate cu aproape 100.000 de locuitori, la două benzi pe sens. Avem în lucru studiul de fezabilitate, și indicatorii tehnici trebuie votați în Consiliul Local, apoi să facem exproprieri. Este drum de pământ acum pe Drumul Roții, tragem și utilități”, a spus Ciucu.

De asemenea, Primăria va începe un proiect de reabilitare a străzilor dintre blocuri, multe pline de gropi.
  • ”Avem reparații pe străzile dintre blocuri, zeci de străzi, cu prioritate cele din jurul școlilor, facem locuri de parcare și parcări etajate. Prima este o parcare de circa 250 de locuri la Lujerului, avem în lucru Planul Urbanistic de Detaliu pentru ea. Aceste măsuri vor duce la decongestionarea aleilor dintre blocuri unde nu vor mai parca mașini pe trotuar”, a spus Ciucu.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















45210 vizualizari

  • +2 (30 voturi)    
    aproape ca nu exista pietoni (Luni, 13 septembrie 2021, 12:13)

    Levellers [utilizator]

    in Bucuresti, acesti oameni n-ar merge pe jos nici macar cateva sute de metri.
    • 0 (4 voturi)    
      pentru a nu pierde timpul în traficul din Bucureșt (Luni, 13 septembrie 2021, 13:18)

      Laurell [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      Ca să nu piardă mult timp la cozile de mașini din București, locuitorii din România care vin și pleacă pot folosi Centura sau trenurile, microbuzele, metroul.
      La fel să procedeze și cei din București și Ilfov care se duc o zi în afară.
    • -1 (25 voturi)    
      Primarul PSD a inchis o banda pe Splaiul Indep. (Luni, 13 septembrie 2021, 14:01)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      Exemplu de PROSTIE crasa in Bucuresti:

      primarul PSD Firea a inchis anul trecut o banda de circulatie pe splaiul independentei ca sa faca din ea ...banda pt biciclisti care sunt FOARTE PUTINI

      in loc de 3 benzi, acum mai sunt doar 2 si alea inchise din loc in loc pt diverse reparatii
      • +6 (12 voturi)    
        putini spre deloc (Luni, 13 septembrie 2021, 15:07)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Dar o ardem cu lozinci frumi si eco.

        firea a vrut sa ia voturi de la hipsteri, desi nu le-ar fi obtinut niciodata. Daca nu sunt inexistente, ca aia mai greu cu votatul, erau clare pro nicushor.
        La fel a facut tzatza si cu taxa oxigen, pana si-a luat-o peste bot cu niste sondaje
      • -1 (9 voturi)    
        banda aia era problema.. (Luni, 13 septembrie 2021, 16:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Daca mergi cu masina pe Splai, o sa vezi ca intersectiile se blocheaza acolo unde toti berbecii vor sa faca stanga peste pod. Degeaba ai 5 benzi pe splai daca toti fac stanga pe un pod de lung de 20 de metri si se blocheaza in semafor. Banda de biciclete e pe dreapta, deci nu incurca.
        • +3 (9 voturi)    
          serios? (Luni, 13 septembrie 2021, 18:43)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Vezi sectiunea izvor-natiunile unite. Bara in bara, inclusiv autobuze (!), banda de bicle GOALA.
          • -4 (8 voturi)    
            serios?.. (Luni, 13 septembrie 2021, 20:38)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Si nu te-ai intrebat cum de stau toti bara la bara acolo? Cine face dreapta la Izvor? Nimeni. Nu trebuie sa fii geniu sa-ti dai seama ca poti sa faci dreapta pe langa primarie daca vrei sa ajungi pe bd Elisabeta.
            Se blocheaza segmentul ala pentru ca vor sa faca toti stanga la Izvor, incluziv o parte din autobuze.

            Daca e goala banda de biciclete, poate ar fi cazul sa-ti cumperi o bicicleta?.. ;)
            Dar nu e goala. Este folosita, doar ca nu stau si ei "bara la bara" cum stau restul. Pe aia 10m2 pe care ii ocupa o masina la semafor incap 10 biciclisti.
            • 0 (4 voturi)    
              gizas (Luni, 13 septembrie 2021, 22:59)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Am zis izvor-natiunile unite. Vrei gogu maps? Ce treaba ai cu dreapta la izvor si elisabeta cand mergi SPRE unirii?!?

              Ce am zis eu se aplica pe aproape tot traseul grozavesti-unirii.

              A se mai lasa vrajeala cu 10bicle=1masina, ca biclele sunt cvasi-inexistente in cursul saptamanii. Iar cei care sunt, putini, pot respecta codul rutier si se pot deplasa si fara banda speciala.

              Pentru un hobby de weekend, NUMAI cand e frumi afarica, blocam un oras.
        • 0 (0 voturi)    
          ? (Miercuri, 15 septembrie 2021, 18:19)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          De ce nu s-ar putea acoperi Dambovita pe portiunea Izvor- Unirii ( asa cum este aceasta deja?)
    • +2 (14 voturi)    
      Pe unde să mergi pe jos? (Luni, 13 septembrie 2021, 16:13)

      jcjc [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      În București trotuarele sînt blocate de mașini, terase, tonete sau șantiere. Iar în puținele zone unde sînt mai libere, te sufocă poluarea și zgomotul infernal de la trafic. Bucureștiul e unul dintre orașele cele mai agresive cu pietonii în care am pus piciorul.
      • +2 (2 voturi)    
        ce tip de persoane ar putea sa ti dea - ? (Marţi, 14 septembrie 2021, 10:21)

        anonim_2017 [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

        ce tip de persoane ar putea sa ti dea minus la ce ai scris? asta e realitatea! este un oras infect, plin de oameni necivilizati, in care inca se scuipa pe jos seminte, masinile se tureaza la maxim, motociclete modificate sa scoata zgomote infernale, praf, miros de ars, tomberoane murdare, maldare de gunoi aruncat pe oriunde, iluminat slab sau lipsa, gauri in asfalt, canalizarea pute ingrizitor, tantarime de nu poti sta la nicio ora din zi sau noapte fara protesctie si inca alte probleme.
        si ma intreb din nou, ce tip de persoane ar putea sa ti dea minus la ce ai scris?
        • 0 (0 voturi)    
          Șoferii (Marţi, 14 septembrie 2021, 15:27)

          jcjc [utilizator] i-a raspuns lui anonim_2017

          Cine să-mi dea cu minus, dacă nu șoferii care nu mai au loc de pietoni?
          • +1 (1 vot)    
            agresivitatea acestui loc (Marţi, 14 septembrie 2021, 16:47)

            Levellers [utilizator] i-a raspuns lui jcjc

            e data de comportamentul general, lipsit de civism, empatie, politete, respect pentru ceilalti, pentru natura, ea creste prin ea insasi, iar legea-autoritatea, bunul simt lipsesc aproape complet. Asta e asa-zisul oras, dar numai oras nu e asta.
  • +9 (11 voturi)    
    Vizune nu exista. (Luni, 13 septembrie 2021, 12:13)

    Ovidiu P [utilizator]

    Foarte subtire si la proiecte, in linie cu ce ar fi facut firea, adica mai nimic. A trasat trecerile de pietoni in Sector 6 :))))
    Avem nevoie de multe schimbari, regandit intreg transportul, poate cu pasaje peste tot pentru a reduce presiunea in trafic si de parcari laterale in zonele unde au fost dezafectate (pasaj la razoare de exempli si parcari pe drumul taberei apoi finalizata conexiunea cu autostrada la pasajul care nu duce nicaieri).
  • +20 (24 voturi)    
    pta amzei (Luni, 13 septembrie 2021, 12:17)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    domne a vazut cineva de la capitala cum trec autobuzele pe langa restaurantu La Mama? Oamenii aia sunt meseriasi sa treci milimetric la propriu pe langa masini de 80-100k euro. Soferi de soferi superprofesionisti. Chiar nu se poate interzice parcarea acolo? Sau sa li se modifice traseul. Ca romanu vrea sa aiba gipu langa masa sa-i simta mirosu sa-si vada fatza in portiera. E un chin pentru soferii aia sa treaca pe-acolo.
  • -7 (29 voturi)    
    Ce sa faca Nicusor Dan dupa 32 de ani de PSD? (Luni, 13 septembrie 2021, 12:26)

    Miky60 [utilizator]

    Dupa ce PSD nu a facut nimic timp de 32 de ani si a distrus Bucurestiul, de ce il criticam pe Nicusor Dan dupa doar 6 luni? Nu are o bagheta magica sa schimbe totul imediat? Il vom analiza la finalul mandatului de 4 ani, abia atunci putem spune daca a facut ceva sau nu!
    • +14 (20 voturi)    
      Care 32 ani prietene? (Luni, 13 septembrie 2021, 13:21)

      John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Halaicu, Lis, Ciorbea, Basescu, Videanu erau de la PSD? Mai taie din ele lasa-le..
      • +3 (9 voturi)    
        shhh (Luni, 13 septembrie 2021, 15:08)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

        nu strica poeziile repetate la nesfarsit
      • -1 (1 vot)    
        dreptu'i (Marţi, 14 septembrie 2021, 8:56)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

        Asa e ! Numa ca prin cuget si simtiri haita mai sus enumerata facea /face parte din aceeasi nemernica categorie de ciorditori transpartinici! Sa-mi spuna cineva ca nu-s toti de-o "mama", si ca nu s-au ajutat intre ei PSD + PNL!!
    • -3 (9 voturi)    
      Nimic. (Luni, 13 septembrie 2021, 13:44)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      :)
    • +3 (5 voturi)    
      Chiar asa! (Luni, 13 septembrie 2021, 19:01)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      1. 6luni =9 luni, da' putin intors, ca'n Caragiale!.Iar 32 de ani PSD la PMB, tine de neglijarea tratamentului prescris.
      2. Sigur nu poate "sa schimbe imediat". Da' bine ca macar a dat apa calda le populatie de'a doua zi la PMB( si-a tinut din plin promisiunea?!) si a inceput mari investitii in Bucuresti( in special in infrastructura?!) In plus e de remarcat mila cu care se-ngrijeste de populatia defavorizata de sobolani.
      3. Ce sa faca? Sa-si dea demisia !
  • +13 (27 voturi)    
    de ce merg copiii la scoala cu masina? (Luni, 13 septembrie 2021, 12:51)

    pehash [utilizator]

    Au disparut scolile de cartier?

    Mi-e greu sa cred ca sunt mai multi copii azi in Bucuresti decat erau in urma cu 20-30 de ani, cand nu-si ducea nimeni copilul la scoala cu masina.
    • +9 (15 voturi)    
      Din pacate, da, au disparut (Luni, 13 septembrie 2021, 13:22)

      John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Nu s-a mai construit absolut nicio scoala publica noua in Bucuresti-Ilfov in ultimii 32 de ani. Toti tinerii din cartierele nou aparute (Chiajna, Popesti, Otopeni, etc) sunt dusi de parinti, cu masina, in Bucuresti la scolile facute de Ceausescu.
      • +3 (9 voturi)    
        "cartiere"? (Luni, 13 septembrie 2021, 17:00)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

        Alea sunt localitati independente de Bucuresti, din cate stiu eu. Si au toate scoli. De exemplu, scoala gimnaziala din Popesti Leordeni se gaseste.. pe Strada Scolii. :)

        Deci scoli exista. Poate nu au destule locuri? Sau poate parintii cred ca odraslele lor nu se pot amesteca in clase cu localnicii?..
        • +2 (4 voturi)    
          Scoala respectiva e construita inainte de 89 (Luni, 13 septembrie 2021, 17:50)

          John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          S-a construit vreo scoala publica NOUA dupa 89 in Popesti? Ca blocuri au aparut cu miile. Nu s-a construit nicio scoala noua, cea de care vorbesti tu este veche, in vatra satului.
          • +1 (5 voturi)    
            O scuza inutila (Luni, 13 septembrie 2021, 18:33)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

            Sunt inscrisi la scoala aia prea multi copii? Dau pe din'afara clasele?

            De-a lungul anilor, cei care s-au mutat in blocurile alea au continuat sa-si duca in Bucuresti copiii la scoala. Cum poate justifica un primar o alocare de buget de la Ministerul Educatiei pentru o scoala noua, mai mare, daca nu are mai multi copii incrisi la scoala existenta?

            Asta nu e o problema aparuta ieri, care se rezolva maine. De zeci de ani continua migratia spre comunele limitrofe.
            • +3 (3 voturi)    
              Faci cateva erori de rationament (Luni, 13 septembrie 2021, 19:20)

              John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              1. Scoala aia veche e in vatra satului, pe cand cartierele noi au aparut la cativa km distanta, spre statiile de metrou. Deci scoala veche nu poate acoperi o arie atat de mare.

              2. In tarile civilizate, in cartiere urbane, cand apare un cartier nou, este prevazuta scoala si eventual liceu. Tocmai pentru a evita problemele pe care le discutam aici: traficul generat de parinti care isi duc copilul la scoala la 10 km distanta.

              3. Din cauza regulilor laxe pentru inscrierea la scoala (vize de flotant si alte smenozeli), parintii pot sa isi inscrie copilul la scoli in centrul Bucurestiului. Daca am fi o tara civilizata, parintii ar fi obligati sa isi dea copilul la scoala din proximitate (scoala care s-ar fi construit intr-o tara civilizata, vezi punctul 2). In felul asta s-ar rezolva problema traficului.

              4. Scoli publice in "cartierul nou" al Popestiului (spre Dimitrie Leonida si Aparatori) nu exista, deci nu au cum sa fie aglomerate niste scoli care nu exista.
              • 0 (0 voturi)    
                o observayie (Marţi, 14 septembrie 2021, 9:02)

                Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

                O singura observatie: ce legatura are romanistanul si clasa politica de aici cu "tarile civilizate"? Sa mai zicem ca daca nu era aroganta celor mutati la vila si bloc cu hazna si ar fi existat spirit comunitar nu s-ar fi facut scoli, gradinite etc..? MARLANII URBANISTI, primari, prefecti etc., n-ar fi trebuit sa prevada si dezvoltarea sociala?
      • +2 (6 voturi)    
        Toti banii se baga-n Cluj (Luni, 13 septembrie 2021, 21:00)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

        Metrou de 1 miliard de euro!!! Asta in timp ce doar 15% din banii bucurestenilor se intorc in Bucuresti.
    • +5 (9 voturi)    
      Raspunsul este simplu (Luni, 13 septembrie 2021, 16:36)

      CapitanulPanait [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Nivelul de predare in multe scoli, vorbim aici de clasele 1-8, a decazut intr-un asemena hal, incat parintii cauta cu disperare scoli la care copiii sa mai poata invata cate ceva.
      Din aceasta cauza casa este intr-o parte de oras, scoala este fix in partea cealalta.
      Nu poti trimite un copil de scoala primara cu metroul, autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul.
      SI atunci nu ai cum sa vezi copii pe strada pentru ca majoritatea sunt in masini.
      Si putini sunt cei care au curajul sa trimita copiii de gimnaziu (5-8) cu transportul in comun.

      Aceasta este realitatea invatamantului romanesc: un sistem plin cu profesori suplinitori care nu promoveaza examenul de definitivat luand note de 3 si 4, iar cei care l-au luat cu chiu cu vai nu sunt in stare sa ofere un nivel educational bun.

      Atunci cand scoala de langa casa va avea un nivel bun, o sa se simta si in trafic.

      Si mai apare o problema. sunt complexe rezidentiale de mii si mii de apartamente, unde probabil ca exista si mii de copii, dar fie nu exista scoli in zona lor, fie au capacitate insuficienta.

      Asa se intampla cand dezvoltarea unui oras este gandita strict prin prisma banului, mai precis a spagilor pe care le incaseaza cei care ar trebui sa se ingrijeasca de dezvoltarea echilibrata a orasului.
      • 0 (0 voturi)    
        constructii (Miercuri, 15 septembrie 2021, 18:34)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

        Daca cererea cetateanului este- normal- in primul rand o locuinta decenta, si abia apoi, proximitatea scolii, serviciului, serviciilor,etc., asta ii ofera piata ; atentie ,"libera"! Vorbesti de planificare urbana? Asta poate s-o faca statul daca construieste el sau "privatul", da' pe multi bani. Vorbesc de epoca noastra, nu de SiFi de pe alte planete, unde nici macar nu-ti poti pune termopane la o cladire de secol trecut, daramite sa-ti zugravesti locuinta in alta culoare decat cea mostenita.
  • +11 (27 voturi)    
    Soluţii (Luni, 13 septembrie 2021, 12:57)

    bumble-bee [utilizator]

    1. Creşteţi impozitele pe maşini
    sub 1600 cmc pot rămâne ca acum,
    între 1600 cmc şi 2000 pot fi dublate.
    peste 2000: x4
    2. Creşti amenzile pentru parcare aiurea şi în loc ca poliţia locală să stea la colţ şi să spargă seminţe (Duceţi-vă în Romniceanu să îi vedeţi ) ar putea patrula şi da amenzi ( în vestul Europei îi vedeam zilnic cum verificau maşinile parcate )

    De banii colectaţi, refaci şinele de tramvai, cumperi autobuze electrice, investeşti.
    • +4 (12 voturi)    
      Ce rezolvi cu cresterea impozitelor? (Luni, 13 septembrie 2021, 14:12)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui bumble-bee

      Peste 90-95% dintre masini au sub 1600 cmc. Iar cei care isi cumpara masini peste 1600 cmc, isi permit sa plateasca si impozitul.
      • 0 (10 voturi)    
        cum ce? (Luni, 13 septembrie 2021, 15:08)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        sa moara chiaburii.
  • +9 (19 voturi)    
    piste bicle pentru deblocare trafic? (Luni, 13 septembrie 2021, 13:08)

    Nevermind [utilizator]

    Adica alea goale de pe Splai in timp ce traficul este inghesuit pe 2 benzi si cvasi-blocat? Si inca n-au venit frigutzu si ploicica...
  • +5 (17 voturi)    
    De pe margine era usor (Luni, 13 septembrie 2021, 13:20)

    John Popescu [utilizator]

    Nicusor Dan era Maradona pe margine, era specialist in criticat, s-a pregatit o viata pentru postul de primar general, iar acum e complet depasit. Pe scurt, intr-un an de zile, Nicusor a blocat lucrarile la 2 proiecte (Dna Ghica si Prelungirea Ghencea) dupa care tot el le-a deblocat... Bennie Hill era mic copil...

    In rest nu are nici un proiect al lui (trenul metropolitan e o gluma proasta, nicio sansa sa finanteze UE asa ceva).

    Blocarea bulevardului de la Ciurel la Centura e de nivelul patologicului, o incapatanare autista a unui om cu probleme la mansarda. E singura solutie reala pentru problema transportului in zona Chiajna - Militari Residence (printre cele mai mari cartiere construite in Romania dupa 89). Fara acea sosea nu ai cum sa ai nici transport in comun in zona, nici sa deblochezi Iuliu Maniu. Trenul Rudeni - Gara de Nord, pe care l-a anuntat ND, nu ajuta pe nimeni in Chiajna, e o halta infecta la 5 km de centrul localitatii. ND ar trebui sa isi ceara scuze pentru ca a luptat ani intregi impotriva dezvoltarii infrastructurii in zona. Si sa continue proiectul Ciurel.
    • +1 (1 vot)    
      Sttrapungerea Ciurel (Marţi, 14 septembrie 2021, 14:51)

      radu11 [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

      Este din punctul meu de vedere una dintre putinele solutii de a debloca Iuliu Maniu si de a "aerisi: intr-o anumita masura traficul din Chiajna.
      Aceasta ruta ar asigura un acces facil catre autostrada in aceeasi masura.
      Din pacate ND s-a pregatit sa fie primar pana a trecut in tabara care trebuie pentru a prinde acest post. Trebuie sa intelegem insa ca interesele transced oricarui interes comun care ar face diferenta.
  • -3 (9 voturi)    
    Si nici nu se vor lua... (Luni, 13 septembrie 2021, 13:26)

    IoPaNet [utilizator]

    Nu se mai poate face mare lucru cu masuri punctuale, este nevoie de o strategie pe termen mediu si lung, care sa cuprinda:
    - Crearea de hub-uri pentru transportul in comun la intrarile in oras si in cartierele cu populatie numeroasa, dotate cu parcari de tip park&ride de mare capacitate;
    - Conectarea acestor hub-uri, atat intre ele cat si cu principalele zone de birouri si comerciale din oras, prin mijloace de transport in comun rapide (metrou, tren);
    - Regandirea traseelor in jurul hub-urilor - trasee scurte si care sa acopere bine intreaga zona deservita de hub;
    - Crearea de piste pentru biciclete si trotinete in jurul hub-urilor - trasee care sa acopere bine intreaga zona deservita de hub;
    - Introducerea unei taxe zilnice de circulatie in oras, care sa fie platita pentru toate masinile (deci nu o taxa de poluare), si care sa fie la un nivel suficient de mare pentru a incuraja utilizarea transportului in comun.

    Credeti ca este cineva capabil sa puna in practica o strategie de genul asta? Sau ca isi doreste cu adevarat, avand in vedere ca o astfel de strategie nu poate fi implementata intr-un singur mandat?
    • -6 (12 voturi)    
      ai ramas tu cu familia ta (Luni, 13 septembrie 2021, 16:37)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

      sa va tarati basinile cu transportul in comun. Mai bine pune mana si munceste ca sa-ti permiti un trai decent.
  • +7 (7 voturi)    
    problema este ca ... (Luni, 13 septembrie 2021, 13:46)

    GNG [utilizator]

    ... foarte multi s-au mutat cu locuinta in zonele limitrofe, la 15-40 km de capitala, copiii au ramas la scolile si liceele din oras, de aici si fluxul mare de masini in perioada anului scolar. In vacanta traficul scade.
    • 0 (4 voturi)    
      corect (Luni, 13 septembrie 2021, 15:44)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      sunt 2 probleme aici:
      - oamenii raman cu buletine de bucuresti
      - localitatile in care locuiesc efectiv nu pot finanta constructia de scoli si in plus nici oamenii nu isi doresc sa duca copiii acolo, chiar daca ar exista, din cauza nivelului foarte scazut al calitatii actului educational
    • -2 (2 voturi)    
      corect (Luni, 13 septembrie 2021, 15:44)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui GNG

      sunt 2 probleme aici:
      - oamenii raman cu buletine de bucuresti
      - localitatile in care locuiesc efectiv nu pot finanta constructia de scoli si in plus nici oamenii nu isi doresc sa duca copiii acolo, chiar daca ar exista, din cauza nivelului foarte scazut al calitatii actului educational
  • +3 (5 voturi)    
    Prea multe primarii (Luni, 13 septembrie 2021, 15:40)

    Alfabetix [utilizator]

    Prea multi primari care s-au specializat in auncat pisica intre ei. E un haos si o brambureala in capitala, nici o viziune unitara asupra dezvoltarii Bucurestiului, totul de azi pe maine, sa mai peticim o gaura.
  • +5 (5 voturi)    
    cateva probleme (Luni, 13 septembrie 2021, 17:04)

    liviu_ [utilizator]

    1 - la noi proiectele de infrastructura si de fluidizarea traficului sunt tot timpul la viitor, niciodata la prezent sau trecut (cu alte cuvinte nu se prea termina);
    2 - toti oamenii isi schimba adresa ca sa-si duca odraslele la scolile "bune" din partea cealalta a bucurestiului.... si ii duc cu masina...
    3 - sunt O GRAMADA de oameni care locuiesc de MULTI ani in bucuresti si nu au buletin de bucuresti!
  • +2 (4 voturi)    
    Doar un aspect, (Luni, 13 septembrie 2021, 17:55)

    TipTop [utilizator]

    .de 30 ani fac lafel toti,se apuca distrug totul si lasa asa cate 10 ani,e plin bucurestiul de exemple,,vezi piata moghioros si acum spun ca nu au bani,de aici si haosul din trafic..ca sa nu spun ca mergi noaptea in oras si stai la fiecare semafor,pleci pe verde si la 100m se face rosu,nu sunt buni de nimic dar cauta solutii sa ne jecmaneasca in continuare ,pe vacaresti stau din 86 si parcarea e la 10m de scara,,acum trebuie platita si parcarea ptr riverani.
  • +1 (9 voturi)    
    Buna gluma! (Luni, 13 septembrie 2021, 18:53)

    atc [utilizator]

    "Principala ”realizare” este că au fost deblocate lucrările la cele două mari proiecte de infrastructură - Pasajul de la Doamna Ghica și lărgirea străzii Prelungirea Ghencea." Adica, dupa ceEL le-a BLOCAT, neicusoru', mustrat de constiinta, le-a deblocat dupa un an! Si a-nceput cu spargerea asfaltului proaspat turnat!
  • +2 (2 voturi)    
    Liniile de tramvai cand le schimba ? (Marţi, 14 septembrie 2021, 9:04)

    all23 [utilizator]

    NEa Nicusor ! Ce o sa faci cu tramvaie noi pe trasee ca b-dul Basarabia , Calea Calarasi , Calea Serban voda , linia lu'5 ? In loc sa stai sa te judeci cu Astra ca nu ai apucat nimic din spaga, mai bine faceai liniile ! Pun pariu ca ai platit pe avocati cat pentru 10 km de linii !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by