Mai mulți controlori în mijloacele de transport în comun în București și Ilfov începând de azi: „Doar 10% din călători își plătesc biletul”

de C.V.     HotNews.ro
Miercuri, 1 septembrie 2021, 8:00 Actualitate | Administratie Locala


Controale in autobuze
Foto: Politia Locala Bucuresti
Numărul controlorilor de bilete pe de autobuze, troleibuze și tramvaie STB în București și Ilfov crește începând cu 1 septembrie, anunță Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI). Pentru a evita potențialele conflicte, TPBI a obținut sprijinul autorităților locale, care vor asigura prezența unor reprezentanți ai poliției în cadrul echipelor de control.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) anunță că, începând cu data de 1 septembrie 2021, va intensifica activitatea de control al biletelor și abonamentelor în mijloacele de transport în comun, după ce a constatat că numai circa 10% dintre călători circulă cu titluri de călătorie valabile.

TPBI precizează că, deși capacitatea de transport a fost îmbunătățită prin creșterea vitezei comerciale odată cu reorganizarea și optimizarea transportului public din regiune și prin înnoirea flotei operatorilor, numărul călătorilor plătitori a scăzut constant în ultimii doi ani.

În prezent, capacitatea de transport oferită zilnic de toți cei patru operatori (STB, STV Voluntari, Ecotrans STCM Chitila, Regio Serv Transport Buftea) se ridică la 2,172 milioane călători, în vreme ce numărul de călători plătitori (deținători de abonamente sau persoane care au validat biletele în vehicule) ajunge la circa 210.500.

Pentru a diversifica opțiunile de plată, TPBI a introdus la 1 august 2021 o ofertă tarifară nouă, care este integrată cu transportul regional și cu metroul și face apel la călători să nu mai circule cu mijloacele de transport în comun fără bilet sau abonament. Totodată, facilitățile de plată sunt multiple, publicul putând opta pentru cumpărarea unui card de transport sau pentru plata biletului ori a abonamentului prin intermediul aplicației gratuite de mobil 24Pay.

În situația în care nu beneficiază de internet pe telefonul mobil, călătorul poate trimite un mesaj prin SMS și își va plăti astfel biletul de 90 de minute cu orice mijloc de transport de suprafață sau cel de 24 de ore. De asemenea, dacă are un card bancar contactless, călătorul poate plăti cu acesta direct la validator în toate autobuzele Otokar și Mercedes Hibrid sau pe liniile de tramvai 1/10 și 41.

Cu toate aceste posibilități oferite, foarte mulți petenți reclamă faptul că în rândul călătorilor există persoane care nu dețin titlu de călătorie, dar, printr-un comportament agresiv față de echipele de control, nu sunt sancționați. Pentru a evita potențialele conflicte, TPBI a obținut sprijinul autorităților locale, care vor asigura prezența unor reprezentanți ai poliției în cadrul echipelor de control.

Mai mult, prin noua politică tarifară, suprataxa a fost mărită la 80 de lei (echivalentul unui abonament lunar pe toate liniile), iar călătorii frauduloși care acceptă să o plătească pot utiliza cardul de suprataxă ca titlu valabil de călătorie în ziua respectivă. A fost mărită și amenda pentru contravenienții care nu achită suprataxa, aceștia fiind obligați să plătească între 300 și 500 de lei după încheierea procesului verbal.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13686 vizualizari

  • +5 (15 voturi)    
    in Bukurestabad doar 10 % din calatori (Miercuri, 1 septembrie 2021, 8:20)

    Coresponedntu [utilizator]

    isi platesc biletul la folosirea transportului in comun ? Asta inseamna ca 90 % din Mitici sunt hoti . Chiar si cei care au cea mai proasta impresie despre "vagauna puturoasa" si despre Mitici in general nu pot sa creada ca e adevarat. Probabil doar 40-50 % dintre Mitici sunt hoti, asta poate fi adevarat. Ca doar Bukireshtabad nu e Lagos, e ceva mai sus, oras ce se pretinde european,in realitate intre Damasc si Istanbul. "Micul Damasc" sufocat de gunoaie si distrus de coruptie si mafia dezvoltatorilor.
  • +5 (7 voturi)    
    Praf in ochi... (Miercuri, 1 septembrie 2021, 8:42)

    Feroviarul [utilizator]

    ...de ce trebuie sa faci public faptul ca aduci Politia Locala in mijloacele STB ? De ce accepti tu, ca STB, "faptul că în rândul călătorilor există persoane care nu dețin titlu de călătorie, dar, printr-un comportament agresiv față de echipele de control, nu sunt sancționați" ? De ce accepti tu, ca STB, controlul discriminatoriu facut de asa-zisii controlori care controleaza "dupa fatza omului" ? De ce nu ai echipe de control pe liniile "grele" gen 139, 44, 162 etc ? De ce iti tii tu, STB, controlorii la statiile premergatoare capetelor de linie, sa stea la panda pe calatorii din provincie care urca la pentultima statie din traseu, valideaza, si te duci peste ei cand autobuzul incepe o noua semicursa si calatorul n-a stiut ca trebuie sa mai valideze o data pentru o noua semicursa? (asa era pana la 1 august). Toate aceste magarii la vedere la care se adauga acceptarea in mijloacele STB a calatorilor neplatitori (vezi-Doamne cazuri sociale) duc la acel procent de 10% calatori platitori. Si tot STB se mira oarecum de acest procent mic. Respecta si vei fi respectat. Fii corect si apoi pretinde ca si altii sa fie corecti. STB si-a dat cu stangul in dreptul cand si-a costumat controlorii cu vestele albastre. Daca vrei sa combati cu adevarat un fenomen contraventional, vii cu controlori si politie in civil. Restul e cancan.
    • -1 (3 voturi)    
      Sa nu se inteleaga gresit... (Miercuri, 1 septembrie 2021, 9:49)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      ...nu am nimic personal cu STB, dimpotriva, toata stima pentru o companie cu traditie, un adevarat holding al capitalei (STB are scoala proprie de soferi, centru medical propriu si multe alte subunitati). Pe undeva mi-ar place sa fiu sofer de autobuz cu toate ca nu e o activitate chiar usoara. Postarea de mai sus se refera strict la activitatea de control si la eficientizarea ei precum si la eliminarea controlului discriminatoriu, mentionat dealtfel si de alti colegi in comentariile lor. Iar faptul ca de la 1 august au eliminat anumite tipuri de abonamente, obligandu-ne sa achizionam abonament pe toate liniile, desi aveam nevoie doar de 1 linie, poate reprezenta un alt motiv pentru care procentul calatorilor neplatitori este care este...
  • +1 (5 voturi)    
    Calitatea... (Miercuri, 1 septembrie 2021, 9:02)

    of of [utilizator]

    Capacitatea de transport NU a fost îmbunătățită:
    - multe mijloace de trasnport vin în continuare foarte rar și nu e vorba de aglomerație, se poate verifica că pleacă de la capăt de linie la 20 sau 25 de minute, asta pe o linie din mijlocul orașului, nu spre suburbii unde poate ar fi normal (nu e, dacă vrem să nu se mai vină cu mașina în B)
    - s-au cumpărat doar autobuze, dar tramvaie și troleibuze nu. Arată absolut oribil, iar tramvaiele nici nu sunt sigure
    - nu e curățenie. Nu mă refer la un ambalaj sau două, ci la jeg care arată că nu a trecut o PERIE cu detergent pe acolo de luni / ani... Unii șoferi au un mop jegos în cabină, cu care probabil sunt instruiți să curețe la capăt de linie (fără găleată cu apă, deci mai mult pe post de mătură), total INEFICIENT
    - interacțiunea cu controlorii este absolut oribilă, de multe ori. Sigur că nu se iau de homeleși sau de tinerii vânjoși buni de gură și cu mușchiul tare, ci de pensionari sau de cei din provincie...
  • -2 (8 voturi)    
    Confirm! (Miercuri, 1 septembrie 2021, 9:51)

    Mortaciune ambulanta [utilizator]

    Azi dimneata am mers cu tramvaiul 19, si cand am apropiat cardul de cititorul protocaliu, piuitul a facut sa se intoarca spre mine 4-5 capete curioase: "ce face ala???"
    Doua statii mai tarziu, o domana si-a zis "o fi un controlar in civil", si s-a apucat sa isi valideze cardul de transport ...
    • -4 (4 voturi)    
      multă sărăcie (Miercuri, 1 septembrie 2021, 10:20)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui Mortaciune ambulanta

      Pt că e multă sărăcie în București.

      Toată lumea pomenește de venitul mediu sau de PIB, dar nu se ia în calcul câte persoane cu venituri mici sunt în acest oraș, unde totul e mai scump pt că, nu-i așa, în București se câștigă mai bine.

      Măcar să le deconteze angajatorul 50% din abonament sau să se poată deduce din brut (ca la pfa)
      • +1 (1 vot)    
        Ultimul punct este corect! (Joi, 2 septembrie 2021, 7:56)

        Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui of of

        "Măcar să le deconteze angajatorul 50% din abonament sau să se poată deduce din brut (ca la pfa) "- da, asta ar fi strict necesar!

        Si da, Capitala noastra, a miticilor sudisti dambiviteni ESTE un oras scump.

        Insa nu pot fi de loc de acord cu "e multă sărăcie în București." ca justificare penrtu FURT.
        Eu am un venit perfect acceptabil, dar daca incep sa ma compar cu multi-milionari si milardari, imediat o sa vad ca sunt "foarte sarac"!

        Ma indreptateste asta sa dau in cap la omani pe strada, sa ii tilharesc?
  • +2 (2 voturi)    
    nu cred (Miercuri, 1 septembrie 2021, 12:31)

    mandalau [utilizator]

    Asa o fi la capat de linie pe traseul lui 8 sau 139. In rest cred ca procentul este mai degraba de 70-90% pentru cei ce au un titlu de calatorie valabil.

    Cum a ajuns TPBI (presupun ca este vorba tot de o capusa la primarie/alte bugete de stat) la concluzia ca 90% nu-si platesc calatoria????
    Eu folosesc STB destul de rar (10-15 calatorii pe luna) si de cand a aparut plata cu SMS sau cu aplicatia (Bpay si acum 24pay) eu nu mai folosesc borna de validare. In plus ma uit in stanga si in dreapta la toate cunostintele mele ce folosesc frecvent STB si toate au abonament asa ca nici ele nu folosesc borna de validare. in ultima vreme cand am vazut controlori de cele mai multe ori s-au dat jos fara sa gaseasca "infractori".


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by