​DEZBATERE PUBLICĂ

Trebuie limitat sau interzis accesul bicicletelor și trotinetelor electrice în parcurile din București? Ce spun primarii

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 8 august 2021, 19:11 Actualitate | Administratie Locala


Biciclete in Parcul IOR - 5
Foto: Hotnews
În lipsa pistelor de biciclete din oraș, dar și a unor reglementări clare, bicicletele și trotinetele electrice sunt tot mai mult parcurile din București. Acestea merg printre pietoni, uneori la viteze foarte mari, fiind un pericol, în special pentru bătrâni și copii, care nu au o viteză bună de reacție.

Chiar și în parcurile unde sunt trasate piste - IOR, Tineretului, Herăstrău - acestea sunt trasate pe alei foarte înguste și aglomerate, iar cele două fluxuri se întrepătrund în majoritatea timpului, existând frustrări de ambele părți, dar și pericolul producerii unor accidente grave. În Parcul Drumul Taberei sunt câteva alei dedicate bicicliștilor, însă aici pietonii nu respectă marcajele și merg pe acolo.










În București nu există reglementări clare privind circulația bicicletelor, trotinetelor, trotinetelor electrice în parcuri, astfel că fiecare se descurcă cum poate. HotNews.ro a întrebat mai mulți primari din București cum se poate rezolva problema.

Primarul general, Nicușor Dan, spune că în parcurile pe care le administrează (Cișmigiu, Herăstrău, Tineretului, Carol, Circului) circulația bicicletelor ar trebui permisă doar pe aleile mai puțin aglomerate, marcate în acest sens. Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, spune că va cerceta cum au rezolvat problema alte orașe europene, iar Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2, spune că parcurile pe care le administrează sunt mici și nu există conflicte de acest gen.

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei:
  • ”Soluția este să fie permisă circulația bicicletelor și trotinetelor doar pe anumite alei. Pe de o parte ai un necesar tocmai pentru că nu avem piste pentru biciclete, pe de altă parte trebuie să delimitezi. Nu e nevoie de regulament, este nevoie pur și simplu de delimitare, avem în plan să facem asta. Este o chestiune care ține de Comisia Tehnică de Circulație care să stabilească pe unde pot circula bicicletele și să fie marcate”.


Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2:
  • ”Noi nu avem parcuri atât de mari, avem în plan să amenajăm Parcul Național pentru bicicliști, fiindcă acolo oricum au un traseu de mountain bike, pe niște pante, folosit de mulți adolescenți, și vom face niște amenajări minimale. Acolo vom încuraja accesul bicicliștilor. Altfel noi nu avem parcuri atât de mari în care să amenajăm piste de biciclete. Parcul Circului nu este la noi, și oricum nu este atât de mare, în Plumbuita nu avem piste de biciclete. Eu în continuare sper să obținem de la Primăria Capitalei certificatul de urbanism să pot face pista de biciclete între Moara lui Asan și Floreasca, care să treacă pe lângă Parcul Circului și pe lângă Parcul Verdi. Este o problemă reală cu pistele de biciclete în parc fiindcă se dau mulți foarte tare și pot să apară accidente. La noi în Sectorul 2 nu am avut astfel de probleme fiind parcuri mici și nici nu este o problemă reală ca să necesite reglementare suplimentară”.


Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6:
  • ”Subiectul nu a fost pe agenda noastră, dar am primit sesizări de la cetățeni și este clar că se impun niște regului suplimentare în parc. Care sunt acele reguli? Trebuie să le gândim puțin și să vedem ce au făcut și alții. Din punctul meu de vedere bicicleta și trotineta sunt mijloace de transport alternativ și nu este ok să le folosești acolo unde ai mari aglomerări, cum sunt parcurile, fiindcă creează conflicte. Eu le folosesc pe amândouă, dar nu prin parc. Din când în când mai reclamă unii oameni, dar nu a fost ceva stringent, care să impună măsuri imediate”. În Parcul Drumul Taberei sunt alei pentru bicicliști, dar oamenii nu înțeleg și le folosesc pentru plimbare. Iar bicicliștii se simt puțin invadați acolo.


În Sectorul 3, consilierii locali USR-PLUS și PNL au prevăzut bani în buget ca pista de biciclete din Parcul IOR să fie transformată în pistă de alergare. De aproape un an, pe această pistă teoretic bicicliști nu mai au voie, fiind montate indicatoare cu accesul interzis, din cauza pericolului de accidente, însă ea este folosită în continuare. Pentru a lămuri lucrurile, consilierii USR spun că este nevoie și de un proiect de hotărâre care să reglementeze circulația bicicletelor în parcurile administrate de instituție și să stabilească pe unde va fi permisă circulația acestora.

”În cursul acestui an am avut mai multe discuții în comisiile de specialitate, dar și cu domnul primar, legat de situația juridică a acelei piste, nu avem o certitudine dacă a fost desființată sau nu, sunt declarații că s-a dat o dispoziție a primarului că s-a interzis circulația bicicletelor pe acolo și sunt semne cu interzis, dar Poliția Locală acționează neuniform pe diverse zone ale parcului. Adică în anumite zone bicicliștii sunt notificați că nu au voie, în alte zone sunt total absenți. Dar ce am considerat relevant, din cauza accidentelor din ultimii ani, este că zona respectivă este dezirabilă pentru acces pietonal, nu pentru acces cu bicicleta și prin urmare când s-a aprobat bugetul, unul dintre amendamentele USR-PLUS și PNL a fost să transformăm pista de biciclete din jurul lacului în pistă de alergare cu tartan, la standarde internaționale. În buget am pus pentru acest proiect circa 500.000 lei, dar după ce s-a făcut o analiză, prețul este un pic mai mare, iar la rectificarea bugetară vom aloca diferența, circa 100.000 lei”, a declarat pentru HotNews.ro Eugen Matei, consilier local Sector 3.


Marian Ivan, reprezentantul Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) spune că bicicletele și trotinetele pot circula prin parc, dar cu respectarea legii și anume să nu deranjeze pietonii. Acesta spune că problema se va rezolva atunci când orașul va avea piste pentru biciclete.

”În opinia mea, nu ar trebui interzise, dar ar trebui să se aplice sancțiuni. Dacă ajungi să interzici, înseamnă că nu poți să aplici celelalte soluții, în cazul de față soluția este aplicarea legii. Legea spune că este permis să circuli cu bicicleta/trotineta electrică prin parc, cu condiția să nu deranjezi pietonii. Nu poate fi vorba de o interzicere, fiindcă asta înseamnă că nici copiii nu au voie să circule, sau un adult care învață să meargă pe bicicletă. Singura problemă la noi este de neaplicare a legii. În opinia mea este suficient de clar, de la o anumită aglomerație a parcului este clar că pe aleile respective nu au ce căuta bicicliști. Dar problema nu este doar în zona asta. Ce s-a întâmplat în Budapesta, în momentul în care s-a făcut infrastructură pentru biciclete, oamenii nu au mai avut nevoie să circule prin parcuri, a fost fenomenul de eliberare a parcurilor. Oamenii vin cu bicicleta în parc fiindcă nu au pe unde să circule cu ele. În momentul în care vor putea circula în siguranță prin oraș, fenomenul acesta se va întâmpla și în România”, a declarat Marian Ivan pentru HotNews.ro.



Anul trecut, în septembrie, un bărbat de 71 de ani a murit după ce a fost lovit de o trotinetă electrică în Parcul Crâng din Buzău. Bărbatul mergea pe pista de biciclete amenajată în parc, iar persoana care conducea trotineta nu a putut evita impactul. Sursa: stirileprotv.ro.

Pe 26 iunie o tânără din Capitală a fost rănită după ce a fost lovită, pe trotuar, când ieșea din Parcul Tineretului, de un bărbat care circula cu trotineta electrică. Fata a fost lovită în plin și a fost pusă la pământ de trotineta care circula cu viteză. A suferit răni la cap și a avut nevoie de intervenția unui echipaj SMURD, dar și de tratament la spital. Sursa: digi24.ro.











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26820 vizualizari

  • -17 (71 voturi)    
    Parcul e pentru toata lumea indiferent cu ce vine. (Duminică, 8 august 2021, 19:25)

    leeloo2 [utilizator]

    Unde sa mai circule copii si parintii cu bicicletele... trebuie sa fie acces de la intrarea principala si pana in in zonele de agrement. Parcul nu e exclusiv, e pentru toata lumea.
    • +10 (32 voturi)    
      Eu am in plan (Duminică, 8 august 2021, 21:45)

      Gelu Balsam [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Achizitionarea unui buldozer.
      • -4 (22 voturi)    
        Regula bunului simț (Luni, 9 august 2021, 0:04)

        muvis [utilizator] i-a raspuns lui Gelu Balsam

        Spune că nu aveți voie.
        • +9 (9 voturi)    
          Am vazut (Luni, 9 august 2021, 13:31)

          Gelu Balsam [utilizator] i-a raspuns lui muvis

          Copii cu masinute de jucarie mai mari decat buldozerul pe care doresc eu sa il achizitionez. Si imi spui ca nu am bun simt?!? Te spun lu' mama.
        • +7 (7 voturi)    
          Regula bunului simț (Marţi, 10 august 2021, 7:37)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui muvis

          Hai sa ne bizuim pe ea, ca sigur se rezolva problemele. Toate! S-au facut deja cozi la respectarea ei.
          • +1 (3 voturi)    
            Desigur (Marţi, 10 august 2021, 10:25)

            muvis [utilizator] i-a raspuns lui atc

            Fără bun simt nici reglementari nu se pot face, până la urma și alea se nasc tot din firescul dorit de cei care și pentru care sunt făcute.
      • +9 (25 voturi)    
        Demolezi niste terase din parc ? (Luni, 9 august 2021, 0:20)

        leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Gelu Balsam

        No trecand peste reducerea la absurd... reiau ce am spus, parcurile nu trebuie sa fie exclusive cat timp toata lumea contribuie prin taxe, cu respect pentru ratiune, copii nu au pe unde sa mearga legal cu bicicletele decat in parcuri... lumea trebuie sa invete sa fie toleranta cu toate categoriile. Nicaieri in vest nu iai sa vezi ca nu e voie cu trotinete sau bicle in parcuri. Sunt reguli sau zone desigur dar nicaieri nu s-a pus vreodata problema vreunei interdictii, asta e ceva de natura regimurilro apuse.
        • +2 (8 voturi)    
          In Vest sunt interzise cu totul (Luni, 9 august 2021, 20:14)

          MTG [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

          Trotinetele electrice sunt interzise pur si simplu in Olanda, Germania...
          • +2 (2 voturi)    
            vorbeam de cele simple si de biciclete (Marţi, 10 august 2021, 9:43)

            leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui MTG

            nu electrice... alea nici pe trotuare nu au voie.
      • +9 (13 voturi)    
        ai dat (Luni, 9 august 2021, 10:36)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Gelu Balsam

        o replică cel puțin deplasată, ca să fiu indulgent.
        Omul are dreptate.
        În plus există de ani de zile pistele pentru biciliști și până acum nu a fost nimeni deranjat de acest melanj. Toată lumea s-a înțeles cu toată lumea.
        Cel mult se poate să fi apărut probleme legate de comportamentul vitezomanilor pe biciclete, dar cred că au fost doar excepții care nu necesită modificări în accesul în parc.
        Prin urmare, intervenția autorităților mi se pare toal nepotrivită.
        • +3 (3 voturi)    
          De deplasat (Luni, 9 august 2021, 13:31)

          Gelu Balsam [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Ma deplasez cu el la nisipar.
      • +6 (6 voturi)    
        Dacă-l parchezi pe balcon ca bicicleta. (Luni, 9 august 2021, 11:13)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Gelu Balsam

        Ai voie cu el în parc. Bineînțeles să-l tragi cu cu o ață.
        • +8 (8 voturi)    
          Esti primul (Luni, 9 august 2021, 13:30)

          Gelu Balsam [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Care a vazut ca raspunsul meu de fapt nu spune nimic si ca poate fi un buldozer de jucarie. Asa cum Lelo nu a precizat cu ce anume vii in parc nici eu nu am precizat ca e de jucarie. Restul comentariilor sunt doar ce isi imagineaza cititorul, nu ce e scris.
          • +2 (2 voturi)    
            ca de obicei (Marţi, 10 august 2021, 9:10)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gelu Balsam

            glumele tale nu sunt gustate cititorii HN. dar tu insista, pana la urma se gaseste o clona..
    • +9 (13 voturi)    
      Da dar nu toti pe acelasi trotuar (Duminică, 8 august 2021, 22:55)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      in Herastrau pur si simplu nu ai loc nici cu bicicleta si nici ca pieton pt ca parcul ala nu a fost facut pt asa ceva
      • +10 (10 voturi)    
        Herăstrău (Luni, 9 august 2021, 11:03)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        putea fi modernizat pentru că spațiu pe alei este pentru toată lumea.
        Dar deh, unii s-au ”obosit” doar să-i schimbe numele.
      • +2 (2 voturi)    
        da (Marţi, 10 august 2021, 8:36)

        Ionescu Raymond [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Asa e. Aleile de pe conturul Lacului nu sunt suficient de late pentru a asigura confortabil loc si pentru pietoni si pentru biciclisti/trotinetisti
    • +4 (12 voturi)    
      imavrb@gmail.com (Luni, 9 august 2021, 0:20)

      octo [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      aici pericoulul il reprezinta trotinetele electrice, deci mijloace cu motor. bicicleta e facuta pentru activitate fizica sanatoasa, nu doar pentru livrari. nu toata lumea poate sa alerge ca sa faca miscare in aer liber. aici trebuie insa stabilit un orar pentru a evita ca la orele de aglomeratie maxima in weekend sa se circule pe doua roti cu viteza. dimineata si seara este suficient pentru miscare. oricum in weekend in timpul zilei daca mergi in parc cu bicicleta mai mult faci slalom printre plimbareti.
      • -1 (7 voturi)    
        prea complicat (Luni, 9 august 2021, 12:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui octo

        Este usor sa ajungi la 30-40km/h pe bicicleta, chiar si pentru copii, cu un pic de exercitiu. Nu merge cu orar. La ora 8 ai voie sa-i dai la pedale, la ora doar marsarier?
        Bicicleta si trotineta nu au ce cauta in acelasi spatiu cu pietonii, ca mijloc de transport. Si daca vrei sa faci miscare, chiar te simti bine facand slalom printre mame cu copii care abia au invatat sa mearga?
    • 0 (22 voturi)    
      un conflict intre generatii (Luni, 9 august 2021, 9:17)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Unde ar trebui sa se plimbe cu bicicleta copii ? Pe strada ? Da, copii nu stiu sa mearga, mai dau peste cineva, nu e un capat de tara. Te mai si feresti. Pensionarii si pipitzele sunt foarte deranjati, ce sa-i faci. Parcul nu e ca sa mergi doar ca la cortegiul funerar, e si pentru distractie. De cand a fost parcul, de zeci de ani au incaput si tineri si batrani, s-au suportat unii pe alti. Acum ce sa zic, apar cativa cu ceva in c_r care nu au toleranta deloc pentru ceilalti.
      • +1 (13 voturi)    
        Și cel mai bine (Luni, 9 august 2021, 14:39)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        ar fi ca pensionarii să moară, nu-i așa? Cam asta se înțelege din comentariul dumneavoastră.
        • 0 (0 voturi)    
          despre cate persoane vorbim? (Joi, 12 august 2021, 16:56)

          v.dela [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

          de zeci de ani...poate populatia orasului s-a marit considerabil? Exista niste date? Poate ne trebuie mai mult spatiu verde? Poate..
    • +4 (8 voturi)    
      E interzis însă (Luni, 9 august 2021, 14:35)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      pietonilor din cauza bicicletelor, a trotinetelor, a rolelor... Pietonii chiar nu mai au nici un drept... Ei trebuie ori să facă ceva ca să le crească aripi, ori să stea acasă ca să nu mai încurce lumea... Ori să ia parte la Jocurile Olimpice, că numai acolo mai e la modă mersul pe jos...
    • -1 (7 voturi)    
      intervale orare definite: 10-16 (Luni, 9 august 2021, 17:05)

      Ionescu Raymond [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Bicicliestii sa circule prioritar in anumite intervale orare , in rest sa circule pe langa bicicleta

      de multe ori trec silentios brusc pe langa tine de te fac cardiac .. am zis de multe ori ca o sa intind bratel ca si cand m-as intinde , sa le ard cate un cot in fatzau , ca oricat ar circula ei in plutoane la intimidare, nu au bun -simt , doar teribilism si nesimtire
    • +2 (2 voturi)    
      Daca bikerii ar avea bun simt (Miercuri, 11 august 2021, 12:30)

      lrnt [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Daca nu ar goni cu viteza pe langa copii si batrani, nu ar fi probleme,
  • 0 (14 voturi)    
    Da (Duminică, 8 august 2021, 19:28)

    AES [utilizator]

    .
  • +9 (53 voturi)    
    Ar fi perfect (Duminică, 8 august 2021, 19:32)

    Fanel01 [utilizator]

    Sunt forte periculoase ir biciclistii forte agresivi daca le spui ceva.
    • +4 (14 voturi)    
      Ai dreptate (Duminică, 8 august 2021, 22:51)

      P.Antipov [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Ai dreptate, dar ce folos? Articolul asta este 100% click-bait.
      Ce conteaza opinia catorva zeci de "postaci" pe HotNews, când Parlamentul se ocupa de orice atceva, în afara de problemele reale?
    • +15 (31 voturi)    
      Generalizare aiurea (Luni, 9 august 2021, 1:22)

      slashroot [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      “Bicicliștii sunt foarte agresivi...”

      Același lucru pot să il spun și eu despre șoferi, pietoni, pensionari, români, urși și coțofene.

      Hai să lăsăm stereotipurile și să judecăm aplicat.
      • +2 (22 voturi)    
        uite agresivul cum s-a simtit (Luni, 9 august 2021, 9:18)

        1234_5678 [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

        Tocmai i-ai dat dreptate legat de agresivitate, imediat ai sarit. Biciclistii si trotinetistii sunt cei mai agresiv, nu cunosc regulile de bun simt, cele de circulatie nici atat.
        • +3 (7 voturi)    
          deci, (Luni, 9 august 2021, 11:06)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui 1234_5678

          după mintea ta, o replică la stupizenia argumentului respectiv te determină să-l caracterizezi pe om ca agresiv. Ce, vrei să fie mut, să nu aibă nicio opinie? Oi fi din ăla ahtiat după liniștea lui iliescu?
      • -1 (7 voturi)    
        mdea (Luni, 9 august 2021, 9:22)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

        la matale toate au in comun faptul ca sunt romani
        la asa aplicare,nu mai trebuie sterotipuri
      • +3 (11 voturi)    
        Interzis mersul pe jos. Propun dezbatere. (Luni, 9 august 2021, 14:33)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

        Și mersul pe jos de ce ar fi permis. La muncă nu la plimbare. Când mergi pe jos consumi energie obosești și poluezi prin emisii de tot felul. Ar trebui să mergi pe jos numai la cumpărături, când duci gunoiul și când muncești dacă ai o muncă cu așa specific.
    • -1 (5 voturi)    
      si pietonii traverseaza aiurea (Marţi, 10 august 2021, 11:09)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      hai sa-i interzicem si pe aia
      masinile depasesc aiurea interzise si ele
      gata am rezolvat problema: interzicem TOT!

      hai sa facem reguli de bun simt pt toata lumea si apoi SA LE RESPECTAM !!!
      si nu o sa mai fie probleme de genu asta fara sa interzicem nimic!

      ceae ce se intampla pe acest minunat site (care devine extrem de comunist), este "nu sunt in stare sa respect niste reguli, eu nu merg cu bicicleta, deci sa fie interzise, da-i dracu"...

      cam asta-i "logica"!

      sai sa facem reguli si sa le RESPECTAM!!!
  • +28 (44 voturi)    
    Au dreptate (Duminică, 8 august 2021, 19:49)

    palatin [utilizator]

    Atat biciclistii, cat si pietonii au dreptate. Am vazut biciclisti care merg cu viteza foarte mare prin parcuri, probabil ca sa isi testeze rezistenta bicicletei deoarece aleile nu sunt deloc "ca-n palma" si au destul de des denivelari care produc efecte nu tocmai placute. Am vazut si biciclisti cu mult bun-simt care merg mai incet prin parcuri, care incetinesc si asteapta ca pietonul sa-si duca la bun sfarsit traversarea aleii respective, fara sa il incomodeze deloc. De asemenea, am vazut si pietoni care considera ca toate aleile sunt ale lor si nu sunt deloc atenti la ceilalti participanti la plimbare. Copii mici, care nu pot constientiza pericolele, sunt lasati sa-si "faca de cap" alergand bezmetici fara ca parintii sa-i supravegheze, asa cum e normal. Nu e de mirare ca acesti copii se lovesc fara sa isi dea seama de alti pietoni, sau de vreo banca sau un cos de gunoi care, intamplator, se afla acolo. Exista si cazuri nefericite in care copilul sare pur si simplu in fata bicicletei, chiar daca bicicleta nu are deloc viteza mare. Am vazut si pietoni cu mult bun-simt care apreciaza o eventuala situatie neplacuta atunci cand vine o bicicleta, si prefera sa nu se grabeasca in traversarea aleii, lasand biciclistul sa treaca fara sa il streseze inutil. Concluzia e una singura: bunul simt este prezent atat la unii biciclisti, cat si la unii pietoni. Solutia este reglementarea stricta a zonelor din parcuri care sa asigure accesul exclusiv al pietonilor, si a altor zone care sa asigure accesul exclusiv al biciclistilor. Atat in IOR cat si in Drumul Taberei, structura parcurilor permite o astfel de abordare.
    • +4 (8 voturi)    
      Da?! (Luni, 9 august 2021, 8:56)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui palatin

      In primul rand copii sunt copii!
      Si ca tot vorbisi de Drumul Taberei: este exemplul supreme al intalnirii hotilor cu marlanii pe bani europeni! Nuti Udrea, Poteras, Manescu si firma lui peste Pergola...de proiectare ! Rezultatul un peisaj kitsch disfunctional si periculos pentru toata lumea. Alei fara iesire la zona de interes (metro , piata) decat pe niste dealuri, ocolite mai de toata lumea, care nu vrea sa faca forta sau n-are capacitatea fizica sa se catere, alee de bicilisti care intersecteaza de nenumarate ori aleile pietonale si trebui folosite daca nu vrei sa te cateri pe scari sau poduri si fara nici o iesire directa in strada, loc de joaca pentru copii in soare si fara urma de umbra vara, un deal "exclusiv" pentru biciclisti, un pod atarnat prin care curge mizeria de pe talpile celor care indraznesc sa se urce sa vada "minunatul peisaj", peste cei care se plimba pe dedesupt, eventual cu un carucior cu copil mic, mobilier care dupa 4 ani se deterioreaza in ritm rapid, serele cu program si multe altele. Cine recupereaza banii de care ticalosii mentionati si-au batut joc ca sa aiba profit cat mai mare? Sa mai spunem si cat fusesera investiti in parcul decent din fondurile sectorului, inainte de restructurare si "europenizarea" cu 22 milioane euro?
  • -1 (29 voturi)    
    Nu zau! (Duminică, 8 august 2021, 20:40)

    atc [utilizator]

    "Nu e nevoie de regulament, este nevoie pur și simplu de delimitare,..." Incearca sa fii , in acelasi timp, biciclist si pieton, si vei intelege imediat ce reglementari sunt necesare, constientizand - daca esti in stare- erorile pe care le fac participantii la traficul din parc. Hai, mai Primarule General, incearca; poate poti! Asta nu e cu tevi sparte.
    • +1 (1 vot)    
      parcul și (Luni, 9 august 2021, 11:14)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui atc

      pozele în discuția din articol, IOR pe denumirea lui veche, este în administrarea lui Robert Negoiță, primarul de la sectorul 3.
      Oi avea tu ceva cu Nicușor Dan, că nu-i Firea în locul lui, dar ai greșit ținta de data asta. Sau ești analfabet funcțional? Citești dar nu știi ce citești.
      • +1 (3 voturi)    
        I-auzi! (Marţi, 10 august 2021, 7:58)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Neintamplator- pentru unii ca tine-am dat si citatul din N.D. la care am facut referinta: "Nu e nevoie de regulament, este nevoie pur și simplu de delimitare,..." Ti -l repet, poate reusesti si tu sa-l parcurgi, ca nu e asa lung(?!) Ce n-ai inteles, mai "alfabetizatule nefunctional "? Incearca sa depasesti privitu -n poze si treci la "Ana are mere", etc, etc.
  • +11 (37 voturi)    
    Parcul nu e pentru toata lumea (Duminică, 8 august 2021, 21:03)

    Taras_Bulba [utilizator]

    Asa cum nici autostrada nu e pentru toata lumea. Nu e pentru carute, nu e pentru biciclete, nu e pentru vehicule trase sau impinse cu mina.
    Autostrada e pentru vehicule motorizate de mare viteza,

    Atunci pentru cine ar trebui sa fie parcul?
    Raspuns: pentru aceia care nu pun in pericol pe nimeni. Adica, pentru oameni care se plimba pe picioarele lor , cu viteza mica si-si doresc un moment de relaxare in natura. Si mai sunt si foarte multi. De unde reiese legitimitatea lor net superoara fata de biciclisti, trotinetisti, rolleri sau plăcari? Din faptul ca ei circula cu cea mai mica viteza posibila si nu pun in pericol pe nimeni. De aceea ei au dreptul sa li se asigure un spatiu LIPSIT DE PERICOLE. Si atunci? Nu-i ingradim pe ei, fiindca sunt foarte multi, ii ingradim pe CEILALTI. In Hyde Park din Loindra sunt si piste presarate cu talas pentru calareti, dar circulare. Si care cu caii lor nu depasesc limitele pistei.
    Aceeasi solutie sa fie si la noi pentru biciclisti si trotinetisti: piste circulare din care nu au voie sa iasa si sa intre pe aleile pietonilor.
    • -2 (6 voturi)    
      Biciclistii din Hyde Park sunt ingraditi? (Luni, 9 august 2021, 10:30)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Taras_Bulba

      Caii sunt mult mai periculosi decat biciclistii, nu pentru ca au viteza mai mare, ci pentru ca sunt un magnet pentru copii si pot reactiona oricand imprevizibil.

      Poti sa interzici accesul bicicletelor in parcurile prea mici sau pe aleile aglomerate, dar in general e mult mai bine sa inveti oamenii sa se accepte reciproc decat sa faci o cusca separata pentru fiecare.
      • +3 (5 voturi)    
        E alta cultura (Luni, 9 august 2021, 15:15)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

        In Hyde Park sunt doar cateva alei pe care ai voie cu bicicleta. In rest, ai voie pe soseaua din mijloc si pe pistele laterale.
        Vezi marcajele cu linie rosie intrerupta:
        https://www.royalparks.org.uk/__data/assets/pdf_file/0005/41639/hydepark_english_map.pdf

        In UK in general nu vezi biciclisti care se plimba pe alei, pentru simplul motiv ca toata lumea vrea sa mearga repede, indiferent daca o face recreational sau nu.
        Pe aleile din parc, realist vorbind, in afara de copii, merg doar adultii care nu sunt siguri pe ei si le este frica sa circule pe strada.
  • +6 (26 voturi)    
    Chestionar impartial (Duminică, 8 august 2021, 21:07)

    pseudoce [utilizator]

    Poate nu imi apar toate optiunile in aplicatia de mobil, DAR, de ce sunt toate pro-limitare :)? Nu vad un “nu trebuie limitat” ci doar din sfera limitatului. Eu cred ca nu trebuie limitat accesul in parcuri ci facute calumea bezi pentru pietoni/biciclisti. Mai departe, educatia se face si cu 2-3 accidentari. Pietonii o pot lua si pe sosea, dar nu o fac. Nu a fost necesara eliminarea masinilor pentru a pastra separate masinile de pietoni. Bicicleta nu e numai mijloc de deplasare din punctul a in b ci si mijloc de agrement. Este o forma sanatoasa de agrement si deplasare, si nu se poate elimina accesul peste tot si forta mersul doar printre masini, din grija pentru pietonii inconstienti.
    • +8 (12 voturi)    
      in plus (Luni, 9 august 2021, 9:11)

      -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui pseudoce

      Cica se discuta de biciclete, dar se dau exemple de accidente cu trotinete electrice.
  • +14 (26 voturi)    
    pentru un oras de marimea Bucurestiului (Duminică, 8 august 2021, 21:08)

    Wheelwright [utilizator]

    Nu e normal sa nu existe niste velodroame si alte piste exclusiv pentru biciclisti, iar parcurile sa poata fi utilizate strict de pietoni. Si afara sunt parcuri in care e interzis sa mergi pe bicicleta, atunci cand nu sunt piste exclusive pentru biciclisti, si nu dunga aia rosie de jumatate de metru, ci o pista separata de pietoni.
  • +14 (24 voturi)    
    sigur sun toate optiunile in formular? (Duminică, 8 august 2021, 21:26)

    buha [utilizator]

    optiuni doar de limitare cu diferite nuante, optiune contra limitarii ati uitat?
    • 0 (0 voturi)    
      nu (Joi, 12 august 2021, 17:00)

      v.dela [utilizator] i-a raspuns lui buha

      nu au uitat, evident. Despre ce vorbim? Crezi ca sunt fraieri? De ce mai intri pe site daca tu asta crezi? Auzi la el, au uitat...hahaha. Trebuie sa treaca timpul, sa se impregneze mesajul, totul merge struna. Ce sa faca cu un rezultat de genul?
  • +6 (14 voturi)    
    O tzara care isi pune astfel de intrabari (Duminică, 8 august 2021, 22:44)

    transalpinarum [utilizator]

    nu cred ca e normala la cap...
  • +2 (18 voturi)    
    PARCUL NUMAI PENTRU PIETONI! (Duminică, 8 august 2021, 22:52)

    Pieton1001 [utilizator]

    1. Sunt inregistrate si am luat cunostinta de suficiente accidente in parcuri din cauza celor ce - de regula - nu vor sa tina seama de ceilalti. Si sunt multi - tineri in concurs de viteza, copii aventurosi, oameni ce au consujmat o bere, sau mai multe. Deci pentru a proteja oamenii ce vor sa se plimbe linistiti in parc, cu copii mici conducandu-i pe batrani, sau batrani in miscare lenta, consideer ca parcul e exclusiv pentru pietoni.
    2. Parcul Drumul Taberei cu 3 km de piste pentru biciclisti si trotinete electrice cu 40 km pe ora cum pot coabita cu pietonii pe ceilalati 10 km. Adica pe pista pietonilor nici trotinetrele electrice nu au ce cauta. Si la intalniri se pun semafoare? Nu au ce cauta in parc mijloace motorizate si nici biciclisti pentru care nimeni nu garanteaza ca nu vor sa incerce viteza maxima.
    • -2 (6 voturi)    
      Și cum stabilești? (Luni, 9 august 2021, 14:35)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Pieton1001

      Au pietonii o legitimație aparte? Plus, dacă nu sunt vaccinați, pietonii ar trebui să li se interzică intrarea și plimbare în parc.
  • +8 (14 voturi)    
    Cred ca mai degraba e nevoie de altceva (Duminică, 8 august 2021, 23:24)

    George3000 [utilizator]

    O mica consultatie psihologica. Trebuie sa fii un pic dus cu pluta sa mergi cu viteza prin parc cand mai este lume pe alee.
    Cat despre pistele alea de bicicleta trasate pe alei, nu pot sa zic decat ca sunt una dintre cele mai mari tampenii.
    Personal, atunci cand merg cu bicicleta prin parc ma uit in jur si daca vad oameni prefer sa o las mai moale, nu sa accelerez ca nebunul.
    Din partea mea cred ca ar trebui limitata toata lumea sa mai iasa afara din casa daca tot nu vrem sa patim absolut nimic si sa stam in siguranta.
    Daca nu, un pic de bun simt ajuta.
  • +5 (17 voturi)    
    ce probleme au bucurestenii... (Duminică, 8 august 2021, 23:34)

    ClaudiuO [utilizator]

    Dezbaterea publica ar trebuie sa fie "de ce sunt atatea masini in Bucuresti" cand eu fac 1 ora de pe jos de la Gara de Nord in Baneasa? Si de ce sunt atat de putine piste de biciclete? Si de ce nu sunt delimitate atunci cand se afla pe carosabil ? Asta trebuie sa fie dezbaterea publica in micul "paris"

    In orice tara civilizata exista piste delimitate aproape peste tot. Iar pietonii nu prea umbla pe acolo sau daca impart zona nu circula pe pista. Dar prin vest au auzit de apa calda si de civilizatie. Un individ care foloseste o bicicleta ca mijloc de transport iti salveaza tie si lui sanatatea ca nu polueaza , e o masina in minus in trafic , in plus se mentine sanatos - nu pune presiune pe sistemul sanitar ulterior si ca atare genereaza putine costuri pentru stat. In Valencia peste tot exista piste , Berlin la fel , Paris, Amsterdam nu mai zic. Viitorul nu este al masinilor in UE , toata capitalele incearca sa incurajeze transportul in comun si mijloce alternative pentru ca indiferent cate drumuri si autostrazi faci sau largesti tot o sa se umple de masini. Asta e fapt dovedit de altfel.
    Noi in schimb (de fapt voi bucurestenii , ca pe aici se taie din strazi si se fac pietonale la faca grea viata la cei nascuti in masini) va ganditi sa scoateti bicicletele ca inamici publici in parcuri.Dar oare limite de viteza ati auzit? Amenzi pentru cie care nu respecta? Nu contesc ca exista si biciclisti idioti , exista , dar soferi nu sunt? ce facem , interzicem masinile pe anumite zone in care au fost accidente? Sau luam masuri preventive...
    • -1 (5 voturi)    
      Mai gândește-te ! (Luni, 9 august 2021, 14:39)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ClaudiuO

      Când mergi pe jos nu poluezi? Plus, obligi poliția să meargă pe jos să te apere de hoți ! Și dacă plouă cine îți ține umbrela dacă ai mâinile ocupate cu bagaje? Vezi, faci propuneri iresponsabile !
  • +4 (8 voturi)    
    Fără reglementari în parc, doar reguli! (Luni, 9 august 2021, 0:03)

    muvis [utilizator]

    Ma bucur sa aud ce zice ND, nu e nevoie de reglementare aici. E nevoie sa reamintim ca sunt zone de promenada, nu de testat bicle, trotinete sau timpi de alergare la atletism. Și asta se poate face de către gardienii din parc (pe timpul de joaca al copiilor nazdravani) și în cele 30 de scoli din sector cu un mic efort lunar al celor de la rutiera. Că grijă de cei de lângă noi trebuie să avem și pe strada, nu numai în parc.

    Abia aștept sa vad pugul ala cu reglementari pentru piste de biciclete pe malul Dâmboviței. Sau pe unde or crede urbanistii, ca de la încălcarea reglementarilor de către edili ni se trage nouă acum cu trotuare și piste inexistente.
    • -1 (7 voturi)    
      Tataie, mergi la culcare (Luni, 9 august 2021, 10:36)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui muvis

      "Gardienii din parc" ... auzi tu la el, tataie nu mai sunt din astia de prin 2015
      Mai beti o gura de apa si treziti-va la realitate, nu mai exista gardieni publici, care oricum erau inutili, au fost transformati in politisti locali.
      Politia locala are multe pe cap ... bere, mici, shaorma .... nu am vazut politisti in parc, ei se ocupa mai nou de dirijarea traficului prin intersectii si cam atat, unul da din maini si sufla in fluier, in timp ce alti 2-3 stau in masina cu AC-ul pornit, spunand bancuri, domind sau jucandu-se pe telefon.
      Dupa 15 minute fac schimb, sa se racoreasca si colegul cu o bere.
      Politia locala este ineficienta si nu are nimeni nici un interes sa schimbe acest lucru, apare cate o patrula cand se incaiera unii si cam atat, mai deschid un dosar de vandalizare, asteapta cuminti sa vina expertii inc azul unor cazuri mai complicate, dar in proportie de 80% nu muncesc mai mult de 1 zi pe saptamana.
      Va dau un exemplu elocvent, parcul Carol, se organizeaza cursuri (contra cost) de Mountain Bike, cu 1-2 "profesori" si o sleahta de copii dupa ei. Credeti ca exista spatii amenajate pt asa ceva? Astia merg pe spatiile verzi, printre tufisuri, copaci, iar cel mai enervant pe cele 1000 de trepte sau cate sunt pana la Mausoleu, unde coboara in viteza ca sa-si etaleze scula de bicicleta.
      Spatiile verzi sunt acum mai mult tarana din cauza acestor biciclisti, credeti ca i-a intrebat cineva de sanatate? Sunt sigur ca acei "traineri" lucreza cu forme legale si "platesc" taxe si impozite,.
      Mergi linistit pe o alee si te trezesti cu biciclisti care sar de prin tufisuri. Vorbiti de viteza, stati sa vedeti aici viteze, astia urca de placere 15 minute ca sa faca o coborare de 2minute cu 40-50km/h.
      Avem biciclisti,carturi, trotinete, tigani care fac baie in lac, gunoaie, sobolani, restaurant amplasat ilegal, terase amplasate ilegal, gasesti toti ce-ti trebuie sau nu in acel parc, de mizerie nu mai vorbim.
  • +5 (17 voturi)    
    Daa (Luni, 9 august 2021, 0:27)

    Costi888 [utilizator]

    Neaparat. Eu zic ca daca in Bucuresti nu ai piste de biciclete pe strada.. si nici in parc, sa fie interzisa vanzarea lor, chiar!
  • +4 (16 voturi)    
    roboti (Luni, 9 august 2021, 0:46)

    aprodu [utilizator]

    La fiecare conflict, mai interzicem cate o categorie. E un oras mare, cu multi oameni necivilizati, e normal sa mai existe conflicte. Bani nu se aloca , dar hop imediat cu interzisul. Din cauza pensionarilor accidentati pe pista de bicicleta ,nu mi se pare normal sa interzici bicicletele.
    Si asa, daca te uiti la imaginile de pe litoral, nu e greu sa observi ca ne-am transformat intr-o natiune de foci obeze, guralive, rele si puse tot timpul pe cearta.
  • +6 (18 voturi)    
    Bun, și atunci unde? (Luni, 9 august 2021, 1:18)

    slashroot [utilizator]

    Deja bicicliștii nu mai au voie pe unele străzi din oraș, mulțumită Poliției Rutiere.
    Nu mai au voie pe majoritatea trotuarelor, mulțumită Poliției Locale.
    Acum vreți sa îi scoateți din parcuri.

    Dar la nivel declarativ vrem să încurajăm populația să folosească bicicleta... să începem printr-o serie de interdicții, zic. Să circule pe câmpuri, pe blocuri, treaba lor, dă-i dracu’, noi suntem împărțiți în Șoferi și Pietoni.

    Și de ce numai bicicletele și nu și rolele, skateboardurile, segway-urile, tricicletele și trotinetele clasice?

    Dacă eu vreau să ies cu kidul de 6 ani la o plimbare în parc, el nu va avea voie cu bicicleta lui de kid?
    • +5 (9 voturi)    
      clar (Luni, 9 august 2021, 8:48)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui slashroot

      Da, cu bicicleta în parc, dar nu în preajma locurilor de joacă și probabil cu limită de viteză menținută sever de către Poliția Locală.

      Trebuie văzut dacă sunt zone de navetă care trec prin parcuri, acolo se pot permite între anumite ore viteze normale de 20-30km/h.
  • +11 (23 voturi)    
    Nu trebuie interzis accesul nimanui intr-un parc p (Luni, 9 august 2021, 7:44)

    danbnz [utilizator]

    Primaria ar trebui sa creeze conditii pentru toti.
    Poate ar fi bine sa implementati niste ore de educatie rutiera in scoli.
    Majoritatea teribilistilor sunt puștani.
    • -1 (1 vot)    
      Nici al motociclistilor. (Marţi, 10 august 2021, 15:22)

      AndreiSo [utilizator] i-a raspuns lui danbnz

      .
  • +7 (17 voturi)    
    Parcuri cu reguli (Luni, 9 august 2021, 8:28)

    pieton-biciclist [utilizator]

    In parcuri accesul nu trebuie interzis bicicliștilor sau pietonilor. Dar trebuie interzis oricărui vehicul motorizat. Deja bicicliștilor le este îngrădit accesul prea mult.
    Pe de alta parte, Primăriile NU vor sa vadă mașinile care circula si terorizează pietonii pe trotuare ! Politia la fel, se face ca nu vede !
    Vezi trotuarul adiacent bulevardului Pallady, pe toată lungimea lui, unde mașinile circula nestingherite si terorizează pietonii ! Despre circulația mașinilor pe trotuare de ce nu spune nimeni nimic si de ce nu se iau măsuri ???
    In parcuri trebuie sa fie loc pentru toată lumea, dar trebuie aplicate reguli. Pistele pentru biciclete trebuie sa fie făcute pe aleile mai largi, unde pietonii sa nu fie stânjeniți de bicicliști sau viceversa.
  • +4 (14 voturi)    
    daca politia ar fi confiscat direct bicicletele (Luni, 9 august 2021, 9:01)

    qwerasdf [utilizator]

    celor care merg agresiv / inconstient prin parcuri + amenda.. cred ca lucrurile ar sta altfel si fara sa-ti bati capul cu alte solutiile aproape ireale (gen sa faci alt parc)
  • +3 (13 voturi)    
    nesimtitre (Luni, 9 august 2021, 9:32)

    1234_5678 [utilizator]

    Romania este o tara in care nesimtirea populatie este la cote astronomice. Pietoni, soferi, biciclisti, trotinetisti, toti merg haotic, fara sens, fara bun simti, fara nimic. Sunt exact precum o gloata de salbatici. Daca iesi la plimbare prin bucuresti, pe trecerea de pietoni da masina peste tine, pe trotuar da bicicleta si trotineta si prin parcuri dau oamenii sau iti blocheaza drumul ca stau in mijloc sa discute in loc sa faca loc. Romanii sunt cei mai nesimtiti oameni dintre toti pe care i-am cunoscut pana acum.
    • +3 (3 voturi)    
      inseamna ca n-ai cunoscut chinezii continentali (Luni, 9 august 2021, 11:42)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui 1234_5678

      dar da.. romanii stau foarte prost cu bunul simt si respectul fata de ceilalti
  • +4 (8 voturi)    
    romaneste (Luni, 9 august 2021, 10:01)

    NimeniNeica [utilizator]

    Doar la noi se poate pune problema daca e ok sa mergi cu bicicleta in parc.

    Nu mai bine facem drive-through?
  • +12 (14 voturi)    
    Pistele ar trebui sa inconjoare parcurile (Luni, 9 august 2021, 10:36)

    bigbrother [utilizator]

    Sau macar sau nu se intersecteze cu zonele pentru pietoni. Iar vehiculele motorizate n-au ce cauta in parcuri si trotuare, doar pe strazi.

    In IOR de ex chiar daca exista acele indicatoare ca este interzisa folosirea bicicletelor, acestea sunt total ignorate, ba mai mult, exista un centru unde se pot inchiria biciclete chiar in parc, care cumva contribuie la aceasta situatie. Problema cel putin in IOR este ca pistele sunt foarte aproape de apa si spatiul ramas pentru pietoni este foarte ingust, cel putin sub pod e o adevarata aventura, mai ales cand pustani imberbi alearga cu bicicletele.

    Pe scurt: accesul bicicletelor trebuie acordat doar acolo unde terenul permite si nu-i pune in pericol pe ceilalti. Daca in cazul unui impact cu o bicicleta un adult nu are prea multe probleme, imaginati-va asa ceva la brotacii care alearga ca bezmeticii si sunt in pericol sa fie loviti. Cum politie nu e prin parcuri sa le spuna sa mearga mai incet, solutia pare delimitarea pistelor a.i sa nu mai se ajunga la astfel de situatii.
    • +1 (3 voturi)    
      Sunt tot felul de vehicule cu motor (Marţi, 10 august 2021, 0:37)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Reglementările astea sunt foarte periculoase. Mi-e teamă că drumul spre iad e pavat cu bune intenții. Cum poți să interzici vehicule motorizate pentru cei cu dizabilități de exemplu? Adică poți, dar e oare bine să facem asta?
      Discuția pe cine are voie cu ce are voie în parc nu duce pe un drum bun. Cred că ar trebui sa ne menținem la regula bunului simț și la firescul unui comportament lipsit de riscuri pentru cei din jur. Orice nefiresc trebuie amendat.
  • 0 (10 voturi)    
    "evolutie" (Luni, 9 august 2021, 10:46)

    revo [utilizator]

    de la: "sa facem piste de biciclete, sa incurajam populatia sa faca miscare si sa renunte la masina", s-a ajuns la: "sa scoatem pistele de bicicleta si din parcuri"!

    In ultimii ani, am vazut in parc familii tinere plimbandu-se cu bicicleta: mama, tata, un copil sau doi, fiecare cu bicicleta pe masura lui. Si foarte multi copii, incepand de la varste fragede. Si chiar si pensionari, pedaland incet.
    E singura forma de sport si de relaxare pe care o faci fara un efort prea mare, accesibila pana la o varsta inaintata.

    Ce aveti, ma? Cine sa alerge, cati sunt in stare? De ce trebuie sa stricati si ceva ce merge?!

    Unde vreti sa alungati bicicletele? Pe stradutele inguste, supra aglomerate de trafic si pline de masini parcate pe margine?!
  • +3 (5 voturi)    
    as fi vrut (Luni, 9 august 2021, 10:48)

    martel55 [utilizator]

    sa votez, dar lipseste optiunea de limtare, de ce nu apare si optiunea sa nu se limiteze?
  • +2 (10 voturi)    
    In parcuri (Luni, 9 august 2021, 10:57)

    BuzzBuzzard [utilizator]

    Mijloacele electrice - trotinete si biciclete - trebuie INTERZISE !
    • +2 (10 voturi)    
      Au voie cele cu motor pe motorină. (Luni, 9 august 2021, 14:42)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      Sunt zgomotoase și nu există riscul să fii accidentat pe neprevăzute, emit noxe care te fac să te ferești de ele.
  • +3 (7 voturi)    
    ... (Luni, 9 august 2021, 13:47)

    a.nonim [utilizator]

    Pistele ar trebui sa fie complet separate, cu bordura, dar mai bine sa fie si spatiu verde. Pistele desenate pe asfalt nu functioneaza nici pe sosele, nici pe alei pietonale; nimeni nu le respecta, nici soferii, nici pietonii, nici biciclistii. Omul iese la plimbare in parc, nu sa stea cu ochii pe marcaje sau sa se fereasca de biciclisti.
    • +1 (1 vot)    
      Separate cu bordura? (Luni, 9 august 2021, 19:41)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Mai util ar fi separare cu gard viu.
  • +3 (7 voturi)    
    Interzis trotinetelor electrice in oras! (Luni, 9 august 2021, 21:09)

    MTG [utilizator]

    In era cipurilor, amprentelor, aceasta categorie biciclete + trotinete electrice sunt mult prea privilegiate, multi accidentand persoane pe trotuar, parcuri, apoi o zbughesc, fara a avea mijloace de a-i identifica / responsabiliza. A se vedea incidentul motociclist/trotinectist si unde s-a ajuns.

    Trotinetele electrice sunt interzise in Olanda, Germania. Ce stiu aia?

    E nevoie de:

    1. casca plus vesta reflectorizanta, lumini autorizate RAR, suficient de mari, sa nu clipeasca. Ca sofer vad o lumina care clipeste doar 50% din timp, noaptea. In trafic sunt milisecunde care conteaza.

    2. sa se efectueze teste alcoolemie si substante pt oricine are dreptul sa mearga pe carosabil, chit ca are role sau trotineta

    3. asigurare raspundere civila nominala, mai ales pt trotinete

    4. Mucusor Dan vrea loc special pt biciclete la semafor, inaintea masinilor. Deci vor sta 40+ de masini dupa o bicicleta. Deci 40+ masini vor polua mai mult. reactie in lant. Este directia, dupa ce avem un RATB performant, sa ai alternativa la masina personala. Vorbesc aici de parinti cu copii mici. Daca nu e metrou...

    Respectati ca sa fiti respectati! Daca eu nu claxonez un biciclist care e in fata masinii mele, nu sunati un pieton pe trotuar sa se dea la o parte mai 2 roti, ca timpul/spatiul vostru nu e mai important decat al meu, si nu prea aveti ce cauta pe trotuar.

    Militia nu se dezlipeste din bocheti (rutier) sau masini (locala), asa ca aceste infractiuni - circulat pe trotuar, beti, drogati, scapa nepedepsite.
  • +2 (2 voturi)    
    Piste (Marţi, 10 august 2021, 8:24)

    atc [utilizator]

    Discutia este oricum superflua in cazul multor parcuri / trotuare unde au disparut total marcajele pistelor, asteptandu-se, normal, venirea iarnii pentru a fi refacute.
  • -1 (3 voturi)    
    nicusor (Marţi, 10 august 2021, 11:04)

    liviu_ [utilizator]

    ala care urla cu micsorarea poluarii vrea accesul bicicletelor doar pe anumite alei?!
    ce-ai facut bobitza?!

    solutia e simpla: FACETI PISCA DE BICICLETE !!!
    da stiu... e mai simplu sa interzici , decat sa muncesti!
    poate cele electrice ar trebui limitate in parcuri pentru ca scopul lor e sa nu faci exercitiu... dar cele "manuale" in nici un caz... din articol nici voi nu prea stiti despre ce vb. si din ce vad se vrea si interzicearea celor manuale...
    si apoi urlam ca lumea nu-si lasa masina acasa... bravos ma...

    PS: hotnews ce kkt de sondaj aveti! ? doar interziceri. daca vreaa omu sa spuna ca nu ar trebui interzis ce voteaza?! nu credeti ca o dati in manipulari gen latrina 3?!
  • +1 (3 voturi)    
    NU....bicicletelor in parc. (Marţi, 10 august 2021, 13:13)

    tictictic [utilizator]

    Cum aleile din parcuri au devenit piste de competitie ptr biciclete ar trebui interzis TOTAL accesul acestora . Carosabilul le este suficient sa alerge , sa se sicaneze, sa se bata , sa cada ... Daca nu le ajunge sa protesteze la Nicusor sa le mai faca piste pana la Snagov sau .....Pitesti .
  • +1 (3 voturi)    
    Nu. Nu ar trebui interzis. (Miercuri, 11 august 2021, 11:25)

    Soro [utilizator]

    faptul ca sunt unii teribilisti pe alei si merg prea tare nu ar trebui sa duca la interzicerea biciclistilor prin parcuri asa cum nu interzicem masinile din cauza celor care merg prea tare. Mi se pare ca interzicerea unei libertati se face din neputinta societatii de a educa. Aceasta interzicere nu e decat o intoarcere la sapa de lemn cu care nu iti puteai taia piciorul. Asa cum bumperele alea grobiene din cartierele rezidentiale sunt introduse din neputinta autoritatilor de a limita viteza prin masurarea ei continua si din neputinta societatii de a educa populatia ca nu e bine sa mergi cu 80km/h intr-un cartier unde se joaca si copii pe strada.
    • +1 (1 vot)    
      aha (Miercuri, 11 august 2021, 12:49)

      Ionescu Raymond [utilizator] i-a raspuns lui Soro

      pai bravo Coane Alecule!..
      "neputinta Societatii de a educa.."
      ce sintagma frumoasa!!!

      dar needucatii au fost si vor fi de cand lumea! stiai ca Franta declara in ultimele decenii 30% din populatie analfabeti? care nu au mers la scoala deloc sau doar cativa ani ...

      iar varful piramidei este Bucuresti, unde multi necalificati vin zilnic, si analfabeti, ca zilieri , deci ei vor fi permanent aici, valuri valuri


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by