Bucureștenii care circulă cu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul nu vor mai plăti tarif pe cursă. Modificările propuse de STB

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 14 mai 2021, 13:47 Actualitate | Administratie Locala


Tramvaiul 1
Foto: Facebook
Societatea de Transport Bucureşti (STB) va propune un tarif de 3 lei pe oră pe mijloacele de transport în comun şi abonamente anuale de 500 de lei, a anunţat, vineri, directorul general al STB, Adrian Criţ. El spune că vrea ca tariful de 1,3 lei pe cursă să fie eliminat.

Directorul STB a spus, într-o conferinţă de presă, că societatea vrea să promoveze abonamentele în defavoarea călătoriilor ocazionale, astfel că va propune primarului general Nicușor Dan tariful pe oră şi tariful pe 90 de minute. De asemenea, STB vrea implementarea unor abonamente pe jumătate de an și pe un an.

Conform sursei citate, propunerea STB privind tarifele pe mijloacele de transport în comun care va intra în dezbatere se referă la eliminarea tarifului actual de 1,3 lei pe cursă şi introducerea tarifelor orare şi a abonamentelor.
  • "Luând în considerare ce se întâmplă şi în Europa şi luând în considerare tarifele existente în momentul de faţă în municipiile reşedinţă de judeţ, consider că un tarif pentru utilizarea transportului public în decurs de o oră, de circa 3 lei, şi aici este discutabil, ar fi unul corect.
  • De asemenea, pentru favorizarea călătorului care este partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un preţ de maximum 500 de lei. Aşa am favoriza şi am atrage de partea noastră călătorii fideli", a susținut şeful STB, citat de Agerpres.
Legat de transportul de la Aeroportul Otopeni, el a spus că integrarea tarifară este un capitol care va fi luat în discuţie împreună cu CFR Călători, cu ceilalţi operatori regionali de pe calea ferată și cu Metrorex. "Probabil se vor găsi soluţii şi pentru circulaţia pe un interval orar şi pentru abonamente, utilizând mai multe moduri de transport", a adăugat Adrian Criţ.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















108842 vizualizari

  • +15 (45 voturi)    
    pretul trebue marit dar..... (Vineri, 14 mai 2021, 14:17)

    alex86 [utilizator]

    sunt de acord cu marirea tarifelor dar

    1. ce facem cu sutele de mii de pensionari care se plimba gratuit de colo colo sa ia ceapa ieftina de la Obor si aglomereaza inutil transportul in comun ? sa li se limiteze orarul sau gratuitata cumva.


    2. benzi unice: pai ce facem platim la ora si stam in trafic? vezi 178 care moare in chinuri pe Maniu / Virtutii/ Crangasi / Uverturii

    3. blatisti : sa se urce doar prin fata ca in tarile civilizate
    • +3 (21 voturi)    
      Se poate face ca la Cluj (Vineri, 14 mai 2021, 15:05)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui alex86

      majoritatea pensionarilor beneficiaza de abonament gratuit pe o singura linie, iar cei cu pensii foarte mici au abonament pe toate liniile. Cred ca este de bun simt sa se faca aceste delimitari. O alta optiune este ca pensionarii sa aibe abonamente valabile doar intre anumite ore, de exemplu de la 9 la 17 pentru a nu aglomera transportul in comun la orele de varf. Se gasesc solutii daca se analizeaza acest aspect in tarile sau orasele care au rezolvat aceasta problema...
      • +4 (6 voturi)    
        Puterea tehnologiei... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 11:33)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

        Problema in Bucuresti este ca toate aceste gratuitati sunt date din pix. Pensionarii nu au abonamente gratuite, sunt exceptati complet de la sistemul de tranzactionare. Practic, nu se stie cati folosesc facilitatea, la ce ore, in ce zone.
        In primul rand, ar trebui sa fie toti calatorii obligati sa prezinte un card ACTIV valabil, ca sa se stie cat costa aceasta facilitate. Apoi se poate discuta despre prioritati la ore de varf. Avand in vedere ca azi sistemul este complet digital, orice formula de abonament / orar este posibila.
      • -2 (2 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 15 mai 2021, 13:45)

        [anonim] i-a raspuns lui Milka Man

        • -1 (3 voturi)    
          Surpriză (Sâmbătă, 15 mai 2021, 16:29)

          NME [utilizator] i-a raspuns lui

          „toţi plătitorii de impozite din România subvenţionează transportul în comun din Bucureşti”

          Mâncați cu polonicul! Subvențiile respective nu sunt date de la bugetul central, ci de la cel local.
          Altfel spus, nu Guvernul plătește subvenția, ci Primăria. Și, ca verificare, de-aia sunt companiile astea în groapă, pentru că așteaptă banii de la Primărie, care Primărie nu plătește din motivele X și Y, de obicei pentru că nu sunt bani. Dacă plătea Guvernul, nu mai erau discuții despre bani, pricepeți?

          Se poate face transportul gratuit în orice oraș, singura condiție fiind creșterea taxelor LOCALE. De exemplu, în București, dacă se introduce la impozitele locale o taxă suplimentară de 600 de lei pe an (50 de lei pe lună), se acoperă costul cu abonamentul lunar pe toate liniile. Banii ăștia, plătiți la impozite de fiecare bucureștean, pot asigura funcționarea STB. Problema e că Primăria, având banii respectivi, nu-i va vira către STB, care va merge iar în pagubă, chiar dacă are încasări de 100%.
          Bugetul național nu intervine deloc în ecuație, nu plătește nimeni din Tg Mureș de exemplu, pentru transportul bucureștenilor.

          Și pentru că mi-ați adus mingea la fileu vorbind de subvenții asigurate de la bugetul central, îmi explicați cum e cu roșiile, de exemplu? Programul Tomata. De ce crescătorii de roșii trebuie plătiți de la bugetul central, dacă sunt unii care strigă să nu se mai dea subvenții? Fiecare cu p**da mă-sii, cum ar veni. Otonomifold! Să nu se mai facă străzi, că și alea tot de la bugetul central sunt plătite! E bine când vin fraierii să ne facă stadioane de exemplu, dar noi să nu dăm niciun ban altora, nu?

          Penibil.
          • 0 (0 voturi)    
            Hmmm (Sâmbătă, 15 mai 2021, 20:13)

            Sah [utilizator] i-a raspuns lui NME

            Corect!
            Insa celui care spune adevarul, i se va taia capul! ;)
          • -1 (1 vot)    
            Lamureste-ma te rog (Duminică, 16 mai 2021, 14:19)

            Sofis [utilizator] i-a raspuns lui NME

            Cum este cu metroul care preia greul traficului de calatori in Bucuresti. Banii vin de la primarie sau de la minister?
      • +1 (1 vot)    
        Bucurestiul nu e Cluj! (Sâmbătă, 15 mai 2021, 16:31)

        gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

        Mushcati bine koorul pensionarilor!!
    • +7 (35 voturi)    
      ... (Vineri, 14 mai 2021, 15:26)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui alex86

      Hai sa fim seriosi, exact pensionarii erau problema... N-am vazut niciodata mai mult de doi-trei. In schimb e plin de studenti, cu rucsacul in spate si ochii in telefon care ocupa loc cat doua persoane. Blocheaza culoarele si usile, nu se simt sub nicio forma sa faca loc, la urcare se reped ca sacalii sa prinda un scaun, cand sunt in grupuri vorbesc cu cei din capatul opus al autobuzului, samd.
    • +9 (11 voturi)    
      Doua din trei! (Vineri, 14 mai 2021, 21:53)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui alex86

      La sfarsitul lunii o sa devin si eu pensionar, votant ilici, asa ca nu sunt de acoord cu atacul la adresa acestei categorii!

      Cu celeleate doua sunt perfect de acord:

      - mai ales daca tariful creste, ce facem cu blatistii?
      - "plata la ora"este lipsita de sens in conditiile in care unele mijloace de transport vin foarte rare (astept 40 de minute) si MAI TOATE sunt ades blocat in trafic!
      Chiar tramvaiele ce au linia cu separatori, de fiecare dat cand trebuie sa faca un viraj, asteapta 3-4 stopuri din cauza masinilor de pe linie!
    • +2 (2 voturi)    
      tu ce crezi? (Sâmbătă, 15 mai 2021, 14:39)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui alex86

      O să ajungi sau nu pensionar? Ai cumva certitudinea că te împușcă?
      Ai găsit soluția eficientizării STB. Pensionarii.
    • +1 (1 vot)    
      Vienna (Duminică, 16 mai 2021, 14:18)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui alex86

      365 de euro pe an.

      autobuz, tramvai, metrou, SI TREN. Strict cele din oras nu si din localitati adiacente (gen aeroport).

      Mi se pare corect dar ar trebui inglobat si metroul, obligatoriu cat timp strategia de transport a Bucurestiului (linii, timpi, incarcare) se bazeaza si pe metrou.

      Pe de alta parte, aceasta "oferta" ar trebui introdusa doar dupa ce se face o reforma a posturilor, indatoririlor si cheltuielilor / veniturilor. NU VREAU prin pret abonament sa subventionez un sindicat sau un lant de magazine care inchiriaza la 1 leu pe an.
  • +14 (24 voturi)    
    Astfel mai baga ceva la pret (Vineri, 14 mai 2021, 14:19)

    Bolovanu2 [utilizator]

    Astfel mai baga ceva la pret. Ca nu se vede de la pret pe cursa la pret pe ora !
    Dar intr-adevar nu mai au bani pe acolo.
    Toata lumea merge gratuit. Pensionarii, elevii si cei fara bilet :)
    • -7 (27 voturi)    
      In plus, daca-i tii in casa...economisesti... (Vineri, 14 mai 2021, 14:52)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanu2

      In plus, daca-i tii in casa pe pensionari, economisesti 1-2-5 ani de pensie...zi si tu, mai tefelica, nu e suprema ta satisfactie?
      A murit capra pensionarului cu pensionar cu tot...prilej de mare sarbatoare pentru tine, mai tefelica #rezistent!
  • +28 (34 voturi)    
    avand in vedere (Vineri, 14 mai 2021, 14:22)

    Hans Metter [utilizator]

    ca orice calatorie dureaza mai bine de o ora, pretul biletului va creste de la 1.3 la 3 lei :))))
    • -2 (22 voturi)    
      Foarte bine (Vineri, 14 mai 2021, 15:31)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      Era si cazul ca 1,3 lei e penibil pentru orice oras civilizat din Europa
      • +9 (23 voturi)    
        Sa inteleg ca Bucuresti e un oras civilizat? (Vineri, 14 mai 2021, 15:54)

        Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        Stii replica aia a lui Mircea Diaconu, din filmul Filantropica (parca) ? "Stimate domn, va invit sa mai coborati din cand in cand din masina personala si sa mai circulati macar o data pe luna si cu transportul in comun, poate asa veti vedea mai clar ce e viata adevarata" (am adaptat eu textul)...Dupa ce faci chestia asta, te-as invita sa-ti regandesti afirmatia "1,3 lei e penibil pentru orice oras civilizat din Europa" facand probabil referire la Bucuresti, ca oras civilizat al Europei...
        • +8 (14 voturi)    
          nu este civilizat (Vineri, 14 mai 2021, 16:18)

          CNBC [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

          Si asta datorita celor veniti in Bucuresti din toate jjudetele tarii. In facultate aveam doar 3 colegi din Bucuresti (dintr-un total de 150), restul erau veniti din toate zonele tarii. Nu spun ca este un lucru rau, dimpotriva, dar cu siguranta multi din cei care lasa in urma gunoaie, sunt certati cu apa calda si bunele maniere provin din zone...defavorizate sau mai exact, de la coada vacii.
    • -1 (23 voturi)    
      Tu si cei 13 care ti-au dat plus... (Vineri, 14 mai 2021, 15:51)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

      ....e evident ca nu circulati cu mijloacele de transport in comun, ci aveti masini personale cu care aglomerati traficul zi de zi si stati la cozi interminabile, de aia afirmi ca "orice calatorie dureaza cel putin o ora". Pentru voi, da, dureaza cel putin o ora. Pentru un tramvai care are traseul delimitat de garduri (garduri tocmai ca sa nu mai fie blocat de voi, cu masinile) calatoria nu mai dureaza chiar asa mult...
  • +9 (15 voturi)    
    hahahahaha (Vineri, 14 mai 2021, 14:30)

    john70 [utilizator]

    "Luand in considerare ce se intampla in Europa" - Deci soferii de autobuze o sa fie linsati ca in Franta?!?!?!?!
  • -12 (16 voturi)    
    oricum de platit (Vineri, 14 mai 2021, 14:32)

    mmmircea [utilizator]

    platesc de fapt cei care nu se plimba niciodata cu stb-ul, cei care muncesc si castiga bine ca sa-i subventioneze pe parazitii din transportul in comun.
    • +8 (8 voturi)    
      pensionarii și elevii or fi paraziți? (Vineri, 14 mai 2021, 18:07)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      cre că nu...paraziți îs dăcît pensionarii speciali, inclusiv ăia militari, dă ăia sigur nu merg cu tramvaiu
  • -2 (28 voturi)    
    E o prostie (Vineri, 14 mai 2021, 14:33)

    Rahan5 [utilizator]

    Foarte multi vor sa mearga doar o statie sau doua statii.
    Cum sa dai 3 lei pentru o statie ?
    Ar trebuii sa fie si tariful de 30 de bani pentru 5 minute: 1 statie. Si 50 de bani pentru 8 minute: 2 statii.
    Cand calatorul Valideaza Cardul se uita la ceasul de pe aparat, care este de referinta, si e responsabilitatea calatorului sa se incadreze in cele 5 sau 10 minute.
    Daca se apropie termenul limita, si autobuzul nu a ajuns inca in statie, e obligatia calatorului calatorului sa mearga la aparat si valideze din nou diferenta de tarif.
    Exemplu: calatorul merge 2 statii si valideaza 50 de bani. Este mult trafic, si inainte de a se face 10 minute autobuzul nu a ajuns. Atunci calatorul mai valideaza inca o statie = 30 de bani = total 15 minute ..... si tot asa.
    Este corect asa pentru ca in perioadele cu trafic ridicat pretul ar trebuii oricum sa fie mai mare.
    • +5 (11 voturi)    
      comedie pura.. (Sâmbătă, 15 mai 2021, 2:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      Cum ar fi sa valideze toti calatorii din autobuz la fiecare statie?.. ;))
      Ora aia se refera la intervalul in care poti sa te urci in diverse mijloace de transport si sa validezi titlul de calatorie, nu conteaza cat timp dureaza cursa.


      La cate comentarii confuze sunt pe aici, s-ar zice ca abia ati iesit din evul mediu.
      • +2 (4 voturi)    
        Nu te urci in autobuz ca sa mergi o ora. (Sâmbătă, 15 mai 2021, 14:08)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Mersul obisnuit cu un autobuz ar fi de 5-10-15-20 de minute.
        Cu 3 lei insemna ca poti sa mergi vreo 15-20 de statii adica 1 ora.
        Care este extrem de mult. Este discriminatoriu pentru cei care vor mearga o statie sau doua.
        O sa mearga autobuzele goale pentru ca aceia care vor sa mearga 1-2-3 statii nu o sa mai ia autobuzul. O sa se suie in el numai cei care se tot plimba aiurea cu autobuzul.
        • 0 (0 voturi)    
          corect! (Duminică, 30 mai 2021, 20:31)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

          Nu stiu de "discriminatoriu", dar este perfect adevarat ce ai spus la Subject:

          "Nu te urci in autobuz ca sa mergi o ora"

          1-2, eventual 3 statii?
          Merg pe jos!
          4-10 statii, merg cu autobuzul sau tramvaiul, maxim 20 de minute.
          O ora?? Niciodata!
          Iau metroul, taxiul, etc, nu merg o ora cu tranportul de suprafata!
          Sigur, daca traficul este blocat, poti face o ora pe o distanta mica, dar nu este o situatie normala ...
    • -1 (1 vot)    
      E o prostie (Sâmbătă, 15 mai 2021, 16:58)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

      E tot o prostie!! Iti dai seama ce vanzoleala va fi in mijlocul de transport la fiecare 5 min. sau si mai des, in fiecare minut, deoarece calatorii urca si coboara in statii diferite...permanent va fi un zumzet de stup!!! Ha, ha, ha...
  • +13 (19 voturi)    
    Nu stiu cat este de avantajos pentru calatori. (Vineri, 14 mai 2021, 14:47)

    sim18 [utilizator]

    Adica daca eu stau in autobuz la ora in trafic, sa platesc pentru ce? Stau la Pasajul Ghica blocat in trafic si sa va si platesc 3 lei?!!!! De ce nu pe km?
    • +6 (10 voturi)    
      Categoric, nu! (Vineri, 14 mai 2021, 22:00)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui sim18

      Noul sistem nu este de loc gandit sa fie avantajos s PENTRU CALATORI, ci doar pentu STB!

      Inte-o tara civilizata ar merge, iau bilet valabil 45 de minute, sau o ora jumatate!

      Dar in Capitala noastra, a miticilor sudisti damboviteni?!
      - un traseu ce il faci cand este libera circulatia in 20 de minute, dureaza 40 sau mai mult, din cauza blocajelor
      - schimbi doua mijloace de transsrt, dar al doilea vine dupa jumatate de ora,biletul de "o ora" a expirat deja!
  • -10 (28 voturi)    
    Singurul lucru de care se vor bucura (Vineri, 14 mai 2021, 14:49)

    newlook [utilizator]

    Singurul lucru de care se vor bucura bucurestenii e tariful marit...restul va ramane ca inainte.

    Dar asta au votat: caluse si catuse...deci, sa se faca 6 lei/ora, nu 3 lei, sa se dea la tot poporul.

    Sa fie!
  • +10 (22 voturi)    
    no shit! (Vineri, 14 mai 2021, 14:50)

    Remarque [utilizator]

    Inainte sa faca modificari de pret STB sa faca bine sa ofere conditii de calatorie cel putin decente. Asa cum este acum, cu tramvaie facute praf, care scartaie din toate incheieturile, troleibuze care iau foc, mizerabile si adevarte focare de infectie mi se pare cel putin sfidator sa faca o asemenea propunere.
    • 0 (12 voturi)    
      E o problema de tip oul și găina (Vineri, 14 mai 2021, 16:07)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

      Nu poți avea standarde la 1,3 lei pe călătorie.
      In provincie prețurile pleacă de la 2,5, deci aproape dublu.
  • -15 (31 voturi)    
    Trei lei e foarte ieftin (Vineri, 14 mai 2021, 15:05)

    O_Tannenbaum [utilizator]

    Si aveti numai rabdare pînă o băga Drula 10 lei pe călătoria la metrou. Ca sa-l rentabilizeze, că prin demolarea chisocurilor nu l-a facut inca destul de rentabil.
    • +5 (11 voturi)    
      vad ca te arde rau (Vineri, 14 mai 2021, 16:20)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui O_Tannenbaum

      Treaba cu metroul, doar pe asta tot comentezi. Esti cumva angajat la metrou ? Cu siguranta ai impresia ca esti foarte bun in ceea ce faci si ai sansa sa-ti dovedesti utilitatea in mediul privat.
      • -1 (13 voturi)    
        Aici n-ai nimerit-o (Vineri, 14 mai 2021, 17:07)

        O_Tannenbaum [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

        Fiindca nu lucrez la metrou. Dar stiu sa fac deosebirea intre unii care tin in spate metroul prin munca lor si unul care latră tot timpul la ei dar nu face nimic .

        Dar tu esti ruda cu ăla care latră tot timpul?

        Oi fi chiar el!
      • -4 (10 voturi)    
        Tie pot sa-ti spun adevarul (Vineri, 14 mai 2021, 18:13)

        O_Tannenbaum [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

        Eu , de fapt, sunt Radoi dar te rog , nu divulga secretul asta.
  • -1 (17 voturi)    
    Chiar si pretul de 3 lei/ora (Vineri, 14 mai 2021, 15:09)

    Milka Man [utilizator]

    mi se pare mic. Cum vor bucurestenii sa aibe transport civilizat, cu autobuze si tramvaie noi, dar sa si calatoareasca pe gratis? Lucrurile astea costa si banii nu pica din cer...Daca sunt de acord sa plateasca, va veni si comfortul...Evident, depinde mult si de conducerea STB care va trebui sa aibe niste targeturi de perfomanta si macar un audit financiar pe an, direct de la Guvern. Ca sa nu ne miram ca desi pretul creste la 3 RON pe ora, datoriile cresc in continuare si nu se schimba nimic...
    • +6 (12 voturi)    
      ... (Vineri, 14 mai 2021, 16:43)

      stani [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Cum sa ai transport civilizat cand 80% dintre calatori au gratuitate, 10% fac blat, si doar restul de 10% sunt platitori de bilet/abonament? Poti face calatoria si 10 lei ca tot nu o sa devina rentabil STB-ul.
    • +5 (5 voturi)    
      Pentru o ora de plimbat cu (Sâmbătă, 15 mai 2021, 4:17)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      autobuzul tariful de 3 lei este extrem de mic.
      Este destul mic si pentru 30 de minute de mers cu autobuzul.
      Dar tariful 3 lei este ENORM de Mare pentru a merge o statie sau inca foarte mare si pentru a merge 2 statii.
      Pentu distante mai mari exista metrou / tren suburban etc
      1 sau 2 statii de mers ar fi baza / sensul principal al transportului in comun de suprafata !.
      Prin propunerea lui Adrian Crit, sprijinit de Nicusor Dan care l-a numit in functie, arata amandoi ca sunt niste incompetenti aroganti !.

      Se poate face si o Solutie un compromis: sa se pastreaza pretul de 1,3 lei biletul /unitatea de calatorie dar limitata la 30 de minute de mers.

      Sau 1 leu calatoria - limitata la 15 minute de mers. - Solutia asta ar fi cea mai facila daca se vrea sa nu se modifice aparatele de taxat.
  • +12 (18 voturi)    
    Pret de jupuit calatorii cinstiti (Vineri, 14 mai 2021, 15:19)

    galaxyranger [utilizator]

    Si ce se intampla daca va dura calatoria 1h si 5 minute? Atunci se platesc 90min adica probabil 5 lei si se arunca vina pe trafic, nu? Vrei sa faci un drum dus-intors intr-o zi, scoti 10 lei din buzunar.
    • -1 (5 voturi)    
      Chiar deloc (Vineri, 14 mai 2021, 22:47)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui galaxyranger

      Iti faci abonament daca umbli chiar asa des incat sa te afecteze aspectul asta.
  • +16 (24 voturi)    
    Scumpire mascata... (Vineri, 14 mai 2021, 15:19)

    Feroviarul [utilizator]

    ...de declaratii tip "praf in ochi"...Auzi motiv:"Luând în considerare ce se întâmplă şi în Europa"...pai in Europa umbla prin autobuze si tramvaie toti jegosii/aurolacii si toti vanzatorii ambulanti+blatisti, cum umbla la noi nederanjati nici de politia locala si nici de controlori ??? Ce-s cu comparatiile astea cu lumea civilizata ? ok...ai in plan introducerea de noi planuri tarifare, nu e problema, dar lasa si actualele variante...adica daca eu fac o cursa dimineata si una seara, in loc de 2.6 ron voi plati 6 ron, ca asa vrea sefimea, sa fie "ca afara" ?
    2."societatea vrea să promoveze abonamentele în defavoarea călătoriilor ocazionale"...deci provincialul care vine in Bucuresti va fi fortat sa plateasca o ora in loc de o calatorie de 1.3 ron (ca atat avea nevoie) ?
    3."pentru favorizarea călătorului care este partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un preţ de maximum 500 de lei"...daca eram parteneri, nu ati fi acceptat controlul discriminatoriu pe care il fac controlorii STB, nu ati fi acceptat ca in mijloacele STB sa circule toti imputitii neplatitori...iar despre abonamentul anual...nu stiu cati s-ar inghesui la el...unii calatori mai au si concedii si ar plati degeaba niste bani la STB pentru perioada cat nu folosesc transportul in comun...
    • -14 (16 voturi)    
      Kakaya supararea? (Vineri, 14 mai 2021, 16:05)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      Kakaya supararea?
      Nu asta au votat romanii: caluse si catuse?
      Sa fie 6 lei/ora, asa e la jumatate din pretul de Occident...Asta-i civilizatie! Restul sa ramana la fel.
      • +7 (9 voturi)    
        E absurd... (Vineri, 14 mai 2021, 21:21)

        Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        ...sa compari Romania cu Occidentul....suntem in Epoca de Piatra fata de ei...vrem sa aliniem preturile cu ei, vrem sa aliniem salariile cu ei dar noi in continuare producem cherestea si Logan iar ei produc Mercedes si mobila de lux, ai sesizat contrastul ?
        • -2 (4 voturi)    
          Nuuuu, bre, nu zic de salarii, cum sa zic? (Sâmbătă, 15 mai 2021, 0:56)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

          Nuuuu, bre, nu zic de salarii, cum sa zic "sa le aliniem cu occidentul"?
          Ce, io-s "Dragnia", sa zic ca e bine sa creasca salariile si pensiile?
          Doar preturile tre' sa creasca; n-ai vazut ca atunci cand cresteau veniturile era Apocalipsa?
  • +18 (24 voturi)    
    caruta cu boi (Vineri, 14 mai 2021, 15:26)

    Jude [utilizator]

    In Romania intotdeauna s-a pus caruta in fata boilor.
    Inainte sa scumpesti ofera conditii civilizate , orar respectat, s.a.m.d.
    Cand astepti 20-30 min la un mijloc de transport STB, sau ramai blocat in trafic , respectiv stai ca o sardea inghesuit, nu se cheama transport civilizat.
    Sa vezi atunci linsaj la controlori cand o sa vina sa controleze aproape de capat si ala care a platit 3 lei/ora primeste amenda ca a expirat ora....dar autobuzul nu a ajuns la capat.
    Unde gasiti frate, astfel de capete luminate ????
    • 0 (0 voturi)    
      caruta cu boi / cu prosti (Sâmbătă, 15 mai 2021, 17:30)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Jude

      Intreaba-i pe bucurestenii care au votat numai "olimpici" si hoti - vezi Mucushor Ban, Clothilde si ...in general, useristi de "frunte"!!!
  • -3 (17 voturi)    
    Un bilet normal ar trebui sa fie 3 lei (Vineri, 14 mai 2021, 15:31)

    xanathos [utilizator]

    Dar probabil nu vor sa creasca pretul prea mult odata.
  • +16 (20 voturi)    
    ... (Vineri, 14 mai 2021, 15:43)

    a.nonim [utilizator]

    Cat timp nu va putea fi folosit acelasi bilet si pe metrou, nu se rezolva absolut nimic.
    In plus, sunt doua probleme cu tariful la ora, in primul rand platesti statul la semafor (pe traseul meu sunt doua intersectii la care se sta cate zece minute), ceea ce creaza un potential conflict de interese (STB nu va avea interes sa reduca durata calatoriei). In al doilea rand trebuie sa stai cu ochii pe ceas sa faci o noua validare dupa o ora. Asa cum pana acum controlorii sunt mult mai vigilenti sa-i prinda pe strainii dezorientati sau pe cei care au abonamentul expirat de o zi, decat sa riste acuzatii de discriminare rasiala amendand o anumita categorie de calatori care din principu nu folosesc bilete, la fel va fi si pe viitor, ii vor pandi exact pe cei la care a trecut un minut peste ora.
    • -1 (7 voturi)    
      Perfect de acord... (Vineri, 14 mai 2021, 16:05)

      Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      ....si sper ca, intr-un viitor nu prea indepartat, sa se faca lumina si in ce priveste mega-magaria asta cu controalele discriminatorii de care bine ai zis...mai exact modificarea OG 137 31/08/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare dar si punerea ei in aplicare asa cum trebuie...nu doar pe hartie...
    • 0 (0 voturi)    
      Un bilet normai... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 17:39)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Nu si nu, pretul corect sa fie 2.99 lei, ca sa semene cu vestul, dar sa nu rasara - nu am intrat inca, in zona e(u)roilor!!!
  • +7 (13 voturi)    
    Propunere (Vineri, 14 mai 2021, 15:52)

    sorance2000 [utilizator]

    Calatoria 1.5 lei
    Abonament pe o zi 3-4 lei.
    • +1 (1 vot)    
      Calatoria 1 leu si limitata (Sâmbătă, 15 mai 2021, 14:15)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui sorance2000

      la 10 de minute. Abonament de 1 ora -3 lei. Abonament de o zi -5 lei.
      • -1 (1 vot)    
        Calatoria 1 leu... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 17:47)

        gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        ...dar 1 leu sa fie doar urcatul si coboratul imediat, pana nu pleaca autobuzul!!!! Inghesuiala se plateste separat, pe card!!!
  • -8 (8 voturi)    
    In sfarsit! (Vineri, 14 mai 2021, 16:22)

    Metec [utilizator]

    Asa se tarifeaza calatoriile in tot Vestul Europei, dar nu stiu de ce ne-a luat atat sa ne dumirim!
  • +9 (11 voturi)    
    propun să fie concediat directorul STB (Vineri, 14 mai 2021, 16:25)

    vax_XXL [utilizator]

    pentru lipsa de competență, de cunoaștere și de viziune pe care a dovedit-o prin propunerea penibilă și aiuritor justificată.
    • 0 (0 voturi)    
      propun sa fie con... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 17:50)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui vax_XXL

      ...il salveaza Mucushor Ban, boss-ul, sau pleaca amandoi!!!!
  • +4 (6 voturi)    
    Cum a reusit sa scoata acest pret? (Vineri, 14 mai 2021, 17:28)

    MAROM [utilizator]

    De ce tocmai 3 lei? Si de ce pe ora? Traficul din Bucuresti permite cumva ca intr-o ora sa mergi din Militari pana la Cora Pantelimon? Mi s-ar parea o idee mai buna sa imparta Bucurestiul si Ilfov in Zone ....nu stiu, vreo 10 zone, iar pe fiecare zona sa puna de exemplu 1 euro. Sub 1 euro este doar din burta,,,sa marim dar nu prea mult. Momentan, ar ajunge atat pana mai decongestionezi traficul si poti sa treci si la tarif orar. Cu multe zone este in Copenhaga (24 coroane daneze pe zona si este valabil in functie de cate zone cumperi, se adauga 15 minute de zona dupa prima ora), in Oslo (aici este o singura zona, dar biletul este maxim o ora si costa 38 de coroane Norvegiene)
    Referitor la pensionari, mi-aduc aminte de abonamente in Duseldorf care ofereau gratuitate totala pentru pensionari intre orele 9 si 16 cand considerau autoritatile ca era in afara orelor de maxim si cu reducere de 60 % daca pensionarii voiau abonament pe toata ziua. Asta era in 2014, nu stiu daca mai este asa.
    • +1 (3 voturi)    
      ca un exemplu (Vineri, 14 mai 2021, 18:29)

      MAROM [utilizator] i-a raspuns lui MAROM

      puteti vedea aici pentru Copenhaga: https://nordictravellers.com/copenhagen-zone-map/
      si aici pentru Oslo: https://ruter.no/en/buying-tickets/zones/
      Sper ca nu este vreun secret...am incercat de asemenea sa nu fie ceva publicitar.
      • 0 (4 voturi)    
        Haha, buna ideea (Vineri, 14 mai 2021, 22:54)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui MAROM

        dar vezi ca o sa iti sara la gat aia care sustin sus si tare ca "nu ne invata pe noi strainii ce sa facem in scumpa noastra Dacie!" Si sunt inca multi, mai fac si pui...
    • +4 (4 voturi)    
      Da (Vineri, 14 mai 2021, 22:53)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui MAROM

      Dar pentru asta trebuie oameni capabili la primarii, la STB, care sa studieze cum au facut altii si sa gaseasca solutii si pentru Bucuresti. Dar na, e de lucru si din cate vad eu consilierii se bat doar pe care sa pape mai mult din ciolan. Nu au auzit de "city manager" si nici nu ii intereseaza cata vreme banii se duc "unde trebuie"...
  • +5 (5 voturi)    
    Poftim?? (Vineri, 14 mai 2021, 21:47)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    "Abonamente pe jumătate de an și pe un an."

    cu asta sunt perfect de acord, actualmente trebuie sa imi re-innoiesc abonamentul in fiecare luna!

    "un tarif de 3 lei pe oră pe mijloacele de transport în comun " - de ce?

    Inteleg ca trebuie marit tariful.

    Dar, daca iau tramvaiul sau autobuzul pentru numai patru statii, pentru o durata de maxim zece minute, de ce sa platesc o ora de tranport?!
    • -1 (3 voturi)    
      Ar fi in regula (Vineri, 14 mai 2021, 23:27)

      MAROM [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      chiar si in cazul respectiv de 4 statii. De exemplu cum este in Copenhaga: daca stii ca te duci 4 statii asta inseamna 10 minute dus si daca te intorci in alte 10 minute, poti sa stai in zona alte 40 minute si deci intr-o ora sa te duci si sa te intorci cu 3 lei si sa-ti faci si cumparaturile. Ce vrea sa spuna este ca acel bilet de 3 lei este valabil 1 ora poti sa te dai jos si sa te urci in mijlocul de transport de cate ori vrei timp de 1 ora. Nu e rau, dar trebuie sa faci in asa fel incat intr-o ora sa poti face tot Bucurestiul de asemenea. Dupa acea ora trebuie sa mai cumperi un bilet de 3 lei.
      • +3 (3 voturi)    
        misto ideea (Sâmbătă, 15 mai 2021, 1:55)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui MAROM

        problema e ca in bucuresti trebuie sa introduca si metroul in sistem.

        nu mi-e clar de ce nu au fost in stare bucurestenii sa treaca toate mijloacele de transport intr-o singura companie si utilizarea unei singure cartele.
      • +2 (4 voturi)    
        Inteleg, corect! (Sâmbătă, 15 mai 2021, 8:38)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui MAROM

        "poti sa stai in zona alte 40 minute si deci intr-o ora sa te duci si sa te intorci cu 3 lei si sa-ti faci si cumparaturile"

        totusi, asta acopera doar cazuri particulare - da, cand mergem la piata, sunt doar doua statii, stam acolo jumatate de ora si ne intoarceam. Este OK!

        Dar cele "patru statii" erau pentru accesul la Metrou, cu care plec la servici si ma intorc tocmai seara, nu dupa 90 de minute!

        "intr-o ora sa poti face tot Bucurestiul de asemenea"

        asta este imposbil de realizat, si nu e nici necesar, de ce sa faci chiar TOT orasul, cu un singur bilet? Numai este drumul spre servici, este City Tour!
  • +4 (4 voturi)    
    scumpire voalata (Sâmbătă, 15 mai 2021, 8:16)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    abonamente pe 1 an? pe 5 ani nu? adica sa le dai bani inainte si daca nu apuci sa te plimbi de banii astia sa fii sanatos. In loc sa se gandeasca la giumbuslucuri de-astea mai bine ar perfectiona validarea si ecranele alea ale UTI pe care nu vezi nimic daca e soare si bipaie a eroare cand valideaza omul. Eu zic ca pretul reflecta conditiile vara stai in miros in caldura in mizerie iarna ingheti de frig si in statie si in tramvai sau troleu unde mai stai si inghesuit ca pinguinii. Daca scumpesti cum compara nenea ala cu ce e afara pai vreau conditii ca afara si toata lumea stie cum e afara. Deci...mai subtire cu arogantele.
  • +3 (5 voturi)    
    Ce ma deranjeaza la transportul in comun (Sâmbătă, 15 mai 2021, 9:42)

    Lvl [utilizator]

    - tramvaie foarte vechi si murdare
    - timpul pierdut la schimbatul MANUAL al macazului, cu ranga
    - foarte multi manipulanti/conducatori autobuze/troleibuze vorbesc mult la telefon (ceea ce poate sa le distraga atentia)
    - calatori cu haine murdare si care miros urat, care mai stau si pe scaun; mai nou beau si bere si lasa sticla pe/sub scaun
    - numerosii pensionarii care circula in toate intervalele orare si vorbesc tare (unii pe speaker) la telefon; nu cred ca au chiar toti domiciliul in Bucuresti (deci nu stiu daca au dreptul la gratuitate)
    - foarte putina lume valideaza calatoria (eu am abonament pe toate liniile si validez de fiecare data);
    - cersetorii permanenti (unii si cu acordeoane, viori etc.) foarte galagiosi si insisenti (pe liniile 1-10)
    - vanzatorii ambulanti
    - controlorii nu controleaza "minoritarii"
    - ascultatul de manele pe speaker, la telefon
    - in metrou: persoanele care ocupa (foarte firesc pentru ele...) scaunul liber alaturat cu genti, rucsacuri etc.; desi tine de bunul-simt al fiecaruia, poate ar trebui ca bodyguard-ul din tren sa le atraga atentia sau poate niste postere cu simbolul de interzis
    • +2 (4 voturi)    
      Teoretic de acord, dar... (Sâmbătă, 15 mai 2021, 12:26)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui Lvl

      „- foarte putina lume valideaza calatoria (eu am abonament pe toate liniile si validez de fiecare data);”

      Și eu am abonament pe toate liniile și nu validez niciodată. Nu văd sensul, din moment ce am abonament pe toate liniile, deci nu sunt călător fraudulos.
      Ce propuneți? Să-mi interziceți să mai merg cu autobuzul, pentru că nu validez abonamentul? Și vă rog să nu-mi înșirați minciuna cu numărătoarea călătorilor prin validarea cardurilor.


      „- in metrou: persoanele care ocupa (foarte firesc pentru ele...) scaunul liber alaturat cu genti, rucsacuri etc.; desi tine de bunul-simt al fiecaruia, poate ar trebui ca bodyguard-ul din tren sa le atraga atentia sau poate niste postere cu simbolul de interzis”

      Dacă ați fi fost un pic atent(ă), poate ați fi observat semnele verzi de pe scaune, care ar fi trebuit să indice locurile unde te poți așeza. Din șase (6) scaune, teoretic poți sta jos doar pe două (2). Asta referitor la „postere”.

      Apoi, acum e pandemie, sunt anumite reguli, se cere respectarea distanțării fizice. Nici mie nu-mi convine ca lângă mine să se așeze cineva cu masca sub nas sau model „de hAUR” (plexiglas în fața gurii). Sau dată jos de tot, pentru că musai trebuie să bea cafea sau să mănânce covrigi.
      Ce spune bunul-simț în cazul ăsta? Să-l las pe ăla fără mască să-mi sufle în ureche? Sau, dacă n-am loc cât trebuie, să nu stau jos?
      • -1 (3 voturi)    
        validare abonament STB (Sâmbătă, 15 mai 2021, 14:02)

        Lvl [utilizator] i-a raspuns lui NME

        Referitor la validare, pe site-ul STB se mentioneaza ca este obligatorie: "Validarea cardului de transport este obligatorie, indiferent dacă acesta este încărcat cu abonament, la fiecare urcare în mijloacele de transport public de suprafață (tramvai, troleibuz, autobuz), pe toată aria teritorială București – llfov". Nevalidarea abonamentului este considerata contraventie si sanctionata cu amenda. Am intrebat si controlorii si au confirmat.
        • +2 (2 voturi)    
          Validare abonament STB (Sâmbătă, 15 mai 2021, 16:00)

          NME [utilizator] i-a raspuns lui Lvl

          Și eu am fost controlat de către controlorii STB și niciodată nu mi s-a spus ceva pentru că n-aș fi validat cardul. L-au verificat, era în perioada de valabilitate, au trecut mai departe.

          Am auzit povestea cu validarea „obligatorie” și, la fel, am întrebat și eu de ce e obligatorie. Mi s-au bâiguit niște povești cu STB care numără călătorii dintr-un autobuz pe baza validărilor. Care validări sunt doar la urcarea într-o stație, nu și la coborâre, deci, la final de zi, un autobuz ar avea în el sute de mii de călători... Absurd.
          Ca să nu mai spun că nu văd baza legală prin care pot primi amendă... cu un abonament valabil. Din nou, absurd.



          Dar directorul Criț este ocupat cu altele în loc să călătorească INCOGNITO cu propriile autobuze, să vadă problemele reale, nu ce i se comunică de pe teren.
  • 0 (2 voturi)    
    Uniti Salvam Ratb (Sâmbătă, 15 mai 2021, 15:04)

    mbembe [utilizator]

    a ce miroase votul dat pentru USR?
    a looseri care au vrut schimbare dar au luat ...!
  • 0 (0 voturi)    
    Hmmm (Sâmbătă, 15 mai 2021, 20:16)

    Sah [utilizator]

    Foarte tareeeee!!!
    Ce idei useriste jalnice...
    Eu daca iau masina 3 statii, nu plec sa ma plimb cu masina, poate vreau sa stau acolo 4 ore si dupa aceea sa ma intorc...de ce sa platesc eu pentriu o ora si nu pentru o calatorie??
    Astept ca si taxiurile sa perceapa o taxa echivalenta cu mersul cu masina timp de o ora....daca nu mergi atat, ghinion! Sau echivalentul a 50 de Km...
  • 0 (0 voturi)    
    Modificarea tarifelor STB (Vineri, 21 mai 2021, 6:50)

    Carturarul [utilizator]

    1. Ca sistemul să poată funcţiona corect ar trebui montat în cartelă un ceas care să sune la terminarea timpului plătit.
    Ce ar însemna să trebuiască să te uiţi la ceas de fiecare dată când te urci în autobuz şi periodic în timpul călătoriei?
    2. Schimbarea de sistem de taxare are ca scop să nu se vadă scumpirea reală, nu eficientizarea economică.
    3. Pentru cei care au comentat neplăcerile călătoriei cu mijloacele STB: nu mai ridicaţi excepţia la rang de regulă.
    Am întâlnit şi eu mai toate excepţiile menţionate dar nu în fiecare zi.
    4. Referitor la validarea abonamentelor: în casa lui fiecare face regulile iar legea nu interzice obligativitatea validării.
    Un sistem electronic corect proiectat "dă jos" călătorii pe baza unui număr mediu de staţii/călătorie.
    Eu am făcut experienţa pe viu a utilităţii sistemului: aşteptam maşina 104 şi a trecut cam mult timp. Credeam că voi sta ca sardelele dar, surpriză, au venit două maşini una după alta şi am putut călători civilizat.
  • 0 (0 voturi)    
    Problema este ca aici este Romania (Vineri, 21 mai 2021, 13:57)

    Cuca [utilizator]

    ...si numai o mica parte cumpara bilet. Estimez ca maxim 50%. Si procentul asta scade odata cu cresterea pretului.

    Ar trebui ca

    1. Oamenii sa se urce numai si numai prin fata pe la sofer. Acolo sa fie si masina de validat biletul. Nu validezi biletul, nu te urci - adica autobuzul nu pleaca din loc pana ce nu te dai tu jos.

    2. Usile celelalte sa se deschida numai pentru coborare. Daca urca cineva pe ele, la fel, autobuzul sa nu plece din loc pana ce acela nu se da jos.

    3. Sa existe ocazional si controale. Dar controalele sa aiba in compozitie si minim un politist comunitar - pentru ca am vazut ca NICIODATA controlorii existenti nu au curaj sa se ia de "hetnici" si de "decremenatii colorati", ca sa nu isi creeze probleme. Asa ca ei verifica toate femeile cu copii si pe toti barbatii imbracati bine, care sigur nu vor scoate sisul sa ii ia gatul controlorului, si se feresc ca de foc sa le intrebe de sanatate pe inaripate.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by