Primăria Capitalei va publica pe site autorizațiile de construire emise după 1 ianuarie 2018, potrivit unui proiect aprobat marți de Consiliul General al Municipiului București. Publicarea se va face în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Inițiatorul proiectului este consilierul PNL, Adrian Moraru și grupul PNL.

Primaria CapitaleiFoto: Hotnews

Ce prevede proiectul de hotărâre:

- în termen de 60 de zile autorizațiile se vor publica pe pagina web proprie, într-o secțiune dedicată, toate autorizaţiile de construire emise după această dată.

- publicarea se va face cu respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal, prin anonimizarea acestora.

- publicarea autorizaţiilor de construire se va face astfel încât să existe posibilitatea căutării cel puțin după data emiterii acestora sau a adresei imobilului/ terenului aşa cum apare în autorizația de construire;

- în termen de 6 luni de la data întrării în vigoare a prezentei hotărâri, Primăria Municipiului Bucureşti va publica în condițiile prezentei hotărâri toate autorizațiile de construire emise dupa 1 ianuarie 2018.

Autorizaţiile de construire vor fi însoţite de:

a) Planul de situaţie al investiției – plan vizat spre neschimbare anexă la autorizaţia de construire;

b) Faţadele imobilului – planuri vizate spre neschimbare anexă la autorizația de construire;

c) Plan săpătură generală/subsol/fundații - planuri vizate spre neschimbare anexă la autorizația de construire.

”Avem un proiect care prevede ca orice autorizaţie de construire să aibă postată pe site-ul Primăriei planşele şi informaţiile relevante, astfel încât orice persoană care vede panoul de şantier sau vede pur şi simplu lucrările de construire în curs să poată să vină pe site-ul Primăriei şi să vadă, să verifice că într-adevăr Primăria a autorizat respectiva lucrare”, a declarat primarul general, Nicușor Dan, la începutul ședinței de Consiliu General.