Una dintre cele mai importante linii de tramvai din București, care face legătura între Băneasa și centru, stă închisă de 4 ani / Motivul: pe terenul unde întoarce tramvaiul sunt cereri de retrocedare

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 22 aprilie 2021, 16:01 Actualitate | Administratie Locala


Linia tramvaiului 5 -
Foto: Hotnews
Una dintre cele mai importante linii de tramvai din București, care face legătura între Băneasa și centrul orașului, stă închisă de aproape 4 ani și a devenit o uriașă parcare pentru mașinile care vin la clădirile de birouri din Pipera. Principalul motiv este că pentru o parte din terenul de la Băneasa, unde este bucla de întoarcere a tramvaiului, sunt 4 litigii pentru retrocedare, iar șina a fost scoasă pentru modernizare, dar nu mai poate fi pusă la loc deoarece municipalitatea nu poate investi până nu se clarifică situația juridică, potrivit informațiilor transmise de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.



Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei responsabil cu infrastructura, a declarat pentru HotNews.ro că tramvaiele vor circula din nou pe această linie în maxim 3 luni, până la soluționarea litigiilor soluția fiind introducerea unor tramvaie cu dublă cabină, care nu au nevoie de buclă de întoarcere. Linia de tramvai, aflată într-o stare avansată de degradare, ar putea fi modernizată prin PNRR.

”Circulația tramvaielor liniei 5 între Băneasa - Barbu Vacărescu – Terminal Sf. Gheorghe a fost sistată în septembrie 2017 din următoarele două motive: litigiul privind deținerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Grațioasă (lucrare începută, dar suspendată din cauza litigiului) și necesitatea modernizării întregii infrastructuri rutiere (inclusiv calea de rulare a tramvaielor și stațiile aferente) de pe Bd. Barbu Văcărescu și Str. Cpt. Alexandru Șerbănescu, până la Pasajul Băneasa”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.



În 2012, Primăria Capitalei a investit în modernizarea liniei de tramvai circa 36 milioane lei, însă a fost modernizat doar tronsonul de pe bd Aerogării și de pe Podul Băneasa.

”Pe Bd. Aerogării, până la bucla de întoarcere, ultimele investiții au fost făcute în anul 2012 și au cuprins lucrări la linia de tramvai, stații, peroane, carosabil, trotuare, semaforizare și iluminat public, iar valoarea acestora a fost de aproximativ 36 milioane lei cu TVA. Pasajul Baneasa a fost recepționat final în 2016 și a fost dat în administrarea Administrației Străzilor (a ieșit din garanție)”, a mai răspuns instituția.

Tronsonul dintre Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare se află însă într-o stare avansată de degradare, iar municipalitatea nu a făcut nimic în ultimii 5 ani pentru a remedia situația. Când vor circula din nou tramvaiele pe linia 5? Deocamdată este greu de spus.

”Pentru ca linia 5 să fie funcțională trebuie finalizate lucrările la bucla de întoarcere a tramvaiului. Pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie de lămurirea situației juridice a terenului aferent (la Direcția Juridică există 4 notificări înregistrate privind restituirea imobilelor situate în strada Grațioasă nr. 8 și nr. 10, sector 1). De asemenea, trebuie modernizată linia pe tronsonul Str. Av. Șerbănescu - Șos. Stefan cel Mare (înlocuite dalele existente, înlocuită linia), trebuie remediate anumite deficiențe (gropi și fisuri în asfalt, tasări în zona gurilor de scurgere și canalelor) și completate elementele sustrase de pe artera Aerogării (balustrade din metal, panourile de despărțire între liniile de tramvai în dreptul stației). Circulația se va relua după finalizarea lucrărilor la bucla de întoarcere și după modernizarea liniei de tramvai pe secțiunea Str. Av. Șerbănescu – Șos. Ștefan cel Mare”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.


Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei responsabil cu infrastructura, spune însă că în 3 luni tramvaiele ar putea circula din nou pe această linie, fiind disponibilă o soluție temporară.

”Așteptăm să se termine lucrarea la parcarea de la capătul Șoselei Pantelimon și nodul de întoarcere a tramvaiului, ca să poată întoarce tramvaiul în interiorul parcajului supraetajat, apoi putem lua tramvaiele cu dublu cap și le putem pune pe linia 5 până când rezolvăm situația juridică de la capătul liniei 5, unde există acele cereri de retrocedare. Vom încerca să găsim o soluție legală, fie expropriem, fie o soluție tehnică astfel încât bucla de întoarcere să ocolească terenul notificat, dar asta durează, iar până atunci tramvaiele cu dublu cap care circulă acum pe Șoseaua Pantelimon pot circula pe acolo. Cred că lucrările la parcarea de pe Șoseaua Pantelimon, inclusiv bucla de întoarcere, vor fi gata într-o lună, asta nu înseamnă că dăm în folosință parcarea, fiindcă mai avem partea de autorizare ISU, dar tramvaiul va putea întoarce și putem folosi tramvaiele cu dublu cap în altă parte”, a explicat Stelian Bujduveanu pentru HotNews.ro.

În ceea ce privește starea liniei tramvaiului 5, pe tronsonul nereabilitat, Bujduveanu spune că se va face o expertiză, care să certifice dacă este sigură pentru pasageri. Pe termen mediu, linia este propusă pentru modernizare pe PNRR:

”În aproximativ 3 luni vom avea gata expertiza pentru linia tramvaiului 5 și dacă este sigură, circulația tramvaielor va fi reluată. Pe termen mediu, avem 48 de km de șină de tramvai, inclusiv acest tronson și depourile STB, pentru care cerem finanțare prin PNRR”, a mai spus Bujduveanu.

Pentru preluarea pasagerilor care foloseau tramvaiul 5, STB a înființat linia navetă de autobuze 605, care să asigure transportul călătorilor în zona „Piața Sfântul Gheorghe – Strada Barbu Văcărescu – Bd. Aerogării, însă autobuzele rămân blocate în trafic.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















43670 vizualizari

  • +27 (31 voturi)    
    Retardistan (Joi, 22 aprilie 2021, 16:10)

    mr_mojo [utilizator]

    Cam ăla e nivelul.
    • +28 (32 voturi)    
      Cereri retrocedare pe linia de tramvai (Joi, 22 aprilie 2021, 16:19)

      relax4 [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Evident ca astea ar trebui respinse. Si până mai sta la judecătorie 10 ani, nu poate primăria sa modernizeze iar dacă câștiga procesul unul din pretendenti sa-i dea un teren/despagubiri?

      Asa stai după un proces 10 ani cu infrastructura blocată.
      • -2 (8 voturi)    
        Inca o problema (Joi, 22 aprilie 2021, 17:46)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui relax4

        Nu rezolvi mare lucru cu tramvaie cu dubla cabina, pt ca se reduce drastic frecventa tramvaielor! Deoarece nu poate circula de cat un singur tramvai pe fiecare fir, in sistem pendular! Cu alte cuvinte, dupa ce pleaca unul din statie, nu poti sa mai trimiti inca unul dupa el, pt ca vor da nas in nas cand primul se va intoarce! Ori daca sunt bucle la fiecare capat, acestea pot merge in circuit si la o frecventa de un minut, pentru ca toate garniturile merg in acelasi flux!
        • +6 (10 voturi)    
          nu e adevarat (Joi, 22 aprilie 2021, 20:11)

          TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          Pe ultimul segment al celor doua fire paralele, inainte de bucla, se poate monta temporar un macaz care sa permita trecerea de pe un fir pe altul.

          Practic tramvaiul ajunge la capat, schimba macazul, dupa care incepe sa circule in sens invers, pe celalalt fir. Asa sa pot circula oricate tramvaie pe ambele sensuri, singura problema fiind ca toate acele tramvaie trebuie sa aiba dublu cap, si nu stiu cate avem.
          • +2 (8 voturi)    
            A fost acel macaz (Joi, 22 aprilie 2021, 21:30)

            PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

            Ca altfel nu ar fi functionat pana in 2017.
            Cei drept, era o improvizatie pusa peste sinele normale, motiv pentru care se strica foarte des, veneai si refaceau sudurile noaptea. Mai deraia un tramvai si ziua. Pe portiunea de dupa schimbarea liniei incap 2 tramvaie
            Motivul suspendarii au fost tramvaie putine cu posturi la ambele capete si cu usi pe ambele parti. Au fost luate sa completeze linia din Pantelimon.
            Problema cu retrocedarile e o mica gluma comparativ cu reabilitarea dintre Pasajul Baneasa si Stefan cel Mare. Bucla de intoarcere e doar partial intrerupta, se poate reface usor, dar nu poti aduce tramvaie noi ca e pacat de ele.
            Sinele sunt sub orice critica, tramvaiul trebuie sa mearga incet, in el te simti inconfortabil cu atatea trăncăte.
            In plus reabilitarea liniei dureaza ani cu ingreunarea traficului pe o artera intens circulata.
            Vremurile au evoluat, s-or fi cheltuit bani pe acel km reabilitat, dar au aparut autobuzele electrice, mult mai eficient este ca linia de tramvai sa fie desfiintata si sa se faca o banda unica pentru ele.
            Cred ca ce spune viceprimarul e complet nerealistic, trebuia sa spuna si el ceva daca a fost intrebat, ceva in linia lui Nicusor, mare iubitor de tramvaie.
            • +6 (10 voturi)    
              Daca se vrea, se poate (Vineri, 23 aprilie 2021, 0:39)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

              Linia se reabiliteaza in cateva luni, daca este nevoie. Apoi se pun faimoasele garduri ca sa nu mai intre masinile si tramvaiul va ajunge din centrul orasului pana in Baneasa in ~20 de minute.

              Autobuzul electric nu este mai eficient decat tramvaiul pentru ca trebuie sa-si care bateria dupa el. Nu stiu cine te-a pacalit..
              • -4 (6 voturi)    
                Mai intai inteeseaza-te (Vineri, 23 aprilie 2021, 8:45)

                PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Cat a durat reabilitarea liniei pe Aerogarii, sau mai recent pe Iancului.
                Nici telefonul nu e eficient, ca-si cara bateria dupa el, ce sa mai vorbim de automobilul electric, dupa tine. Cat cantaresc o pereche de roti de tramvai si cat cantareste o baterie de autobuz electric.
                Cat costa un tramvai si cat costa un autobuz electric, fa comparatie, si mai vorbim.
                Tramvaiul e bun unde exista de mult timp si strazile noi s-au remodelat tinand cont de existenta lui, a introduce noi linii de tramvai intr-un oras in topul mondial al traficului nu poate fii decat o prostie.
                • +1 (3 voturi)    
                  Doar autobuzul electric poate ”fii” o prostie (Vineri, 23 aprilie 2021, 11:49)

                  Kap [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

                  Ce capacitate de transportare o linie de tramvai reabilitată și ce capacitate una de orice altceva (autobuz, troleibuz)?
                  Ce costuri RECURENTE enorme trebuie avute în vedere cu bateriile și la ce intervale?
                  Tramvaiul este cea mai bună variantă, trebuie reabilitată linia, separată de trafic și aduse tramvaie noi urgent. Aste este cea mai bună soluție, nu să plângem după metrou sau să aruncăm banii la gunoi pe chinezisme cu baterii.
                  Iar mizeria asta de oraș e în topul traficului INCLUSIV datorită necivilizaților ei locuitori, care freacă troacele personale chiar și când au X mijloace de transport la fund.
                • +2 (2 voturi)    
                  Comparatie inutila (Vineri, 23 aprilie 2021, 13:47)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

                  O linie de tramvai poate duce zeci de mii de pasageri pe ora. O linie de autobuze de 10 ori mai putin.
                  In plus, bateria autobuzului va trebui schimbata de cateva ori pe durata de viata a vehiculului.
        • +3 (9 voturi)    
          Poti sa ai oricat tramvaie vrei pe linie (Joi, 22 aprilie 2021, 20:12)

          mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          Trebuie sa fie un sens dus si unul intors ca pana acum. Iar la capat cele 2 linii dus si intors se unesc intr-un fel de Y in care tramvaiul merge pana la capatul liniei, si apoi cand se intoarce pleaca cu spatele si trece pe cealalata linie de intoarcere.

          In felul asta nu mai ai nevoie de bucla de intoarcere ci doar ca sa faci 2 lini de tramvai sa se uneasca pe o lungime mai mare decat lungimea tramvaiului. Adio bucla.
        • +3 (5 voturi)    
          N-ai auzit de macaz? (Joi, 22 aprilie 2021, 20:26)

          mynickname [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          Nu stii cum "intoarce" metroul?
          La capat conductorul trece in cabina cealalta, pune rama in miscare spre directia opusa si un macaz il trece automat pe linia cealalta Daca nu pui la socoteala trecerea de la o cabina la alta, succesiunea ramelor poate fi aceeasi ca la intoarcerea pe bucla - chiar mai rapida in cazul de fata pt tramvaiul avea de asteptat dupa traficul auto.
          Pe vremea lui Ceasca se folosea des metoda. Numai ca pe vremea aia era vai si amar de steaua lor daca nu mergea tramvaiul insa, e drept, banii nu erau o problema.
      • -2 (16 voturi)    
        mda (Joi, 22 aprilie 2021, 18:20)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui relax4

        Logica beton. Esti fan iliescu, proprietatea fiind un moft, nu?
        Presupunand ca cererile sunt reale si valabile, tu propui o japca. Lasa inclusiv ideea folosirii unui sistem de rahat numit justitia romana, pentru a taragana cat mai mult un drept.

        Ar trebui vazut de ce nu s-a rezolvat pana acum retrocedarea, daca e reala, si sa plateasca cei care au frecat menta. Dupa aceea, daca este necesar acel teren, expropriere pentru utilitate publica la valoarea de piata.
      • +9 (11 voturi)    
        Pai uita-te cine face legile... (Joi, 22 aprilie 2021, 18:56)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui relax4

        In ce tara normala la cap poti cere sa ti se retrocedeze un teren de utilitate publica?
  • +10 (12 voturi)    
    da de furat se fura... (Joi, 22 aprilie 2021, 16:13)

    oaresicare [utilizator]

    in schimb, anul trecut s-au tot inlocuit bordurile la refugii - se vede si in imaginile voastre, erau noi, dar la fel de proaste, intre timp s-au mai stricat deja...
  • +13 (19 voturi)    
    daca aveati cap (Joi, 22 aprilie 2021, 16:15)

    martel55 [utilizator]

    prelungeati tramvaiul pana la mall Baneassa si nu va mai cramponati de terenul ala
    • +2 (4 voturi)    
      eventual (Vineri, 23 aprilie 2021, 8:25)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      direct prin pista aeroportului
  • +11 (13 voturi)    
    si cat de bun ar fi un tramvai (Joi, 22 aprilie 2021, 16:17)

    Captain Obvious [utilizator]

    care ar merge regulat pe acolo, nu cum mergea 5 la 25-30 min. dimineata poate nu ar mai fi aglomeratie la metroul din victoriei. multi ar putea veni cu tramvaiul 1 pana la stefan cel mare si apoi schimba cu tramvaiul 5.
  • +11 (15 voturi)    
    Daca eram destepti (Joi, 22 aprilie 2021, 16:25)

    Vinceroy [utilizator]

    Gaseam o varianta sa traversam intersectia de la Baneasa, continuam pe Ion Ionescu de la Brad, apoi Sisesti si apoi Straulesti.
    Si aveam o legatura directa tip tramvai/metrou usor dintr-o mare zona rezidentiala (Straulesti), unde se tot inghesuie corporatistii, pana in Pipera, in loc sa schimbi 3 metrouri.
    • +2 (6 voturi)    
      mare zona rezidentiala? ;)) (Vineri, 23 aprilie 2021, 0:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Straulesti? Pe langa faptul ca au deja metroul la doi pasi, vorbim de cateva sute de case si niste mizerii de blocuri cu zugraveala scorojita.

      Nu poti sa faci linie de tramvai pe unde visezi tu, pentru ca ar ocupa toata strada si ar trebui demolate casele dintr-o alta "mare zona rezidentala" (Sisesti) ;)
    • 0 (0 voturi)    
      adica (Vineri, 23 aprilie 2021, 8:26)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      tu vrei un tunel pe sub cel existent sau un pasaj suprateran peste cel existent.
  • +1 (9 voturi)    
    tin minte ca am intrebat la ratb de ce nu merge (Joi, 22 aprilie 2021, 16:28)

    Gryphus [utilizator]

    si raspunsul a fost: NU STIU
    • +7 (11 voturi)    
      N-a stiut casierita... (Joi, 22 aprilie 2021, 17:58)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      N-a stiut casierita...
      Tot tu parca intrebasei si de ce n-au harti ale metroului...iar n-a stiut casierita. Intrebari destepte, puse exact la locul potrivit! ;-)
      • +4 (6 voturi)    
        si unde trebuie sa intrebe cetateanul? (Joi, 22 aprilie 2021, 21:55)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        nu ti se pare aberant sa sugerezi ca ar trebui sa informam de la minister sau la primarie?
  • +16 (22 voturi)    
    oribil (Joi, 22 aprilie 2021, 16:34)

    srpc [utilizator]

    atata rau cat au facut retrocedarile de terenuri si cladiri de interes public nu facea nici un bombardament atomic
  • +18 (22 voturi)    
    incompetenta (Joi, 22 aprilie 2021, 16:42)

    Jude [utilizator]

    Auzi dom-le..."litigiul privind deținerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Grațioasă (lucrare începută, dar suspendată din cauza litigiului) " Bai esti nebun ????
    Oprim circulatia tramvaiului pentru ca dupa mai bine de 20 de ani au aparut niste revendicari ??
    Si eu am un hectar pe linia tramvaiului 32. Nu mai schimbam sinele , etc pentru asta ?
    Se numeste expropriere. Deranjant e ca functionarii din Primarii sunt mana in mana cu cei care obtin drepturi litigioase , falsifica acte , etc pentru a jupuii de bani statul. Statul ca de obicei este orb si plateste....
    • +4 (8 voturi)    
      ... (Joi, 22 aprilie 2021, 18:14)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Jude

      poate inteleg si romanii cum merg treburile in tara asta. Nici n-aveti idee cate investitii majore sunt suspendate din cauza acestor abuzuri juridice numite generic "retrocedari"
    • +2 (2 voturi)    
      s-a gasit (Vineri, 23 aprilie 2021, 9:29)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Jude

      un judecator care, in ciuda faptului ca linia aia de tramvai exista, cred, cel putin din anii '80, sa retrocedeze terenul unuia exact in mijlocul strazii, metaforic vorbind.
      Nimeni nu contesta dreptul la proprietate, dar nu poti sa-i retrocedezi proprietatea in exact acelasi loc (care intre altele vorbind este probabil evaluat de unii agenti imobiliari la sute de euro/m.p.) unde exista o utilitate publica de zeci de ani. In felul asta s-a nascut si litigiul cu privire la terenul respectiv. Proprietarul o vrea 1000 euro/m.p. despagubire, iar STB-ul nu poate sa-i dea decat 50 euro/m.p. (sau cat o putea).
  • +17 (21 voturi)    
    probabil (Joi, 22 aprilie 2021, 16:42)

    andrei1232000 [utilizator]

    ca s-au cumparat si drepturile litigioase. Si mai mult ca sigur ca atunci cand s-au daramat cosmeliile de pe acel teren s-au platit si depaguriri. Cat or fi fost la vremea aceea, prin anii 70-80. Prin 1975 tramvaiul 5 intorcea la Floreasca. Si pe urma a circulat pe ;aga lac.
    Manarie de mafie imobiliara.
    • +8 (12 voturi)    
      corect ar fi fost (Joi, 22 aprilie 2021, 17:04)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      sa nu poti vinde drepturile litigioase. vedem cum a ajuns timisoara cu astea....
      • +5 (11 voturi)    
        nu (Joi, 22 aprilie 2021, 18:24)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

        Corect ar fi fost sa fie verificate la sange toate dosarele si sa ce cerceteze de ce s-au intarziat punerile in posesie la proprietarii de DREPT, ca acestia sa ajunga sa-si vanda pe nimic niste drepturi, cat mai traiesc, unii dintre ei, unora carora punerea in posesie s-a facut instant. De ce sa obstructionezi o persoana sa-si vanda niste drepturi?!?
  • +8 (10 voturi)    
    e nebunie in Romania. (Joi, 22 aprilie 2021, 16:51)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    si daca faci ceva pe sub pamant sigur se va trezi unul ca are drept de retrocedare. Trebuie data dreq o lege speciala pt proiecte de interes public. In caz ca se trezeste unul ca strabunica-su avea 1m2 de teren pe linia de tramvai, sa-i dea la schimb in alta parte.
    • +3 (3 voturi)    
      exista legea, (Vineri, 23 aprilie 2021, 7:28)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      dar e aplicata dupa cum BINEVOIESC maharii din primarii.
  • +5 (11 voturi)    
    Unde-s desteptii aia... (Joi, 22 aprilie 2021, 16:59)

    Cataleya [utilizator]

    ...care comentau pe aici (acum 2-3 saptamani) ca problemele cu retrocedarile si exproprierile nu au cum sa opreasca un proiect care deserveste sectorul public?
    Cand le-am spus ca orice proiect, chiar aflat in derulare, poate fi blocat de orice proprietar/mostenitor care nu si-a incheiat socotelile juridice cu expropriatorii, au sarit in sus.
    Sa sara si acum!
    De 4 ani proiectul e blocat!
    De ce?
    Pt ca cei din primarie au inceput proiectul fara sa aiba in prealabil rezolvate toate litigiile cu proprietarii terenurilor.
    Indiferent ca e vb de proprietate privata sau de proprietate revendicata, pana nu se rezolva aceste probleme in justitie, nu pornesti proiectul.
    Acum, aia au construit ce au construit acolo si de 4 ani sinele ruginesc, linia se degradeaza, iar ei asteapta inca solutiile instantelor in legatura cu terenurile revendicate .

    Destepti foc!
  • +2 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 22 aprilie 2021, 21:56)

    [anonim]

  • +3 (9 voturi)    
    Linii praf (Vineri, 23 aprilie 2021, 1:11)

    Nissan [utilizator]

    Terasamentul e praf, plin de denivelari si asta de vreo 10 ani. Acum e si mai rau, trebuie reparatii importante acolo.
    Cand vad tramvaie, ca cele de pe linia 35, mi-aduc aminte ca eram copil mic cand in 1975 s-au introdus tramvaiele astea cehoslovace care merg si la aproape 50 de ani de folosinta.
    Eu as renunta complet la trancaneala asta pe linii, mai ales in intersectii, cu niste vechituri de ti-e mila cand le vezi si as introduce pe liniile de tramvai, autobuze care ar opri in statiile de tramvai. Ar fi mult mai rapide, fara zgomot si ar constitui practic o banda rapida de urgenta foarte eficienta.
    • +2 (4 voturi)    
      Fineturi (Vineri, 23 aprilie 2021, 10:19)

      cineva123 [utilizator] i-a raspuns lui Nissan

      O retea de tramvai este cu vreo 40% mai ieftina decat una de autobuz cand calculezi pentru toata durata normala de exploatare.

      Vechiturile se pot inlocui cu tramvaie noi, cu podea joasa si aer conditionat. Liniile se pot inlocui si ele. Un tramvai poate merge si el cu 50 km/h... chiar si cu 70 km/h, daca are cale libera, deci argumentul ca un autobuz ar fi mai rapid pica. Basca un tramvai de 50m iti cara cam 500 pasageri.

      Dar astea-s fineturi pe care cei care au impresia ca un oras este `un sat mai mare` nu le pricep.

      Tu ai renunta la "trancaneala aia pe linii" fiindca atat stii: ori autobuz, ori autoturism. Probabil peste douaj' de ani ai sa propui maxi-taxi prin galeriile de metrou.
  • +4 (6 voturi)    
    exista o lege (Vineri, 23 aprilie 2021, 7:26)

    mongolul [utilizator]

    care prevede preluarea tereurilor pentru lucrari de interes public. La pretul zonei. Daca nu le convine pretul, se pot judeca 1000 de ani. Dar terenul ramine al primariei/statului si face ce vrea.
    Cei de la primarie ori sunt cretini, ori au diferite interese in a bloca proiectul.
    Exista si varianta schmbului. E clar ca cineva gripeaza proiectul, pentru interese obscure..
    Ca si in Constanta, unde nu mai sunt tramvaie (desteptii de la PSD le-au scos, pentru interese pecuniare), dar bulevardul Cumpanii... Soveja etc, este gatuit imediat dupa Institutul de Marina.. Din '90.
    Ar cam trebui terminate povestile astea fara sfarsit. Ce gripeaza proiecte publice in numele dreptului la proprietate... In fond, stim ca doar proprietatea stabilor e aparata. Inseamna ca cineva sus pus (poate un grup) au interese in blocarea liniei de tramvai.
    CINE?
  • +5 (7 voturi)    
    Asta nu este un motiv (Vineri, 23 aprilie 2021, 10:02)

    cititor hotnews [utilizator]

    Pe mine m-a scos Metrorex fara sa discute cu mine ocuparea terenului si si-a facut lucrarile cu obtinere Autorizatie de Construire in fals fara acordul meu declarandu-se proprietar fara acte de proprietate.Ce este asa mare problema sa ii exproprieze imediat dar cu plata corespunzatoare si nu subevaluata.Legea exproprierii te scoate imediat dupa teren statul isi face lucrarea si te judeci nu pe terenul expropriat ci doar pe cuantumul despagubirii.Dar fie nu cunosc legea fie sunt alte interese.
  • +4 (4 voturi)    
    aham.... (Vineri, 23 aprilie 2021, 10:15)

    liviu_ [utilizator]

    judecatorii dorm pe ei...

    retrocedari la 30 de ani de la revolutie... oare in 2100 o sa scapam?!

    si apropos de investitii, pai cand ati retrocedat cladirea de recrutare de la sectoru 3 nu a mai fost problema asta... ati renovat-o (dupa ani de zile in care putea a mucegaii) cu 2 luni inainte sa se termine recursu pt retrocedare... asa ca mai usurel... probabil aici nu sunt pile la fel de mari sau nu vrea omu sa scoata sina de tramvai dupa ce i se da terenul...

    daca s-ar judeca pe bune procesele astea chiar sunt curios cati dintre astia chiar sunt mosteniroti nedreptatiti de comunism si cati sunt niste interlopi nenorociti...
    • 0 (0 voturi)    
      traiasca judecatorii si adevarul juridic (Vineri, 23 aprilie 2021, 15:53)

      Adrix [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      justitia pe plaiurile mioritice e cam de carton;
      la fel si legile care's facute pe genunchi

      s-au imbogatit toti "inchipuitii mostenitori" si asta pentru ca adevarul juridic este de necontestat

      ieri, alaltaieri voiau unii sa retrocedeze o intersectie prin Cluj

      pe mine nu mai mira absolut nimic
  • +1 (1 vot)    
    Fineturi pe sine (Vineri, 23 aprilie 2021, 12:22)

    Nissan [utilizator]

    Comparatie pentru oraseanul din megapolis:
    Autobuz: Mercedes, aer coditionat, confort, nou, rapid.
    Tramvai: Din 1900 toamna, rudimentar, extrem de scumpe cele noi care trebuie venite la pachet cu un tren de rulare mult imbumatatit, complicat de intretinere ca parc de mentenanta, etc.
    Mai vrei “ Gica contra”?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by