​​FOTO Pistele de biciclete de pe Splaiul Independenței, trasate vara trecută de o companie municipală și care costă circa 1,5 milioane lei, au început să se degradeze

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 13 aprilie 2021, 7:01 Actualitate | Administratie Locala


Pista biciclete Splai 3
Foto: Hotnews
Pistele de biciclete trasate cu vopsea vara trecută de Primăria Capitalei, pe Splaiului Independenței, între Piața Națiunile Unite și Podul Grozăvești, au început deja să se degradeze. Lucrările au fost executate de Compania Municipală Străzi, Drumuri și Pasaje București și costă 1,5 milioane lei. Potrivit informațiilor obținute de HotNews.ro, banii nu au fost însă plătiți, iar lucrarea nu a fost recepționată.










Pentru pista trasată pe trotuarele de pe bd. Regina Elisabeta, Primăria Capitalei trebuie să plătească 1,3 milioane lei. Aceasta este în continuare nefuncțională din cauza întrepătrunderii cu fluxul pietonal și a diverselor obstacole. Nici aici banii nu au fost plătiți, fiind aceeași situație ca pe Splai.


Primăria Capitalei a obținut încă din 2014 o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru a amenaja 100 de km de piste pentru biciclete. Instituția a reușit însă să facă proiectul tehnic ca să acceseze banii abia în 2018, atunci când au și început lucrările la primul tronson, Piaţa Victoriei - Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing - str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera, finalizat în prezent.

Pistele de pe Splai fac parte din acest calup, mai exact tronsonul 3: Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozăvești). Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 5,50km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 10,15km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 37.850mp.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5494 vizualizari

  • -24 (30 voturi)    
    Desigur (Marţi, 13 aprilie 2021, 7:06)

    AES [utilizator]

    cand va fi facuta de o firma privata al unui apropiat USR sau PNL va tine pana la Apocalipsa! :)))))
    • -13 (15 voturi)    
      O sa vezi tu... (Marţi, 13 aprilie 2021, 9:43)

      DanCris [utilizator] i-a raspuns lui AES

      Dar un pic mai incolo, in al doilea mandat a lui Nicusor.
      In primul este ocupat cu postari pe facebook si articole legate de "greaua mostenire".
  • +16 (16 voturi)    
    Este normal (Marţi, 13 aprilie 2021, 7:33)

    Vincent van Ghelie [utilizator]

    Acest lucru este din cauza faptului ca in Bucuresti inca sunt permise bicicletele de mare tonaj.
  • +13 (13 voturi)    
    Ce ușor se iau banii (Marţi, 13 aprilie 2021, 7:36)

    nick24 [utilizator]

    Pt niște linii trasate pe trotuar și pe carosabil.
    Sper să nu le dea niciun ban, aceste piste sunt o BĂTAIE DE JOC!
  • +3 (7 voturi)    
    Responsabilii (Marţi, 13 aprilie 2021, 9:14)

    Martinezu [utilizator]

    ar trebui trimisi un pic pe afara sa vada cum arata pistelede bicicleta in celelalte tari. Si pentru o economie la buget poate niste poze ar fi tocmai bune.
    Ceea ce vopsesc ei nu sunt piste. Si oricata vopsea ar da piste tot nu vor fi! Pista de bicicleta este pe marginea soselei nu pe sosea decat in cazurile cand o traverseaza. Si atunci nu este pe zebra ci are spatiu propriu bine semnalizat si delimitat.
  • +3 (5 voturi)    
    In ultima poza e Bld Kogalniceanu, Nu Elisabeta (Marţi, 13 aprilie 2021, 9:23)

    Gryphus [utilizator]

    o mare problema cu aceste piste de biciclete e la intersectia de la Grozavesti unde toanta aia de la primarie a facut din 3 bezi pt masini si autobuze doar 2 adica a blocat traficul acolo pt masinile care ies de la Carrefour
    • +2 (6 voturi)    
      Numa' piste proaste! (Marţi, 13 aprilie 2021, 10:14)

      Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Da' ce, boss, nu mai poti face stanga de pe banda 1? Total ilegal de altfel? In codul rutier scrie ca incadrarea in intersectie se face cu cel putin 50m inainte! Ah, ca 'bucurestenii' vor sa faca stanga de pe banda 1 si dreapta de pe banda 3, e alta discutie! Altfel, nu-i nicio problema, traversezi pista de biciclete si faci dreapta firect pe banda 2, daca pastram numerotarea!

      Revenind la pistele de biciclete, ele sunt deteriorate si de masinile care tot circula pe ele, pe care trec 'jmekerii', pentru ca 'prostii' care au bun simt stau la coada, cum e normal.
      Politia, se aude?!! Cei care circula pe pistele de biciclete pun in pericol pe cei cu 2 roti si e ca si cum ar circula pe trotuar. DPDV legal e acelasi lucru!!
  • +3 (5 voturi)    
    Pe acea pista de biciclete circula autobuzul (Marţi, 13 aprilie 2021, 10:30)

    mmagic [utilizator]

    Chiar parea un sens de circulatie dedicat autobuzelor pe care mergeau de regula si masinile.
    Insa nu am vazut aproape niciodata pe acolo macar o singura bicicleta. Iar trotuarul este foarte larg in acel loc, cu putini pietoni si bicicleta are destul loc.
    Normal asadar ca s-a degradat rapid.
    A fost facut scump, prost si fara rost.
    Ca multe activitati organizate de statul roman.
    • +3 (3 voturi)    
      Corect. Este doar o dunga de vopsea.. (Marţi, 13 aprilie 2021, 12:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Este gandita total aiurea. Am trecut o data cu bicicleta pe acolo dupa ce le-au "pictat". Practic, nici o diferenta fata de ce era inainte. Masinile circula pe Splai cu viteza mare, autobuzele te depasesc, la intersectii nu exista o caseta in care sa poti opri in fata masinilor, cu 5-10 secunde de avantaj la semafor ca sa nu-ti taie calea toti soferii care vor sa faca dreapta. Stanga nu poti sa faci oricum, decat daca vrei sa ajungi donator de organe.
      Bomboana de pe coliva - grilajele de scurgere de ape pluviale sunt fix acolo unde se asteapta soferii care fac dreapta ca trebuie sa se inghesuie biciclistii, in prima jumatate de metru de langa bordura.
  • +5 (5 voturi)    
    Marcaje de Bucuresti (Marţi, 13 aprilie 2021, 13:07)

    middle_brick [utilizator]

    Nu prea sunt marcaje vizibile pe bulevardele capitalei. De fiecare dată când am fost în Brașov am avut impresia bai nene astia au refăcut marcajele azi-noapte, ce bine arata, la fel și în Sibiu, Oradea. Administrația Bucuresti, întrebații pe ăștia ce reteta au de la ei arata marcajele impecabil.
  • +4 (6 voturi)    
    Niste km de linii desenate de 1.5Milioane (Marţi, 13 aprilie 2021, 13:14)

    mmagic [utilizator]

    Sa tot desenezi linii pe asfalt si sa zici ca sunt piste de biciclete.

    Am putea chiar face asta pe toate strazile din romania si am avea piste de biciclelte pe absolut oriunde.

    Firma capusa la stat care ar face asta a fii super bogata rapid. E un business foarte lucrativ, unde marja de profit e absolut fabuloasa. Estimez ca in jur 50.000 eur e costul investitiei reale, pentru vopsea si niste oameni care vopsesc iar profitul 1.500.000 eur. Mai scadem spagile pentru mizeria asta.

    Problema reala e ca:

    - Noi vrem sa rezolvam o problema(lipsa pistelor de bicicleta) care aproape ca nu exista pentru cei mai multi Bucuresteni
    - In Bucuresti mai nimeni nu vrea sa mearga cu bicicleta!
    - Degeaba noi tot vrem sa ne aliniem la standardele europene cu piste de biciclete.
    - Care este comunitatea reala de biciclisti? Raspunsul este MINUSCULA
    - Bucurestenii vor sa circule numai cu masinile ca de aia isi iau cate 2-3 masini de familie. Asta e realitatea vrem nu vrem sa o acceptam.

    Pana nu descurajam si folosirea masinilor, omul comun nu va alege alta modalitate de transport cum e bicicleta.
    • +3 (5 voturi)    
      PAi tocmai asta e ideea (Marţi, 13 aprilie 2021, 18:42)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Ca cei cu 2-3 mașini să fie descurajați în București să aibă 2-3 mașini ( impozite mari, în special pt cele care poluează) , să folosească bicicletele, trotinetele, biciclete electrice! Cum? Printr-o rețea de piste de biciclete care să te ducă oriunde în oraș. Atunci comunitatea celor cu biciclete va crește substanțial.
      Bucureștiul oricum nu mai face față la nr de mașini de acum, treaficul e infernal, pe multe porțiuni ajungi mult mai repede pe jos decât cu mașina. Bicicleta oricum are o viteză medie mai mare decât mașinile.
  • +2 (4 voturi)    
    ia uite aici in olanda (Marţi, 13 aprilie 2021, 13:19)

    Adry@n [utilizator]

    Pana una alta in Olanda aia cosntruiesc piste nu traseaza linii, e mai jos un link.
    La noi nu se contruiesc piste, ci se traseaza, nu se contruiesc locuri de parcare, ci se traseaza pe trotuar pe prima banda.... cam asta e diferenta, noi ne facem ca facem altii chiar fac!


    https://www.youtube.com/watch?v=eaE4KOZzQOg
  • -2 (4 voturi)    
    e normal (Marţi, 13 aprilie 2021, 13:27)

    Nevermind [utilizator]

    S-au degradat de la traficul mare de biciclisti din iarna, cand toti ecoguristii si-au dus biclele in boxa si pe balcon.

    Blochezi un oras pentru un moft de sezon si niste latrai entitled care o ard cu ratb / masina proprie la prima ploicica sau friguletz.

    PS: jos palaria pentru cei de la Glovo and such. Oamenii aia chiar au fost pe strazi. Insa aia, chiar si putini, nu zbiara eco frumi de piste ca turma de molii.
  • +4 (6 voturi)    
    asta sa nu mai zic de pietoni (Marţi, 13 aprilie 2021, 13:37)

    Adry@n [utilizator]

    Locuiesc in Olanda si cand vad cum pietonii si bicicletele au prioritate ma ingrozesc doar cand ma gandesc ca trebuie sa revin in traficul din romania chair si numai pentru concediu sau vizitarea familiei!

    Mai jos am pus un link cum in orasele din olanda pientonul rareori este obligat sa coboare de pe trotuar, o face doar atunci cand traverseaza bulevarde mari, in rest toate trotuarele sunt continue, adica daca mergi pe trotuarul unui bulevard sau unei strazi, nu cobori si urici pe el la fiecare intersectie cu strazi laturalnice. Pur si simplu acele strazi urca pe trotuar si coboara, astfel incat soferii trebuie sa iti dea prioritate ca pieton!
    Sa nu mai spun cum anual in Amsterdam dispar cateva strazi din zona transpotului auto si devin locuri de joaca sau gradini urbane. Ei anual ingradesc circulatia auto si dau mai multe spatii pietonilor si copiilor! In romania astia paseaza trotuaru masinilor, cum e Baluta ala care a facut locuri de parcare in tot sectorul 4, doar ca le-a facut pe trotuar! Adica tocmai invers (si nu prea poti zice ca a facut atunci cand doar a schimbat deservivea spatiului respectiv).

    https://www.youtube.com/watch?v=9OfBpQgLXUc
  • +3 (3 voturi)    
    ;-) (Marţi, 13 aprilie 2021, 13:53)

    Elfu [utilizator]

    presupun ca sunt in garantie ;-)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by